Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Ow of in kader van brandweerauto en klussen:
https://www.hema.nl/kind/speelgoed/hout ... DmEALw_wcB

(Hij ligt hier met kerst onder de boom en zo'n ton met constructiespeelgoed dus nog geen ervaring)
Oh lavendel hoe is de nacht gegaan?

Snowgirl bij jou ook niet echt top ochtend. Iedereen aan het spugen.

Ik heb men speelgoed lijst af! Dankwjel allemaal voor de nuttige tips.

De nacht ging goed hier , iedereen half 7 wakker en net bij oma en opa gebracht en ik ben vrij vandaag. Lekker even dagje voor mama!
Hier heeft rozetje ook al 2 nachten achter elkaar gespuugd. Gelukkig maar 1 keer steeds en daarna gelijk weer opgeknapt.

Ben er moe van.
Allemaal zieke kindjes :( beterschap!

Heerlijk quest, kan je even opladen en aan jezelf denken!

Brandweerauto: wij hebben niet die van sam, maar zoon speelt graag met zijn auto's. Ambulance/politie/brandweer.
Mijn zoon is nogal gek van auto's.

Misschien toch eens kijken voor zo'n dokterset.
Zoon vind trouwens verkleden ook erg leuk, wij hebben een ridderpak, politie en brandweer. Vooral het zwaard en de helms zijn leuk.
Wat een zieke kindjes vannacht, beterschap!

Zoon is de nacht goed doorgekomen, heeft heel de nacht geslapen en was vanochtend ook goed vrolijk toen hij wakker werd. Leek nergens last van te hebben dus hij is nu aan het spelen op het KDV en zo lang ik daar niks van hoor zal het wel goed zijn.
Ik heb alleen zelf echt gigantische tandpijn :facepalm: er komen 2 verstandskiezen door waarvan de een echt heel veel pijn doet... ik ben alleen als de dood voor de tandarts maar vrees dat ze er wel uit moeten.

Leuk idee zo'n dokterset, ga ik ook eens voor kijken, denk dat zoon dat ook wel heel erg leuk vind. Hij is ook vooral gek van auto's. Heeft ook een brandweerwagen van brandweerman Sam en voor sinterklaas heeft hij nog een politiewagen, ambulance en brandweerwagen gekregen waar hij super veel mee speelt.
Hier zijn auto's ook veruit het favoriete speelgoed van dochter. Ze speelt veel met toettoet en maakt ook allerlei banen waar de auto's dan achter elkaar op moeten staan in de file :proud: . Dokters kit heeft ze een naar geleden gekregen en is bijna dagelijks mee gespeeld.

Denk dat ze een ridder pak en brandweer helm ook geweldig zal vinden, dat gaat op het lijstje voor haar verjaardag in februari
Toen dochter naar het ziekenhuis moest voor een hartfilmpje had ik al een doktersetje aangeschaft. Ze ging bij ons bloeddrukmeten, hartslag luisteren en spuitje geven. Heel schattig!

Aardbei: die van mij zijn al door maar zitten er nog steeds. Ze staan niet in een verkeerde stand en ze verstoren het gebit niet. Ik dacht dat het standaard was dat ze eruit moeten, maar de tandarts zei zolang ik ze goed poets, er geen gaatjes in komen en ze de rest van mijn andere tanden niet aan de kant duwen hoeft dat niet.

Uiteindelijk is peuter bij mij in bed in slaap gevallen en hebben we haar op een gegeven moment overgelegd. Gelukkig niet meer gespuugd en vanochtend weer best te pas. Ze had gisteren 37,5 dus ook niet hele erge verhoging. Ik had een zetpil meegepakt voor als ze wel hoge temperatuur had, dus die lag er vanochtend nog. Zegt ze: koekje billen :facepalm:
Haha koekje billen :proud:
Fijn dat het weer beter lijkt te gaan.

Dochter zei laatst tegen de buuf dat ik een vinger in haar billen had gestopt :facepalm: misschien moeten we ook maar over naar orale PCM voor dochter
Envelop schreef:
16-12-2019 10:57
Haha koekje billen :proud:
Fijn dat het weer beter lijkt te gaan.

Dochter zei laatst tegen de buuf dat ik een vinger in haar billen had gestopt :facepalm: misschien moeten we ook maar over naar orale PCM voor dochter
Beter nog maar niet. Tot een jaar of 5/6 wordt een zetpil aangeraden, omdat een normale pil uitgespuugd kan worden voor hij helemaal opgenomen is.

Die vinger in haar kont kan je vast wel uitleggen aan de buurvrouw en andere toehoorders :-D
Koekje bil :rofl:
Geweldig verzonnen en gelukkig gaat het wat beter.
Zoon verzet zich altijd met man en macht tegen zetpillen, maarja ze werken wel goed.

Wbt de verstandskiezen, Lavendel, eentje groeit niet recht omhoog maar ligt scheef in mijn kaak, die moet er dus sowieso uit. De ander groeit wel recht maar vroeger voordat ik een beugel kreeg hebben ze al kiezen moeten trekken omdat anders mijn tanden niet mooi gezet konden worden. Ik had ruimte te kort in mijn kaak. Dus vandaar de grote kans dat ook die eruit moet... ben namelijk ook heel bang dat ze anders mijn mooie rechte tanden gaan verdrukken.
Maartje2016 schreef:
16-12-2019 11:35
Beter nog maar niet. Tot een jaar of 5/6 wordt een zetpil aangeraden, omdat een normale pil uitgespuugd kan worden voor hij helemaal opgenomen is.

Die vinger in haar kont kan je vast wel uitleggen aan de buurvrouw en andere toehoorders :-D
Oh echt? Ik heb me er nooit in verdiept maar je hebt toch ook iets van sinaspril ofzo? Ik zal er eens naar zoeken, eerst sowieso de normale zetpillen opmaken en daar hebben we er nog een stuk of 6 van, hopelijk duurt het dus nog heel lang voordat ik er over na moet gaan denken :-D
Aardbei-banaan schreef:
16-12-2019 11:52
Koekje bil :rofl:
Geweldig verzonnen en gelukkig gaat het wat beter.
Zoon verzet zich altijd met man en macht tegen zetpillen, maarja ze werken wel goed.

Wbt de verstandskiezen, Lavendel, eentje groeit niet recht omhoog maar ligt scheef in mijn kaak, die moet er dus sowieso uit. De ander groeit wel recht maar vroeger voordat ik een beugel kreeg hebben ze al kiezen moeten trekken omdat anders mijn tanden niet mooi gezet konden worden. Ik had ruimte te kort in mijn kaak. Dus vandaar de grote kans dat ook die eruit moet... ben namelijk ook heel bang dat ze anders mijn mooie rechte tanden gaan verdrukken.
Balen! Wacht er in elk geval niet te lang mee, ik ging een ruim half jaar na het buitenland en heb het daardoor uitgesteld. Resultaat, al mijn tanden scheef gedrukt en weer opniew een beugel genomen. Zo zonde!
Envelop schreef:
16-12-2019 10:57

Hier vroeg dokter aan peuter wat er was gebeurd vrijdag toen hij snee in wenkbrauw had. Zegt ie: heeft mama gedaan :facepalm:
Aardbei-banaan schreef:
16-12-2019 10:40
Wat een zieke kindjes vannacht, beterschap!

Zoon is de nacht goed doorgekomen, heeft heel de nacht geslapen en was vanochtend ook goed vrolijk toen hij wakker werd. Leek nergens last van te hebben dus hij is nu aan het spelen op het KDV en zo lang ik daar niks van hoor zal het wel goed zijn.
Ik heb alleen zelf echt gigantische tandpijn :facepalm: er komen 2 verstandskiezen door waarvan de een echt heel veel pijn doet... ik ben alleen als de dood voor de tandarts maar vrees dat ze er wel uit moeten.

Leuk idee zo'n dokterset, ga ik ook eens voor kijken, denk dat zoon dat ook wel heel erg leuk vind. Hij is ook vooral gek van auto's. Heeft ook een brandweerwagen van brandweerman Sam en voor sinterklaas heeft hij nog een politiewagen, ambulance en brandweerwagen gekregen waar hij super veel mee speelt.
Ik leef met je mee. Heb er ook zo een pijn van gehad. Sterkte.

Tips voor waar je verkleedkleding leuk kan kopen maat 98/104?
Due-scimmie schreef:
16-12-2019 12:14
Hier vroeg dokter aan peuter wat er was gebeurd vrijdag toen hij snee in wenkbrauw had. Zegt ie: heeft mama gedaan :facepalm:
Haha en bedankt he! :rofl:
Aardbei-banaan schreef:
16-12-2019 11:52

Ja als je al weet dat ze niet goed groeien. Zou zonde zijn als je gebit weer scheef gaat staan door de verstandskiezen.

Ik vraag me ook echt af hoe het gebit van dochter zich gaat ontwikkelen. Zoals ik al wel eerder vertelde mist ze een snijtand boven naast haar voortanden. Ze heeft daar dus nu meer ruimte tussen de tanden. Vraag me af of er straks wel een volwassen tand komt en dat het dan allemaal wel weer redelijke goed komt te staan of toch beugel. Mijn broertje miste een snijtand in zijn volwassen gebit en moest een beugel om ruimte te maken voor een implantaattand.
Ik had de verkleedkleren 2e hands gekocht. Nieuw geen idee sorry.

Hahaha ik moet wel lachen om jullie peuters!

Zoon een poos terug toen hij zo dwars was, als ik hem dan meetrok riep hij AUW AUW AUW. Alsof ik hem mishandelde.
Loop je dan in het dorp :facepalm:
Jammer sneeuwbal!

Ja peuter hier kan ook van die uitspraken doen inderdaad. In de supermarkt bijv, nee mama niet knijpen. Terwijl ik 5 meter achter hem loop. Of papa, mama mij slaan toen man thuis kwam. Heel fijn allemaal.
@verkleedkleren: online bij de h&m, dan moet je in het keuzemenu bij feestkleren kijken :-D
Die uitspraken haha gezellig!

Teckel bij de Lidl hebben ze ook wel eens verkleed kleding, even in de gaten houden.

Haal net de kinderen op en allebei niet geslapen vanmiddag en beiden ontstoken oog! Gekookt water en gaasje doe ik nu. Anders nog tips?
Oh bah quest wat vervelend! Hoeft tegenwoordig niet meer gekookt te zijn begreep ik van de huisarts maar een beetje lauwwarm is wel lekker voor ze. Poosje erop houden (proberen) zodat de vuiligheid er uit kan. Verder ook goed de handjes schoonmaken en zelf handen wassen om besmetting bij jezelf te voorkomen.
Verkleedkleren.....karnevalswierts en andere carnaval gerelateerde google-zoekopdrachten. Ik snap dat dat boven de rivieren niet in mensen hun systeem zit ;).
Verder lees ik afentoe mee, maar kan jullie niet bijhouden met schrijven!
Peuter heeft het meer dan geweldig zonder luier op het kdv. Hij is 'gewoon' de hele dag droog gebleven tot de grote ophaal ronde begon en hij door aanwezigheid van de andere ouders niet de aandacht durfde te trekken dat hij moest plassen. Hij moet (helaas) wel geholpen worden omdat hij door de wc zakt. Ik begrijp het niet zo goed want het is een peuter wc maar hij zakt er volledig in en durft er niet alleen op. Maar goed hele dag door dus aangegeven dat ie moest plassen. Op laatste anderhalf uur na, toen 2 ongelukjes. Daar moest hij wel van huilen dus hadden ze hem een luier om gedaan. Hij had niet gepoept (ik denk dat hij niet durfde). Thuis zag ik dat hij moest. Wilde geen luier om en wilde niet op de pot. Helaas dus uiteindelijk in de broek en moest er van huilen. Vind ik wel zielig voor hem. Geprobeerd uit te leggen dat hij nog aan het leren is om alles op het potje te doen en dat daar een ongeluk bij hoort. Ik hoop dat hij het begrijpt. Morgen weer met frisse moed aan de slag. Twijfel alleen een beetje hoe lang hij zonder potje/wc kan. Kan ik een uur/1,5u weg zonder luier of beter voor zekerheid een luier om. Weet niet waar ik goed aan doe.
Wat goed van hem Teckel! Wel heel erg sneu van het poepen, hopelijk lukt dat binnenkort ook beter. Ik heb geen advies voor je, bij ons ging het zindelijk worden heel anders (dochter wilde geen luier meer aan en was van de ene op de andere dag zindelijk). Ik vond het toen ook lastig zonder luier de deur uit te gaan en heb deze ook nog wel vaker aangetrokken als we boodschappen gingen doen of langer op pad gingen. Dochter wilde echter zo graag naar de wc dat ze vanaf dat moment ook nooit meer een plas in haar luier gedaan heeft. Wellicht eerst nog luier aan buiten de deur en als hij er zelf echt helemaal klaar voor is deze ook bij lange stukken buiten huis uitrekken?

Mijn ouders willen ons meenemen op een weekend weg in het voorjaar omdat ze 50 (!) jaar getrouwd zijn. Het grootste cadeau wat ik ze kan geven is om het te regelen, zij betalen met liefde maar organiseren het liever niet.
Heeft er iemand nog een tip voor een schoon huisje in Nederland? Het is voor dochter haar allergie belangrijk dat het vooral niet een te stoffige bende is. Nieuwe huisjes hebben daarom ook een voorkeur boven oude bouw. Wat vermaak op een park of in de buurt is fijn. We zijn met 3 kinderen van dan 1, 3 en 9 jaar oud en in totaal 4 volwassenen.
@Quest wat sneu die ontstoken ogen, moedermelk werkt echt super goed maar ik snap dat je dat niet in huis hebt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven