Keratine behandeling
donderdag 19 december 2019 om 15:11
Hoihoi!
Ik stijl al een aantal jaar mijn haar (Ik weet het ontzettend slecht!) mijn haar is super dik en is nog steeds zoals het vroeger was. Het ziet er verder niet beschadigd uit of iets. Ik merk wel dat het stijlen mij erg veel tijd kost elke dag en ik dat echt zat ben. Ik las iets over een keratine behandeling. Bij de kapper is dit erg duur. Ik zag van het merk KHS een pakketje op johnbeerens.com waarmee je dit zelf kan doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe werkt het en hoe kan ik dit zelf doen? Is het schadelijk voor je haar? Bedankt!
Ik stijl al een aantal jaar mijn haar (Ik weet het ontzettend slecht!) mijn haar is super dik en is nog steeds zoals het vroeger was. Het ziet er verder niet beschadigd uit of iets. Ik merk wel dat het stijlen mij erg veel tijd kost elke dag en ik dat echt zat ben. Ik las iets over een keratine behandeling. Bij de kapper is dit erg duur. Ik zag van het merk KHS een pakketje op johnbeerens.com waarmee je dit zelf kan doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe werkt het en hoe kan ik dit zelf doen? Is het schadelijk voor je haar? Bedankt!
donderdag 19 december 2019 om 15:50
Hii. Ik heb het heel lange tijd overwogen. Door de prijs en zeer wisselende ervaringen van anderen uiteindelijk nooit gedaan. Nu omarm ik gewoon mijn krullen en Maak ik het beste ervan. Ik doe een beetje half de curly girl methode en gebruik de stijltang alleen nog maar voor gelegenheden. Nu ik aan de krullen gewend ben, ben ik heel blij en krijg ik veel complimenten.
Het is niet echt antwoord op je vraag maar misschien lost het wel ook jouw 'probleem' op.
Het is niet echt antwoord op je vraag maar misschien lost het wel ook jouw 'probleem' op.
donderdag 19 december 2019 om 17:25
Ik heb het ooit gevraagd aan mijn kapster. Ze legde uit dat het net hetzelfde is als een pernament ( krullen) maar dan omgekeerd .
Ze raadde het mij met klem af . Zei dat het heel schadelijk was voor je haar .
Ze deed het wel bij vrouwen met een donkere huidskleur.
Ander type haar en kroezelig . Die hadden dan wel voor bepaalde tijd stijler haar .
Mijn haar is een mengelmoes van alles . Stijl , slag , en onderaan kleine krulletjes .
Maar ik heb geleerd om het te stijlen tijdens het drogen .
De curly girl methode is mij teveel werk .
Ik heb wel mooie krullen als ik in de regen heb gelopen .
In landen waar de luchtvochtigheidsgraad hoog is , heb ik ook mooie grove krullen .
De stijltang gebruik ik maar af en toe . Mijn haar gaat er anders van breken.
Ze raadde het mij met klem af . Zei dat het heel schadelijk was voor je haar .
Ze deed het wel bij vrouwen met een donkere huidskleur.
Ander type haar en kroezelig . Die hadden dan wel voor bepaalde tijd stijler haar .
Mijn haar is een mengelmoes van alles . Stijl , slag , en onderaan kleine krulletjes .
Maar ik heb geleerd om het te stijlen tijdens het drogen .
De curly girl methode is mij teveel werk .
Ik heb wel mooie krullen als ik in de regen heb gelopen .
In landen waar de luchtvochtigheidsgraad hoog is , heb ik ook mooie grove krullen .
De stijltang gebruik ik maar af en toe . Mijn haar gaat er anders van breken.
donderdag 19 december 2019 om 17:53
Je bedoelt vermoedelijk het spulletje wat je in je haar moet doen en daarna met de stijltang steil maken. Als je klaar bent is je haar in steile stand gefixeerd. Het is een poosje erg in de mode geweest; dan zag je zuidelijke types met een schitterende krullenbos ineens met saai steil haar lopen.
Het was toen goedkoop op Ebay verkrijgbaar.
Het was toen goedkoop op Ebay verkrijgbaar.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 19 december 2019 om 18:43
Nee het is geen permanent. De vloeistof die aan je haar wordt toegevoegd dringt in je haar en na verhitting met een hete tang wordt het stevig. Hetzelfde principe als stijfsel in katoen alleen kan je het er niet meer uitwassen.
Bij permanenten worden de zwavelverbindingen tijdelijk verbroken en daarna in een andere stand weer met elkaar verbonden.,
Bij permanenten worden de zwavelverbindingen tijdelijk verbroken en daarna in een andere stand weer met elkaar verbonden.,
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 19 december 2019 om 19:31
Er is een keratinebehandeling die je haar echt permanent steil kan maken. Google maar eens op Jean Paul Myne, keratin gold. Ik had krullend haar en nu is het perfect steil. Na het haren wassen droogt het mooi steil en glad op. Eens in de zoveel maanden laat ik de uitgroei bijwerken.
Mijn haar is sterker en breekt minder snel sinds de behandeling en het glanst mooi. Ik ben er heel blij mee!
Mijn haar is sterker en breekt minder snel sinds de behandeling en het glanst mooi. Ik ben er heel blij mee!
donderdag 19 december 2019 om 19:31
donderdag 19 december 2019 om 20:18
donderdag 19 december 2019 om 20:54
Je hebt een straightening behandeling en een keratine behandeling. Toen ik kroes haar had heb ik een straightening behandeling gedaan, dat gaat zelfs je wortel in en daardoor heb ik geen kroes haar meer maar gewoon krullen. Het is erg slecht voor je haar en wordt alleen geadviseerd als je kroesachtig haar hebt.
1 keer per jaar doe ik een keratine behandeling. Hierdoor is mijn haar 3 maanden lang stijl zonder iets te hoeven doen en daarna goed handelbaar. Dit soort dingen moet je bij een goede kapper laten doen en ja het is duur. Als je het zelf doet heb je kans dat je haar breekt. Goed oppassen dus.
1 keer per jaar doe ik een keratine behandeling. Hierdoor is mijn haar 3 maanden lang stijl zonder iets te hoeven doen en daarna goed handelbaar. Dit soort dingen moet je bij een goede kapper laten doen en ja het is duur. Als je het zelf doet heb je kans dat je haar breekt. Goed oppassen dus.