Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
S-Meds schreef:
30-11-2019 17:36
ik heb wel een idee hoor
Ik ook!
Sjulia schreef:
30-11-2019 17:33
Je zei net dat je niet geblondeerd was, blondie. Welke haarkleur heb je nu precies dan? Ik ben wel benieuwd. Mijn natuurlijke haarkleur is; Afbeelding En ik verf het al jaren bruin met lichtbruine highlights. Wel met een warme gloed. Lijkt me dus echt geen mooi verloop wanneer mijn natuurlijke haar grijs zal worden, met dat vlammende erbij.
dit is verre van blond. En rood is juist een haarkleur waar ik op mijn blote knietjes dankbaar voor ben dat ik dat niet heb.
Blondie456 schreef:
30-11-2019 17:42
dit is verre van blond. En rood is juist een haarkleur waar ik op mijn blote knietjes dankbaar voor ben dat ik dat niet heb.
Ik dacht ook niet dat het jouw haarkleur was hoor. Daarom vroeg ik het ;)
Blondie456 schreef:
30-11-2019 17:42
nou sjulia, daar moet je het maar mee doen
S-Meds schreef:
30-11-2019 16:01
ik ken geen vrouw die haar haar niet verft. Maar het is wel een achtergesteld gebied hier
Ik ook niet en het is een vóórlopend gebied hier.
S-Meds schreef:
30-11-2019 17:44
Foei Meds, je zet Blondie helemaal onterecht neer als een #%%^$#.
S-Meds schreef:
:proud:
fashionvictim schreef:
30-11-2019 17:12
Maar liet jij je haar dan niet in verschillende tinten verven?

Ik ken dus echt meer geverfde vrouwen dan naturel, maar niemand heeft zijn haar in een egale tint, hoor. Dat is echt 1982, je haar in 1 kleur verven.

Nou het was wel 1 tint, maar doordat ik ondertussen "gemeleerd grijs" was dekte het anders zal ik maar zeggen. Het bruin was op sommige stukken donkerder dan op de lichtgrijze stukken. Daar door kreeg ik toch geen egaal effect.
Ik deed het verven wel zelf.
Vond laten verven echt te duur (aangezien dat elke 3/4 weken moest).
S-Meds schreef:
Haha, ja ik deinsde ook een beetje terug van het beeldscherm. :-o
Ik ken er trouwens zat die hun haar niet verven. In de Randstad/Hoofdstad.

Hippe dames van 40 en 50. Met leuke kleding aan en goede functies.

Vind de stellige beweringen over heel veel dingen door bepaalde dames/heer, hier trouwens echt hilarisch.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-11-2019 17:53
10.77% gewijzigd
herfstappeltaart schreef:
30-11-2019 17:06
Doe dan niet net of het humoristisch bedoeld was want dat was het niet.
Ik vond van wel!
fashionvictim schreef:
30-11-2019 17:14
Ja, en dat ook inderdaad. Natuurlijk staat grijs haar bij een zestig plusser gewoon alsof het een zestigplusser is.

Maar mijn bruin geverfde haar maakte mij niet van een 60plusser opeens een 50plusser. Dat het punt waar het om gaat.
Lucifer2018 schreef:
30-11-2019 17:46
Foei Meds, je zet Blondie helemaal onterecht neer als een #%%^$#.
Dank je en kijk nog eens naar je eigen nuteloze bijdrage op dit form.
Blondie456 schreef:
30-11-2019 17:53
Jeetje. Zal ik doen.

:rofl:
:HA:
Blondie456 schreef:
30-11-2019 17:53
Heb jij een foto voorbeeld van jouw haarkleur? Ik wil een beeld vormen en ben zo nieuwsgierig!
Sjulia schreef:
30-11-2019 17:55
Heb jij een foto voorbeeld van jouw haarkleur? Ik wil een beeld vormen en ben zo nieuwsgierig!
Niet alleen van het haar, van de hele Blondie zou ik nu wel eens een foto willen zien.
Zonder filters uiteraard.
Sjulia schreef:
30-11-2019 17:33
Je zei net dat je niet geblondeerd was, blondie. Welke haarkleur heb je nu precies dan? Ik ben wel benieuwd. Mijn natuurlijke haarkleur is; Afbeelding En ik verf het al jaren bruin met lichtbruine highlights. Wel met een warme gloed. Lijkt me dus echt geen mooi verloop wanneer mijn natuurlijke haar grijs zal worden, met dat vlammende erbij.
Prachtige kleur dit!
Mijn moeder is van nature rood . Ze is inmiddels grijs , maar wordt op een bepaalde manier grijs , alsof ze bij de kapper is geweest voor highlights . Echt super mooi ,dus maak jij je maar green zorgen .
herfstappeltaart schreef:
30-11-2019 17:52
Maar mijn bruin geverfde haar maakte mij niet van een 60plusser opeens een 50plusser. Dat het punt waar het om gaat.
Nee hoor, ik en anderen zeggen al het hele topic dat grijs haar bij een dertiger of veertiger ze echt onnodig ouder maakt. We hebben nooit gezegd dat geverfd haar jonger maakt.
Am Yisrael Chai!
Blondie456 schreef:
30-11-2019 14:00
Jij vind jezelf wel heel erg grappig.
Ik vind Meds ook altijd heel erg grappig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
fashionvictim schreef:
30-11-2019 18:00
Nee hoor, ik en anderen zeggen al het hele topic dat grijs haar bij een dertiger of veertiger ze echt onnodig ouder maakt. We hebben nooit gezegd dat geverfd haar jonger maakt.
en bij een zestiger ook!
blijfgewoonbianca schreef:
30-11-2019 18:01
Ik vind Meds ook altijd heel erg grappig.
Ik ook!
Zonder Meds is er geen drol aan.
Calypso- schreef:
30-11-2019 17:57
Prachtige kleur dit!
Mijn moeder is van nature rood . Ze is inmiddels grijs , maar wordt op een bepaalde manier grijs , alsof ze bij de kapper is geweest voor highlights . Echt super mooi ,dus maak jij je maar green zorgen .
Dat is geruststellend, dank je! :heart: Voor de natuurlijke grijsharige, is het moeilijk om grijs haar gezond te laten ogen? Ik bedoel qua pluis en glans. Is de textuur ook heel anders?
Sjulia schreef:
30-11-2019 17:55
Ik was van kinds, zijn echt superblond,, Naar mate ik ouder ben geworden ben ik donkerblond geworden en dat past ook bij mij. en zoals ik al eerder zei van ik zie wel eens en grijze haar, maar die trek lk eruit.
Ik heb wat familieleden die echt vlammend rood waren vroeger en die worden en werden allemaal heel langzaam een soort van asblond. Net zoals André van Duin, om een voorbeeld te noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven