Slaaptips gevraagd
woensdag 27 november 2019 om 19:35
Onze baby van bijna 10 weken slaapt overdag nauwelijks 1 a 2 keer een half uurtje totaal. En als ze in slaap valt is dat alleen als we haar lopend en zachtjes hupsend door de kamer in slaap wiegen waarna ze op onze borst rechtop blijft verder slapen. Bij het wegleggen in box, bed of wandelwagenbak schrikt ze direct wakker en is het huilen. 10 minuutjes laten huilen hebben we meermaals geprobeerd maar dan valt ze niet zelf in slaap maar gaat alsmaar harder en harder huilen tot uiteindelijk gillen in blinde paniek... Behalve t incidentele half uurtje dat het lukt haar op me in slaap te laten vallen ben ik dus eigenlijk zo'n 6 uur per dag bezig met mn (duidelijk wel moeë) kind in slaap te wiegen. Inmiddels doet hierdoor alles pijn waardoor ik haar bijna niet meer kan tillen.
Haar eerder (wakker, en bij de eerste vermoeidheidssignalen) al in bed of wagenbak leggen zoals je overal leest ook niet want dit resulteert ook meteen in keihard huilen. Ook als ik er naast blijf staan en over haar hoofdje aai of tegen haar praat dat ik er nog ben. Alleen oppakken helpt dan...
Eigenlijk slaapt ze dus alleen snachts (na 22.00 uur) los van mij in de cosleeper naast ons.
Overdag kan ik haar behalve een kwartiertje wakker spelen in de box ook echt niet losweken van mijn lijf waardoor ik amper ontbijt of lunch kan maken, naar toilet kan of me kan aankleden.
Mensen roepen wel van "ja je moet toch maar gewoon je dingen doen. Baby's huilen nou eenmaal, het is niet erg als ze even huilen".
Klopt! Maar behalve de hoogst nodige dingen (toilet, vlug boterham smeren of aankleden in 2 minuten) doe ik dus helemaal niets op een dag behalve wiegend door de kamer lopen of op de bank zitten met slapende baby op me.
In de nacht gaat t wel al best goed. Ze slaapt in een cosleeper naast me en ik kom er 2x per nacht een uurtje uit waarbij ze de fles en schone luier krijgt en na een boertje weer inslaapt. Waarom dit snachts wel lukt geen idee?
In de eerste weken konden we haar overdag en snachts nooit weg leggen wegens zware reflux en direct kokhalzen bij horizontaal leggen, waardoor ze de eerste weken alleen maar omhoog op ons heeft gezeten/gelegen. Kan het zijn dat ze dit gewend is geraakt?
Inmiddels gaat het met de reflux al wat beter waardoor ze snachts dus al wel in haar bed slaapt maar overdag dus nooit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe leerden jullie je kindje zonder op jou geplakt te zitten in slaap vallen?
Extra info. We zijn net van 8 naar 7 flesvoedingen per dag. (half kunstmelk en half gekolfde melk) ze laat er dus 3 uur en soms 1 of 2x 4 uur tussen.
Met de nachten ben ik al heel blij want de eerste 6 weken sliep ik snachts niet of max 1 of 2 uur bij elkaar in hazeslaapjes. Nu kan ik tussen de voedingen door al 3 keer 2 uur = 6 uur slapen. Voor en ander is dit misschien een gebroken nacht. Voor mij al veel beter dan waar ik vandaan kom.
Haar bedje staat al omhoog vanaf week 1.
Wie heeft er goede tips hoe ik haar kan leren zelf in slaap te vallen zonder het constante wiegen en haar kan leren los van op mijn lijf geplakt zitten in haar bedje wagenbak te slapen overdag?
Aanvulling nav vragen in dit topic:
ik heb een babylonia draagdoek en ergobaby draagzak. Beide hele dagen in gebruik zolang ik loop. Als ik ga zitten vind ze dit te beklemd en is t ook huilen. En t probleem is dat ik door 10 weken lang hele dagen dragen enorme pijn in mijn rug en eigenlijk hele lijf heb dat ik dit niet meer vol houd..
Haar eerder (wakker, en bij de eerste vermoeidheidssignalen) al in bed of wagenbak leggen zoals je overal leest ook niet want dit resulteert ook meteen in keihard huilen. Ook als ik er naast blijf staan en over haar hoofdje aai of tegen haar praat dat ik er nog ben. Alleen oppakken helpt dan...
Eigenlijk slaapt ze dus alleen snachts (na 22.00 uur) los van mij in de cosleeper naast ons.
Overdag kan ik haar behalve een kwartiertje wakker spelen in de box ook echt niet losweken van mijn lijf waardoor ik amper ontbijt of lunch kan maken, naar toilet kan of me kan aankleden.
Mensen roepen wel van "ja je moet toch maar gewoon je dingen doen. Baby's huilen nou eenmaal, het is niet erg als ze even huilen".
Klopt! Maar behalve de hoogst nodige dingen (toilet, vlug boterham smeren of aankleden in 2 minuten) doe ik dus helemaal niets op een dag behalve wiegend door de kamer lopen of op de bank zitten met slapende baby op me.
In de nacht gaat t wel al best goed. Ze slaapt in een cosleeper naast me en ik kom er 2x per nacht een uurtje uit waarbij ze de fles en schone luier krijgt en na een boertje weer inslaapt. Waarom dit snachts wel lukt geen idee?
In de eerste weken konden we haar overdag en snachts nooit weg leggen wegens zware reflux en direct kokhalzen bij horizontaal leggen, waardoor ze de eerste weken alleen maar omhoog op ons heeft gezeten/gelegen. Kan het zijn dat ze dit gewend is geraakt?
Inmiddels gaat het met de reflux al wat beter waardoor ze snachts dus al wel in haar bed slaapt maar overdag dus nooit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe leerden jullie je kindje zonder op jou geplakt te zitten in slaap vallen?
Extra info. We zijn net van 8 naar 7 flesvoedingen per dag. (half kunstmelk en half gekolfde melk) ze laat er dus 3 uur en soms 1 of 2x 4 uur tussen.
Met de nachten ben ik al heel blij want de eerste 6 weken sliep ik snachts niet of max 1 of 2 uur bij elkaar in hazeslaapjes. Nu kan ik tussen de voedingen door al 3 keer 2 uur = 6 uur slapen. Voor en ander is dit misschien een gebroken nacht. Voor mij al veel beter dan waar ik vandaan kom.
Haar bedje staat al omhoog vanaf week 1.
Wie heeft er goede tips hoe ik haar kan leren zelf in slaap te vallen zonder het constante wiegen en haar kan leren los van op mijn lijf geplakt zitten in haar bedje wagenbak te slapen overdag?
Aanvulling nav vragen in dit topic:
ik heb een babylonia draagdoek en ergobaby draagzak. Beide hele dagen in gebruik zolang ik loop. Als ik ga zitten vind ze dit te beklemd en is t ook huilen. En t probleem is dat ik door 10 weken lang hele dagen dragen enorme pijn in mijn rug en eigenlijk hele lijf heb dat ik dit niet meer vol houd..
djbbi wijzigde dit bericht op 27-11-2019 19:50
5.80% gewijzigd
woensdag 27 november 2019 om 20:42
Heb je mensen in je buurt die ervaring hebben met dragen? Zo’n jonge baby zou je, als je zelf in principe gezond bent, eigenlijk moeten kunnen dragen zonder dat je er rugklachten van krijgt. Zit ze misschien te los in de drager?djbbi schreef: ↑27-11-2019 19:48Yes ik heb een babylonia draagdoek en ergobaby draagzak. Beide hele dagen in gebruik zolang ik loop. Als ik ga zitten vind ze dit te beklemd en is t ook huilen. En t probleem is dat ik door 10 weken lang hele dagen dragen enorme pijn in mijn rug en eigenlijk hele lijf heb dat ik dit niet meer vol houd..
Vandaar vraag om los van mij in slaap te vallen. Als ik ernaast moet zitten helemaal prima. Ze hoeft niet alleen te blijven hoor.
(Ik heb het ook wel eens vervloekt hoor, weer een baby tegen me aan terwijl ik dat op dat moment niet wilde, maar het alternatief - een huilend kind- was nog onaantrekkelijker.)
woensdag 27 november 2019 om 20:45
Oh ja! Vergeten erbij te zetten bij mn post. Mijn reflux babies sliepen heel goed op hun buik!
woensdag 27 november 2019 om 21:05
Herkenbaar bij mijn oudste.
Inbakeren met de pacco, na voeding 15 á 20 min omhoog houden i.v.m. reflux, voeding indikken, proberen een vast ritme aan te houden van voeden, spelen slapen.
Ik denk dat je met inbakeren ook al een heel eind komt als ik het zo lees. Denk dat ze zichzelf wakker mept omdat ze geen controle heeft over haar armpjes. Je kan (tenminste bij ons Consultatiebureau) vast wel een pacco lenen om te proberen.
Inbakeren met de pacco, na voeding 15 á 20 min omhoog houden i.v.m. reflux, voeding indikken, proberen een vast ritme aan te houden van voeden, spelen slapen.
Ik denk dat je met inbakeren ook al een heel eind komt als ik het zo lees. Denk dat ze zichzelf wakker mept omdat ze geen controle heeft over haar armpjes. Je kan (tenminste bij ons Consultatiebureau) vast wel een pacco lenen om te proberen.
woensdag 27 november 2019 om 22:01
woensdag 27 november 2019 om 23:12
Hier ben ik ook geweest... en wat heb ik mij zorgen gemaakt over het niet slapen overdag. S’nachts ging echt prima overigens. Overal lees je dat dat de wakker tijd hooguit .... minuten is. Je ze wakker in bed moet leggen en ze dan weer uren slapen. Nou mijn baby deed daar niet aan. Van alles geprobeerd niks werkte. Tot er ineens met een week of 12/13 er wel geslapen werd overdag. En dat gebeurt nu nog steeds.
Ik denk dat het wel goed gaat komen. En beter overdag niet slapen dan de hele nacht niet. ( zeg ik nu)
Ik denk dat het wel goed gaat komen. En beter overdag niet slapen dan de hele nacht niet. ( zeg ik nu)
donderdag 28 november 2019 om 00:17
Hier ook een kindje met hele erge reflux (heeft hier helaas tot 10/11 maanden geduurd).
Slapen overdag was een drama, altijd huilen en schreeuwen. Op een gegeven moment zijn wij hem overdag (uiteraard alleen waar wij bij waren) op zijn buik in de box gaan leggen. Sindsdien sliep hij overdag een stuk beter.
Wagenbak naast me op de bank met een kussen eronder. Had ik mn handen vrij en kon hij toch dicht bij mama slapen.
Het kan best zijn dat je dochter nog last heeft van de reflux (let er bijvoorbeeld eens op of ze veel slikt).
Geef het ook aan bij het CB.
Slapen overdag was een drama, altijd huilen en schreeuwen. Op een gegeven moment zijn wij hem overdag (uiteraard alleen waar wij bij waren) op zijn buik in de box gaan leggen. Sindsdien sliep hij overdag een stuk beter.
Wagenbak naast me op de bank met een kussen eronder. Had ik mn handen vrij en kon hij toch dicht bij mama slapen.
Het kan best zijn dat je dochter nog last heeft van de reflux (let er bijvoorbeeld eens op of ze veel slikt).
Geef het ook aan bij het CB.
donderdag 28 november 2019 om 00:30
Ja altijd een kruikje erin voor ik haar in bed leg of ik leg haar met dekentje en al weg welke ik om haar heen had geslagen zodat rugje warm blijft. Dan slaapt ze 3 minuten en schrikt dan toch wakker.Mermedina schreef: ↑27-11-2019 20:03Even een andere invalshoek: is haar bedje voorverwarmd?
Ik heb een tweeling en ik kon er maar 1 tegelijk wiegen. De ander lag dan in haar eigen bedje, met mijn hand op haar hoofd of handje/armpje. Ze vielen allebei tegelijk in slaap. Alleen... degene die ik moest wegleggen, begon opnieuw in haar bedje. Totdat ik het voorverwarmde.
Wie weet heb je er iets aan.
Denk je wel aan jezelf? Zoek een fysio voor je rugklachten, of neem een ontspanningsmassage bijvoorbeeld.
donderdag 28 november 2019 om 00:36
Voor iedereen die zegt "eraan toegeven" en "geniet ervan":Minik schreef: ↑27-11-2019 19:40Absoluut lekker aan toegeven en draagdoek gebruiken. Valt ze in de kinderwagen wel in slaap? Dan gewoon lekker veel wandelen als je t dragen erg moe bent. Maar een draagdoek gaat je zo veel schelen!
Het wordt vanzelf wel minder en je kunt natuurlijk wel blijven oefenen met af en toe even wegleggen, maar blijkbaar is ze er nu gewoon nog niet aan toe.
Dat is precies wat ik nu 10 weken heb gedaan. Maar genieten is er niet bij. De eerste weken waren geen roze wolk maar een donderwolk door die reflux waardoor ze nooit sliep.
Maar ook nu kan nog niet eens naar de supermarkt of een blokje omlopen met haar in de wandelwagen. Koken of schoonmaken in huis lukt ook niet omdat ik haar letterlijk non stop vast heb kom ik niet verder dan slaapkamer of woonkamer. Die draagzak lukt echt niet meer.
Is het dan zo teveel gevraagd om haar te leren desnoods naast me te slapen in dezelfde ruimte? Ze hoeft helemaal niet ergens boven in een groot bed in haar uppie hoor met 10 weken als ze dat nog niet wil/kan. Maar even 1 minuut kunnen plassen zonder dat ze alles bij elkaar gilt is dat na 10 weken! zo'n vreemde wens?
En dan nog... Ik zou volgende week weer moeten gaan werken. Dit wordt logischerwijs pas later. Dan maar even geen inkomsten.. maar hoe gaan ze dit bij een kinderopvang oppakken dan? Daar zijn ook niet 1 op 1 leidsters en die zullen ook van haar verlangen dat ze los van hen een dutje doet denk ik?
donderdag 28 november 2019 om 00:40
Dankjewel. Nee in de wagen accepteert ze ook niet. Alleen wakker als de reflux even rustig is ligt ze daar in.Minik schreef: ↑27-11-2019 19:59Op de buik slapen is een hele goede tip! Als je er overdag toch bij bent, kun je haar goed in de gaten houden.
Als je merkt dat je veel last krijgt van je rug, kan misschien een draagconsult ook nog helpen om op de juiste manier te dragen waardoor het minder belastend is, maar dat is nu niet de oplossing die je zoekt.
Ik zou echt veel gaan wandelen als ze de kinderwagen wel accepteert (?). Het is gewoon zwaar en hoewel de opmerking van het genieten heel goed bedoeld is (de tijd vliegt echt, dus t is ook zo weer voorbij), is het echt niet erg als je dit gewoon niet zo leuk vindt.
Sterkte in elk geval!
donderdag 28 november 2019 om 00:42
Thanks! Gymbal ga ik zoeken.nootboek schreef: ↑27-11-2019 20:04Dit idd
Herkenbaar, maar behalve dit soort dingen helaas geen tips. Mijn tweede was zo, 3 jaar ellende met slapen. Nu is hij 4 en redelijk normaal qua ritme, maar heeft nog altijd veel energie en weinig slaap nodig. En hangt graag op mij...
Wij hebben veel kostbare energie verspild aan t zoeken naar een oorzaak/oplossing maat er is nooit iets gevonden en alle methodes hadden slechts minimaal resultaat. Het meeste heeft hij nog geslapen in de kinderwagen en auto.
Ik zou dus zeggen Go with the flow, doe wat werkt en zit het uit. Sterkte!
Ik heb trouwens uren zitten hupsen op zon gymbal. Das iets minder vermoeiend dan wiegen.
donderdag 28 november 2019 om 00:44
Thanks. Nog even wachten dan... Ik hoop dat het tegen die tijd ook gaat lukken
donderdag 28 november 2019 om 00:47
Thanks! Ja mijn man doet het op die manier idd. Heel soms lukt dat op de bovenbenen eventjes.nicole123 schreef: ↑27-11-2019 20:41Wat trouwens bij mijn oudste dochter werkte: haar op haar rug neerleggen op mijn benen terwijl ik op de bank zat/hing, met haar beentjes naar me toe een dekentje over haar heen, en dan met mijn benen haar heen en weer wiegen. Nog steeds niet heel erg relaxed (vooral niet als je naar de wc moet), maar wel een stuk fijner voor je rug dan de hele dag in de kamer met je kind rondhupsen. Bij mijn jongste werkte dit dan weer niet, die moest je continu rechtop ronddragen. Maar het valt te proberen als je dat nog niet gedaan had.
En het eerste slaapje 's ochtends was de eerste waarbij het lukte het ze in bed te laten doen. Hoe later op de dag, hoe lastiger het ging. Dus als je pogingen doet, begin dan met één moment op de dag waarop jij denkt dat het het makkelijkst (minst moeilijk) zal gaan.
Ochtends beginnen is wel een hele goede tip. Dan is ze nog het minst moe natuurlijk. Ga ik proberen.
donderdag 28 november 2019 om 00:47
Ja, dit dus precies! Ik heb wel eens gehoord dat mensenbaby's eigenlijk 3 maanden te vroeg geboren worden, wat betreft hoe 'rijp' ze zijn voor de buitenwereld. Dit omdat mensen grote hersenen hebben en anders baby's er niet meer uit zouden kunnen. Geen idee of dit wetenschappelijk enige basis heeft, maar ik herken in de praktijk wel dat er rond die 3 maanden een omschakeling was, bij alle drie mijn kinderen. Minder huilen, véél minder plakken, beter slapen, opeens in bed kunnen slapen, meer interactie, meer gerichte actie ipv lukraak met armen en benen rondzwaaien. Ik was rond 10 weken ook elke keer zo'n beetje de wanhoop nabij. Het verlof bijna afgelopen en ik was doodmoe en liep nog altijd alleen maar met mijn baby rond te sjouwen en de muren kwamen op me af, terwijl ik had gehoopt inmiddels wel wat tijd voor mezelf te hebben tijdens de slaapjes. En hoe moest dat nou straks op de opvang, met zo'n baby die alleen maar op en aan je wil hangen en niet wil slapen? En toen ze met 14-16 weken naar de opvang gingen deden ze het er helemaal prima, ook het slapen in een bedje.Ano2012 schreef: ↑27-11-2019 23:12Overal lees je dat dat de wakker tijd hooguit .... minuten is. Je ze wakker in bed moet leggen en ze dan weer uren slapen. Nou mijn baby deed daar niet aan. Van alles geprobeerd niks werkte. Tot er ineens met een week of 12/13 er wel geslapen werd overdag. En dat gebeurt nu nog steeds.
donderdag 28 november 2019 om 00:50
Ik vind het geen probleem hoor als ze gewoon graag bij mama wil zijn. Dat magEze schreef: ↑27-11-2019 20:42Heb je mensen in je buurt die ervaring hebben met dragen? Zo’n jonge baby zou je, als je zelf in principe gezond bent, eigenlijk moeten kunnen dragen zonder dat je er rugklachten van krijgt. Zit ze misschien te los in de drager?
(Ik heb het ook wel eens vervloekt hoor, weer een baby tegen me aan terwijl ik dat op dat moment niet wilde, maar het alternatief - een huilend kind- was nog onaantrekkelijker.)

donderdag 28 november 2019 om 00:51
TO, je klinkt alsof je er helemaal doorheen zit en dat is ook logisch na 10 weken. Bespreek je zorgen nog eens extra op het cb en wat eerder genoemd werd door iemand, een osteopaat kan soms echt wonderen doen.
Jij bent ook belangrijk en het klinkt alsof je nu tien weken alles van jezelf hebt gegeven en dat houd je niet vol. Heb je een partner of mensen in je omgeving die af en toe een dagje kunnen bijspringen zodat jij bij kunt komen?
Ik snap heel goed dat je haar gewoon heel graag wilt leren om zelf te slapen, maar soms is die oplossing er niet zo makkelijk. Het klinkt ook alsof je echt al heel veel hebt geprobeerd, wat moet dat frustrerend zijn.
Die donderwolk i.p.v. roze wolk is heel herkenbaar en ook al denk je nu, hoe moet ik dit ooit doen? Het wordt écht beter! De eerste maanden kunnen echt slopend zijn maar het wordt beter. Tot die tijd hulp vragen voor baby maar zeker ook voor jou! Je moet hier niet aan onderdoor gaan. Overleg evt ook met je huisarts.
Oh en je zorge wat betreft kdv: dat gaat echt vanzelf. Als ze echt de hele dag huilt daar, zullen ze haar de hele dag troosten, dat is hun werk ook. Maar gek genoeg doen heel veel kindjes daar veel makkelijker dan thuis. Ik hoor echt zo vaak dat baby’s daar ineens veel beter slapen bijv. Mijn eigen dochter huilde altijd voordat ze in slaap viel, altijd even een paar minuten. Heeft ze daar gek genoeg nooit gedaan. Maar maak je daar vooral niet druk om, dat loopt echt wel los!
Jij bent ook belangrijk en het klinkt alsof je nu tien weken alles van jezelf hebt gegeven en dat houd je niet vol. Heb je een partner of mensen in je omgeving die af en toe een dagje kunnen bijspringen zodat jij bij kunt komen?
Ik snap heel goed dat je haar gewoon heel graag wilt leren om zelf te slapen, maar soms is die oplossing er niet zo makkelijk. Het klinkt ook alsof je echt al heel veel hebt geprobeerd, wat moet dat frustrerend zijn.
Die donderwolk i.p.v. roze wolk is heel herkenbaar en ook al denk je nu, hoe moet ik dit ooit doen? Het wordt écht beter! De eerste maanden kunnen echt slopend zijn maar het wordt beter. Tot die tijd hulp vragen voor baby maar zeker ook voor jou! Je moet hier niet aan onderdoor gaan. Overleg evt ook met je huisarts.
Oh en je zorge wat betreft kdv: dat gaat echt vanzelf. Als ze echt de hele dag huilt daar, zullen ze haar de hele dag troosten, dat is hun werk ook. Maar gek genoeg doen heel veel kindjes daar veel makkelijker dan thuis. Ik hoor echt zo vaak dat baby’s daar ineens veel beter slapen bijv. Mijn eigen dochter huilde altijd voordat ze in slaap viel, altijd even een paar minuten. Heeft ze daar gek genoeg nooit gedaan. Maar maak je daar vooral niet druk om, dat loopt echt wel los!
donderdag 28 november 2019 om 00:51
donderdag 28 november 2019 om 00:53
En als je moet plassen, gewoon plassen. Die paar minuten huilen kunnen er dan ook nog wel bij en je moet toch gewoon je behoefte doen, ga je daar vooral niet schuldig over voelen. Ik herken het heel erg! Maar dat soort dingen moeten gewoon en als dat betekent dat zij dan huilt, dan is t niet anders.
donderdag 28 november 2019 om 00:55
Yep de voeding is ingedikt, bedje staat omhoog en we houden haar wel langer dan dat omhoog maar heb t idee dat de reflux hiermee al wel wat beter gaat. Snachts lukt het ook haar in de cosleeper te leggen. Maar overdag niet. Als haar armen en beentjes onrustig zijn ligt ze in de puckababy zodat ze zich niet kan wakker slaan.Dreuzel84 schreef: ↑27-11-2019 21:05Herkenbaar bij mijn oudste.
donderdag 28 november 2019 om 00:56
Ik snap je helemaal. Zo'n reactie 'Ik had dit ook en ik genoot er van. Nou, jij ook maar genieten nu hè!' zou ik negeren. Ik kon mensen die dat soort dingen zeiden tijdens de eerste maanden van mijn kinderen wel iets aandoen, ik werd er pislink van. Weet dat er heel veel anderen zijn die ook hier doorheen gaan en voor wie die eerste maanden ook echt geen rozengeur en maneschijn zijn. Het is in sommige gevallen helemaal niet leuk, helemaal niet genieten en loodzwaar. Probeer te accepteren dat het zwaar is en dat verlof hebben geen feestje is maar keihard werken en maak je niet teveel zorgen voor de toekomst, want wie weet gaat het over korte tijd al veel beter!djbbi schreef: ↑28-11-2019 00:36Voor iedereen die zegt "eraan toegeven" en "geniet ervan":
Dat is precies wat ik nu 10 weken heb gedaan. Maar genieten is er niet bij. De eerste weken waren geen roze wolk maar een donderwolk door die reflux waardoor ze nooit sliep.
Maar ook nu kan nog niet eens naar de supermarkt of een blokje omlopen met haar in de wandelwagen. Koken of schoonmaken in huis lukt ook niet omdat ik haar letterlijk non stop vast heb kom ik niet verder dan slaapkamer of woonkamer. Die draagzak lukt echt niet meer.
Is het dan zo teveel gevraagd om haar te leren desnoods naast me te slapen in dezelfde ruimte? Ze hoeft helemaal niet ergens boven in een groot bed in haar uppie hoor met 10 weken als ze dat nog niet wil/kan. Maar even 1 minuut kunnen plassen zonder dat ze alles bij elkaar gilt is dat na 10 weken! zo'n vreemde wens?
En dan nog... Ik zou volgende week weer moeten gaan werken. Dit wordt logischerwijs pas later. Dan maar even geen inkomsten.. maar hoe gaan ze dit bij een kinderopvang oppakken dan? Daar zijn ook niet 1 op 1 leidsters en die zullen ook van haar verlangen dat ze los van hen een dutje doet denk ik?
donderdag 28 november 2019 om 00:57
Thanks! Daar ga ik naar kijken.Rilena schreef: ↑27-11-2019 22:01Als je zelf zo'n pijn hebt van het dragen komt dit door verkeerde doek en /of verweking van je rug / bekken. Chiropractor (met zachte technieken) kan zoveeeeel verlichting geven. Ik kan trouwens niet dragen door pijnlijke wervels op plek ruggeprik.maat verder heeft chiropractor zo goed geholpen.
We hebben een babylonia tricot slen en een ergobaby omni 360 dus volgens mij een van de meest luxe/ergonomische.
donderdag 28 november 2019 om 00:58
Oh dat geeft hoop! Thanks!Ano2012 schreef: ↑27-11-2019 23:12Hier ben ik ook geweest... en wat heb ik mij zorgen gemaakt over het niet slapen overdag. S’nachts ging echt prima overigens. Overal lees je dat dat de wakker tijd hooguit .... minuten is. Je ze wakker in bed moet leggen en ze dan weer uren slapen. Nou mijn baby deed daar niet aan. Van alles geprobeerd niks werkte. Tot er ineens met een week of 12/13 er wel geslapen werd overdag. En dat gebeurt nu nog steeds.
En daar heb je niks anders voor hoeven doen?
donderdag 28 november 2019 om 01:05
Dat zou best een en ander kunnen verklaren. Ik hoop dan maar dat het bij ons ook vanzelf overgaat?nicole123 schreef: ↑28-11-2019 00:47Ja, dit dus precies! Ik heb wel eens gehoord dat mensenbaby's eigenlijk 3 maanden te vroeg geboren worden, wat betreft hoe 'rijp' ze zijn voor de buitenwereld. Dit omdat mensen grote hersenen hebben en anders baby's er niet meer uit zouden kunnen. Geen idee of dit wetenschappelijk enige basis heeft, maar ik herken in de praktijk wel dat er rond die 3 maanden een omschakeling was, bij alle drie mijn kinderen. Minder huilen, véél minder plakken, beter slapen, opeens in bed kunnen slapen, meer interactie, meer gerichte actie ipv lukraak met armen en benen rondzwaaien. Ik was rond 10 weken ook elke keer zo'n beetje de wanhoop nabij. Het verlof bijna afgelopen en ik was doodmoe en liep nog altijd alleen maar met mijn baby rond te sjouwen en de muren kwamen op me af, terwijl ik had gehoopt inmiddels wel wat tijd voor mezelf te hebben tijdens de slaapjes. En hoe moest dat nou straks op de opvang, met zo'n baby die alleen maar op en aan je wil hangen en niet wil slapen? En toen ze met 14-16 weken naar de opvang gingen deden ze het er helemaal prima, ook het slapen in een bedje.
Idd totaal geen genieten op deze manier want buiten huis kom je sowieso niet als het niet echt moet (naar het cb ofzo) want anders is het gillen vanuit de kinderwagen. Ik hoop enorm dat ze dat ook over een paar weken ineens kan want inderdaad bij de opvang zullen ze haar laten liggen waarschijnlijk ivm teveel kindjes maar ik wil haar liever niet laten huilen. Dat doet ze al genoeg als ik haar gewoon bij me troost.
donderdag 28 november 2019 om 01:16
Ook daar niet teveel zorgen over maken hoor. Zelfs als ze over een paar weken wel nog veel huilt: bij de opvang hebben ze vaker met dit bijltje gehakt en hebben ze ervaring met kleine baby'tjes die veel huilen. Ze hebben tegenwoordig een 1 op 3 ratio bij baby's en daardoor meer tijd / mankracht dan vroeger. Ze kunnen niet de hele dag 1 op 1 aandacht bieden, daar heb je gelijk in, maar ze zijn wel goed in multitasken en slimme oplossingen en laten je baby echt niet tijden krijsen in een slaapkamertje. Ik hoop voor je dat als je dochter naar de opvang gaat dat het slapen dan een stuk beter gaat, maar zo niet dan komt het denk ik ook gewoon goed!