Welke loopfiets ?

01-12-2019 20:31 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al.
Welke loopfiets voor onze bijna twee jarige dochter ?

Ik kom er echt niet uit voor Sinterklaas en we vieren het donderdag.

Nu leek een loopfiets ons leuk, maar mochten jullie iets anders hebben als idee dan zijn die ook heel welkom!
Puky.
Zand en watertafel?
Wij hebben deze, maar ik heb geen idee waarom hij beter of slechter dan een andere zou zijn, want daar hebben we geen ervaring mee ;-)

https://www.educatief-speelgoed.com/hou ... TwQAvD_BwE
Wij hadden deze:

Afbeelding

Chillafish 2 in 1

Je kunt het frame omklappen en van een driewieler een tweewieler maken.
Hier rijden ze van 1,5 - 2,5 op een pukylino met 4 wielen en van 2,5 - 3,5 op een van de decathlon, een 2cycle bij om of een puky (daarna een gewone fiets).
Die laatste 3 Alledrie prima. Puky iets betere kwaliteit denk ik.
Pucky.
In het begin en het lastig maar rond de 3 rijden ze er als een speer op!!
mabelle schreef:
01-12-2019 20:42
Pucky.
In het begin en het lastig maar rond de 3 rijden ze er als een speer op!!
Mijn hele kleine 2 jarige kon op de Puky Starter ( is een kleiner frame maar wel verstelbaar stuur en zadel) zeer snel roncrossen hoor.
Lucifer2018 schreef:
01-12-2019 20:47
Mijn hele kleine 2 jarige kon op de Puky Starter ( is een kleiner frame maar wel verstelbaar stuur en zadel) zeer snel roncrossen hoor.
Zoon hier ook op die van hem, en dochter van 21 maanden gaat er nu ook op vandoor. Hangt echt van je kind af.
Hier had zoonlief korte beentjes, dus ik zocht naar een “laag” model. Via loopfietsen.nl eentje van bandits en angels besteld. Kon hij al vrij snel op! Super leuk
Hier ook Puky fan.
Nadien ook goed door te verkopen.

Model is afhankelijk van beenlengte kind.
LoJa schreef:
01-12-2019 20:53
Hier had zoonlief korte beentjes, dus ik zocht naar een “laag” model. Via loopfietsen.nl eentje van bandits en angels besteld. Kon hij al vrij snel op! Super leuk

Deze hadden we ook, maar hebben we vrij snel ingeruild voor een pucky. Hij was zomaar te laag voor zoon. Ik vind het sturen ook veel soepeler gaan op de pucky. Daar scheurt hij echt op weg.
damas schreef:
01-12-2019 20:41
Hier rijden ze van 1,5 - 2,5 op een pukylino met 4 wielen en van 2,5 - 3,5 op een van de decathlon, een 2cycle bij om of een puky (daarna een gewone fiets).
Die laatste 3 Alledrie prima. Puky iets betere kwaliteit denk ik.
Deze had ze dus een tijdje terug bij een ander kindje en daar ging ze wel goed op.

Maar ik dacht dat ze er nu misschien al een beetje te oud voor was en we hem dan maar kort kunnen gebruiken..

Moet wel zeggen dat ik de Puky niet heel mooi vind :shame:
Lucifer2018 schreef:
01-12-2019 20:33
Zand en watertafel?
Die hebben we al! :P
Tiana_76 schreef:
01-12-2019 20:38
Wij hadden deze:

Afbeelding

Chillafish 2 in 1

Je kunt het frame omklappen en van een driewieler een tweewieler maken.
Hoe beviel deze ?

Lijkt me heel handig dat hij om te bouwen is!
Ik zie al best veel mensen die zeggen Puky.

Dat had ik eigenlijk al verwacht, maar ik vind ze eerlijk gezegd helemaal niet mooi :-$

Maar als hij echt fijn is ga ik er toch maar over nadenken :)
Houten trybike. Onze peuter kreeg hem bij zijn eerste verjaardag en baby krijgt er ook een als hij een wordt. Wordt hier op vrije dagen dagelijks gebruikt en zoon krijgt er veel complimenten over.

Neefje krijgt trouwens van zijn ouders metalen versie met kerst, maar weet dus nog niet hoe die bevalt.
Due-scimmie schreef:
01-12-2019 21:07
Houten trybike. Onze peuter kreeg hem bij zijn eerste verjaardag en baby krijgt er ook een als hij een wordt. Wordt hier op vrije dagen dagelijks gebruikt en zoon krijgt er veel complimenten over.
Is die niet te klein voor een twee jarige ? Ik wil er ook wel even gebruik van kunnen maken :P
https://www.loopfietsen.nl/puky/starter ... 73894.html Op deze kunnen ze vrij snel vanaf 2 jaar.

Maar ik vind deze veel leuker: https://www.veloretti.com/products/mini ... 5282243626
welcomehome schreef:
01-12-2019 21:09
Is die niet te klein voor een twee jarige ? Ik wil er ook wel even gebruik van kunnen maken :P
Nee. Mijn peuter is bijna 3;-) en frame is net omgezet en kan nog 4 standen omhoog. Zadel heeft 10 hoogtes geloof ik en kan van 3 naar 2 wielen. Of je peuter moet 110 zijn natuurlijk.
Wij hadden een first bike, ideaal, heel licht en makkelijk mee te nemen. Bij een uitje namen we dat ding standaard mee. Onverwoestbaar, jongste is 6 en het ding wordt nog steeds door Jan en alleman gebruikt.
Veloretti!
Hier allerlei loopfietjes in huis (vierwieler, houten drie-/tweewieler, b-merk metalen fietsje) maar dochter deed er tot voor kort weinig mee. Voor dochter twee ga ik denk ik toch voor een Puky. Al kwam ik nu de bandits & angels starter tegen en die vind ik toch wel mooier (https://www.loopfietsen.nl/loopfiets-2-jaar). Ik kende dit merk vooral van de grote houten loopfietsen, die vind ik minder leuk...
Wishbonebike!
Eentje in de buurt op marktplaats!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven