Entertainment alle pijlers

Tygo in de psychiatrie

28-11-2019 22:03 1055 berichten
Acteur Tygo Gernandt onderzoekt hoe de psychiatrie in Nederland werkt. Hij praat met patiënten en experts over de diagnosticering van mensen met psychische problemen en over de behandelmethoden. Werken die wel?

Wel interessant en schrijnend tot nu toe, meer mensen die kijken?
(Pijler is misschien wat wrang)
Amaqanda schreef:
08-12-2019 00:36
Welnee. Ze is al bijna een week anoniem. Heeft totaal niks te maken met wat hier in elk geval vanavond geschreven is...
Heb je mij geloept? Heb je mijn vraag aan haar gelezen? Haar antwoord?

Ik heb nergens gezegd dat het met vanavond te maken had.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Koes ook zo'n leuke aanwinst voor het forum. En wat weet hij ook veel over bepaalde forummers. Mss heeft hij een koelkast. :lightbulb:
Life is short. Eat dessert first.
Bruintjedebeer schreef:
08-12-2019 00:37

Maar waarom haal je dat dan nu aan, en niet 5 dagen geleden toen TO op anoniem ging, of 9 dagen geleden, toen ze die vraag stelde?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Bruintjedebeer schreef:

Tuurlijk heb ik je niet geloept, alleen al de moeite... kom hier voor mn rust
doornroosje9 schreef:
Ik vind Koes ook zo'n leuke aanwinst voor het forum. En wat weet hij ook veel over bepaalde forummers. Mss heeft hij een koelkast. :lightbulb:
Forummers met koelkasten zijn leuk
Solomio schreef:
08-12-2019 00:39
Maar waarom haal je dat dan nu aan, en niet 5 dagen geleden toen TO op anoniem ging, of 9 dagen geleden, toen ze die vraag stelde?
Ik vermoed dus dat ik vanavond zag dat ze op anoniem gegaan is,
Dus dacht ik hoe zou het nou zijn.
Ik vind dat niet zo gek eerlijk gezegd.
Bruintjedebeer schreef:
08-12-2019 00:41
Ik vind het prima hoor, maar als je zelf het 'verwijt' niet leest houdt het op.

David Dunning
Bruintjedebeer schreef:
Je zag het pas vanavond, nav het opmerken ben je gaan denken, maar het had niks te maken met vanavond?
Kunnen we nu allemaal gaan slapen?
Hoef ik morgen niet zoveel bij te lezen.

David Dunning
Solomio schreef:
08-12-2019 00:46
Ik moet nog even wachten en ik praat graag tegen mezelf.
Solomio schreef:
08-12-2019 00:46
Ja sjonge, ik heb morgen eindelijk een vrije dag en het kind ging pas om half 10 naar bed en slaapt dus uit. Kan ik eindelijk eens even....
Sudrì schreef:
08-12-2019 00:47
Ik moet nog even wachten en ik praat graag tegen mezelf.
Ik gooi het topic wel ff op slot.
Ik vraag wel ff aan de mod of het topic vannacht op slot mag.

David Dunning
Solomio schreef:
08-12-2019 00:48
Ik gooi het topic wel ff op slot.
Ik vraag wel ff aan de mod of het topic vannacht op slot mag.
Op dit tijdstip? Succes
Amaqanda schreef:
08-12-2019 00:51
Op dit tijdstip? Succes
Daarom doe ik het zelf.

David Dunning
Solomio schreef:
08-12-2019 00:52
Daarom doe ik het zelf.
Dat wil ik zien!
Amaqanda schreef:
07-12-2019 23:59
En daarnaast kunnen 2 mensen met ASS, ook een totaal andere aanpak nodig hebben. Dus moet je iemand leren kennen, zien waar iemand tegen aan loopt en samen kijken hoe het voor iemand makkelijker kan worden om zijn/haar leven te leiden, zoals diegene dat graag zou willen.
Goed gezegd weer.
Ik heb niet heel dit topic doorgelezen. Zit nu aflevering 2 te kijken aangezien ik aflevering 1 niet meer terug kan kijken via ziggo.
Eerste indruk is het gepraat over 'labels' wat ik heel irritant vind, aangezien het vaak een negatieve lading heeft en de indruk geeft dat het geen serieuze diagnose is.

Een psychiatrische diagnose is niets meer dan een beschrijving van de klachten die je ervaart, in principe. Zoals Jim van Os terecht zegt veranderen je klachten en daarmee je diagnose.

Ik heb de afgelopen 10 jaar ook wel meer dan tien diagnoses gekregen. Maar het is niet zo dat de rest lekker blijft staan.
Al heb ik ooit zonder tests de diagnose borderline gekregen. Ik heb toen ik 18 werd gevraagd of ik hier een officiele test voor kon krijgen en de diagnose is afgewezen. Maar die vroegere diagnose, in combinatie met automutilatie, zorgt wel nog steeds voor verwarring en problemen wat heel vervelend is. En ik ben nu eind 20.
Ik erger me aan het woord pammetjes. Als iemand alprozalam slikt heb je het toch ook niet over lammetjes.
Bruintjedebeer schreef:
Het valt me op dat sommigen zich naar mijn idee verliezen in de theorie terwijl de wezenlijke vraag van TO uit het oog verloren is. Ik hoop dat TO terugkomt en gewoon opnieuw elders een topic opent.

Dat gezegd hebbende: ik heb het programma niet gezien en schrijf hier mee. Dat is pas echt erg.
Niq schreef:
08-12-2019 12:53
Ik erger me aan het woord pammetjes. Als iemand alprozalam slikt heb je het toch ook niet over lammetjes.
Pammetje, sigaretje, borreltje, drankje

Al die zaken waarvan je weet: Helemaal in de haak is het niet maar ik doe het toch.
GreenLadyFern schreef:
08-12-2019 07:45
Ik heb niet heel dit topic doorgelezen. Zit nu aflevering 2 te kijken aangezien ik aflevering 1 niet meer terug kan kijken via ziggo.
Eerste indruk is het gepraat over 'labels' wat ik heel irritant vind, aangezien het vaak een negatieve lading heeft en de indruk geeft dat het geen serieuze diagnose is.

Een psychiatrische diagnose is niets meer dan een beschrijving van de klachten die je ervaart, in principe. Zoals Jim van Os terecht zegt veranderen je klachten en daarmee je diagnose.

Ik heb de afgelopen 10 jaar ook wel meer dan tien diagnoses gekregen. Maar het is niet zo dat de rest lekker blijft staan.
Al heb ik ooit zonder tests de diagnose borderline gekregen. Ik heb toen ik 18 werd gevraagd of ik hier een officiele test voor kon krijgen en de diagnose is afgewezen. Maar die vroegere diagnose, in combinatie met automutilatie, zorgt wel nog steeds voor verwarring en problemen wat heel vervelend is. En ik ben nu eind 20.
Dat is zeker vervelend. Heel goed dat je alsnog om de officiele test gevraagd hebt.
Bruintjedebeer schreef:
08-12-2019 12:56
Pammetje, sigaretje, borreltje, drankje

Al die zaken waarvan je weet: Helemaal in de haak is het niet maar ik doe het toch.

En waarom zou het niet in de haak zijn om medicatie te slikken die door een dokter wordt voorgeschreven? :facepalm:
Ja gooi die smiley er ook nog even tegenaan. Alsof haar uitspraken dom zijn.
mindervanmij schreef:
08-12-2019 12:58
En waarom zou het niet in de haak zijn om medicatie te slikken die door een dokter wordt voorgeschreven? :facepalm:
Omdat het spiegiesche medicatie is...... :roll:

David Dunning
mindervanmij schreef:
08-12-2019 12:58
Dat is zeker in de haak. Maar dan zeg je niet "tje".
Als je eentje extra neemt, tegen het adves van je arts in, gebruik je bjvoorbeeld het verkleinwoordje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven