Ex wil afspreken
maandag 2 december 2019 om 15:48
Hi iedereen,
Mijn ex wil vanavond afspreken. Gewoon om bij te kletsen. Hij geeft wel aan nog met ons te zitten. Ik heb het uitgemaakt, voel me vrijer en zit beter in mn vel. Enerzijds doet het me ook nog wel pijn, maar ik ben aan het stappen en genieten. Wij zijn zonder de ruzie uit elkaar gegaan. Ik vraag me af waar ik goed aan doe. Ik hoef hem niet terug, omdat ik nu goed in mn vel zit. Maar aan de andere kant is het ook wel weer fijn om even te kletsen en dat het dan niet raar is als je elkaar plotseling ziet. Maar hij zit wel nog met zijn liefdesverdriet en ik misschien ook nog een beetje. Of ik denk straks als ik hem zie van: goede keuze of ik haal al die oude emoties weer op.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
Mijn ex wil vanavond afspreken. Gewoon om bij te kletsen. Hij geeft wel aan nog met ons te zitten. Ik heb het uitgemaakt, voel me vrijer en zit beter in mn vel. Enerzijds doet het me ook nog wel pijn, maar ik ben aan het stappen en genieten. Wij zijn zonder de ruzie uit elkaar gegaan. Ik vraag me af waar ik goed aan doe. Ik hoef hem niet terug, omdat ik nu goed in mn vel zit. Maar aan de andere kant is het ook wel weer fijn om even te kletsen en dat het dan niet raar is als je elkaar plotseling ziet. Maar hij zit wel nog met zijn liefdesverdriet en ik misschien ook nog een beetje. Of ik denk straks als ik hem zie van: goede keuze of ik haal al die oude emoties weer op.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?
maandag 2 december 2019 om 15:52
Ik zou dat niet doen . Hij is niet voor niets je ex . Je zit nu veel lekkerder in je vel .
Waarom weer onrust gaan opzoeken .
Gewoon tegen hem zeggen dat je het niet ziet zitten .
Dat het uit is , en dat je er het nut niet van inziet om af te spreken.
En je niet laten ompraten .
Waarom weer onrust gaan opzoeken .
Gewoon tegen hem zeggen dat je het niet ziet zitten .
Dat het uit is , en dat je er het nut niet van inziet om af te spreken.
En je niet laten ompraten .
anoniem_323253 wijzigde dit bericht op 02-12-2019 15:53
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
5.42% gewijzigd
maandag 2 december 2019 om 15:52
Niet gaan.
Jij voelt je nu redelijk goed, hou dat lekker zo. Zijn liefdesverdriet moet hij zelf oplossen. Als jullie gaan afspreken, maak je het hem moeilijker om over jou heen te komen. En wat als het gezellig is en jij weer in iets gezogen waar je eigenlijk niet wilt zijn?
Afspreken kan ook nog wel eens als de emotie aan beide kanten er wat meer af is en gevoelens zijn verwerkt.
Jij voelt je nu redelijk goed, hou dat lekker zo. Zijn liefdesverdriet moet hij zelf oplossen. Als jullie gaan afspreken, maak je het hem moeilijker om over jou heen te komen. En wat als het gezellig is en jij weer in iets gezogen waar je eigenlijk niet wilt zijn?
Afspreken kan ook nog wel eens als de emotie aan beide kanten er wat meer af is en gevoelens zijn verwerkt.
Hallo?!
maandag 2 december 2019 om 16:11
Hij zoekt closure. Oftewel, dat wordt drama, aangezien jij nooit een rede kunt geven richting hem waarom jij het hebt uitgemaakt waar hij zich bij neer kan leggen.
Dus, als je al afspreekt, dan doe je dat buitenshuis in een cafee bij een bak koffie in de middag.
Dus, als je al afspreekt, dan doe je dat buitenshuis in een cafee bij een bak koffie in de middag.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
maandag 2 december 2019 om 16:26
Ik zou dit niet doen, waarom de wond weer opnieuw open maken? Vooral omdat je ook aangeeft je vrijer te voelen, als je hem echt terug zou willen dan had je dit niet gevoeld. Ben bang dat de pijn die je voelt, gewoon nog wat pijn is omdat je iets vertrouwds mist. Dat zou niet gek zijn, maar het is 't niet waard (ook niet voor hem) om dit opnieuw op te rakelen.
maandag 2 december 2019 om 16:52
Als hij wil afspreken omdat hij nog met veel vragen zit waarom het uit is, maar wel accepteert dát het uit is, dan zou ik hem dat gunnen, en die extra uitleg geven.
Maar "gewoon bijkletsen", terwijl hij eigenlijk nog niet over de relatie heen is? Nee dat wordt drama. Als jij ja zegt, kan hij dat opvatten als toch weer een kans, en dan heel teleurgesteld en boos reageren als dat er toch niet in zit.
Als je zelf twijfelt of je toch met hem door wilt... tja dan misschien toch afspreken.
Maar "gewoon bijkletsen", terwijl hij eigenlijk nog niet over de relatie heen is? Nee dat wordt drama. Als jij ja zegt, kan hij dat opvatten als toch weer een kans, en dan heel teleurgesteld en boos reageren als dat er toch niet in zit.
Als je zelf twijfelt of je toch met hem door wilt... tja dan misschien toch afspreken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
maandag 2 december 2019 om 18:28
Kippetje95 schreef: ↑02-12-2019 18:05Ja had was een relatie van 7.5 jaar en voor ons beide de eerste relatie (jeugdliefdes). En hij geeft aan omdat het is omdat hij nog met vragen zit inderdaad zoals patsy stone aangeeft.
In iedergeval bedankt voor de reacties!!
Zou je dat dan niet beter telefonisch doen als je toch in wil gaan op die vragen? Afspreken zou ik nu sowieso niet doen, het klinkt nog veel te vers.