Kleurcombinatie woonkamer
dinsdag 17 december 2019 om 11:17
Ik lees al jaren mee en reageer soms en heb een enkel topic wel eens geopend. Maar nu wil ik toch graag jullie hulp inroepen.
Wij gaan verhuizen, de vloer voor de woonkamer is uitgezocht. Greenflor New Square GT603, (dit is een betonlook) maar ik heb geen idee wat we op de muren voor kleur moeten doen.
We willen een warme industriële look. De woonkamer heeft een lange wand van voor naar achter tot de open keuken.
En een iets kortere muur naar de gang waar een hoek in zit van de muur af loopt waar een open haard is geplaatst.
Ik kan geen plaatjes plakken helaas. Maar zou graag suggesties willen ontvangen. Momenteel neigen we naar de kleur spiced honey van flexa of tranquil down. (groen/grijzig).
Jullie nog leuke ideeën?
Bedankt!
Wij gaan verhuizen, de vloer voor de woonkamer is uitgezocht. Greenflor New Square GT603, (dit is een betonlook) maar ik heb geen idee wat we op de muren voor kleur moeten doen.
We willen een warme industriële look. De woonkamer heeft een lange wand van voor naar achter tot de open keuken.
En een iets kortere muur naar de gang waar een hoek in zit van de muur af loopt waar een open haard is geplaatst.
Ik kan geen plaatjes plakken helaas. Maar zou graag suggesties willen ontvangen. Momenteel neigen we naar de kleur spiced honey van flexa of tranquil down. (groen/grijzig).
Jullie nog leuke ideeën?
Bedankt!
woensdag 18 december 2019 om 10:16
De kleurencombinatie van Tickel met dat groen vind ik erg mooi.
Gisteren hebben we 1 tegel op kunnen halen en daar de verschillende kleuren bij kunnen houden. Daardoor is spiced honey toch afgevallen en zitten we meer in de groene kleuren/tinten.
Onze kat was ook weg van de tegel, die was er niet vanaf te slaan. In ieder geval al iemand die er erg blij mee is.
(in ons huidige huis hebben we laminaat)
Gisteren hebben we 1 tegel op kunnen halen en daar de verschillende kleuren bij kunnen houden. Daardoor is spiced honey toch afgevallen en zitten we meer in de groene kleuren/tinten.
Onze kat was ook weg van de tegel, die was er niet vanaf te slaan. In ieder geval al iemand die er erg blij mee is.
woensdag 18 december 2019 om 11:48
Tsja, alles kan....
Wat je kunt doen:
> Wat voor een plinten heb je? Wil je iets contrasterends met je plinten?
> Werk je met verschillende kleuren, maak dan de wanden waar de ramen in zitten lichter dan de ramen waar geen ramen in zitten. Dat zorgt voor een lichtere kamer.
> Schilder eerst een A2-vel in de kleur die je bedenkt. Dan zie je veel beter hoe het uitpakt.
> Heb je kunst voor aan de muur? Dan wil je daar ook rekening mee houden.
> Al te donkere kleuren lijken gezellig maar maken de ruimte echt kleiner.
Wat je kunt doen:
> Wat voor een plinten heb je? Wil je iets contrasterends met je plinten?
> Werk je met verschillende kleuren, maak dan de wanden waar de ramen in zitten lichter dan de ramen waar geen ramen in zitten. Dat zorgt voor een lichtere kamer.
> Schilder eerst een A2-vel in de kleur die je bedenkt. Dan zie je veel beter hoe het uitpakt.
> Heb je kunst voor aan de muur? Dan wil je daar ook rekening mee houden.
> Al te donkere kleuren lijken gezellig maar maken de ruimte echt kleiner.
woensdag 18 december 2019 om 11:54
Denk heel goed na voordat je de Estate Emulsion van F&B op je muur doet: een hand op de muur krijg je er nooit meer af als je hun matte variant neemt. Echt niet. Bij de lichte kleuren zie je het niet zo, maar zodra het een medium of donkerder tint wordt zie je dat echt en blijf je het zien. Ook afnemen van de muur leidt meteen tot een kleurverschil, dus je kunt er ook geen vochtig doekje overheen halen.Finette72 schreef: ↑17-12-2019 13:24Ik ben net op de site van Farrow and Ball wezen kijken. Gelijk de kleurenwaaier besteld. Wat een mooie kleuren. Maar heb dan ook gleijk weer een hoop kleuren aan mijn rijtje toegevoegd. En schiet van links naar rechts, groen, blauw, grijzig en bruinig.
Dit zijn de kleuren die mij daar trekken.
Nimes 299
terron 292
ball green 75
blue grey 91
Bone 15
green smoke 47
Hague blue
inchyra blue
light grey 17
London stone
mizzle 266
oval room blue 85
pavilion blue
skylight 205
stiffey blue 281
stone blue 86
stony ground
vert de terre 234
ash grey
Moeilijk hoor om een keuze te maken maar misschien ergens beginnen. Oververven kan altijd nog als het echt niets is of als je er een tic van krijgt hahaha
In de keuken hebben we gekozen voor Modern Emulsion en als ik opnieuw kon kiezen hadden we dat in het hele huis genomen: het verschil in glans is beperkt (ja Estate is nét iets mooier en glimt helemaal niet), maar ik kan daar gewoon de vetspetters van de muur afhalen met een doekje.
Als je groen mooi vindt, dan zou je Teresa's Green kunnen proberen, daar hebben wij ook een sample van gehad (uiteindelijk niet genomen). Hague Blue is mooi, maar zou ik afraden in een woonkamer.
Overigens zijn ze niet goedkoop: je hebt twee lagen nodig om goed te verwerken en een goede primer.
woensdag 18 december 2019 om 13:12