Het is (weer) uit
donderdag 5 december 2019 om 14:52
Ik ben gisteren voor de zoveelste keer gedumpt. Het was een korte, fijne relatie met goede seks en geen ruzies, maar toch voelde hij het niet. Dit is me al zeker 4 keer overkomen, dat het gevoel weg is, en ik ben er doodmoe van. Ik ben 31 en wil nou ook eens een langdurige relatie met toekomstperspectief...
vrijdag 6 december 2019 om 20:03
En als je nou (onbewust) steeds op mannen bent gevallen die nooit de intentie hebben gehad om te blijven?Wooloo schreef: ↑06-12-2019 15:15Ik onderneem wel vaak dingen met vriendinnen maar de mannen die ik tegenkom zijn bezet of het moment is er niet naar. Ik ben 31, bijna iedereen om me heen is gesettled of vers uit elkaar.
Festivals vind ik wel mooi geweest op mijn leeftijd, ik pak weleens een concert maar ik hou van mijn rust.
Ik zit ook op een datingsite, paar keer afgesproken maar de mannen op de apps vond ik wat vlotter.
Ik ga binnenkort eens naar Meetups, ik hoorde dat men daar leuke mannen tegenkomt.
Maar eerlijk; mijn probleem is ze behouden, vinden gaat prima.
zaterdag 7 december 2019 om 08:18
Dit klinkt naar verlatingsangst, extra aandacht vragen als ze afstandelijker worden. Het recept voor een failure. Kun je, eventueel met hulp, eens gaan onderzoeken waar die verlatingsangst vandaan komt? Met de juiste begeleiding kun je ervoor zorgen dat je minder snel in die valkuil valt.
Ik heb je een paar boektitels gegeven en een website waar je precies die hulp kunt vinden. Zie het als een cadeau aan jezelf. Als je dit soort patronen niet doorbreekt, blijft het elke keer fout gaan.
zaterdag 7 december 2019 om 08:27
Gewoon even
.
Kritisch nadenken is goed, maar vergeet niet dat er bij liefde ook een (grote) geluksfactor komt kijken. Genoeg mensen die net zoals jij zijn en toevallig wel iemand hebben gevonden die blijft 'plakken' en genoeg mensen die net als jij zijn en bij wie het niet lukt. Met sommige dingen kan je je kansen vergroten, maar dan nog is het ook gewoon geluk hebben.
Kritisch nadenken is goed, maar vergeet niet dat er bij liefde ook een (grote) geluksfactor komt kijken. Genoeg mensen die net zoals jij zijn en toevallig wel iemand hebben gevonden die blijft 'plakken' en genoeg mensen die net als jij zijn en bij wie het niet lukt. Met sommige dingen kan je je kansen vergroten, maar dan nog is het ook gewoon geluk hebben.
zaterdag 7 december 2019 om 09:21
Daar zou het mee te maken kunnen hebben. Een gesprek met de huisarts voor een doorverwijzing kan een eerste stap zijn.
zaterdag 7 december 2019 om 12:45
Ik heb als kind veel bij psychologen gezeten daardoor. Maar ik zal maandag even bellen.
Ik ben net ook wakker geworden met een knauwend gevoel, van bah, ik ben weer alleen.
zaterdag 7 december 2019 om 13:08
Het kan veel verschil maken hoe je hier als volwassene mee omgaat ten opzichte van hoe je er als kind mee gedeald hebt. Met de juiste hulp kun je hier mee leren omgaan, zodat je niet gaat daten vanuit het deel in je dat je gekwetste kind is, maar vanuit je volwassen zelf.
zaterdag 7 december 2019 om 13:49
Ja, ik merk dat ik heel anders reageer op afwijzing dan op andere nare dingen, alsof ik een ander persoon ben.MokThee schreef: ↑07-12-2019 13:08Het kan veel verschil maken hoe je hier als volwassene mee omgaat ten opzichte van hoe je er als kind mee gedeald hebt. Met de juiste hulp kun je hier mee leren omgaan, zodat je niet gaat daten vanuit het deel in je dat je gekwetste kind is, maar vanuit je volwassen zelf.
zondag 8 december 2019 om 00:07
Kan het zijn dat je op afwijzing reageert vanuit het verlaten kind in jou en dat he dat bij andere situaties niet meer doet.
Het klinkt misschien raar: als je kunt leren dat je nooit jezelf moet verlaten (ook niet als mannen jou afwijzen) en je jezelf de bevestiging kunt geven die je nu in contacten met anderen zoekt, dan zul je merken dat je minder of niet geraakt wordt door het feit dat mensen weggaan of niet voor jou kiezen.
En het mooie is dat je dan ook (misschien eerst onbewust) dat je dan ook een ander type man zult aantrekken.
Je komt er wel.
zondag 8 december 2019 om 13:54
Lees eens op liefdespijn.nl. Ik heb een traject gedaan bij deze lieve vrouw en ben zo veranderd in hoe ik naar mezelf en relaties kijk! Wat me in 1.5 jaar bij een psycholoog niet lukte heb ik samen met haar in 4 maanden weten te bereiken!
zondag 8 december 2019 om 17:22
Ik date nu niet om een relatie te krijgen, ik ga gezellig wat drinken en dat is het. Het voelt fijn om je begeerd te voelen na een afwijzing.
Mijn angsstoornis, daar heb ik medicijnen voor en binnenkort een gesprek met psycholoog.
Overigens ben ik geen jaloerse, clingy girlfriend from hell, ik heb geleerd mijn angsten bij mezelf te houden. Maar feit is wel dat ik het niet uitmaak als zijn gedrag me onzeker en angstig maakt (terwijl ik daar ongelukkig van ben), maar afwacht tot hij het doet. En dát is ongezond ja.
zondag 8 december 2019 om 17:32
Het richt schade aan inderdaad, en dat zou niet hoeven. Iedere keer dat iets misloopt is een deuk, zeker als je angstig bent. Ook al date je niet voor een relatie, als de man in kwestie niet meer wil afspreken trek je het je toch aan, gaat er misschien over piekeren. Terwijl je die energie dan beter kunt stoppen in werken aan je angst.
zondag 8 december 2019 om 23:02
Dit dus.Timetraveler schreef: ↑07-12-2019 08:27Kritisch nadenken is goed, maar vergeet niet dat er bij liefde ook een (grote) geluksfactor komt kijken.
maandag 9 december 2019 om 15:34
maandag 9 december 2019 om 15:41
Die ken ik, maar ondertussen je wel heel eenzaam voelen en het liefst nu een partner krijgen. Maar nee, morgen is alleen voor de leuk.
Als je alleen gaat daten om je wat beter te voelen, lijkt me dat niet echt een slimme zet. Wat er gebeurt is dat je je zelfvertrouwen laat opkrikken door een ander. En zoals ik eerder ook al zei, dat gaat op lange termijn in een relatie niet werken. Want onbewust stel je jezelf heel kwetsbaar op. En wellicht maak je jezelf wel heel klein tegenover anderen, heel onzichtbaar. Dan is het voor de ander ook moeilijk om verliefd te worden natuurlijk.
'Happiness is only real when shared'.