Conflict met schoonmoeder

17-12-2019 10:50 86 berichten
.
anoniem_647626e1ef954 wijzigde dit bericht op 25-12-2019 11:17
99.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga zelf met haar in gesprek.
Waarom dit via je vriend spelen? Ga zelf met haar praten.
Ik denk dat het handig is om aan te geven wat schoonmoeder tegen je gezegd heeft. Nu is het heel moeilijk advies te geven. Misschien heb je overtrokken gereageerd misschien niet. Met deze info is het lastig om te bepalen of je niet beter de verstandigste kan zijn en de eerste stap te zetten of dat de opmerking zodanig ernstig is dat je je poot idd het beste stijf houdt.

Wat zeker niet handig is om via appen dit soort zaken af te handelen, je had beter kunnen bellen.
whateffa wijzigde dit bericht op 17-12-2019 10:56
11.74% gewijzigd
Tja,het lijkt me niet dat het de bedoeling was dat jij (stiekem) aan het meelezen was met de app-conversatie. Dus dat is niet zo handig van je, want dan krijg je wel eens wat te lezen dat je niet bevalt. Dat jij vervolgens je vriend dicteert wat hij moet schrijven en jij nu eist dat je schoonmoeder excuses maakt terwijl zij helemaal niet weet dat jij hebt zitten meelezen is ook niet handig. Kortom: je bent echt niet slim bezig geweest. Jij bent degene die de boel eenzijdig heeft laten escaleren.
hannaa45 schreef:
17-12-2019 10:53
Ga zelf met haar in gesprek.
Ja dat heb ik dus ook al gezegd. Maar ze heeft dus al tegen mijn vriend gezegd dat ze haar excuses niet wilt aanbieden.

Ik vind ook wel dat dat vanuit haar kant had moeten komen. Ze kan ook zelf met me contact opnemen en haar ding vertellen ipv het achter mijn rug om te dien via app
nessemeisje schreef:
17-12-2019 10:55
Tja,het lijkt me niet dat het de bedoeling was dat jij (stiekem) aan het meelezen was met de app-conversatie. Dus dat is niet zo handig van je, want dan krijg je wel eens wat te lezen dat je niet bevalt. Dat jij vervolgens je vriend dicteert wat hij moet schrijven en jij nu eist dat je schoonmoeder excuses maakt terwijl zij helemaal niet weet dat jij hebt zitten meelezen is ook niet handig. Kortom: je bent echt niet slim bezig geweest. Jij bent degene die de boel eenzijdig heeft laten escaleren.
Ja oke maar het is toch sowieso niet netjes dat je iets zegt achter mijn rug om?
Als we niet weten welke uitspraak, weten we ook niet of het terecht was of dat je je aanstelt.
En als jullie daar zijn, moet je vriend erop hameren dat er gewoon nederlands gesproken wordt, het is zo onbeleefd om onder elkaar een andere taal te gaan spreken, je sluit iemand dan volledig uit. Wij als broers en zussen spreken Fries, maar zodra er iemand vd aanhang bij is die geen Fries spreekt, spreken we automatisch Nederlands.
ik geef mn bek ook maar een douw
honeymoonavenue schreef:
17-12-2019 10:57
Ja oke maar het is toch sowieso niet netjes dat je iets zegt achter mijn rug om?
Het is menseigen om weleens over andere mensen te praten zonder dat ze erbij zijn. Netjes is het niet altijd, maar je zult er nog weleens vaker achterkomen dat het gebeurt.
wil je gelijk of wil je geluk
honeymoonavenue schreef:
17-12-2019 10:56
Ja dat heb ik dus ook al gezegd. Maar ze heeft dus al tegen mijn vriend gezegd dat ze haar excuses niet wilt aanbieden.

Ik vind ook wel dat dat vanuit haar kant had moeten komen. Ze kan ook zelf met me contact opnemen en haar ding vertellen ipv het achter mijn rug om te dien via app
In gesprek gaan en excuses afdwingen zijn 2 verschillende zaken. Ik zou eerst in gesprek gaan, dan krijg je ook meer context en kan schoonmoeder eventueel het een en ander uitleggen/toelichten. Nu ga je de confrontatie wel erg direct aan en dwing je je schoonmoeder in een hoek, dan toegeven levert voor haar natuurlijk gezichtsverlies op. Ik weet niet hoeveel cultuur hier meespeelt maar hoe dan ook je manier van dit aanvliegen zet alles erg op scherp en laat weinig ruimte over tot oplossen van welke kan dan ook.

Daarbij zijn jullie beiden niet netjes geweest, praten achter je rug en jij meelezen met een gesprek die duidelijk niet voor jou bedoelt was. Wees nu de wijste (dit heeft betrekking op een relatie die erg belangrijk voor jouw vriend is en dus ook voor jou) en ga het gesprek aan, op een open manier. Je kunt altijd nog concluderen dat je op een excuus staat.
whateffa wijzigde dit bericht op 17-12-2019 11:01
16.93% gewijzigd
Madeliefjees schreef:
17-12-2019 10:58
Als we niet weten welke uitspraak, weten we ook niet of het terecht was of dat je je aanstelt.
Ik denk dat het er niet om gaat wat er gezegd word. Het is iets wat bij mij heel gevoelig ligt en dat weet ze
als iemand zijn eigen ouders idealiseert (en da ook nog gaat benoemen, terwijl het niks bijdraagt aan het verhaal) en van schoonouders alles bagger vindt...
weet je al, dat het verhaal niet helemaal klopt

Kom TO, zoek je eigen aandeel
chrys schreef:
17-12-2019 10:59
wil je gelijk of wil je geluk
Het gaat niet om gelijk hebben. Het gaat me erom dat ze me met iets gekwetst heeft waarvan ze weet dat het me gevoelig ligt en dat ze daar geen sorry voor wilt zeggen, dat vind ik jammer.
ik lees veel boosheid bij jou, maar het is een onvolledig verhaal.
Zonder te weten waar het over gaat, wat dan als ze geen excuses aanbiedt?
Je vindt dat het van haar kant moet komen, dat gebeurt niet...je vindt dat zij contact moet opnemen, dat gebeurt niet...

Tja, dan zal het toch echt van jou moeten komen...of je stapt eroverheen en accepteert dat sommige mensen dingen anders zien. Dat betekent niet dat je niet samen aan tafel kan zitten...

Maar moeilijk hier iets over te zeggen als je niet wil zeggen waar het over gaat.

Misschien is het goed om eens te bekijken waarom dit jou zo raakt. Had zij dat kunnen weten?
Wil je geluk of wil je gelijk?
honeymoonavenue schreef:
17-12-2019 11:01
Het gaat niet om gelijk hebben. Het gaat me erom dat ze me met iets gekwetst heeft waarvan ze weet dat het me gevoelig ligt en dat ze daar geen sorry voor wilt zeggen, dat vind ik jammer.
gelijk hebben dus
honeymoonavenue schreef:
Je wilt dus gelijk.

Pas wanneer ZIJ sorry zegt, pas dan doe jij weer normaal. En kun je weer gelukkig zijn.
Tot dat moment hou jij alles en iedereen in gijzeling voor de feestdagen met je gedrag.
honeymoonavenue schreef:
Dat mag je jammer vinden, maar je kan iemand niet dwingen tot excuses...
Ik zie gruwelijk veel schrijffouten in mijn reactie....... :-? Maar goed ik moet naar de tandarts dus het is even niet anders. Excuus voor de pijn aan de ogen
Mijn schoonmoeder heeft (ook) geen takt...ik heb dat geaccepteerd, het maakt haar geen slecht mens...
Doreia* schreef:
17-12-2019 11:03
Je wilt dus gelijk.

Pas wanneer ZIJ sorry zegt, pas dan doe jij weer normaal. En kun je weer gelukkig zijn.
Tot dat moment hou jij alles en iedereen in gijzeling voor de feestdagen met je gedrag.
Ja maar het is toch normaal als je iemand kwetst om dat sorry te zeggen? Of ligt dat nu aan mij?

Nou ik denk niet dat het alleen aan mij ligt. Ik wil er best heen gaan en er over praten maar als zij dat niet wilt wat moet ik er dan mee?
Ik denk dat het helpt als jij je verwachtingen bijstelt.
Wat maakt het uit dat ze 6 keer bij jullie zijn geweest en jullie niet helpen zoals jouw ouders?
honeymoonavenue schreef:
17-12-2019 11:06
Ja maar het is toch normaal als je iemand kwetst om dat sorry te zeggen? Of ligt dat nu aan mij?

Nou ik denk niet dat het alleen aan mij ligt. Ik wil er best heen gaan en er over praten maar als zij dat niet wilt wat moet ik er dan mee?
Begrijpt zij wel waarom jij zo reageert?

Je kunt niet iemand dwingen om sorry te zeggen. Bovendien moet iemand het ook menen.
lise1985 schreef:
17-12-2019 11:08
Begrijpt zij wel waarom jij zo reageert?

Je kunt niet iemand dwingen om sorry te zeggen. Bovendien moet iemand het ook menen.
Ik hoop dat ze het begrijpt, ze weet dat dat bij gevoelig ligt en mijn vriend heeft dat ook nog eens tegen haar gezegd.

Nee dat snap ik, maar ik zou het wel fijn vinden als ze het deed. Het gaat wel om je zoon en zijn vriendin, dat is een belangrijke relatie toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven