Ramen wassen boven

01-12-2019 18:25 36 berichten
De titel zegt het al.

Hoe wassen jullie je ramen boven?

Door een glazenwasser? Of zelf tobben?

Een ramenwisser met telescopische steel werkt dat? Of zo'n magnetische ramenwisser zodat je van binnen uit kan zemen?
Hier komt twee keer per jaar de glazenwasser, voor die 12,50 per keer ga ik niet zelf lopen klooien.
patchouli_ schreef:
01-12-2019 19:00
Maar heb je dan ook nooit een raam open in je slaapkamer?

Bij ons zijn boven de slaapkamers van de kinderen, en die zitten er ook overdag.

Wij slapen zelf beneden, met openslaande deuren naar de tuin en nog twee ramen in de andere muur. Alles gaat open overdag, hoe meer licht hoe fijner. En in het voorjaar en de zomer en tot lang in het najaar staan ook altijd de tuindeuren open overdag, als we thuis zijn.
De hele zomer staan de terrasramen hier open, maar da's voor mij écht geen reden om die dingen dan maar vaker te wassen.

De ramen bestaan ook uit vierkantjes van pakweg 5 op 5 en die zijn dus sowieso ellendig te wassen.
(Lees: Je kan er niet aan "doortrekken".)

1 keer om de pakweg 2 jaar ben ik of man het beneden eens beu gezien en worden ze gedaan.
Heel fijn, een glazenwasser.

Toen hij voor het eerst was geweest, zei hij dat de ramen boven zo vies waren.
I know.
Odense2 schreef:
01-12-2019 19:32
Heel fijn, een glazenwasser.

Toen hij voor het eerst was geweest, zei hij dat de ramen boven zo vies waren.
I know.
Hij zou blij moeten zijn dat ie er werk aan had en dat ie voor en na duidelijk verschil zag :-).
Sansa_ schreef:
01-12-2019 19:11
Hier komt twee keer per jaar de glazenwasser, voor die 12,50 per keer ga ik niet zelf lopen klooien.
Bij ons wil geen enkele glazen wasser dat.

Ik zou zelfs 20/25 euro betalen maar dan maar 2x per jaar. Willen ze niet. Sowieso blijken ze zelf wijken verdeeld te hebben en kan je rondbellen wat je wil maar vang bot.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
01-12-2019 19:39

Ik zou zelfs 20/25 euro betalen maar dan maar 2x per jaar. Willen ze niet. Sowieso blijken ze zelf wijken verdeeld te hebben en kan je rondbellen wat je wil maar vang bot.
Ja, er is een heuse glazenwassersoorlog.
Ik woon in een appartement en heb eerst een glazenwasser gehad; die kwam met zo'n telescoopsteel waar gedemineraliseerd water uit komt. Maar ik vond dat het daardoor niet goed schoon werd want omdat die steel zo lang is kan die man niet echt boenen, en de mensen die hier voor mij woonden hebben denk ik in geen decennium gelapt.
Dus toen ben ik het zelf gaan doen en dat bleek best mee te vallen. De ramen openen naar binnen en voor de bovenlichtjes hang ik er dus uit, half op de vensterbank staand zodat ik er bij kan.
Ik doe het best vaak, toch echt wel iedere 2 maanden denk ik. Ik hou van schone ramen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
01-12-2019 19:46
Ja, er is een heuse glazenwassersoorlog.
Hier niet hoor; er zijn verschillende glazenwassers actief
Lucifer2018 schreef:

Ja dat zal wel niet overal zo gaan, hier kennen we die 'oorlog' niet zo en kan ik gewoon bellen wie ik wil om de ramen te komen lappen.
Degenen hier met een glazenwasser praten over een tientje of 12,50. En twee keer per jaar.
Ik kan alleen duurdere vinden die 4x per jaar komen.. ik vind 2x ook wel genoeg.
Lastig..
Jammer dat de magnetische niet werken. Zelf doen met een lange steel is nog wel een optie misschien
Lucifer2018 schreef:

Herkenbaar! Gek he..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven