Peutertopic III
zondag 15 december 2019 om 19:28
Lees ik net te ver terug, kom ik opeens in een flesdiscussie terecht
Voor het geval iemand nog op een mening zit te wachten: een fles warme melk voor het slapen gaan is hier ontspanning, en die kan dochter liggend opdrinken. Een beker koude(re) melk bij het eten is actief, want daar moet je bij rechtop zitten, dus een andere houding.
In allebei de gevallen zit (tegenwoordig) dezelfde melk, maar het verschil bij ons zit hem dus in de houding.
zondag 15 december 2019 om 19:30
Ik masseer dan de voetjes, benen van onder naar boven en hou hem vaak vast in zijn knieholte terwijl hij tegen me aan zit. Resulteert eigenlijk altijd in poep daarna maar geen langdurige oplossing nog.Maartje2016 schreef: ↑15-12-2019 17:43
@nachten slapen: meestal weer wel, maar dochter zit ook al zeker 6-8 weken verstopt, dus morgen de HA maar eens bellen. (Iemand nog een tip?)
zondag 15 december 2019 om 19:36
Maatje verstopping niet veel tips dan het gebruikelijke! Wat hier toch wel goed hielp was roosvicee pruimen.
Is hier een beetje mosterd na de maaltijd maar wij vieren dus kerst best uitgebreid met cadeaus i.p.v. sinterklaas!
Ik heb al zo goed als alle cadeaus binnen maar ben op zoek naar wat laatste dingen en ouders vroegen ook nog om tips.
Jullie nog ideeen die ik compleet gemist heb?
Is hier een beetje mosterd na de maaltijd maar wij vieren dus kerst best uitgebreid met cadeaus i.p.v. sinterklaas!
Ik heb al zo goed als alle cadeaus binnen maar ben op zoek naar wat laatste dingen en ouders vroegen ook nog om tips.
Jullie nog ideeen die ik compleet gemist heb?
zondag 15 december 2019 om 19:39
Jullie hebben weer veel geschreven sinds vanmorgen, ik zal vast wel wat missen.
Quest, die dagen zijn zo vermoeiend. Nu lekker ontspannen!
Verstopping: geen ideeën, sorry. Ik neem aan dat ze al wel vezelrijk voedsel krijgt.
Vanmorgen was baby heel onrustig en te moe om te slapen.. dus huilen. Na een heerlijke douche even, heb ik baby in de wandelwagen gestopt en peuter op het meerijdplankje, naar de winkel gelopen.
Dat is toch zo heerlijk. Hij vind het fantastisch. Hij zit en we kletsen heerlijk over alles wat we zien. In de winkel heeft hij poffertjes gekozen en baby is heerlijk in slaap gevallen.
Quest, die dagen zijn zo vermoeiend. Nu lekker ontspannen!
Verstopping: geen ideeën, sorry. Ik neem aan dat ze al wel vezelrijk voedsel krijgt.
Vanmorgen was baby heel onrustig en te moe om te slapen.. dus huilen. Na een heerlijke douche even, heb ik baby in de wandelwagen gestopt en peuter op het meerijdplankje, naar de winkel gelopen.
Dat is toch zo heerlijk. Hij vind het fantastisch. Hij zit en we kletsen heerlijk over alles wat we zien. In de winkel heeft hij poffertjes gekozen en baby is heerlijk in slaap gevallen.
zondag 15 december 2019 om 19:42
Ik geloof dat er ondertussen een fles roosvicee laxoo per week doorheen gaat, maar niet met het resultaat dat ik had verwacht.
Vasthouden gaat hem ook niet worden, dochter staat het liefst in een baarhouding (met bijbehorende bewegingen en geluiden) over de salontafel heen gebogen
@quest: in welke richting moeten we zoeken qua tips? Heb je al in het speelgoedtopic gekeken? kinderen/het-grote-speelgoedtopic-2019/ ... /448796/30#
Vasthouden gaat hem ook niet worden, dochter staat het liefst in een baarhouding (met bijbehorende bewegingen en geluiden) over de salontafel heen gebogen
@quest: in welke richting moeten we zoeken qua tips? Heb je al in het speelgoedtopic gekeken? kinderen/het-grote-speelgoedtopic-2019/ ... /448796/30#
zondag 15 december 2019 om 19:53
Ohhh sneeuwbal dat klinkt heerlijk, zo ontspannen aan de wandel.
Dochter zit in de fase ik wil niet lopen maar ook niet in de wagen. Zoon zit bovenin de duo en ze wil dus daarin zitten liefst op zijn hoofd want als ik ze omwissel wil ze weer beneden zitten.
En ik wil zo graag van die duowagen af wat een gesleur haha
Maartje hmmzz natuurlijk verhelpen weet ik dan ook niet veel meer tips.
Lijkt me lastig. En om nou wekenlang lactulose te geven is ook zo wat!
Speelgoed topic ben ik doorgelopen daar heb ik oa de bilibo uitgehaald.
Wil het liefst houten speelgoed.
Peuter en dreumes spelen eigenlijk met hetzelfde dus dat is al fijn.
Dochter is geen knutsel kind maar vooral alles wat ik of papa doen.
Wat cadeaus heb ik nu auto garage, bilibo, juf roos stickers, grimm regenboog, boor machine en schoon maak setje , man klust veel en kids vinden hun gereedschapskist kist helemaal te gek. Dus dacht dan maar boormachine.
Ik wil graag een treinbaan beginnen en zag veel verschillende maar neig naar brio. Welke set is leuk om mee te beginnen? Evt andere ideeen ook welkom.
Dochter zit in de fase ik wil niet lopen maar ook niet in de wagen. Zoon zit bovenin de duo en ze wil dus daarin zitten liefst op zijn hoofd want als ik ze omwissel wil ze weer beneden zitten.
En ik wil zo graag van die duowagen af wat een gesleur haha
Maartje hmmzz natuurlijk verhelpen weet ik dan ook niet veel meer tips.
Lijkt me lastig. En om nou wekenlang lactulose te geven is ook zo wat!
Speelgoed topic ben ik doorgelopen daar heb ik oa de bilibo uitgehaald.
Wat cadeaus heb ik nu auto garage, bilibo, juf roos stickers, grimm regenboog, boor machine en schoon maak setje , man klust veel en kids vinden hun gereedschapskist kist helemaal te gek. Dus dacht dan maar boormachine.
Ik wil graag een treinbaan beginnen en zag veel verschillende maar neig naar brio. Welke set is leuk om mee te beginnen? Evt andere ideeen ook welkom.
zondag 15 december 2019 om 19:55
Maartje, pruimen al geprobeerd? Ik gaf baby eens een zakje van organix of zo'n ander babymerk, ellas kitchen was het geloof ik, toen ze verstopt was. Nou dat hebben we geweten...
Drinkt ze wel genoeg?
En fijn dat je er weer bent
Quest dokters koffertje, knikkerbaan en Aqua doodle zijn de grootste hits hier.
Drinkt ze wel genoeg?
En fijn dat je er weer bent
Quest dokters koffertje, knikkerbaan en Aqua doodle zijn de grootste hits hier.
zondag 15 december 2019 om 20:02
zondag 15 december 2019 om 20:17
Quest ik ben heel erg blij met de starterset van de Lidl met een zelf rijdende trein erbij. Dat vond peuter met 14 maanden al geweldig.
Momenteel is de trein even uit de gratie (helaas). Hij wil vooral veel verven, kleien en stempelen. Of picknicken met al z'n Knuffels. Of gewoon als een wilde gek door het huis rennen met een deken over z'n hoofd.
Momenteel is de trein even uit de gratie (helaas). Hij wil vooral veel verven, kleien en stempelen. Of picknicken met al z'n Knuffels. Of gewoon als een wilde gek door het huis rennen met een deken over z'n hoofd.
zondag 15 december 2019 om 20:24
Ik ben aan het googelen , denk toch dat ik mijn ouders vraag voor Een starters set treinbaan en dan kijken hun maar welke.
Hoeveel dokters sets zijn er te koop poeh en dan nu kiezen.
Haha herkenbaar teckel, alles is een poos leuk en dan weer wat anders. Prima ook dan kan je de rest even opbergen en later terug halen en dan zijn ze er weer blij mee
Hoeveel dokters sets zijn er te koop poeh en dan nu kiezen.
Haha herkenbaar teckel, alles is een poos leuk en dan weer wat anders. Prima ook dan kan je de rest even opbergen en later terug halen en dan zijn ze er weer blij mee
zondag 15 december 2019 om 20:48
zondag 15 december 2019 om 21:27
Quest, die van Little dutch vind ik erg mooi maar daar is dochter nu nog wat te jong voor denk ik vanwege de kleine onderdelen.
Dochter heeft van de zomer toen ze haar arm gebroken had het dokters tasje van Fisher price gekregen en daar wordt veel mee gespeeld. En de meeste onderdelen doen ook iets.
Dochter heeft van de zomer toen ze haar arm gebroken had het dokters tasje van Fisher price gekregen en daar wordt veel mee gespeeld. En de meeste onderdelen doen ook iets.
zondag 15 december 2019 om 21:32
Wij hebben een goedkopere koffer van de inyertoys, koffer is kapot, inhoud prima. Als vervanging voor de koffer hebben we nu zoiets: https://www.google.com/search?q=koffert ... grc=CZHBaX
zondag 15 december 2019 om 21:41
Wij hebben die van Lidl. Zit in tasje met rits. Stethoscope, thermometer, 'zalf', prik en bloeddrukmeter. Hij is er maar druk mee.
zondag 15 december 2019 om 21:54
Wij hebben een treinbaan van duplo, met zelfrijdende trein.
De baan is een succes. Ik moet eigenlijk wel op zoek naar een trein die zoon kan rijden, dat zelfrijdende is niet perse een toevoeging.
Wat leuk dat er zoveel met die dokterset gespeeld wordt. Ik denk dat mijn zoon het voor maar even leuk vind en daarna compleet links laat liggen.
De baan is een succes. Ik moet eigenlijk wel op zoek naar een trein die zoon kan rijden, dat zelfrijdende is niet perse een toevoeging.
Wat leuk dat er zoveel met die dokterset gespeeld wordt. Ik denk dat mijn zoon het voor maar even leuk vind en daarna compleet links laat liggen.
zondag 15 december 2019 om 23:17
maandag 16 december 2019 om 07:02
Hier komt de set tevoren zodra iemand au zegt.sneeuwball schreef: ↑15-12-2019 21:54Wat leuk dat er zoveel met die dokterset gespeeld wordt. Ik denk dat mijn zoon het voor maar even leuk vind en daarna compleet links laat liggen.
maandag 16 december 2019 om 08:02
Hier ook nog aanwezig, maar ook druk.
Vamorgen peuter om 5 uur huilen, had gespuugd. Baby werd er wakker van dis we zaten om 5.30 beneden.
Daarna peuter klein beetje gedronken en alles kwam er weer uit.
Baby ligt inmiddels weer in bed.
En onda dat man zegt dan hij niets meer rook toen hij beneden kwam, blijf ik de geur ruiken.
Vamorgen peuter om 5 uur huilen, had gespuugd. Baby werd er wakker van dis we zaten om 5.30 beneden.
Daarna peuter klein beetje gedronken en alles kwam er weer uit.
Baby ligt inmiddels weer in bed.
En onda dat man zegt dan hij niets meer rook toen hij beneden kwam, blijf ik de geur ruiken.
maandag 16 december 2019 om 08:26
Bij peuter is de brandweerauto van brandweerman Sam een hit. Misschien is dat nog een idee?Quest schreef: ↑15-12-2019 19:53Speelgoed topic ben ik doorgelopen daar heb ik oa de bilibo uitgehaald.