Extra commode aanschaffen?
maandag 2 december 2019 om 14:37
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik ben nu 20 weken zwanger en heb al een zoontje van 17 maanden. Wanneer de baby geboren wordt is hij ongeveer 21 maanden oud.
Ik kleed hem aan/uit op de commode maar gebruik al tijden geen verschoonkussen meer, hij staat dus gewoon op de commode.
Ik twijfel of we voor de nieuwe babykamer een extra commode moeten kopen, of die van mijn zoontje zullen gaan gebruiken.
Ik vraag me af hoe lang ik mijn zoontje nog ga aan en uitkleden op de commode? Op een gegeven ogenblik zal hij zichzelf wel aan willen gaan kleden en gewoon op de grond blijven staan? Rond welke leeftijd ga je daarop over?
Ik vind het zonde om een extra commode aan te schaffen als ik de commode van zoontje nog maar een paar maanden gebruik nadat de baby geboren is.
Ik twijfel of we voor zoontje een tafeltje en stoeltje gaan neerzetten tzt op de plek waar nu de commode staat, en hem evt. daar even op te zetten om hem om te kleden. Of is dat een heel slecht idee qua stabiliteit/opvoeding?
Ik ben nu 20 weken zwanger en heb al een zoontje van 17 maanden. Wanneer de baby geboren wordt is hij ongeveer 21 maanden oud.
Ik kleed hem aan/uit op de commode maar gebruik al tijden geen verschoonkussen meer, hij staat dus gewoon op de commode.
Ik twijfel of we voor de nieuwe babykamer een extra commode moeten kopen, of die van mijn zoontje zullen gaan gebruiken.
Ik vraag me af hoe lang ik mijn zoontje nog ga aan en uitkleden op de commode? Op een gegeven ogenblik zal hij zichzelf wel aan willen gaan kleden en gewoon op de grond blijven staan? Rond welke leeftijd ga je daarop over?
Ik vind het zonde om een extra commode aan te schaffen als ik de commode van zoontje nog maar een paar maanden gebruik nadat de baby geboren is.
Ik twijfel of we voor zoontje een tafeltje en stoeltje gaan neerzetten tzt op de plek waar nu de commode staat, en hem evt. daar even op te zetten om hem om te kleden. Of is dat een heel slecht idee qua stabiliteit/opvoeding?

maandag 2 december 2019 om 14:49
Mijn oudste is 3 en die kleed ik nog steeds aan op de commode. Overigens heb ik 2 commodes, omdat de eerste commode in de kamer van de oudste staat en de commode dus onbruikbaar is voor de baby in de avond en nacht. Daarnaast vind ik het erg handig om gewoon alle kleding bij elkaar te hebben op 1 plek.
Waarom vind je het zonde om een 2e aan te schaffen? Ze zijn heel goedkoop te krijgen op marktplaats.
Waarom vind je het zonde om een 2e aan te schaffen? Ze zijn heel goedkoop te krijgen op marktplaats.

maandag 2 december 2019 om 14:49
maandag 2 december 2019 om 14:57
Ik gebruikte de commode eigenlijk bijna nooit. Hooguit om op af te drogen als ze in bad was geweest (1x per week) toen ze nog echt een baby was. Zodra ze kon staan (toen was ze net 1) deed ik sowieso alles op het bed of de bank.
Nu bij baby twee eigenlijk weer. Commode is meer een opslagplaats. Ik zou dan ook zeker geen tweede commode bij kopen. Maar ik heb ook altijd een commode gehad die ook als ladekast verder kon, dus dan is een tweede kastje natuurlijk ook prima.
Nu bij baby twee eigenlijk weer. Commode is meer een opslagplaats. Ik zou dan ook zeker geen tweede commode bij kopen. Maar ik heb ook altijd een commode gehad die ook als ladekast verder kon, dus dan is een tweede kastje natuurlijk ook prima.

maandag 2 december 2019 om 15:04
Ik zou de commode van kind 1 op de kamer van kind 2 zetten, en kind 1 aankleden op de tafel/bank/bed/grond. Misschien een krukje gebruiken waar kind op kan staan of zitten of waar jij op kan zitten als kind op de grond staat? Je kan dan even aankijken of je de commode op de kamer van kind 1 erg mist, die is zo aangeschaft in dat geval. Of koop een ander leuk meubelstuk (lage (vakken)kast oid) waar kind op kan zitten of staan bij het aankleden die beter bij de komende jaren past dan een commode.

maandag 2 december 2019 om 15:06
Commode ging gewoon naar kind 2 toen die er was. Ik heb voor oudste wel een ladenkast gekocht die als soort commode kon dienen maar in de praktijk gebruikte ik commode van jongste of gewoon op de grond.
Maar als je het relaxt vindt, koop er gewoon eentje. Het is ook maar een geavanceerde ladenkast he.
Maar als je het relaxt vindt, koop er gewoon eentje. Het is ook maar een geavanceerde ladenkast he.

maandag 2 december 2019 om 15:06
Uit interesse: waar doe je dan het aankleden en verschonen van de baby? Hier is de commode redelijk onmisbaar, anders zou ik alles op de eettafel of bank moeten doen. Maar ik woon in een appartement, misschien dat dat uitmaakt? Kan me voorstellen dat telkens naar boven lopen niet zo praktisch is.gsleutel schreef: ↑02-12-2019 14:57Ik gebruikte de commode eigenlijk bijna nooit. Hooguit om op af te drogen als ze in bad was geweest (1x per week) toen ze nog echt een baby was. Zodra ze kon staan (toen was ze net 1) deed ik sowieso alles op het bed of de bank.
maandag 2 december 2019 om 15:07
Wij hadden wel een extra commode (18 maanden verschil). We hebben hem voor de oudste eigenlijk tot vorige maand nog gebruikt, omdat we het makkelijker vonden met naar bed brengen en afdrogen na douchen.
En hij is zeker het eerste jaar dat we 2 kinderen hadden ook nog actief gebruikt voor een luierwissel bij opstaan en naar bed brengen. Voor ons was het het geld meer dan waard (80 euro bij de Ikea).
(De jongste is nu 21 maanden, dus dat betekent dat we er ruim 18 maanden 2 actief in gebruik hadden)
(We hadden wel de ruimte om in allebei de kamers zo'n ding te hebben)
En hij is zeker het eerste jaar dat we 2 kinderen hadden ook nog actief gebruikt voor een luierwissel bij opstaan en naar bed brengen. Voor ons was het het geld meer dan waard (80 euro bij de Ikea).
(De jongste is nu 21 maanden, dus dat betekent dat we er ruim 18 maanden 2 actief in gebruik hadden)
(We hadden wel de ruimte om in allebei de kamers zo'n ding te hebben)

maandag 2 december 2019 om 15:11
De eerste 5 maanden toen 2e er was stond de commode op kamer van de oudste. Ik heb mijn baby wel eens op de strijkplank verschoond. En bij mij lagen ze ook regelmatig op de eettafel. Maar ik heb altijd al 2 verschoningskussens gehad, 1 lag op de commode, de 2e gebruikte ik op alle andere plekken waar ik verschoonde. Toen kamer van de 2e klaar was is de commode ook naar de kamer van de 2e verhuisd. Voor oudste stond er al een andere kast voor kleding op zijn kamer, dat hoeft natuurlijk niet perse een commode te zijn. Met aankleden heb ik ook wel kind staand op de grond en ik zittend op een stoel/ons bed/bed kind gedaan. Echt zelf helemaal aankleden duurt nog wel even.

maandag 2 december 2019 om 15:18
Ik ben ook bijna uitgerekend van nr 2 en heb een zoontje die vrijdag 1jaar word. Zelf heb ik bij de nieuwe kamer van zoontje een lade kast neer gezet van ikea dus niet waar zn speciaal hoekje in zit ( bij commode). het verschoonkussen kan ik tzt wel weghalen en dan is het gewoon een kast. ( de overige meubels kan hij later ook gewoon gebruiken het is niet speciaal voor jonge kinderen) voor nu vind ik deze ladekast het wel handig met luiers etc.
Nadien kunnen we het altijd gebruiken voor speelgoed, boekjes etc.
Nu is jou kindje wel wat ouder
Je geeft zelf al aan dat je bij jou kindje niet meer gebruik maakt van een verschoonkussen. Dan hoef je naar mijn mening niet speciaal een commode aanschaffen.
Nadien kunnen we het altijd gebruiken voor speelgoed, boekjes etc.
Nu is jou kindje wel wat ouder
Je geeft zelf al aan dat je bij jou kindje niet meer gebruik maakt van een verschoonkussen. Dan hoef je naar mijn mening niet speciaal een commode aanschaffen.
pinguïn92 wijzigde dit bericht op 02-12-2019 16:51
0.14% gewijzigd
maandag 2 december 2019 om 15:46
Mijn schoonzus heeft voor elk kind een Hemnesladekast met 8 lades..aankleedkussen van een tientje erop en daar is de commode. En inmiddels is hun oudste 6 en zit er kleding en speelgoed en beddegoed in. Het heet geen commode. Maar schijnbaar is het ding er prima voor geschikt. Want ongeveer 40% van onze vrienden met kinderen heeft deze kast als commode in gebruik.
maandag 2 december 2019 om 16:01
ik heb de commode amper gebruikt.Violet-Nebula schreef: ↑02-12-2019 15:06Uit interesse: waar doe je dan het aankleden en verschonen van de baby? Hier is de commode redelijk onmisbaar, anders zou ik alles op de eettafel of bank moeten doen. Maar ik woon in een appartement, misschien dat dat uitmaakt? Kan me voorstellen dat telkens naar boven lopen niet zo praktisch is.
Aankleden deed ik op een aankleedkussen op tafel/bank/bed/auto
De commode had vooral een kastfunctie
maandag 2 december 2019 om 16:23
maandag 2 december 2019 om 17:18

maandag 2 december 2019 om 17:29
Ik zou geen tweede commode kopen. Gewoon op de grond (of bed of bank) aankleden. Jij kan er eventueel bij gaan zitten als je kind graag staat. En dan kan je de commode in de babykamer zetten.
Ik zou dan proberen rond 2.5 of de luier al af kan, dan ben je daar ook vanaf. In mijn ervaring (en wat ik bij vrienden en kennissen heb gezien) worden kinderen over het algemeen makkelijker zindelijk voordat ze drie zijn, en wat meer praatjes krijgen. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar je kan het allicht proberen. Bij mijn eerste was het in drie dagen gepiept, en bij mijn tweede duurde het een week of drie a vier. Wat een verademing was dat!
Ik zou dan proberen rond 2.5 of de luier al af kan, dan ben je daar ook vanaf. In mijn ervaring (en wat ik bij vrienden en kennissen heb gezien) worden kinderen over het algemeen makkelijker zindelijk voordat ze drie zijn, en wat meer praatjes krijgen. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar je kan het allicht proberen. Bij mijn eerste was het in drie dagen gepiept, en bij mijn tweede duurde het een week of drie a vier. Wat een verademing was dat!
maandag 2 december 2019 om 17:44
Ahh hartstikke bedankt voor al jullie reacties!
Wij gebruiken de commode nu echt vaak! Io had hem ook zeker gemist als we hem niet hadden gekocht. Voor kleding hebben we al een aparte kast, de commode ligt vol met luiers, hydrofieldoeken, thermometer, cremes en andere verzorgingsproducten.
Ik vind de ikea stuva oplossing wel een hele goede! Dan hebben we een hoop oplossingen-in-1.
Een extra ladekast om later nog te kunnen gebruiken hoeft niet, daar zou de huidige commode al voor kunnen dienen, en hoeveel ladekasten moet je hebben
.
Wij gebruiken de commode nu echt vaak! Io had hem ook zeker gemist als we hem niet hadden gekocht. Voor kleding hebben we al een aparte kast, de commode ligt vol met luiers, hydrofieldoeken, thermometer, cremes en andere verzorgingsproducten.
Ik vind de ikea stuva oplossing wel een hele goede! Dan hebben we een hoop oplossingen-in-1.
Een extra ladekast om later nog te kunnen gebruiken hoeft niet, daar zou de huidige commode al voor kunnen dienen, en hoeveel ladekasten moet je hebben