Centraal Moderatortopic

27-06-2019 18:17 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door DPG vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden:
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarden/

Huisregels:
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-125/list_messa ... 11?style=4

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
the_Wicked_Witch schreef:
28-11-2019 12:26
Hoe komt het dat jullie dat niet bij het eerste stafje zien? Dat gebeurt best heel vaak, dat een stafje gewoon weggehaald wordt terwijl er overduidelijk gehengeld wordt bv, of zoals nu een oproepje.
En nee, die staf ik niet allemaal zelf, vaak wordt dat dan al in het topic gemeld.

Ik herhaal het nog maar even.
thanx schreef:
28-11-2019 08:15
Vandaag een waarschuwing aan mijn broek.
Of dat nou terrecht is of niet laat ik in het midden.
Maar gied.

Is gewoon mijn hele bijdrage weg!!!!
Een bijdrage van anderhalf a4tje, waarvan 1 zin aan het einde dan niet kon.
1 zin!

Vind dit wel overdreven. Waarom is dat?
Zonder schrijvers zou er geen forum zijn. Tjee, heb zo al geen zin meer erin.
Hele post was niet oke.
Dus heel goed.

Had ik wel een ban voor over. ;-)

Al sloeg die echt nergens op. Maar ja... stafbeloongedrag.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 28-11-2019 19:27
10.40% gewijzigd
*
Hallo modjes!
Doe mij op anoniem alsjeblieft.
Thanks.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-11-2019 16:39
Reden: Delen van communicatie met de mods
98.50% gewijzigd
@cm.
Forummer lucifer heeft in het bewuste topic dan wel de tekst verwijderd, maar hier in dit topic blijft hij staan.
Zo blijft het natuurlijk vervelend.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Op anoniem graag
Waarom zetten jullie erbij dat een forummer een ban heeft gekregen? Ik hoop toch niet dat jullie elkaar ook bannen :P
kan iemand iets doen aan de sunweb reclame? Na 3 minuten forummen komt die over mijn hele beeld en kan ik niets meer zien.
florence13 schreef:
30-11-2019 09:00
kan iemand iets doen aan de sunweb reclame? Na 3 minuten forummen komt die over mijn hele beeld en kan ik niets meer zien.
Zou je ons een screenshot willen mailen? Dat maakt het makkelijker voor ons om dit te melden.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Mods in hoeverre mag er op een topic op actueel over een steekpartij in Den Haag worden gesuggereerd dat het om een aanslag gaat? Anders zetten ze dat krantartikel niet neer bij een topic over aanslagen we halen onze schouders voor op.
De politie weet van niets maar forumleden blijkbaar wel.
Gaan jullie weer eens mee lezen op de actueelpijler?
2019 schreef:
30-11-2019 14:58
Mods in hoeverre mag er op een topic op actueel over een steekpartij in Den Haag worden gesuggereerd dat het om een aanslag gaat? Anders zetten ze dat krantartikel niet neer bij een topic over aanslagen we halen onze schouders voor op.
Daarbij letten wij vooral op de context. Je kan altijd staffen als je wil dat wij er naar kijken.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA

ModeratorViva schreef:
30-11-2019 16:46
Daarbij letten wij vooral op de context. Je kan altijd staffen als je wil dat wij er naar kijken.

Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
Ach ja de context.. laat ook maar.
Het topic "Man het huis uit, maar wat nu?" is verwijderd i.v.m. trollen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Het topic "Problemen met vader" is verwijderd i.v.m. trollen.
Het topic "Leuk gedicht om voor te dragen (groep 5)" is verwijderd i.v.m. huiswerkopdracht.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Echt oprecht jammer dat het leukekindergedichtentopic weg is. Bijzonder dat jullie dat topic scharen onder een huiswerkopdracht.
Het topic 'Ik heb vaak zelfmoord neigingen en stort vaak in' is verwijderd ivm het vertonen van destructief gedrag. De TO is door ons gemaild met de vraag of hij zsm professionele hulp wil inschakelen.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

2019 schreef:
30-11-2019 14:58
Zie omschrijving 5:

https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... is/aanslag

Het hoeft niet per se een terroristische aanslag te zijn, maar in het wilde weg op onbekende mensen insteken, is sowieso een aanslag.
Ik heb twee verzoeken.

(1)
Kan een sticky* topic in de sekspijler worden gemaakt met daarin verwijzingen naar hulpinstanties** als Centrum Seksueel Geweld en Slachtofferhulp met voor elke instantie hoe je die kan bereiken?

(2)
Kan in de huisregels worden opgenomen dat het okay is om iemand die (mogelijk) ervaring heeft met seksueel geweld en een ervaring deelt in een topic te verwijzen naar professionele hulp afhankelijk van of (1) wordt ingewilligd naar dat topic of anders een 'eigen' lijst van hulpverleners aan te bieden.
en dat het okay is steun te bieden
en dat het NIET okay is om de schuld van die ervaring bij deze persoon te leggen, het probleem te bagatelliseren, eigen rechter spelen n.a.v. de vraag ten koste van de TO? Voor degenen die dat wel doen het liefst in een ander topic onafhankelijk van het verhaal van die TO.

Mogelijk is elke lijst die ik noem incompleet of overcompleet. Als een lijst met hulpverleners wordt gemaakt wil ik met de betreffende instanties wel contact opnemen om te kijken of zij nog woorden hebben die we kunnen noemen in dat topic.
Aanleiding voor dit alles is een recent topic waarin iemand kwam met de vraag of ze verkracht was. Deze TO had en heeft professionele hulp nodig. De uitkomst voor nu lijkt dat ze geen hulp zoekt naar aanleiding van de reacties uit schaamte en angst voor de gevolgen.
Zo is Viva vast onbedoeld een platform waar mensen met zulke problemen destructieve 'hulp' kunnen krijgen. Hopelijk kan Viva een platform worden waar mensen de weg naar professionele hulp kunnen vinden waar nodig.

* Zo'n topic dat bovenaan de pijler blijft staan onafhankelijk van de datum van de OP. Een voorbeeld daarvan is dit topic.

** Vast voor andere problemen dan seksueel geweld kan een lijst worden gemaakt van hulpverleners in een sticky topic op een relevante pijler. Mensen die hier vaker komen zullen de weg weten naar dat topic als een TO die niet zelf vindt.
MarindaH schreef:
01-12-2019 11:22
Oja, zelfmoord en depressie, ook zo'n onderwerp dat je diep de jaren 50 in moet terugstoppen.
Nou precies. Daar mag nooit over gesproken worden. Het is hier inderdaad zoals in de fifties. Meneer Pastoor veegde alles onder het tapijt. Zoals dat hier ook gebeurt.

Viva, voor vrouwen met een mening en we gaan geen discussie uit de weg.

Mwuhahaha. As if.
Geen bijzonderheden
madamzonderm schreef:
01-12-2019 11:42
Ik heb twee verzoeken.

(1)
Kan een sticky* topic in de sekspijler worden gemaakt met daarin verwijzingen naar hulpinstanties** als Centrum Seksueel Geweld en Slachtofferhulp met voor elke instantie hoe je die kan bereiken?

(2)
Kan in de huisregels worden opgenomen dat het okay is om iemand die (mogelijk) ervaring heeft met seksueel geweld en een ervaring deelt in een topic te verwijzen naar professionele hulp afhankelijk van of (1) wordt ingewilligd naar dat topic of anders een 'eigen' lijst van hulpverleners aan te bieden.
en dat het okay is steun te bieden
en dat het NIET okay is om de schuld van die ervaring bij deze persoon te leggen, het probleem te bagatelliseren, eigen rechter spelen n.a.v. de vraag ten koste van de TO? Voor degenen die dat wel doen het liefst in een ander topic onafhankelijk van het verhaal van die TO.

Mogelijk is elke lijst die ik noem incompleet of overcompleet. Als een lijst met hulpverleners wordt gemaakt wil ik met de betreffende instanties wel contact opnemen om te kijken of zij nog woorden hebben die we kunnen noemen in dat topic.
Aanleiding voor dit alles is een recent topic waarin iemand kwam met de vraag of ze verkracht was. Deze TO had en heeft professionele hulp nodig. De uitkomst voor nu lijkt dat ze geen hulp zoekt naar aanleiding van de reacties uit schaamte en angst voor de gevolgen.
Zo is Viva vast onbedoeld een platform waar mensen met zulke problemen destructieve 'hulp' kunnen krijgen. Hopelijk kan Viva een platform worden waar mensen de weg naar professionele hulp kunnen vinden waar nodig.

* Zo'n topic dat bovenaan de pijler blijft staan onafhankelijk van de datum van de OP. Een voorbeeld daarvan is dit topic.

** Vast voor andere problemen dan seksueel geweld kan een lijst worden gemaakt van hulpverleners in een sticky topic op een relevante pijler. Mensen die hier vaker komen zullen de weg weten naar dat topic als een TO die niet zelf vindt.
We hebben het doorgegeven en het zal besproken worden.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

MarindaH schreef:
01-12-2019 11:22
Oja, zelfmoord en depressie, ook zo'n onderwerp dat je diep de jaren 50 in moet terugstoppen.

De hele wereld wil dat dit een onderwerp wordt waar je open over kan zijn, zelfs de Britse prinsen helpen mee het taboe op te heffen, maar nee, het VIVA forum bepaalt dat je dit soort gevoelens niet mag delen.

Schandalig en schadelijk.
Such fun!1
ModeratorViva schreef:
01-12-2019 12:43
We hebben het doorgegeven en het zal besproken worden.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Fijn, ik ben benieuwd!
Ik ben ook onderdeel van de hele wereld, maar ik ga op dit forum echt niet mijn privé openbaren. Dat zit er achter.

Geloof maar dat er heeel veeel mensen zijn die misbruik maken van wetenswaardigheden. Aldus sprak het geitje en ze kroop in de klok.
Alle andere geitjes waren opgegeten door die boze wolf.
Moeder geit had nog wel gewaarschuwd dat ze de deur niet mochten open doen.
De wolf wist dat moeder met de scherpe hoorns weg was en dat die domme geitjes zich lieten foppen dor een wit gemaakt pootje. Moeder geit had witte poten.
Uit: De wolf en de zeven geitjes. Ondertussen eeuwenoud.
MarindaH schreef:
01-12-2019 12:45
De hele wereld wil dat dit een onderwerp wordt waar je open over kan zijn, zelfs de Britse prinsen helpen mee het taboe op te heffen, maar nee, het VIVA forum bepaalt dat je dit soort gevoelens niet mag delen.

Schandalig en schadelijk.
Nou ja dat dus precies. Het taboe moet idd weg, daar zetten veel celebs zich voor in. Behalve op dat kleine forum in dat kleine onbetekenende landje wat wij langzamerhand zo goed kennen. Daar op dat forum waar vrouwen geen mening mogen hebben. Ook niet over kinderfeesten. En waar racisme welig tiert.

Te gek voor woorden.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven