Kat verdrijven?

21-12-2019 11:26 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kat van de buren ligt graag op de kussens van mijn loungeset. Dat snap ik, want volgens mij is het een heerlijk plekje ;) Onder de veranda, uit de wind, lekker zacht kussentje. Nu in de winter is het niet zo'n probleem, nu liggen de kussens op zolder. Maar volgens mij ligt ze er in de zomer de halve nacht.
Nu vind ik de haren nog niet eens zo erg, maar wel hoe vuil de kussens worden, een deel daarvan kan ik niet wassen.
Zou er iets bestaan waarmee ik haar daar weg kan houden? Als ik google vind ik wel allerlei middeltjes om katten te verdrijven. Maar heeft iemand hier ervaring mee? Iets wat echt werkt?
Of moet ik het omarmen en een oud kleed oid neerleggen. En zou ze dan ook echt op dat plekje gaan liggen? Ik kan niet de hele loungeset bekleden (te groot en gedoe)

Ik hoor graag jullie ervaringen
Oude handdoeken of deken is denk ik idd de manier.

Verwachten dat je buren de katten uit jouw tuin houden mag dan rechtvaardig voelen, maar werkt voor jezelf alleen maar frustratieverhogend omdat het toch niet gaat gebeuren.
Malinois schreef:
21-12-2019 12:03
:rofl: Tuurlijk. Ik zou mijn buren hartelijk uitlachen als ze dat kwamen vragen
Uitlachen nog wel.. Dan accepteer je ook de consequenties die tegen je kat worden genomen, hoop ik?
Mermedina schreef:
21-12-2019 12:13
Meestal slapen katten op hetzelfde plekje. Grote kans dat het lukt, vooral als het nóg warmer is door een dekentje. Een kartonnen doos met een krant erin is ook erg geliefd onder katten, die zou je ook kunnen inzetten.
Dit dus. Katten houden van dozen, en zachte warme kleedjes, het liefst ook nog op een hoge overzichtelijke plek. Dus als je het niet teveel moeite vindt zou ik een doos neerzetten met iets erin wat zacht en warm aanvoelt.

Je kat uit je tuin weren kan ook maar lijkt me moeilijker en jou meer stress bezorgen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Tiana_76 schreef:
21-12-2019 11:46
Die piepapparaatjes hoor ik dus wel. Als je goede oren hebt: niet doen! Je wordt gek van het geluid.

Mijn buren hadden ooit een molverdrijver die elke minuut een hoge pieptoon gaf. Wat een horror, vooral 's nachts.
Als je er een met sensor neemt gaat hij alleen af als er iets of iemand langs komt. Hoe vaak is dat in je achtertuin? Als je er zelf gaat zitten kan je hem uiteraard uitzetten.
Voor mijn katten gelt, leg ergens een shirt oid neer en ze gaan er op liggen. Dan hebben ze de hele bank ter beschikking en leg je heel even je shirt(/vest/jas/sjaal) klaar dat je zo aan doet en hop er zit een kat precies op je shirt. Dus lijkt die kat dan zou een dekentje op een klein stukje goed werken. Dozen vind een deel geweldig en een deel niet dus geef ik ook eem goede kans.

Fijn en lief dat je het zo wil aanpakken.
YellowLemonTree schreef:
21-12-2019 13:46
Voor mijn katten gelt, leg ergens een shirt oid neer en ze gaan er op liggen. Dan hebben ze de hele bank ter beschikking en leg je heel even je shirt(/vest/jas/sjaal) klaar dat je zo aan doet en hop er zit een kat precies op je shirt. Dus lijkt die kat dan zou een dekentje op een klein stukje goed werken. Dozen vind een deel geweldig en een deel niet dus geef ik ook eem goede kans.

Fijn en lief dat je het zo wil aanpakken.
Haha, zo herkenbaar!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
apppie schreef:
21-12-2019 13:20
Uitlachen nog wel.. Dan accepteer je ook de consequenties die tegen je kat worden genomen, hoop ik?
Dat is nooit te rechtvaardigen.
Bizarre gedachtengang.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Ik kan het echt niet laten om het volgende te vertellen . Wij hebben ook een loungeset , waar mijn man zeer zuinig op is . Als we zeker zijn dat het de dag nadien ook mooi weer is , laten we de kussens ook liggen .

Op een keer merkte ik een beetje kattenharen op een plekje .
Als je een kat uit je tuin wil weren heb je mijn man nodig .
Die kan vanuit zijn keel een geluid produceren dat angstaanjagend is .
Het is niet roepen of schreeuwen of fluiten , ik kan het niet beschrijven .
Zelf kan ik het niet , maar hij kan het heel luid .

De volgende avond kwam de poes weer liggen op zijn plekje .
Ze had mijn man die binnen zat niet gezien .

Het raam stond nog gedeeltelijk open , en ja , toen produceerde manlief zijn geluid zo luid als hij maar kon .

Het arme beest schrok zo , dat ze een geweldige sprong maakte , en regelrecht in de lakens van de buren die nog op hun wasdraad gingen , vloog !
De was vloog wild in het rond .

Het was zo’n komisch zicht , wij kwamen niet meer bij van het lachen . :rofl:

De poes komt nog steeds in onze tuin . En dat mag . Graag zelfs . Zo houd zij ook het ongedierte weg .
Gek genoeg heeft ze de boodschap begrepen en ligt nooit meer in de loungeset .
iones schreef:
21-12-2019 11:47
Gewoon tegen de buren zeggen dat ze hun kat uit jouw tuin behoren te houden. En de kussens anders op hun kosten laten stomen. Dan leren ze het vanzelf.
Nou.. dat zou ik zeker niet zo zeker durven te stellen hoor. Ik heb heel lang een kat uit de buurt in mijn tuin gehad. Beestje zat er echt bijna continu, en maar tegen de ramen krabbelen. Gek werd je ervan. Ondanks dreigen met kosten van krassen op het glas enz en de dierenpolitie erbij halen werd er weinig mee gedaan. Uiteindelijk bood zijn verhuizing pas uitkomst.

TO, lastige situatie.. een kat kiest zelf nou eenmaal een plekje dat ze lekker vinden. Zelf zou ik er ook niet zo blij mee zijn. Een kat zit in allerlei volgepoepte tuinen te wroeten en ligt daarna op jouw kussen. Ik zou de buren er zeker op aanspreken en voor de rest.. geen idee. een kleed, kussens binnenhalen.. het is en blijft gedoe.
Lelietje-van-Dalen schreef:
21-12-2019 14:27
Dat is nooit te rechtvaardigen.
Bizarre gedachtengang.
Zeker wel. Als mijn buren mij uitlachen omdat hun beest op mijn terrein komt, valt er niets meer te praten. Dan los ik het zelf op :thumbsup:
apppie schreef:
21-12-2019 14:50
Zeker wel. Als mijn buren mij uitlachen omdat hun beest op mijn terrein komt, valt er niets meer te praten. Dan los ik het zelf op :thumbsup:
Dan niet boos worden als de baasjes hetzelfde met jou doen.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
21-12-2019 15:55
Dus:

- Ik heb last van een kat in mijn tuin;
- Eigenaar lacht om mijn probleem;
- Ik zorg zelf dat het beest niet meer fijn in mijn tuin ligt;

En dan? Wat moet er dan met mij gebeuren? Ik denk namelijk helemaal niets, en zo wel dan heeft de buurman een veel groter probleem dan een nat gespoten huisdier.
SombraOnline schreef:
21-12-2019 15:55
Dit topic bewijst weer dat katteneigenaren overwegend van het asociaalste soort zijn
apppie schreef:
21-12-2019 16:00
Dus:

- Ik heb last van een kat in mijn tuin;
- Eigenaar lacht om mijn probleem;
- Ik zorg zelf dat het beest niet meer fijn in mijn tuin ligt;

En dan? Wat moet er dan met mij gebeuren? Ik denk namelijk helemaal niets, en zo wel dan heeft de buurman een veel groter probleem dan een nat gespoten huisdier.
Ah, je hebt het alleen over nat spuiten. Door jouw eigen bewoording komt het heel anders over. :) Overigens houd je katten niet weg als je ze nat spuit, hoor. Mijn katten boeit het weinig, in elk geval. Alleen komen die niet buiten. ;-D
¡Apagando las luces!
starbright schreef:
21-12-2019 16:02
Dit topic bewijst weer dat katteneigenaren overwegend van het asociaalste soort zijn
Mijn katten komen niet buiten, dus daar zit je mis. Overigens heb ik meer last van mensen met een hond die de hondenpoep niet opruimen... Net zo asociaal.
¡Apagando las luces!
starbright schreef:
Nee hoor, iedereen die de kat niet als heilig dier beschouwt is egocentrisch, materialistisch en heeft last van territoriumdrift.
SombraOnline schreef:
21-12-2019 16:03
Ah, je hebt het alleen over nat spuiten. Door jouw eigen bewoording komt het heel anders over. :) Overigens houd je katten niet weg als je ze nat spuit, hoor. Mijn katten boeit het weinig, in elk geval. Alleen komen die niet buiten. ;-D
Tot nu toe hier zeer effectief, mits goed gericht en flinke druk op de straal.
SombraOnline schreef:
21-12-2019 16:04
Mijn katten komen niet buiten, dus daar zit je mis. Overigens heb ik meer last van mensen met een hond die de hondenpoep niet opruimen... Net zo asociaal.
Ach, mijn katten zijn ex zwerfkatten. Ze komen idd buiten. Maar zonder mij hadden ze zich al tig keer voortgeplant. Doordat ik ze geadopteerd en gesteriliseerd heb heb ik een boel overlast voorkomen. Maar deze buitenkatten ga ik niet binnen houden voor een ander z’n lol.

Zelf verwijder ik doorgaans ook 1 a 2x per dag een buurtkat uit mijn huis, aangezien ze gewoon door een klapraampje binnen wandelen(en mijn kattenvoer opvreten). Klaag ik verder ook niet over, ik wil alleen ook wel eens luchten, dus altijd ramen dicht is geen optie. Of de buurtkatten die tegen mijn kattenluik aan piesen....

Had ik maar niet in een drukke buurt moeten gaan wonen denk ik dan. In een woonwijk heb je dit soort dingen. En hoe erg is dat nou eigenlijk?
starbright schreef:
Thanks. Ik doe mijn best!
Malinois schreef:
21-12-2019 17:05
Ach, mijn katten zijn ex zwerfkatten. Ze komen idd buiten. Maar zonder mij hadden ze zich al tig keer voortgeplant. Doordat ik ze geadopteerd en gesteriliseerd heb heb ik een boel overlast voorkomen. Maar deze buitenkatten ga ik niet binnen houden voor een ander z’n lol.

Zelf verwijder ik doorgaans ook 1 a 2x per dag een buurtkat uit mijn huis, aangezien ze gewoon door een klapraampje binnen wandelen(en mijn kattenvoer opvreten). Klaag ik verder ook niet over, ik wil alleen ook wel eens luchten, dus altijd ramen dicht is geen optie. Of de buurtkatten die tegen mijn kattenluik aan piesen....

Had ik maar niet in een drukke buurt moeten gaan wonen denk ik dan. In een woonwijk heb je dit soort dingen.En hoe erg is dat nou eigenlijk?
Oh wacht, jij kletst gewoon echt uit je nek :rofl:
apppie schreef:
21-12-2019 16:28
Tot nu toe hier zeer effectief, mits goed gericht en flinke druk op de straal.

Oh dat zijn je 'consequenties'. 8-)
Niemand die daar wakker van ligt.
vicky87 schreef:
21-12-2019 11:36
En ze blijft dan ook op dat plekje?
Ja altijd, eventueel maak ik het kleedje wat groter :biggrin:
Hetvrijewoord schreef:
21-12-2019 17:58
Oh dat zijn je 'consequenties'. 8-)
Niemand die daar wakker van ligt.
Dat is dan ook nergens voor nodig, ik wil alleen dat beest uit mijn tuin weg. En dat lukt op deze manier prima, katten vinden mijn tuin niet zo leuk.
Beetje raar dat jij iets alleen een consequentie vindt als anderen er wakker van liggen.
apppie schreef:
21-12-2019 19:44
Dat is dan ook nergens voor nodig, ik wil alleen dat beest uit mijn tuin weg. En dat lukt op deze manier prima, katten vinden mijn tuin niet zo leuk.
Beetje raar dat jij iets alleen een consequentie vindt als anderen er wakker van liggen.

Leer lezen èn schrijven.
Hetvrijewoord schreef:
21-12-2019 19:50
Leer lezen èn schrijven.
Kan ik beiden heel goed, al zeg ik het zelf. Verder nog iets inhoudelijks te melden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven