Grijs haar uit laten groeien op je 40e
vrijdag 29 november 2019 om 20:37
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.
Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.
Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
zaterdag 30 november 2019 om 19:40
Okee, maar dán begrijp ik wel dat je er voor wil kiezen om niet meer te verven. Neemt niet weg dat ik zelf die keuze nog steeds niet zou maken omdat ik het dus ouder vind maken, maar ik snap wel dat als je zo goed als volledig grijs bent dat het dan makkelijker en voordeliger is om het resterende deel ook grijs te maken dan om het grijze in je oude kleur te maken.blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 19:36Ik zou echt spierwit geweest voor mijn veertigste. Je wil niet weten wat een tijd, geld en moeite ik uit zou sparen als ik de boel de boel zou laten.
Maar ik ging er dus vanuit dat dat nog lang niet aan de orde is als je net 40 bent.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 30 november 2019 om 19:41

zaterdag 30 november 2019 om 19:43
Duh, ik snap natuurlijk heus wel dat iedereen verschillend is. Maar ik was echt in de veronderstelling dat voor iedereen de gemiddelde leeftijd dat je grijs begint te worden zo rond de veertig ligt en het punt waarop je volledig grijs bent dus zo'n 10 a 20 jaar later ligt.
Maar zoals ik jullie allemaal nu lees ligt dat bij blanke mensen eerder bij 30 het begin, en dan dus ergens rond 45 volledig grijs.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 30 november 2019 om 19:45
O, ik ken ook donkere mensen waarbij de vergrijzing zeer vroeg is ingezet.fashionvictim schreef: ↑30-11-2019 19:43Duh, ik snap natuurlijk heus wel dat iedereen verschillend is. Maar ik was echt in de veronderstelling dat voor iedereen de gemiddelde leeftijd dat je grijs begint te worden zo rond de veertig ligt en het punt waarop je volledig grijs bent dus zo'n 10 a 20 jaar later ligt.
Maar zoals ik jullie allemaal nu lees ligt dat bij blanke mensen eerder bij 30 het begin, en dan dus ergens rond 45 volledig grijs.

zaterdag 30 november 2019 om 19:45
bij 20 begint het alfashionvictim schreef: ↑30-11-2019 19:43Duh, ik snap natuurlijk heus wel dat iedereen verschillend is. Maar ik was echt in de veronderstelling dat voor iedereen de gemiddelde leeftijd dat je grijs begint te worden zo rond de veertig ligt en het punt waarop je volledig grijs bent dus zo'n 10 a 20 jaar later ligt.

zaterdag 30 november 2019 om 19:46
Slechte lezer dus. Bij sómmige mensen is dit het geval. Bij de meesten "begint" het na de vijftig. Bij mij pas tegen de zestig en ook nog maar heel weinig.fashionvictim schreef: ↑30-11-2019 19:43Duh, ik snap natuurlijk heus wel dat iedereen verschillend is. Maar ik was echt in de veronderstelling dat voor iedereen de gemiddelde leeftijd dat je grijs begint te worden zo rond de veertig ligt en het punt waarop je volledig grijs bent dus zo'n 10 a 20 jaar later ligt.
zaterdag 30 november 2019 om 19:47
En dat heb je dus fout. Net als een boel andere dingen. Een mening hebben is prima, er vanalles bij halen om het GROTE gelijk door de strot van anderen te duwen en dat probeersel te maskeren door 'ik stel een VRAAG!' is op z'n zachts gezegd erg doorzichtig.fashionvictim schreef: ↑30-11-2019 19:40Okee, maar dán begrijp ik wel dat je er voor wil kiezen om niet meer te verven. Neemt niet weg dat ik zelf die keuze nog steeds niet zou maken omdat ik het dus ouder vind maken, maar ik snap wel dat als je zo goed als volledig grijs bent dat het dan makkelijker en voordeliger is om het resterende deel ook grijs te maken dan om het grijze in je oude kleur te maken.
Maar ik ging er dus vanuit dat dat nog lang niet aan de orde is als je net 40 bent.
Je hebt al honderd keer antwoord gekregen en blijft maar afgeven op 'de grijzen'. Ga je haar kleuren of zo.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mijn moeder verfde het ook al vanaf vrij jonge leeftijd en toen ze grijs was werd ze altijd aangesproken op haar mooie haar. Ook wel heel bijzonder, eigenlijk.fashionvictim schreef: ↑30-11-2019 19:40Okee, maar dán begrijp ik wel dat je er voor wil kiezen om niet meer te verven. Neemt niet weg dat ik zelf die keuze nog steeds niet zou maken omdat ik het dus ouder vind maken, maar ik snap wel dat als je zo goed als volledig grijs bent dat het dan makkelijker en voordeliger is om het resterende deel ook grijs te maken dan om het grijze in je oude kleur te maken.
Ik hen nu spijt dat ik het zolang geverfd heb want uit laten groeien is geen potje en steeds uitgroei verven plus highlights is tijdrovend en kost een godsvermogen. Maar ja ; achteraf kijk je een koe in z’n hol.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Oudblond schreef: ↑30-11-2019 19:47En dat heb je dus fout. Net als een boel andere dingen. Een mening hebben is prima, er vanalles bij halen om het GROTE gelijk door de strot van anderen te duwen en dat probeersel te maskeren door 'ik stel een VRAAG!' is op z'n zachts gezegd erg doorzichtig.
Je hebt al honderd keer antwoord gekregen en blijft maar afgeven op 'de grijzen'. Ga je haar kleuren of zo.

zaterdag 30 november 2019 om 19:48
Ik kreeg rond mijn 27ste de eerste grijze haren en op mijn 45ste was het geheel wit. Ik verf dus (donkerblond) en dat blijf ik doen voorlopig. Ben nu begin 50 en zie mezelf echt nog niet grijs door het leven gaan. Bij sommige vrouwen vind ik het wel mooi maar die hebben dan vaak een heel sprekend gezicht en een hele gave huid.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

zaterdag 30 november 2019 om 19:48
verf je zelf of ga je naar de kappeeblijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 19:47Mijn moeder verfde het ook al vanaf vrij jonge leeftijd en toen ze grijs was werd ze altijd aangesproken op haar mooie haar. Ook wel heel bijzonder, eigenlijk.
Ik hen nu spijt dat ik het zolang geverfd heb want uit laten groeien is geen potje en steeds uitgroei verven plus highlights is tijdrovend en kost een godsvermogen. Maar ja ; achteraf kijk je een koe in z’n hol.

zaterdag 30 november 2019 om 19:51
nee met de hoeveelheid testosteron, hoe meer kaal hoe minder manHet-groepje schreef: ↑30-11-2019 19:50Net als kaal worden bij mannen denk ik. Zal ook wel niet zoveel met afkomst te maken hebben.
zaterdag 30 november 2019 om 19:52
Kapper. Op een bepaald moment pakt dat thuisverf niet meer op erg grijs haar. En het werd steeds donkerder, want verf “ stapelt “ . En hoe ouder, hoe minder donker haar bij je past.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

hoe vaak mag je?blijfgewoonbianca schreef: ↑30-11-2019 19:52Kapper. Op een bepaald moment pakt dat thuisverf niet meer op erg grijs haar. En het werd steeds donkerder, want verf “ stapelt “ . En hoe ouder, hoe minder donker haar bij je past.
zaterdag 30 november 2019 om 19:53

zaterdag 30 november 2019 om 19:53
maar die kan je ook vervenCalamitycat schreef: ↑30-11-2019 19:53Nu ook steeds meer grijze haren in mijn wenkbrauwen, dat vind ik écht niet leuk![]()

zaterdag 30 november 2019 om 19:54
Kohlpotloodje gebruiken ?Calamitycat schreef: ↑30-11-2019 19:53Nu ook steeds meer grijze haren in mijn wenkbrauwen, dat vind ik écht niet leuk![]()