Gezondheid alle pijlers

Effecten van de pil?

26-11-2019 17:46 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben er inmiddels achter dat hormonen echt niets voor mij zijn. Na het proberen van een normale en lichtere pil merk ik dat mijn lichaam hoe dan ook helemaal van slag raakt. Ik heb de (lichtere) pil zo'n 2 maanden (paar dagen langer nog) geslikt en ben eigenlijk gewoon aan het wachten tot ik mijn eigen lichaam weer terug krijg.

Ik heb nu zo'n 4 maanden een relatie met een leuke jongen/man waar ik me erg tot aangetrokken voel. Na een maandje de pil te hebben geslikt verdween mijn libido als sneeuw voor de zon. Er was echt niks meer wat ik kon doen om opgewonden te raken (ook zelf niet). Ik besloot het nog even aan te kijken, misschien konden we er nog een manier voor vinden. Ik vond dat de relatie zo wel een beetje onder druk kwam te staan want na 2 maanden al geen seks meer is wel erg snel... Ik werd alleen maar meer prikkelbaar (wat ik van mezelf ook al ben). Als bonus kwam ik per week een halve kilo tot een kilo aan met een calorie-intake van 1600 kcl per dag, hoe dat kan is me echt een raadsel. Dit effect loopt nog steeds door. Verder hou ik veel vocht vast en zelfs na mijn stopweek verdween dit niet (werd niet steeds meer, dus kan de gewicht issues niet verklaren).

Mijn probleem is dat ik nu 2 weken gestopt ben en nog steeds dag en nacht de strakste bh aantrek die ik heb, de hele dag agressief ben en mijn gewicht neemt ook nog steeds toe. Zijn er vrouwen die dit herkennen? En hoe lang duurt het voordat de boel weer op pijl is? Ik wou dat ik er nooit aan begonnen was...
'You can't always get what you want'
Bee_Kind schreef:
27-11-2019 11:58
Er is een verschil tussen een causaal verband en een correlatie. Bv: veel meiden gaan rond 15, 16, 17 aan de pil. Dat is een tijd waarin het meisjeslichaam een vrouwenlichaam wordt en je dus sowieso flink aankomt. Dan is het idee: oh ja ik kom echt aan van de pil. Terwijl dat dus eigenlijk komt omdat je lijf gewoon verandert, en het dat ook zonder pil zal doen.

Van antipsychotica is bvb wel echt aangetoond dat je er van aankomt/kunt komen. Dus ik geloof wel dat daar gedegen onderzoek naar wordt gedaan.
Daar heb je gelijk in en dat dacht ik eerst ook, maar ik slikte de pil van mijn 16e tot 23e en kwam meer dan 10kg aan. Gestopt met pil door andere bijwerkingen, 10 jaar later weer begonnen met een andere pil en hoppa kwam weer 12 kg aan en borsten werden cupmaat groter (en pijnlijk) in totaal 4 verschillende pillen geprobeerd maar reageer op allemaal het zelfde. Heel raar.. Nu voor mij geen pil meer!
vind die verhalen van gewicht aankomen door pil maar bizar en meer en meer dat het mythe is, ben al jaren aan de pil geen stopweken om geen maandstonden meer te hebben en mijn libido is er niet minder door geworden en gewicht heeft normaal bmi.
_pipje_ schreef:
27-11-2019 18:02
Oh
Mss las ik het verkeerd maar ze zei dat ze nu 12 jaar geleden gestopt was en toen het kwartje viel
Ik begreep dan dat ze dus 12 jaar geleden blijkbaar die bijwerkingen nog niet op internet kon lezen omdat het kwartje viel doordat ze stopte

Daarom zei ik huh 12 jaar geleden kon je dat toch ook op internet vinden

Maar doet er ook niet toe verder...ging t hier niet om

Ja inderdaad ;)
Toen ik begon met de pil zat niemand nog massaal voor iedere scheet te googelen. En eenmaal jarenlang die vage klachten van de pil hoorde het gewoon bij mij. Ik legde de link niet meer. Tot ik stopte...
Bee_Kind schreef:
27-11-2019 11:58
Er is een verschil tussen een causaal verband en een correlatie. Bv: veel meiden gaan rond 15, 16, 17 aan de pil. Dat is een tijd waarin het meisjeslichaam een vrouwenlichaam wordt en je dus sowieso flink aankomt. Dan is het idee: oh ja ik kom echt aan van de pil. Terwijl dat dus eigenlijk komt omdat je lijf gewoon verandert, en het dat ook zonder pil zal doen.

Van antipsychotica is bvb wel echt aangetoond dat je er van aankomt/kunt komen. Dus ik geloof wel dat daar gedegen onderzoek naar wordt gedaan.

Toen ik stopte met de pil viel ik toch echt in recordtijd al die kilo’s weer af die ik toen was bijgekomen. Als ik mij niet vergis 6 kilo op enkele weken, van 56 naar 50 dacht ik. Het viel zo op dat mensen me erop aanspraken en mijn moeder heel ongerust was. Ben toen bij de huisdokter bloed laten trekken om te kijken of alles goed was. En ik was zo gezond als een vis uiteraard. Hij zei toen dat hij dit al meer had gezien bij vrouwen die stopte met de pil.
En dan al die bijwerkingen... brrrr... puur vergif nu in mijn ogen, die pil.
Ik heb er ook echt geen spijt van dat ik gestopt ben met de pil.
winkelfanaat schreef:
26-11-2019 22:43
Welke is dat?
Van het merk WeCare.
Hier ook enorme heftige reacties op de pil. Vervelende was dat ik daar na jaren gebruik pas achter kwam toen ik stopte. Kilo's vlogen eraf.

En toen ik weer met de pil begon kwam ik een kledingmaat per maand aan. Allemaal vocht; opgezette buik, opgezette benen, opgezet gezicht...
Na bijna 10 kilo was ik het zat.
De kilo's waren er binnen 2 maanden weer af.

Dat tot twee keer toe.

Dus hier ook zo'n 'uitzondering'. Mij is ook meerdere malen verteld dat het toch niet door de pil kon komen en naar huis gestuurd met mijn klachten (dat waren er wat meer dan alleen die gewichtstoename). Maar goed, na 3 keer was het mij wel duidelijk.

Zonder pil is voor mij ook niet ideaal, maar het voelt toch zo ontzettend veel beter!
zilver_ wijzigde dit bericht op 27-11-2019 20:31
0.41% gewijzigd
dubble
ExodusRedux schreef:
27-11-2019 20:23
Van het merk WeCare.
Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven