Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
Overigens heb ik er zelf weinig last van hoor...ik heb me al genoeg voortgeplant d.m.v. twee hele mooie kinderen.
En elke dag wanneer ik dat grijze koppie in de spiegel zie kan ik alleen maar naar mezelf lachen. Zo stom dat ik het niet eerder heb gedaan.
account2 wijzigde dit bericht op 09-02-2020 14:45
0.39% gewijzigd
Ik wil mijn post verbeteren maar quote ik mezelf weer
Sjulia schreef:
08-02-2020 12:02
Volgens mij liet zij het ook uitgroeien en moest ze door hetzelfde proces Afbeelding overigens is het nog steeds geverfd, voor extra dimensie. Afbeelding
De tweede foto vind ik leuker dan de eerste.
Tęssa44- schreef:
08-02-2020 12:09
Voor modellen met grijs haar is inderdaad een markt. Deze dame is een Nederlands model, ik kom haar regelmatig tegen op sites. Bv een site als perfectly basics, hier koop ik regelmatig items. Het model is ouder dan ik, ik vind haar prachtig en goed passend bij de kleding waarvoor ze gecast wordt.

Afbeelding
Ik vind het een mooie vrouw met een mooi kapsel. De kleding vind ik ook mooi maar ik had dezelfde kledingstukken in andere kleuren gekozen. Vind haar erg donker gekleed.
jongengrijs schreef:
08-02-2020 15:12
Ja Amarna, ga ik ook doen goed idee!

Zo vreemd dat zoveel vrouwen zich blijkbaar aangevallen voelen door dit topic. Ik vraag me af waar dat door komt? Ik bedoel, vrouwen met grijs haar worden hier uitgemaakt voor heksen, oud, afgrijselijk, onverzorgd, slonzig, viezig en ga nog maar even door. Ik vind het behoorlijk discriminerend eigenlijk. Zou dit alles in een topic over huidskleur geschreven worden dan zou de hel losbarsten.

Wie schreef er ook alweer dat er in Nederland geen werk aan de winkel zou zijn?
Ik vind het zelf ook niet vriendelijk om vrouwen met grijs haar als heksen,slonzig etc... uit te maken. Kijk,als je een topic opent dan zullen er altijd positieve en negatieve reacties komen. Ik vind je eigen mening uiten prima en smaken verschillen,ook prima. Maar het is de toon die muziek maakt.
Trouwens,hoe oud of hoe jong iemand eruitziet hangt van je genen af,je algehele voorkomen en je levensstijl (roken en zonnebank,vooral de combi ervan is slecht voor je huid)maar niet altijd van de kleur haar die je hebt. En tot slot moet een ieder doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.
Geraldine schreef:
09-02-2020 19:59
Ik vind het een mooie vrouw met een mooi kapsel. De kleding vind ik ook mooi maar ik had dezelfde kledingstukken in andere kleuren gekozen. Vind haar erg donker gekleed.
Grappig, ik merk dat ik juist meer grijze kleding aanschaf...zelfs een grijze bikini! ;-)
Om de één of andere reden vind ik dat bij mijn haar mooier dan een kleurrijk pallet.
Geraldine schreef:
09-02-2020 20:10
Ik vind het zelf ook niet vriendelijk om vrouwen met grijs haar als heksen,slonzig etc... uit te maken. Kijk,als je een topic opent dan zullen er altijd positieve en negatieve reacties komen. Ik vind je eigen mening uiten prima en smaken verschillen,ook prima. Maar het is de toon die muziek maakt.
Mensen voelen zich aangevallen. Het is net als wanneer je aangeeft vegetariër te zijn, daar kunnen veel mensen ook niet mee omgaan. Ze krijgen het gevoel zelf wat fout te doen, ook al heeft het niets met hen te maken.

Mensen zijn raar soms.
Account2 schreef:
09-02-2020 22:10
Grappig, ik merk dat ik juist meer grijze kleding aanschaf...zelfs een grijze bikini! ;-)
Om de één of andere reden vind ik dat bij mijn haar mooier dan een kleurrijk pallet.
Ik vind grijze kleding bij grijs haar ook mooi.
jongengrijs schreef:
09-02-2020 23:19
Mensen voelen zich aangevallen. Het is net als wanneer je aangeeft vegetariër te zijn, daar kunnen veel mensen ook niet mee omgaan. Ze krijgen het gevoel zelf wat fout te doen, ook al heeft het niets met hen te maken.

Mensen zijn raar soms.
Het erge vind ik dat het vrouwen zijn die andere vrouwen klein maken. Ik heb geen man in mijn omgeving gehoord die zich ook maar een seconde druk maakte over mijn haarkleur.
jongengrijs schreef:
09-02-2020 23:21
Ik vind grijze kleding bij grijs haar ook mooi.

Ha, probeer eens babyblauw. En dat nieuwe groen dat nu in de winkels hangt :heart:

(Mits het past bij je huidtoon uiteraard).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ceylon schreef:
10-02-2020 11:04
Ha, probeer eens babyblauw. En dat nieuwe groen dat nu in de winkels hangt :heart:

(Mits het past bij je huidtoon uiteraard).
Ja dat vind ik ook super mooi!!! Ik heb dus een tankini besteld bij de Bon Prix en die zit volgens mij qua kleur tussen licht grijs en baby blauw in.
En dan heb ik bij een onbekende site (voor mij) een bikini besteld die zit weer tussen olijfgroen en grijs.
Laatste is al binnen, daar vind ik alleen het broekje niet mooi van. Dus combineer ik wel een zwart broekje wat ik al had. Maar de eerste moet nog binnen komen.

https://www.bonprix.nl/product/tankini- ... js-933521/

https://www.uwantisell.nl/grijze-sporty ... knoop.html

Voor die bikini heb ik gewoon een te grote kont...whahahaha Topje staat wel erg leuk.
jongengrijs schreef:
09-02-2020 23:19

Mensen zijn raar soms.
Dat merk ik vaak als vegetariër ja. Ik heb er geen moeite mee als andere vlees eten maar poeh, wanneer ik aangeef dat niet te doen volgt er altijd een aanval.
Luistervink schreef:
10-02-2020 09:21
Het erge vind ik dat het vrouwen zijn die andere vrouwen klein maken. Ik heb geen man in mijn omgeving gehoord die zich ook maar een seconde druk maakte over mijn haarkleur.
Vind ik ook jammer. De druk om een bepaald uiterlijk te hebben houden veel vrouwen kennelijk graag hoog. Misschien een gevalletje “als ik het moet doen, dan jij ook!”
Ik merk dat ik nu met grijs haar qua kleding ga voor donkerpaars, aubergine, donkerrood, etc. Kleuren die ik altijd al mooi vond, maar niet echt mooi vond staan bij mijn vorige haarkleur. En nu bij grijs ineens wel!

Grijstinten ga ik ook eens uitproberen. Leuk!
Sjulia schreef:
10-02-2020 11:26
Dat merk ik vaak als vegetariër ja. Ik heb er geen moeite mee als andere vlees eten maar poeh, wanneer ik aangeef dat niet te doen volgt er altijd een aanval.
Ik heb dat andersom met een vriendin van mijn schoonzus die vegetarier is. Ik probeer haar zo veel mogelijk te ontwijken op feestjes maar telkens komt ze weer naar mij toe en begint te zaniken dat ik elke dag vlees eet. Ze probeert mij er al jaren toe te zetten om in ieder geval minder vlees te gaan eten. De laatste keer dat ze naar mij toe kwam zei ik al gelijk dat ik nog steeds elke dag vlees eet en het er verder niet over ga hebben. Dat zij geen vlees eet moet ze zelf weten maar laat een ander eten wat hij of zij wil.
Een beetje zoals jij hier zit te zaniken dus?

En je schoonzus heeft natuurlijk gewoon gelijk. Een beetje op je vleesinname letten kan geen kwaad. Superslecht voor het milieu en zielig voor de dieren. Vind mensen die per se vlees overal vlees bij moeten eten altijd wat primitief en simpel. We leven in de 21e eeuw hoor.
Luistervink schreef:
10-02-2020 09:21
Noem het maar gewoon discriminatie hoor. Vervang grijs haar voor kroeshaar of een donkere huidskleur en de discussie is ineens niet meer zo gezellig.
Sjulia schreef:
10-02-2020 11:28
Vind ik ook jammer. De druk om een bepaald uiterlijk te hebben houden veel vrouwen kennelijk graag hoog. Misschien een gevalletje “als ik het moet doen, dan jij ook!”
Ja zoiets!
jongengrijs schreef:
10-02-2020 12:41
Een beetje zoals jij hier zit te zaniken dus?

En je schoonzus heeft natuurlijk gewoon gelijk. Een beetje op je vleesinname letten kan geen kwaad. Superslecht voor het milieu en zielig voor de dieren. Vind mensen die per se vlees overal vlees bij moeten eten altijd wat primitief en simpel. We leven in de 21e eeuw hoor.
Het wordt een heel ander topic, maar ik ben dus flexietariër. Mooi mode woord trouwens. Ik eet zeker niet elke dag vlees en als ik vlees is het biologische kip en vis. Ja ik weet Kip en vis zijn ook dieren. Maar zeker door de misstanden die in de bio industrie naar voren kwamen twee jaar terug vond ook ik dat minder vlees eten best wel kan. En ja ik zanik ook tegen mijn man en kids...niet elke dag...maar ze mogen best bewust zijn dat een levend wezen die een kut leven heeft gehad en dan ook nog eens de dood wordt ingeschopt en geslagen dat dat het is wat op hun bord ligt. Overigens koop ik dus sinds een jaar of 3 alleen biologisch vlees voor hun in de hoop dat die dieren wel een beter leven hebben gehad.

Maar goed weer ontopic, ik kom net terug van de kapper en ik ben lapjes kat af...nou ja bijna...de plukjes verf zijn nu echt minimaal en vallen bijna niet meer op! En ik vind het mooi!!! ( lees dit met een overdreven stemgeluid in gedachten à la Martien Meiland)
vrijenblij20220 schreef:
10-02-2020 11:34
Ik heb dat andersom met een vriendin van mijn schoonzus die vegetarier is. Ik probeer haar zo veel mogelijk te ontwijken op feestjes maar telkens komt ze weer naar mij toe en begint te zaniken dat ik elke dag vlees eet. Ze probeert mij er al jaren toe te zetten om in ieder geval minder vlees te gaan eten. De laatste keer dat ze naar mij toe kwam zei ik al gelijk dat ik nog steeds elke dag vlees eet en het er verder niet over ga hebben. Dat zij geen vlees eet moet ze zelf weten maar laat een ander eten wat hij of zij wil.

Ook ik heb zo'n deugtrutje in mijn omgeving , die het voer opeet van de dieren.
Hier houden wij ook van een stukje goed vlees , het is niet te pruimen die Vega zooi.
En gezond ,nou niet als ik Dolf zie zitten bij DWDD
Top account2! Is lekker snel gegaan bij jou :) Plaats maar snel even een foto op instagram.

Ik heb trouwens een nieuw topic geopend en zal de moderators vragen dit topic te sluiten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven