Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Ontstoken ogen: inderdaad wat teckel zei. Ik gebruik dan wel altijd afgekoeld gekookt water en maak dat met wattenschijfjes schoon. Zoon had het afgelopen week ook. S ochtends moest hij toen heel hard huilen en zei, MIJN OOG! Ik kan niet meer zien.
Heel dramatisch maar zn ogen waren helemaal dichtgeplakt. Het was wel snel weer over, met 3 dagen geloof ik.

Geen tips voor huisjes, wij gaan bijna nooit een weekendje weg. Wel een mooi cadeau envelop!

Zindelijk: als hij net op het potje is geweest en afhankelijk wat jullie gaan doen (spannend ja/nee, mogelijkheid tot verschonen) zou ik beslissen wel of niet de luier.
Wel goed van hem, de hele dag (op het laatste stukje na dan)!

Ik ga vanaf woensdag of vrijdag ook zonder luier doen. Dan is zoon wat meer thuis, hopelijk minder kindjes op het kdv dat er wat meer tijd en rust is om daar zonder luier te lopen.
Want zoon kan het gewoon, hij zegt ook vaak dat hij moet plassen/poepen maar wil gewoon graag de luier om... hopelijk dan met doorzetten, gaat het hem lukken.
Envelop wij waren laatst in landal Veluwemeer en vond het daar echt heel schoon! Er is verder vond ik genoeg te doen op en rond het park. Beetje wandelen, middagje zwemmen (verwacht geen mega zwembad al la center parcs, maar het is prima voor met peuters), speeltuinen buiten, restaurant met uitzicht over het water en de haven. Ja ik vond het een leuk park! En de huisjes waren dus mooi schoon.
Verder begrijp ik dat hof van Saksen erg mooi is qua huisjes.

En anders dormio resort Maastricht wat? Daar wil ik in juni heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er eens naar kijken, zal er ook eens een topic over openen, wellicht dat ik daar nog meer goede tips krijg! Afgelopen vakantie hadden we een gloednieuwe stacaravan met plastic bank, plastic stoelen en echt geen vlokje stof te bekennen, het liefste zou ik weer zoiets boeken maar dat is best lastig zoeken.
Ik zou googelen op "copd huisje huren", dan krijg je als het goed is wel een paar uit. Om eerlijk te zijn is voldoet geen enkel huisje waar wij ooit in hebben gezeten aan je eisen ;-)
Maartje2016 schreef:
16-12-2019 20:18
Ik zou googelen op "copd huisje huren", dan krijg je als het goed is wel een paar uit. Om eerlijk te zijn is voldoet geen enkel huisje waar wij ooit in hebben gezeten aan je eisen ;-)
Het huisje hoeft ook niet helemaal steriel te zien maar een stoffen bank van meer dan een jaar oud of dikke oude gordijnen is wel echt een no go. Ik heb op mijn topic al een goede tip gehad (lang leve de snelle reacties op het forum). Had er zelf dus echt nooit bij stil gestaan dat er special copd of astma huisjes bestaan maar blijkbaar is dat wel zo. :cheer:
Nou hopen dat die oogjes zijn over zijn, peuter zat in de auto ook al te roepen auw oog! En dreumes zijn oog was echt helemaal dicht zo sneu.

Envelop wij hebben bij landal schatbare geboekt voor volgend jaar mei. Daar kan je die huisjes voor boeken.
Envelop schreef:
16-12-2019 20:29
Het huisje hoeft ook niet helemaal steriel te zien maar een stoffen bank van meer dan een jaar oud of dikke oude gordijnen is wel echt een no go. Ik heb op mijn topic al een goede tip gehad (lang leve de snelle reacties op het forum). Had er zelf dus echt nooit bij stil gestaan dat er special copd of astma huisjes bestaan maar blijkbaar is dat wel zo. :cheer:
Volgens mij krijg je dan niet alleen van die steriele ziekenhuiskamers, maar ook bijvoorbeeld longhuisjes bij landal (aangepaste vloeren/ gordijnen/ etc.)
Wat gaan jullie snel!
Hier kon peuter redelijk snel lange tijd zonder luier. Luier uit was ook meteen alles buiten slapen. Maar peuter moet wel altijd plassen bij de Jumbo, ook als hij 10 minuten ervoor thuis is geweest. Denk dat hij het gewoon gaaf vind in magazijn.

@Envelop: Wij hebben voor volgend jar stofvrij huisje geboekt bij efteling.
Peuter was vanmorgen weer droog
Grote plas en poep op potje. Ben blij dat we doorgepakt hebben.

Quest hoe is het met de oogjes?
Verder alle peuters weer beter?
Ik ga rond carnaval wel eens bij action kijken voor verkleedkleding.

Vandaag een rustig dagje. Baby moet zo naar bed volgens haar 234 ritme
Als ze wakker wordt wandelen we naar de markt en op de terugweg even langs de speeltuin. Peuter doet z'n nieuwe ielm pak aan dus toch maar een luier om denk ik. Gelukkig vindt hij dat ook (nog) geen probleem.

Peuter heeft sinds kort moeite met inslapen 's avonds. Is nog lang ah kletsen, de dag aan het verwerken lijkt het. Soms een beetje jammeren tussendoor. Dat laatste vind ik vooral rot voor hem. Geprobeerd of slaapje inkorten of helemaal weglaten de oplossing was maar dat is het ook niet dus die houden we er nog maar even in. Zal vast wel weer over gaan?
Wat leuk envelop! Ik heb alleen ervaring met cp in het buitenland en daar kijk ik naar gerenoveerde huisjes. Domino bij Maastricht lijkt me ook erg leuk en bij Den Haag zit een Roompot met strandhuisjes.

Quest, hoe was je dagje voor jezelf? En hoe gaat het met de ogen?

Ik heb gisteren de puckababy 4 seizoenen slaapzak verkocht via mp en op de post gedaan. Toch wel het einde van een tijdperk ofzo. Man zei al niet emo worden haha.
Deze kan ik ook niet beware voor de baby want hij is roze met strikjes Een
Hier heeft baby zoon gewoon roze slaapzakken aan als dat uitkomt, vind het veel te zonde om alleen voor de kleur een andere zak te kopen en er is niemand anders die het ziet dan wij zelf of een oppas.

Baby heeft al heel lang diarree en is vanmorgen ook weer twee keer doorgelekt, net alleen dochter weggebracht naar het kdv omdat baby niet mocht komen. De diarree blijft maar heersen op de baby groep dus nu mogen alle kinderen met diarree niet komen. Vind het echt rete irritant maar snap het ook wel.

@quest, fijne dag gehad gister?
Hier vanochtend ook waterpoep , kan het geen eens diaree noemen. Eerste keer dat ik heb staan kokhalzen bij een luier. Yuck
Ah wat sneu envelop, hoop dat het snel over is!

Ja, ik kon hem goed verkopen en heb er nog eentje die neutraler is.

Heb voor komende maand een weekendje weg geboekt met vriendinnen. Leuk er even uit!
@Teckel: wat goed van de zindelijkheid!
@Quest: hoe is het met de oogjes?

@Envelop: leuk zeg, weekendje weg voor het 50 jarig huwelijk (alvast gefeliciteerd)! Wellicht heb je al tips op je andere topic, maar ik heb wel goede ervaring met Landal. Vorig jaar in het vrij nieuwe park bij Ouddorp geweest, nieuwe huisjes dus (weet even niet meer wat er qua gordijnen enzo hing) maar mooie plek, leuk zwembad, speeltuintje, vlak bij strand.

En beterschap met de diarree, ook voor Rosings!
happiness = reality - expectations
Nou tot zover het plan met de luier om naar buiten. Peuter wilde niet. Dus nat pak. Ielm pak meteen in de was dus. Het was wel erg gezellig en peuter heeft een van z'n angsten overwonnen en heeft in het net vd grote glijbaan geklommen.
@Teckeltje: wat goed van de zindelijkheid! Jammer dat zijn pak nat is geworden, maar dat zal waarschijnlijk nog wel vaker gebeuren... niks aan te doen.
Wat knap ook van zijn angst overwinnen!

@Quest: wat zielig van de ontstoken oogjes. Zoon heeft daar altijd snel last van, zodra hij verkouden is komt er allemaal troep uit zijn (rechter)oogje. Hopelijk gaat het bij jullie snel beter.

@Envelop: wauw, wat een jubileum! En leuk dat je het mag organiseren. Ik heb geen tips voor je qua huisjes, maar zo te lezen krijg je genoeg andere tips.

Balen van de diarree bij de andere kindjes.
Raar bericht getypt en ineens weg

Mijn dag gisteren was heelrijk maar de avond en nacht een verschrikking, dochter heeft uren lopen spoken uiteindelijk bij ons in bed genomen en ik heb op de bank geslapen. Kan echt niet slapen met al die beweginegn en dat gesmak en gesnot.

oogjes nog steeds prut volgens man , maar zoon lijkt nu niet meer op kapitein 1 oog ;)

Teckel hij is op de goede weg, vind al knap van hem hoor zo in korte tijd.
Dochter hie rgeen aanstalten om zondelijk te worden. denk dat ze straks tegelijk zindelijk zijn ;)

Rosings , envelop, hoe is het met de broekhoest kindjes nu ?

Pip wat een heerlijk vooruitzicht zeg :)
Sterkte voor alle zieke kinderen. Kleine radiostilte want hier is het weer nog steeds feest. Na de hand- voet- en mondziekte heeft peuter nu koorts en begint de baby nu ook te hoesten. Ik ben er vannacht wel 20x uit geweest en heb bijna niet geslapen. Mijn man draait voornamelijk nachtdiensten deze maand dus ik tel de uren af tot 19.00, als ik ook naar bed kan.

Ik lees later weer even bij als ik iets meer energie heb.
Fiona :hug: sterkte meid. Hebben jullie wel leuke/rustige plannen met kerst?

Hoe is het met de diarree?
Hier vooral hoesten en snot
Baby is enorm benauwd. Wilde haar laten zien door de ha maar die was dicht vanmiddag en vond 't geen spoed. Man kijkt morgen maar even.

Tweede ronde buiten (bijna een uur weg geweest) droog thuis gekomen :applause: knappe peuter van mij.
@teckel: fijn voor hem, goed gedaan!! :jump:

Heb je de iELM alweer aangedaan, of is die nog nat? Hier moeten we hem eigenlijk ook wassen, maar ik durf niet zo goed omdat er staat dat hij dan tot 5% kan krimpen, en ik kan niet goed inschatten hoeveel dat dan is :$ Hoop dus eigenlijk dat je gaat zeggen dat het wel meevalt, haha.

Sterkte aan iedereen met zieken thuis! :hug:
Haha maartje ik was ook niet blij dat ik moest wassen maar toch maar gewassen. Hij hangt nu te drogen. Zal vrijdag eens passen en kijken hoe die zit. Zo op 't eerste oog viel het reuze mee.
Vind 't ook niet leuk voor peuter om hem een luier aan te dwingen als hij echt zonder wil dus ja dan maar wat extra was. Morgen gaat man met ze naar ikea. Ben benieuwd hoe die dat gaat doen.
Bij de ikea hebben ze kinderwc's (in elk geval bij de vrouwen), beneden in Delft gelijk het eerste hokje als je binnenkomt ;-)

En zoals ik afgelopen weekend al aan een twijfelende vader heb gezegd: als je een kind bij je hebt wat zindelijk aan het worden is boeit het het geen vrouw dat jullie de vrouwenwc's binnenlopen...

Edit: man claimt dat er ook kinderwc's bij de mannen zijn, ook boven bij het restaurant ;-)
Goed om te weten van de kinderwcs bij ikea!
En goed van je zoon teckel!

Fiona, succes en hopelijk een betere nacht.

Nav het geklets over de speen.. zoon heeft vanmorgen zijn speen aan baby gegeven! Hij heeft vanmiddag op het kdv zonder speen geslapen, supergoed!
Ik heb hem een schatkistje snoep gegeven omdat ik het zo lief van hem vind dat hij zn speen heeft weggegeven. Hopelijk gaat het vannacht goed!
Dank maartje ik geef het door.

Sneeuwbal wat stoer van je peuter!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven