Ramen wassen boven
zondag 1 december 2019 om 19:13
De hele zomer staan de terrasramen hier open, maar da's voor mij écht geen reden om die dingen dan maar vaker te wassen.patchouli_ schreef: ↑01-12-2019 19:00Maar heb je dan ook nooit een raam open in je slaapkamer?
Bij ons zijn boven de slaapkamers van de kinderen, en die zitten er ook overdag.
Wij slapen zelf beneden, met openslaande deuren naar de tuin en nog twee ramen in de andere muur. Alles gaat open overdag, hoe meer licht hoe fijner. En in het voorjaar en de zomer en tot lang in het najaar staan ook altijd de tuindeuren open overdag, als we thuis zijn.
De ramen bestaan ook uit vierkantjes van pakweg 5 op 5 en die zijn dus sowieso ellendig te wassen.
(Lees: Je kan er niet aan "doortrekken".)
1 keer om de pakweg 2 jaar ben ik of man het beneden eens beu gezien en worden ze gedaan.
zondag 1 december 2019 om 19:39
Bij ons wil geen enkele glazen wasser dat.
Ik zou zelfs 20/25 euro betalen maar dan maar 2x per jaar. Willen ze niet. Sowieso blijken ze zelf wijken verdeeld te hebben en kan je rondbellen wat je wil maar vang bot.
zondag 1 december 2019 om 19:46
Ja, er is een heuse glazenwassersoorlog.Lucifer2018 schreef: ↑01-12-2019 19:39Bij ons wil geen enkele glazen wasser dat.
Ik zou zelfs 20/25 euro betalen maar dan maar 2x per jaar. Willen ze niet. Sowieso blijken ze zelf wijken verdeeld te hebben en kan je rondbellen wat je wil maar vang bot.
zondag 1 december 2019 om 20:38
Ik woon in een appartement en heb eerst een glazenwasser gehad; die kwam met zo'n telescoopsteel waar gedemineraliseerd water uit komt. Maar ik vond dat het daardoor niet goed schoon werd want omdat die steel zo lang is kan die man niet echt boenen, en de mensen die hier voor mij woonden hebben denk ik in geen decennium gelapt.
Dus toen ben ik het zelf gaan doen en dat bleek best mee te vallen. De ramen openen naar binnen en voor de bovenlichtjes hang ik er dus uit, half op de vensterbank staand zodat ik er bij kan.
Ik doe het best vaak, toch echt wel iedere 2 maanden denk ik. Ik hou van schone ramen.
Dus toen ben ik het zelf gaan doen en dat bleek best mee te vallen. De ramen openen naar binnen en voor de bovenlichtjes hang ik er dus uit, half op de vensterbank staand zodat ik er bij kan.
Ik doe het best vaak, toch echt wel iedere 2 maanden denk ik. Ik hou van schone ramen.
zondag 1 december 2019 om 21:07
Hier niet hoor; er zijn verschillende glazenwassers actief
zondag 1 december 2019 om 22:08
Ja dat zal wel niet overal zo gaan, hier kennen we die 'oorlog' niet zo en kan ik gewoon bellen wie ik wil om de ramen te komen lappen.Lucifer2018 schreef: ↑01-12-2019 19:39Bij ons wil geen enkele glazen wasser dat.
zondag 1 december 2019 om 22:24
zondag 1 december 2019 om 22:26
Herkenbaar! Gek he..Lucifer2018 schreef: ↑01-12-2019 19:39Bij ons wil geen enkele glazen wasser dat.