Wat moet ik doen

21-12-2019 14:42 129 berichten
Ik zou graag in contact komen met mensen die in een relatie zitten met iemand die je emotioneel kapot maakt, of los zijn gekomen van die persoon,

In het kort zal ik mijn verhaal doen.

Ik heb nu 11 maanden een relatie met iemand die mij al 11 maanden niet vertrouwd, lees als: telefoon controle, etc etc ik heb hem al een paar keer gewaarschuwd en toch blijft hij door gaan.
Hij geeft mij ook totaal geen aandacht meer en zegt daarop dat het komt omdat hij “stress” heeft.

Ik hou ontzettend veel voor hem en ik heb alles voor hem gedaan. (Emigratie, alles betaald huur etc)

We wonen op dit moment nog samen, maar ik weet eigenlijk niet eens meer van mezelf of ik deze relatie überhaupt wil houden.
80% van mijn gevoel zegt dat ik weg moet gaan.

Elke keer als ik deze stap maak wordt ik geconfronteerd met bedreigingen, losse handen etc.

Ik zou graag met iemand in contact komen die een soort gelijk situatie meegemaakt heeft of meemaakt ..

Ik was emotioneel ontzettend sterk maar hij heeft mij helemaal kapot gemaakt.
Neem contact op met familie of vrienden en ga direct daar naartoe. Je moet weg van die man!
Alle reacties Link kopieren
Ga bij deze man weg! Zijn er naasten (familie of vrienden) die van de situatie op de hoogte zijn? Zo nee, neem iemand in vertrouwen. Bereid je voor op uit elkaar gaan. Is er iemand bij wie je terecht kan?
Hier heb je een paar mnd geleden ook al een topic over geopend en een royale hoeveelheid antwoorden op gehad.
Misschien nog eens doorlezen?
Saivash schreef:
21-12-2019 14:50
Hier heb je een paar mnd geleden ook al een topic over geopend en een royale hoeveelheid antwoorden op gehad.
Misschien nog eens doorlezen?

Je kan toch lezen wat er staat ..
Ga naar je ouders. Waarom ben je daar nog? Niemand heeft het recht om jou te bedreigen en te slaan.
Vertel hem niks en bereid je vertrek goed voor. Dit is een figuur die jou gaat stalken, dus gelijk overal op blokkeren en het liefst naar een plek gaan waar hij geen weet van heeft. Vanaf nu een dagboek bij gaan houden wat en wanneer hij allemaal doet, dat heb je straks nodig voor een aangifte. Bewijzen, bewijzen, bewijzen. Verander al je wachtwoorden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik heb ook zoiets soortgelijks meegemaakt, maar ik ben er nu los van. Hoe moeilijk het ook was. Die persoon kon zo goed manipuleren dat je eigenwaarde 0 is..

Het maakt je echt kapot. Dus Loslaten

Mijn ex dreigde dan wel niet en had ook geen losse handjes, maar het feit dat jouw vriend zo is dan moeten meteen alle alarmbellen gaan rinkelen ipv twijfelend gedrag
anoniem_64479b42c77fd wijzigde dit bericht op 21-12-2019 14:55
29.89% gewijzigd
onbekend92 schreef:
21-12-2019 14:52
Je kan toch lezen wat er staat ..
En jij weet toch al heel lang wat jou te doen staat?
Je blijft zelf...…
Contact opnemen met familie, vrienden en je vertrek ongemerkt regelen en dan opeens vertrekken. Ga daar weg.
Ik krijg nog 2500,- van hem, dat huurappartement staat op mijn naam en ik wil graag mijn spullen meenemen.

Dat geld stelt die steeds uit of is het vergeten”

Aangifte doen kan helaas niet, ivm de voorwaardes die die heeft dan zal dat mijn dood worden <— zoals hij dat zegt
Ik heb nu 11 maanden een relatie met iemand die mij al 11 maanden niet vertrouwd

Waarom blijf je bij iemand die jou vanaf het allereerste begin al niet vertrouwd?

ik heb hem al een paar keer gewaarschuwd en toch blijft hij door gaan.

Nee, JIJ blijft bij hem en láát hem doorgaan!
himalaya wijzigde dit bericht op 21-12-2019 15:28
0.15% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
in augustus had je zelfde topic met 7 maanden relatie en nog altijd niet opgestapt, als je zelf de stap niet onderneemt dan kan niemand je helpen, zie dat je zelf financieel niet onafhankelijk bent voor een app te huren....
onbekend92 schreef:
21-12-2019 15:16
Ik krijg nog 2500,- van hem, dat huurappartement staat op mijn naam en ik wil graag mijn spullen meenemen.

De huur opzeggen?

Aangifte doen kan helaas niet, ivm de voorwaardes die die heeft dan zal dat mijn dood worden <— zoals hij dat zegt

Je leven is je toch wel meer waard dan 2500 euro?

Natuurlijk is het zuur, onrechtvaardig en vals, maar neem je verlies en ban die man uit je leven.

Waarom ben je voor hem geëmigreerd als hij je vanaf het begin niet vertrouwd?
himalaya wijzigde dit bericht op 21-12-2019 15:31
0.16% gewijzigd
onbekend92 schreef:

Oh dus geld is belangrijker dan je eigen gezondheid?

Boek een ticket en vlieg terug, ga logeren bij vrienden/familie tot je een woonplek vind.
Hij komt echt niet helemaal naar hier om je wat aan te doen hoor.
onbekend92 schreef:

Jij moet niks meenemen, híj moet zijn spullen pakken en opzouten. Niet jouw probleem waar ie dan heen moet.
Dat geld ga je sowieso nooit meer terug krijgen dus dat stopt ie maar ergens waar de zon nooit schijnt.

Ga je familie inlichten en laat ze je helpen, want dit gaat echt niet beter worden.

Wat zijn trouwens die voorwaarden?

Edit: oh wacht, jij bent naar hem verhuisd? Dan je huur opzeggen, ticket boeken en voorlopig even bij familie/vrienden aankloppen of een vakantiehuisje huren.

Nog een edit: België....dan kun je vanavond nog terug zijn. Die spullen kun je dan later op gaan halen met een paar grote neven of zo.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 21-12-2019 15:32
17.54% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
drominique schreef:
21-12-2019 15:28

Boek een ticket en vlieg terug, ga logeren bij vrienden/familie tot je een woonplek vind.
Het drama speelt zich af in België...
Elke keer als ik deze stap maak wordt ik geconfronteerd met bedreigingen, losse handen etc.

Plus je krijgt nog € 2500,- van hem.
Maar toch hou je heel veel van hem.

Ik twijfel tussen @( en :sarcastic:
onbekend92 schreef:

Tsja, dan zit er niks anders op dan om maar bij hem te blijven en om er het beste van te maken.
Misschien als je nog een tattoo met zijn naam neemt en gewoon niet meer naar buiten gaat, dan vertrouwt hij je vast wel.
Wie kun je bellen? Je ouders?
Bel ze,.laat je ophalen. Waarschuw de politie. En als.je veilig bent, ga je de rest regelen: huis, geld etc

Doe het vandaag nog, en open vooral niet nog een keer een topic over hem
Het lijkt me duidelijk dat je zo snel mogelijk uit deze relatie moet stappen.

Hoe serieus neem je hem als hij je bedreigd? Want als je in een gevaarlijke situatie zit zou ik contact opnemen met instanties die je kunnen helpen om aan deze relatie te ontkomen.

Ik zou die 2500 euro laten voor wat het is. Waarom moet hij dat terugbetalen? Je zegt dat je alles voor hem gedaan hebt en alles voor hem hebt betaald. Dus niet geleend blijkbaar. Laat dat geld geen reden zijn om een lijntje te houden me hem.

Het gaat om jou en je veiligheid, dus zo snel mogelijk weg bij deze man en alle contact met hem verbreken. En schakel je vrienden/familie in!!
Oh jij bent het...van die tattoo.
Fuck die 2500 euro, maak dat je wegkomt. Dit gaat niet leuker worden en je weet het.
zeg de huur op en vertrek, regel familie/vrienden die je eventueel kunnen helpen met spullen vervoeren die je mee wil nemen. Dat geld ga je niet terug zien en zijn gedrag zal ook nooit veranderen.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Bereid alles goed voor. Zeg de huur op om mee te beginnen. Het geleende geld ben je kwijt, laat dat dus los. (Staat er iets op papier over dit geld?) Kan hij bij jouw bankrekening, mail, facebook, twitter etc etc? Verander al je wachtwoorden (ook bij online winkels e.d. )Heb je een gezamelijke bankrekening? Haal dan net voordat je weggaat de helft eraf. Staat er ook geld van hem op? Haal dat dan ook van de rekening als compensatie van de schuld die hij bij je heeft.

Informeer je ouders en vrienden. Vraag hen om op een ochtend dat je “vriend” gaat werken vroeg voor de deur te staan en zorg dat je al een busje gehuurd hebt. Haal alles in een keer weg. Blokkeer hem overal op. Je kan hem evt juist niet blokkeren maar niet reageren. Zo heb je meer informatie voor de politie.

Heb je die bedreigingen op de mail of telefoon? Print ze uit en geef ze aan de politie. Meld bij de politie dat je bij hem weggaat en gevaar loopt. Doe wel aangifte, zo help je niet alleen jezelf maar ook volgende vrouwen. Misschien zijn er al meldingen over hem bij de politie? Ken je zijn familie? Kan je daar mee opschieten? Neem anders na weggaan contact met hun op, misschien kunnen zij nog wat invloed uitoefenen op hem.
Waarom wil je praten met mensen die hetzeLede meegemaakt hebben? Je weet al heel lang dat deze relatie niks is en ook niks gaat worden.
Ja, ik heb in een ongelijkwaardige relatie gezeten, heb er alles aan gedaan, maar de enige oplossing was vertrekken.
Ga je nu dan bij hem weg?
Ik weet dat het erg gevaarlijk kan worden, levensgevaarlijk. Hij houdt van controle en macht en wanneer hij die kwijtraakt....
Er is maar 1 oplossing en dat is alle banden verbreken, geen waarde meer hechten aan spullen of geld. Dat ben je kwijt. Weggaan naar een veilige plek want dat is echt de enige oplossing.
Hopelijk ga je dit ook doen, maar vermoed dat je wederom gaat blijven. Tot de volgende escalatie en dat kan nog even door blijven gaan.
Maar echt, weggaan is de enige juiste oplossing voor beiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven