Jaloerse vriend en vriendin in co-ouderschap

16-12-2019 16:51 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Dit is voor het eerst voor mij op het forum dus oordeel alsjeblieft niet te hard ;-).

Oké de deal is. Ik ben nu ongeveer al 4 jaar gescheiden van mijn ex waar ik twee kinderen mee heb. Geen vechtscheiding overigens. Hij heeft mij bedrogen en ik heb er een punt achter gezet. Sinds we uit elkaar zijn kunnen we het wel veel beter met elkaar vinden dan toen we nog een relatie hadden met elkaar. Daarbij moet ik wel zeggen dat zowel relationeel als sexueel we echt helemaal niks van elkaar willen weten. Maar dat we wel gerust een bakje koffie kunnen doen als vrienden en het gerust kunnen hebben over de kinderen zonder ruzie te maken of weet ik veel wat. Ook totaal geen wrok richting hem en andersom.

Maar hier komt ie. Nu is het zo dat we allebei een nieuwe relatie hebben. En die twee.. Zowel mijn vriend (3 jaar relatie mee) als zijn vriendin ( hij heeft nu ongeveer 1 jaar een relatie met haar) kunnen het niet zo heel erg goed met ons vinden. Zij heeft een hekel aan mij en mijn vriend heeft een hekel aan mijn ex. Zonder dat ze elkaar echt kennen of ik haar en zij mij. Zij vinden beide dat het enige wat wij aan interactie mogen hebben is kinderen afleveren bij de ander hoi en doei zeggen en vervolg je eigen weg. Terwijl wij beide toch wel vinden dat de key tot een co-ouderschap communicatie is en ja, Hoe kan je het beter doen dan op een vriendschappelijke manier met elkaar uit de voeten kunnen? Ik merk dat hierdoor er veel druk om mijn relatie wordt gelegd maar tegelijk staat een goed ouderschap hier ook mee in het geding. Ik heb het gevoel dat ik moet kiezen tussen mijn kinderen en mijn nieuwe relatie. Maar ik weet ook niet wat ik verder kan doen. Ik heb er echt alles geprobeerd. Maar ik heb echt het idee dat onze nieuwe relaties ons gewoon niet aardig vinden omdat wij elkaars exen zijn. Hebben Jullie nog tip en tricks? Of in ieder geval herkenning?

Groetjes!
Ik zou beide met nieuwe liefde gaan praten ( de eigen ;)) en zeggen dat het wel een toontje lager kan. Dat is nou eenmaal als je het aanlegt met iemand met kind (eren).
Vinden ze het dan nog normaal wat ze zeggen, dan zou ik op zoek gaan naar een nieuwe vriend (in).
Een hekel aan iemand hebben die je niet kent. Bijzonder!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Muziek op schoot zijn goed te zijn voor peuters. Misschien dat jullie dat met ze kunnen doen.
Als jullie nu echt nog, weet ik het, een hotelkamer zouden delen, avond aan avond samen door zouden brengen, je echt zouden gedragen als een verliefd stel, dan kon ik het nog begrijpen, maar gewoon een vriendschappelijke band en nog normaal met elkaar kunnen omgaan, dat lijkt me voor jezelf en de kinderen heel veel waard en dat op dat vlak zou ik dus echt niet inleveren omdat de nieuwe partners zo jaloers zijn. Als ze echt een hekel aan jullie hebben over en weer dan gok ik dat die hekel ook wel blijft als het contact oppervlakkiger is en dat dat negatieve echt wel voelbaar is voor jullie kinderen. Die merken het echt wel dat papa's nieuwe vriendin mama niet moet en mama's nieuwe vriendin papa niet moet.

Bij de keus tussen een nieuwe relatie en het belang van de kinderen lijkt het mij dat het wel duidelijk is wat voorop komt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sudrì schreef:
16-12-2019 19:24
Muziek op schoot zijn goed te zijn voor peuters. Misschien dat jullie dat met ze kunnen doen.
:rofl:

Mijn ene kind heeft net via school 10 weken een training gehad over omgaan met negatieve gedachtes, dapper zijn en het zijn van een goede vriend. Klinkt ook heel geschikt, ik kan de map zo toesturen.
Ik snap dat soort mensen niet. Het is toch heel onaantrekkelijk om bij je partner haat en nijd, en egoïsme waar jonge kinderen last van hebben te zien?
Beide geen relatiemateriaal, jouw vriend en zijn vriendin, in mijn ogen. Laten ze eerst eens volwassen worden voor ze aan een relatie beginnen zeg. :roll:
Zij vinden beide dat het enige wat wij aan interactie mogen hebben is kinderen afleveren bij de ander hoi en doei zeggen en vervolg je eigen weg.

Zij vinden?? Hier ook te maken met een ex en kinderen. Voor mij dus bonus kinderen. Het is niet aan mij om daar wat van te vinden. Soms vind ik het inderdaad lastig omdat moeder mij maar al te graag intimideert.
Maar ik kan het niet verbieden. Ik heb voor hem gekozen. Daar heb ik zijn kinderen en dus ook hun moeder bij gekregen en dat heb ik te accepteren wat ze ook doet en ik vind dat jullie partners dat ook moeten doen!
Dit is toch een no-brainer? Exit vriend. Kinderen gaan voor en daarvoor is goede band met je ex wel prettiger.
Zou het kunnen dat de beide nieuwe partners zich bedreigd voelen door de wederzijdse exen? In de zin dat ze bang zijn voor “sex met je ex”?

Daarbij vond ik het -eerlijk gezegd- ook niet fijn als mijn vriend een kast voor dochter in elkaar ging zetten bij ex. Waarom kan ze dat niet aan haar familie of vrienden vragen?
Al begrijp ik heel goed dat in gesprek blijven met je ex in het belang van de kinderen en dus belangrijk is.
lolllaaa schreef:
16-12-2019 23:15
Zij vinden beide dat het enige wat wij aan interactie mogen hebben is kinderen afleveren bij de ander hoi en doei zeggen en vervolg je eigen weg.

Zij vinden?? Hier ook te maken met een ex en kinderen. Voor mij dus bonus kinderen. Het is niet aan mij om daar wat van te vinden. Soms vind ik het inderdaad lastig omdat moeder mij maar al te graag intimideert.
Maar ik kan het niet verbieden. Ik heb voor hem gekozen. Daar heb ik zijn kinderen en dus ook hun moeder bij gekregen en dat heb ik te accepteren wat ze ook doet en ik vind dat jullie partners dat ook moeten doen!
Accepeteren? Wat zegt je vriend ervan?
Ik denk dat beide nieuwe partners daar niet zoveel over te zeggen hebben. Ik zou een interventie organiseren met jullie 4, zonder de kinderen en alles eens open en bloot bespreken.
Lexie72 schreef:
16-12-2019 23:37
Zou het kunnen dat de beide nieuwe partners zich bedreigd voelen door de wederzijdse exen? In de zin dat ze bang zijn voor “sex met je ex”?

Daarbij vond ik het -eerlijk gezegd- ook niet fijn als mijn vriend een kast voor dochter in elkaar ging zetten bij ex. Waarom kan ze dat niet aan haar familie of vrienden vragen?
Al begrijp ik heel goed dat in gesprek blijven met je ex in het belang van de kinderen en dus belangrijk is.
Omdat haar kind voor wie de kast is een vader heeft, die het waarschijnlijk met liefde doet.
Kiezen voor de kinderen, want daar is het zo fijn voor dat dit gewoon kan. Mijn schoonouders zijn ook gescheiden en tot de dood van mijn schoonvader kwamen ze bij elkaar over de vloer, hielpen elkaar en hun zoons en kleinkinderen.
Mijn man heeft een kind uit een vorig huwelijk en ik had het hen erg gegund dat ze een goede relatie met elkaar hadden. Vooral voor het kind, maar ook gewoon voor mijn man en zelfs voor mij.

Je vriend snapt er echt niets van dat hij hier moeilijk over doet. Hij moest eens weten hoe lelijk het alternatief is. Dat sijpelt door naar de kinderen en zelfs naar je eigen relatie. Ik zou dat hem heel fijn laten weten en anders serieus de relatie verbreken.

Je ex is niet zomaar je ex, hij is de vader van je kinderen.
Hakuna Matata
Vb van die kast is nou juist net fijn dat pa hem in elkaar komt zetten! Net zoals ouders die bij elkaar zijn. Hoe heerlijk is dat als kind. Ik snap echt niet waarom mensen de concurrentie aangaan met kinderen. Zoek dan een partner zonder. Mijn partner is daarin echt een hele fijne stief. Hij kent zijn plaats tov de kinderen en vertrouwd gewoon op mij als partner. Ik zou geen man willen die het niet kan. Mijn ex heeft het een tijdje gedaan en ik heb echt mijn respect moeten terug vinden voor hem. Ook voor de kinderen hard mijn best voor gedaan. Laat je partner inderdaad die cursus maar doen die je hier aangeboden werd.
Noor21 schreef:
16-12-2019 22:07
Beide geen relatiemateriaal, jouw vriend en zijn vriendin, in mijn ogen. Laten ze eerst eens volwassen worden voor ze aan een relatie beginnen zeg. :roll:

Inderdaad.
en waarom tolereren jullie dat?
Waarom verbreken jullie de verkeringen niet?
Ik zou een leukere partner kiezen.
kataravrouw schreef:
16-12-2019 23:38
Accepeteren? Wat zegt je vriend ervan?
Die vind het ook bloed irritant. Maar er iets van zeggen geeft zo veel drama dat we het toelaten. Ze vecht dat uit over de rug van de kinderen op zo'n manier van "nou stom hé van papa ik mag niet eens even bij hun naar de wc. Papa is een eikel hé! ". ( Ze woont op 5 a 10 minuten afstand van ons.)
Ze passen wel goed bij elkaar, jouw vriend en de nieuwe vriendin. Misschien toch es aan elkaar voorstellen ;-) . Lost misschien zo ineens jullie problemen op.
Welke reden geven ze als je vraagt naar het waarom?
Ik word altijd een beetje wantrouwend van wantrouwende mensen. Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten is het toch? Met andere woorden, ik vind het wat zeggen over je vriend en de vriendin van je ex. Top dat je het zo goed kan vinden met je ex, hebben jij en je ex goed gedaan. Wat je partner betreft, ik vind het een zeer egoistische instelling als hij zich niet kan voorstellen dat een goede relatie met je ex in het belang is van iedereen. Ik ben bang dat het wat mij betreft zou zijn: dimmen of wegwezen.

Daarnaast vind ik het zeer onaantrekkelijk overkomen.
lolllaaa schreef:
19-12-2019 13:07
Die vind het ook bloed irritant. Maar er iets van zeggen geeft zo veel drama dat we het toelaten. Ze vecht dat uit over de rug van de kinderen op zo'n manier van "nou stom hé van papa ik mag niet eens even bij hun naar de wc. Papa is een eikel hé! ". ( Ze woont op 5 a 10 minuten afstand van ons.)

Tja het is dan ook wel idioot dat ze bij jullie niet naar de wc mag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven