Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien op je 40e

29-11-2019 20:37 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren denk ik eraan om mijn grijze haren uit te laten groeien. Heel moeilijk, want ik ben pas begin 40. Maar mijn haar (krullend) wordt steeds droger van al dat verven en daar komt bij dat ik de laatste tijd steeds meer haren verlies. Daarbij moet ik iedere 3 weken mijn uitgroei bijwerken en dat ben ik ook zat. Want ik ben met het resultaat eigenlijk nooit echt tevreden. Nu dus besloten mijn haar niet meer te verven, maar wat is het confronterend. Ik heb op internet veel gelezen over het laten uitgroeien van je haar en filmpjes bekeken van vrouwen die het durfden. Er is best veel te vinden, er zijn zelfs youtubers die het hele proces vastleggen.

En hoe meer ik erover lees, hoe gekker ik het vind dat grijs haar gezien wordt als oud en onverzorgd, vooral bij vrouwen. Want hoeveel vrouwen worden er wel niet vroeg grijs? Met een leuke make-upje en modieuze kleding hoef je er echt niet oud en onverzorgd uit te zien.

Ik vind het ontzettend moeilijk. Ik zit nu op 4 weken en de uitgroei is wel zichtbaar, al is het nog acceptabel. Ik zie erg op tegen de eerste maanden. Ik denk dat het 1e jaar het moeilijkste is. Volgende week ga ik naar de kapper en vraag hem om advies. Ik wil mijn haar laten bijknippen, maar wellicht is er iets mogelijk met highlights ofzo, om die eerste moeilijke maanden te overbruggen.

Ik zou het leuk vinden om hier met andere mensen over te praten. Misschien kunnen we elkaar motiveren en aanmoedigen? Want inmiddels heb ik wel door dat grijs haar laten uitgroeien veel meer te maken heeft met zelfacceptatie en zijn en laten zien wie je bent. En vooral ook: stevig in je schoenen staan, want iedereen heeft er een mening over.
jongengrijs wijzigde dit bericht op 07-02-2020 23:05
8.13% gewijzigd
https://www.youtube.com/watch?v=PqjWjOzpFHk
yasmijn schreef:
04-12-2019 15:31
Ook fascinerend dat hier zoveel posters zijn die roepen dat ze er jonger uitzien dan hun leeftijd is. :lol:

Dat gele haar op die foto’s is wanstaltig trouwens.
Ja duh, jij toch ook!

Ignorance is a bliss :D
consuelabananahammok schreef:
04-12-2019 15:33
Ja duh, jij toch ook!

Ignorance is a bliss :D
Ikke?
yasmijn schreef:
Ook fascinerend dat hier zoveel posters zijn die roepen dat ze er jonger uitzien dan hun leeftijd is. :lol:

Eens en eens!
yasmijn schreef:

Dat komt waarschijnlijk nog door dat beeld van de oma's van vroeger, die met 50 jaar inderdaad al in een bloemetjesjurk liepen.
Het beeld welk uiterlijk bij welke leeftijd hoort, moet gewoon bijgesteld worden :proud:

(maar ik heb vaak wel mensen om me heen, die verbaasd zijn dat ik zoveel ouder ben dan hen.. maar dat komt waarschijnlijk door m'n onhandige uitstraling :blond: )

Oh.. en m'n levenslust, natuurlijk :jump:
Later is nu
yasmijn schreef:
04-12-2019 15:35
Ikke?
Ja dat jij er ook jonger uit ziet dan je leeftijd bedoel ik.
consuelabananahammok schreef:
04-12-2019 15:39
Ja dat jij er ook jonger uit ziet dan je leeftijd bedoel ik.
O dank je 🤩

Gelukkig zegt iemand anders het :proud:
yasmijn schreef:
04-12-2019 15:40
O dank je 🤩

Gelukkig zegt iemand anders het :proud:

Ik vind bij jou die tiara zo beeldig in je mooie grijze haar.
Dreamer schreef:
04-12-2019 15:25
Alleen als je grijs bent, uiteraard.

Maar goed, ik menstrueer nog met 52 dus nu ben ik wel in de war.
Ik ook. Al 10 jaar in de overgang en die menstruatie wil maar van geen wijken weten.
vivapimpelmees schreef:
04-12-2019 15:50
Ik ook. Al 10 jaar in de overgang en die menstruatie wil maar van geen wijken weten.
Godzijgedankt ga ik al 12 jaar baarmonsterloos door het leven.
Denk dat ik er gewoon uitzie naar mijn leeftijd, hoewel niet zoveel rimpels en ook geen grijs haar. Maar wel weer een alles behalve strakke kaaklijn.

Jarenlang mijn haar geverfd, wist echt niet meer wat er nou eigenlijk onder zat. Paar jaar geleden kaal geweest door chemo, en meteen in de overgang. In het ziekenhuis wisten ze het zeker, ik zou grijs worden en waarschijnlijk krullen krijgen als het weer ging groeien! Jammer dan, het is niet anders. Maar beiden niet gebeurd. Haar groeide steil terug, en in wat blijkbaar mijn eigen haarkleur is. Stonden ze in het zh van te kijken zeiden ze.
Was het wel grijs geweest, had ik dat ook niet erg gevonden denk ik. Als ik het dan al zou willen verven dan in een mooie lichtgrijze kleur.
There is always something happening, and it's usually right now
herfstappeltaart schreef:
03-12-2019 19:53
Ik gooi d'r even eentje in: Wat vinden jullie van het puur natuur haar van Dieuwertje Blok?

Ook een dame van (?) eind vijftig, zoiets.
Die vind ik nu toch echt geen ouwelijke oma uitstraling hebben.

Edit: ik lees net dat ze 62 is.
Tja, van Dieuwertje vind ik het gewoon jammer dat ze niet meer verft, zou er in mijn ogen nog zoveel leuker uitzien als ze dat wel deed.
Ook Nelleke van der Krocht die Kunst & Kitch presenteerde vond ik altijd een heel leuk type met haar rode haar, en werd ineens een grijze muis toen ze daarmee stopte.
Ook Cilly Dartel lijkt ineens op haar moeder: https://www.story.nl/artikel/showbizz/ ... grijs-haar

Ik snap echt wel dat het verven je op een gegeven moment de neus uitkomt (komt het mij soms ook, ik verf 1 á 2x pm) en dat het ergens ’stoer’ is om aan alles en iedereen lak te hebben en ermee te stoppen, maar als ik in de spiegel kijk zou grijs haar totáál niet matchen met hoe jong ik me voel. Ik verf dus voornamelijk voor mezelf, net als dat ik make-up opdoe omdat ik mezelf daar veel beter bij voel.
Dreamer schreef:
04-12-2019 15:25
Alleen als je grijs bent, uiteraard.

Maar goed, ik menstrueer nog met 52 dus nu ben ik wel in de war.
Ik heb tot 56 jaar en 9 maanden gemenstrueerd. Dat grijze haar had ik toen al 7 jaar.
Taralina schreef:
04-12-2019 16:00
Tja, van Dieuwertje vind ik het gewoon jammer dat ze niet meer verft, zou er in mijn ogen nog zoveel leuker uitzien als ze dat wel deed.
Ook Nelleke van der Krocht die Kunst & Kitch presenteerde vond ik altijd een heel leuk type met haar rode haar, en werd ineens een grijze muis toen ze daarmee stopte.
Ook Cilly Dartel lijkt ineens op haar moeder: https://www.story.nl/artikel/showbizz/ ... grijs-haar

Ik snap echt wel dat het verven je op een gegeven moment de neus uitkomt (komt het mij soms ook, ik verf 1 á 2x pm) en dat het ergens ’stoer’ is om aan alles en iedereen lak te hebben en ermee te stoppen, maar als ik in de spiegel kijk zou grijs haar totáál niet matchen met hoe jong ik me voel. Ik verf dus voornamelijk voor mezelf, net als dat ik make-up opdoe omdat ik mezelf daar veel beter bij voel.

Nelleke v.d. Krocht had ineens een knot ofzo. Dat hele kapsel stond truttig en ouwelijk.

Dieuwertje vind ik heel leuk staan met dit kapsel. Lekkere losse krullen. Ze heeft ook een beetje bohemian-uitstraling in kleding. Niks mis met de kleur.
simbalabimba schreef:
03-12-2019 21:20
En opsommige foto’s zie je dat ook: Afbeelding

Afbeelding

Rond dr ogen,nek en ergens in dezelfde roze jurk zie je t ook aan dr armen en handen.
Maar maakt niet, evengoed mooie vrouw..... ondanks de donkere haar. 8-)
Práchtige vrouw! Maar als je haar haar inbeeldt alszijnde grijs dan ziet ze er ineens uit als een oma. Moet je maar net willen.
Zo had ik Cilly Dartel nog niet gezien , als je dan die andere foto ziet best een mooie vrouw , maar dit maakt haar stukken ouder. Ze kon zo ook wel 65 zijn.
En als j e je haar verft hoeft het er natuurlijk helemaal niet als een helm eruit zien.
Zie Heleen van Royen prachtige vrouw met een goed geverfd kapsel in kleuren die bij haar huid passen.
noa schreef:
04-12-2019 09:28
Afbeelding

Keanu Reeves met zijn vriendin. Wordt er gezegd dat het zo leuk is dat hij een relatie heeft met iemand van zijn leeftijd. Ze is 9 jaar jonger.
Ik vind dat ze er prima uitziet, maar denk dat ze er door t grijze haar ouder uitziet.

Zij is 46, van mijn leeftijd maar ziet er toch echt veel ouder uit door haar haar. Stoer hoor enzo dat ze het niet (meer) verft, maar in de media werd ze steeds vergeleken met Hellen Mirren, die dus 74 is.... Tja, moet je maar net willen.
Taralina schreef:
04-12-2019 16:13
Zij is 46, van mijn leeftijd maar ziet er toch echt veel ouder uit door haar haar. Stoer hoor enzo dat ze het niet (meer) verft, maar in de media werd ze steeds vergeleken met Hellen Mirren, die dus 74 is.... Tja, moet je maar net willen.

Zo zie je maar dat grijs toch ouder maakt in je gezicht.
Taralina schreef:

Zo zie je maar dat grijs toch ouder maakt in je gezicht.
Maar als je de nieuwe look bekijkt van Bridge Maasland wat ook grijzig is ,heb ik dat juist weer niet.
Taralina schreef:
Nou stoer, mwah!
Taralina schreef:

Geen idee of je haar nog kan opleuken, op de foto ziet ze er ook ouder uit door haar jurk, en de manier hoe ze haar haar draagt, hoe ze staat. Persoonlijk vind ik het ook geen mooie vrouw.
Kate Moss and Mary-Kate Olsen gaan ook voor een landingsbaan 😉.

Afbeelding
Bij Mary lijkt het me een droogshampoo probleempje. Denk niet dat zij al grijs is.
Nicole Kidman ook 😉

Afbeelding
Ik vraag me ook steeds af hoe mensen weten hoe oud ze eruit zien of hoe oud anderen hen schatten. Vragen ze dan aan iedereen die ze ontmoeten koket: ‘nou, hoe oud denk je dat ik ben?’ Of stellen ze het als serieuze vraag? Of geeft hun omgeving hen regelmatig feedback hierover? Ik heb die vraag al zeker sinds m’n 24e aan niemand meer gesteld denk ik. En m’n man zegt regelmatig lieve dingen over m’n uiterlijk maar eigenlijk nooit over hoe oud ik eruit zie. En z’n opmerkingen zijn meestal niet objectief, dat heb ik wel door. Dus ik heb geen idee hoe oud met mij zou schatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven