Wat moet ik doen
zaterdag 21 december 2019 om 14:42
Ik zou graag in contact komen met mensen die in een relatie zitten met iemand die je emotioneel kapot maakt, of los zijn gekomen van die persoon,
In het kort zal ik mijn verhaal doen.
Ik heb nu 11 maanden een relatie met iemand die mij al 11 maanden niet vertrouwd, lees als: telefoon controle, etc etc ik heb hem al een paar keer gewaarschuwd en toch blijft hij door gaan.
Hij geeft mij ook totaal geen aandacht meer en zegt daarop dat het komt omdat hij “stress” heeft.
Ik hou ontzettend veel voor hem en ik heb alles voor hem gedaan. (Emigratie, alles betaald huur etc)
We wonen op dit moment nog samen, maar ik weet eigenlijk niet eens meer van mezelf of ik deze relatie überhaupt wil houden.
80% van mijn gevoel zegt dat ik weg moet gaan.
Elke keer als ik deze stap maak wordt ik geconfronteerd met bedreigingen, losse handen etc.
Ik zou graag met iemand in contact komen die een soort gelijk situatie meegemaakt heeft of meemaakt ..
Ik was emotioneel ontzettend sterk maar hij heeft mij helemaal kapot gemaakt.
In het kort zal ik mijn verhaal doen.
Ik heb nu 11 maanden een relatie met iemand die mij al 11 maanden niet vertrouwd, lees als: telefoon controle, etc etc ik heb hem al een paar keer gewaarschuwd en toch blijft hij door gaan.
Hij geeft mij ook totaal geen aandacht meer en zegt daarop dat het komt omdat hij “stress” heeft.
Ik hou ontzettend veel voor hem en ik heb alles voor hem gedaan. (Emigratie, alles betaald huur etc)
We wonen op dit moment nog samen, maar ik weet eigenlijk niet eens meer van mezelf of ik deze relatie überhaupt wil houden.
80% van mijn gevoel zegt dat ik weg moet gaan.
Elke keer als ik deze stap maak wordt ik geconfronteerd met bedreigingen, losse handen etc.
Ik zou graag met iemand in contact komen die een soort gelijk situatie meegemaakt heeft of meemaakt ..
Ik was emotioneel ontzettend sterk maar hij heeft mij helemaal kapot gemaakt.
zaterdag 21 december 2019 om 17:07
prive bericht beantwoordonbekend92 schreef: ↑21-12-2019 16:47Ik heb je een privé bericht gestuurd omdat dit precies mijn situatie is.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
zaterdag 21 december 2019 om 17:16
Mensen hebben, ook als ze het niet hebben meegemaakt, echt wel begrip.onbekend92 schreef: ↑21-12-2019 16:58Omdat mensen die t zelfde meemaken of gemaakt hebben het eerder zullen begrijpen dat iemand zoals jou die zo reageerd.
Waar minder begrip voor is, is dat je alle redenen om ermee op te houden zelf noemt, maar vervolgens ook zegt 'ik wil niet opgeven'.
De sleutel ligt bij jou. Niet bij hem, niet bij mensen in eenzelfde situatie, niet bij forummers, maar alleen bij jou.
Het enige wat mensen met eenzelfde verleden je kunnen vertellen is wat zij gedaan hebben om weg te komen, hoe ze dat hebben aangepakt, maar dan nog is het anders dan bij jou.
Wat als een forummer je vertelt dat het nog een enorme nasleep heeft gehad? Dan laat je het maar zoals het is want dat ken je tenminste?
Dat is wat hij wil hè, dat je je volledig naar hem en zijn grillen voegt.
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 21 december 2019 om 17:17
Wat moet er gebeuren zodat je wel weggaat? Nu kan je nog, maar je weet niet hoe dit in de toekomst gaat evolueren.onbekend92 schreef: ↑21-12-2019 16:33Ik heb de hoop al opgegeven” en ik zie zelf ook wel in dat het zo niet langer gaat.
Sterkte!
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 21 december 2019 om 17:19
Je wilt in contact komen met lotgenoten?
Nou ik ben een lotgenoot!!!
En ik kan je garanderen, wat jij nu meemaakt is nog voorspel vergeleken met wat je te wachten staat!
Hij bedreigt je nu.... Het begint altijd met dreigen. Hij groomt je om te kijken hoe ver hij kan gaan want de bedreigingen gaan uiteindelijk over in mishandelingen, waar jij ook nog de schuld van gaat krijgen.
Oh en je geld kan je echt vergeten, been there done that.
Hij wil je volledig afhankelijk maken van hem, dus je zal nooit een cent terugzien, integendeel je zult alleen maar meer verliezen.
Zo, genoeg advies van een lotgenoot? Maar uit ervaring weet ik ook dat jij toch niet zal luisteren. Want hij is zooo lieeeeef buiten dat gedrag om en jij denkt dat je hem kunt veranderen als je hem maar genoeg liefde geeft en bewijst dat je te vertrouwen bent.
NEE! Hij verandert niet want hij spoort niet!!!
Nou ik ben een lotgenoot!!!
En ik kan je garanderen, wat jij nu meemaakt is nog voorspel vergeleken met wat je te wachten staat!
Hij bedreigt je nu.... Het begint altijd met dreigen. Hij groomt je om te kijken hoe ver hij kan gaan want de bedreigingen gaan uiteindelijk over in mishandelingen, waar jij ook nog de schuld van gaat krijgen.
Oh en je geld kan je echt vergeten, been there done that.
Hij wil je volledig afhankelijk maken van hem, dus je zal nooit een cent terugzien, integendeel je zult alleen maar meer verliezen.
Zo, genoeg advies van een lotgenoot? Maar uit ervaring weet ik ook dat jij toch niet zal luisteren. Want hij is zooo lieeeeef buiten dat gedrag om en jij denkt dat je hem kunt veranderen als je hem maar genoeg liefde geeft en bewijst dat je te vertrouwen bent.
NEE! Hij verandert niet want hij spoort niet!!!
zaterdag 21 december 2019 om 17:31
Je ziet in dat het absoluut niet goed gaat, maar je bent er nog net niet aan toe om de knoop door te hakken. En dat 'net niet aan toe zijn' kan lang duren. En soms komt het helemaal niet. Maar mocht je zover komen dat je het lef hebt om uit deze situatie te stappen, lees dan nog eens goed de tips die je hier hebt gekregen. Je kunt er veel aan hebben. Sterkte.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
zaterdag 21 december 2019 om 17:32
Laat hem niks merken, maar maak een goed plan. Wanneer hij niet thuis is verhuis je je spullen. Die €2500,- krijg je niet meer terug, maar misschien kun je er wel voor zorgen dat het niet nog meer oploopt.
Zet zoveel mogelijk partijen in: ouders, vrienden, politie, enz...
Ik ken dit, zo'n persoon blijft je in de grond trappen, daar heb je niks aan.
Zet zoveel mogelijk partijen in: ouders, vrienden, politie, enz...
Ik ken dit, zo'n persoon blijft je in de grond trappen, daar heb je niks aan.
zaterdag 21 december 2019 om 17:35
je hebt in je vorige topic tips genoeg gehad, lees maar even terugonbekend92 schreef: ↑21-12-2019 15:16Ik krijg nog 2500,- van hem, dat huurappartement staat op mijn naam en ik wil graag mijn spullen meenemen.
Dat geld stelt die steeds uit of is het vergeten”
Aangifte doen kan helaas niet, ivm de voorwaardes die die heeft dan zal dat mijn dood worden <— zoals hij dat zegt
zaterdag 21 december 2019 om 17:36
Dit. Op een bepaald moment is het klaar (hopelijk) en kan ze weg. Denk niet dat TO al zover is.toedeledokie schreef: ↑21-12-2019 17:31Je ziet in dat het absoluut niet goed gaat, maar je bent er nog net niet aan toe om de knoop door te hakken. En dat 'net niet aan toe zijn' kan lang duren. En soms komt het helemaal niet. Maar mocht je zover komen dat je het lef hebt om uit deze situatie te stappen, lees dan nog eens goed de tips die je hier hebt gekregen. Je kunt er veel aan hebben. Sterkte.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 21 december 2019 om 18:20
En als ik nu zeg dat ik 8 jaar van mijn leven heb weggegooid aan zoiets?onbekend92 schreef: ↑21-12-2019 16:58Omdat mensen die t zelfde meemaken of gemaakt hebben het eerder zullen begrijpen dat iemand zoals jou die zo reageerd.
Ik zeg GA NU WEG
Je verspilt kostbare tijd.
Je leeft maar 1 X.
Ga!! En wordt weer gelukkig.
zaterdag 21 december 2019 om 20:02
Beste TO,
Ik heb maar één advies; vertrek zodra je kunt.
Ga eerst je zaken op orde zetten. En dan bedoel ik dat je moet zorgen dat je van de ene dag op de andere gewoon uit je appartement vertrekt. Raadpleeg je vrienden, ouders etc en ga desnoods daar voor een klein tijdje wonen.
Deze man lijkt narcistische persoonlijkheidseigenschappen te hebben. En geloof me... Dan is dit echt nog maar het begin hoor. Dit verzeker ik je. En is nu al (behoorlijk vroeg in de relatie) begonnen met de grip op jou te verstevigen en de controle te nemen. Mettertijd zal hij jouw eigenwaarde afnemen en jou laten twijfelen aan alles. Dan ga je bijna geloven dat jij degene bent die het verkeerd doet. Ik heb dit al bij meerdere situaties gezien. Ik heb 2 kennissen die in zo'n dergelijke situatie zit, alhoewel één daarvan nu aan het herstellen is daarvan.
Het geld ben je kwijt. Punt, maak je geen illusie Wat je nog meer gaat verliezen wanneer je langer blijft is veel kostbaarder. Ik ben zelf in de psychiatrie werkzaam, dus ik weet waarover ik het heb. Hoe langer je in deze giftige situatie blijft, hoe langer het gaat duren voordat je weer 'de oude' bent.
En wanneer is het bij jou echt 'aan'? Wanneer hij je voor de eerste keer afgeslagen heeft? Ooit gehoord van boiling frog syndroom? https://verkenjegeest.com/laten-we-het- ... -syndroom/
Nu heb je nog de kracht om er redelijk ongeschonden uit te komen...
Ik heb maar één advies; vertrek zodra je kunt.
Ga eerst je zaken op orde zetten. En dan bedoel ik dat je moet zorgen dat je van de ene dag op de andere gewoon uit je appartement vertrekt. Raadpleeg je vrienden, ouders etc en ga desnoods daar voor een klein tijdje wonen.
Deze man lijkt narcistische persoonlijkheidseigenschappen te hebben. En geloof me... Dan is dit echt nog maar het begin hoor. Dit verzeker ik je. En is nu al (behoorlijk vroeg in de relatie) begonnen met de grip op jou te verstevigen en de controle te nemen. Mettertijd zal hij jouw eigenwaarde afnemen en jou laten twijfelen aan alles. Dan ga je bijna geloven dat jij degene bent die het verkeerd doet. Ik heb dit al bij meerdere situaties gezien. Ik heb 2 kennissen die in zo'n dergelijke situatie zit, alhoewel één daarvan nu aan het herstellen is daarvan.
Het geld ben je kwijt. Punt, maak je geen illusie Wat je nog meer gaat verliezen wanneer je langer blijft is veel kostbaarder. Ik ben zelf in de psychiatrie werkzaam, dus ik weet waarover ik het heb. Hoe langer je in deze giftige situatie blijft, hoe langer het gaat duren voordat je weer 'de oude' bent.
En wanneer is het bij jou echt 'aan'? Wanneer hij je voor de eerste keer afgeslagen heeft? Ooit gehoord van boiling frog syndroom? https://verkenjegeest.com/laten-we-het- ... -syndroom/
Nu heb je nog de kracht om er redelijk ongeschonden uit te komen...
zaterdag 21 december 2019 om 20:46
In het begin van de relatie dit duurde ongeveer 3/4 maanden moest ik 24/7 mijn live locatie sturen en ook hier had hij altijd wel iets op aan te merken. Zoals dat de 8u voorbij waren deze niet precies aangaf waar is op dat moment was maar een dichtstbijzijnde gsm paal pakte dit moest ik helemaal verantwoorden uitzoeken en bewijzen doorsturen en dan nog was ik een hoer of een slet. Trouwens dit zijn ook de woorden die ik altijd hoor als we ruzie hebben. Dit omdat ik VER voor zijn tijd ben vreemd gegaan toen ik in een andere relatie zat, wat het vreemde is want hij heeft die vreemdgaan periode veel langer gehad in ZIJN vorige relatie. Ik heb al een psycholoog geprobeerd maar een uur nadat we daarvandaan kwamen heeft hij 6u lang in mijn telefoon gezeten dit is soms wel dagen achter elkaar.. al hoewel er dan niks ver bij gekomen is, hij vindt altijd wel iets ik moet zeggen dat wat die dan verzint” slaat nergens op maar ik heb behoorlijk lang zeg tot 2 maanden geleden mezelf continue verantwoord, maar hier ben ik wel mee gestopt. Maar ik zie van sommige hier dat het nog erger zal worden? Maar geloof me ik kom al niet eens meer 5 minuten te laat thuis om het gezeik maar uit de weg te gaan, als ik hem dit vertel vind hij dit onzin etc etc.
Ik denk dat ik al te ver in deze “relatie” zit of ik weet niet goed weer hoe ik het moet noemen.
Ik snap niet dat hij mij zo kan behandelen na alles wat ik voor hem gedaan heb als ik hem mijn gevoelens vertel geeft hij mij overal de schuld van. Ook daar ben ik inmiddels dus al van afgestapt.
Hij laat mij inderdaad geloven dat alles mijn schuld is en dat hoe hij mij behandelt ook mijn eigen schuld is.
Wanneer hij mij gekwetst heeft met woorden of dergelijke knuffelt hij mij uren daarna wel.
Ik lijk een soort jojo.
Het liefst wil ik weg maar ben ik sterk genoeg om die stap te nemen? Ik heb geen idee? Ben ik bang voor de gevolgen of bang voor wat nog zal komen?
Ik denk dat ik al te ver in deze “relatie” zit of ik weet niet goed weer hoe ik het moet noemen.
Ik snap niet dat hij mij zo kan behandelen na alles wat ik voor hem gedaan heb als ik hem mijn gevoelens vertel geeft hij mij overal de schuld van. Ook daar ben ik inmiddels dus al van afgestapt.
Hij laat mij inderdaad geloven dat alles mijn schuld is en dat hoe hij mij behandelt ook mijn eigen schuld is.
Wanneer hij mij gekwetst heeft met woorden of dergelijke knuffelt hij mij uren daarna wel.
Ik lijk een soort jojo.
Het liefst wil ik weg maar ben ik sterk genoeg om die stap te nemen? Ik heb geen idee? Ben ik bang voor de gevolgen of bang voor wat nog zal komen?
zaterdag 21 december 2019 om 21:19
Reddeloos.onbekend92 schreef: ↑21-12-2019 20:46In het begin van de relatie dit duurde ongeveer 3/4 maanden moest ik 24/7 mijn live locatie sturen en ook hier had hij altijd wel iets op aan te merken. Zoals dat de 8u voorbij waren deze niet precies aangaf waar is op dat moment was maar een dichtstbijzijnde gsm paal pakte dit moest ik helemaal verantwoorden uitzoeken en bewijzen doorsturen en dan nog was ik een hoer of een slet. Trouwens dit zijn ook de woorden die ik altijd hoor als we ruzie hebben. Dit omdat ik VER voor zijn tijd ben vreemd gegaan toen ik in een andere relatie zat, wat het vreemde is want hij heeft die vreemdgaan periode veel langer gehad in ZIJN vorige relatie. Ik heb al een psycholoog geprobeerd maar een uur nadat we daarvandaan kwamen heeft hij 6u lang in mijn telefoon gezeten dit is soms wel dagen achter elkaar.. al hoewel er dan niks ver bij gekomen is, hij vindt altijd wel iets ik moet zeggen dat wat die dan verzint” slaat nergens op maar ik heb behoorlijk lang zeg tot 2 maanden geleden mezelf continue verantwoord, maar hier ben ik wel mee gestopt. Maar ik zie van sommige hier dat het nog erger zal worden? Maar geloof me ik kom al niet eens meer 5 minuten te laat thuis om het gezeik maar uit de weg te gaan, als ik hem dit vertel vind hij dit onzin etc etc.
Ik lijk een soort jojo.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
zaterdag 21 december 2019 om 21:36
zaterdag 21 december 2019 om 22:26
Je pikte al die shit al na 3 maanden dus de duur van de relatie doet blijkbaar niet echt ter zake. Misschien moet je eerst eens goed naar je zelf gaan kijken. Wat maakt dat jij dit soort gedrag pikt van iemand die je net kent. Je hebt je kennelijk ook al heel snel op allerlei manieren afhankelijk van hem gemaakt. Dat zegt ook veel over jou.
Dat je te ver in de relatie zit na 11 maanden is onzin. Wel opvallend dat je steeds excuses aan het verzinnen bent waarom je niet weg kunt gaan, terwijl er zoveel sterke argumenten zijn om juist wel erg te gaan.
Dat je te ver in de relatie zit na 11 maanden is onzin. Wel opvallend dat je steeds excuses aan het verzinnen bent waarom je niet weg kunt gaan, terwijl er zoveel sterke argumenten zijn om juist wel erg te gaan.
zaterdag 21 december 2019 om 22:32
Ik ben een 'lotgenoot' en nu?onbekend92 schreef: ↑21-12-2019 16:58Omdat mensen die t zelfde meemaken of gemaakt hebben het eerder zullen begrijpen dat iemand zoals jou die zo reageerd.
Als je dingen als geld of spullen nog belangrijk vindt dan ben je overduidelijk nog niet toe aan de stap om daadwerkelijk weg te gaan.
En dat kan en begrijp ik ook.
De stap ga je vanzelf nog wel nemen. Deze relatie heeft geen toekomst hoe hard je ook vecht en hoopt.
Beter ga je nu, want alles wat hierna komt wordt alleen maar erger.
Als je nu nog niet kunt gaan spreek dan nu wel met jezelf af dat een volgende escalatie einde relatie is en hou je daar dan aan.
Je ogen zijn al best ver open, wat houdt je nu nog tegen?
Wat heb je nog nodig voordat je wel durft los te laten?
zaterdag 21 december 2019 om 22:53
Zelfvertrouwen, denk ikPeertjes schreef: ↑21-12-2019 22:32Ik ben een 'lotgenoot' en nu?
Als je dingen als geld of spullen nog belangrijk vindt dan ben je overduidelijk nog niet toe aan de stap om daadwerkelijk weg te gaan.
En dat kan en begrijp ik ook.
De stap ga je vanzelf nog wel nemen. Deze relatie heeft geen toekomst hoe hard je ook vecht en hoopt.
Beter ga je nu, want alles wat hierna komt wordt alleen maar erger.
Als je nu nog niet kunt gaan spreek dan nu wel met jezelf af dat een volgende escalatie einde relatie is en hou je daar dan aan.
Je ogen zijn al best ver open, wat houdt je nu nog tegen?
Wat heb je nog nodig voordat je wel durft los te laten?
zaterdag 21 december 2019 om 23:01
Geen idee. Het is goed TO daar zelf inzicht in heeft/krijgt.
Zelfvertrouwen? Angst, en zoja waarvoor? Of het daadwerkelijk loslaten, het toegeven dat alles wat je hebt geïnvesteerd niet voldoende bleek? Schaamte? Of nog hoop dat het anders wordt omdat je nog liefde voelt?
zondag 22 december 2019 om 09:27
veensteker schreef: ↑21-12-2019 15:50Bereid alles goed voor. Zeg de huur op om mee te beginnen. Het geleende geld ben je kwijt, laat dat dus los. (Staat er iets op papier over dit geld?) Kan hij bij jouw bankrekening, mail, facebook, twitter etc etc? Verander al je wachtwoorden (ook bij online winkels e.d. )Heb je een gezamelijke bankrekening? Haal dan net voordat je weggaat de helft eraf. Staat er ook geld van hem op? Haal dat dan ook van de rekening als compensatie van de schuld die hij bij je heeft.
Informeer je ouders en vrienden. Vraag hen om op een ochtend dat je “vriend” gaat werken vroeg voor de deur te staan en zorg dat je al een busje gehuurd hebt. Haal alles in een keer weg. Blokkeer hem overal op. Je kan hem evt juist niet blokkeren maar niet reageren. Zo heb je meer informatie voor de politie.
Heb je die bedreigingen op de mail of telefoon? Print ze uit en geef ze aan de politie. Meld bij de politie dat je bij hem weggaat en gevaar loopt. Doe wel aangifte, zo help je niet alleen jezelf maar ook volgende vrouwen. Misschien zijn er al meldingen over hem bij de politie? Ken je zijn familie? Kan je daar mee opschieten? Neem anders na weggaan contact met hun op, misschien kunnen zij nog wat invloed uitoefenen op hem.
Grobbekuiken_ schreef: ↑21-12-2019 17:16Mensen hebben, ook als ze het niet hebben meegemaakt, echt wel begrip.
Waar minder begrip voor is, is dat je alle redenen om ermee op te houden zelf noemt, maar vervolgens ook zegt 'ik wil niet opgeven'.
De sleutel ligt bij jou. Niet bij hem, niet bij mensen in eenzelfde situatie, niet bij forummers, maar alleen bij jou.
Het enige wat mensen met eenzelfde verleden je kunnen vertellen is wat zij gedaan hebben om weg te komen, hoe ze dat hebben aangepakt, maar dan nog is het anders dan bij jou.
Wat als een forummer je vertelt dat het nog een enorme nasleep heeft gehad? Dan laat je het maar zoals het is want dat ken je tenminste?
Dat is wat hij wil hè, dat je je volledig naar hem en zijn grillen voegt.
Dit. TO, lees al die nuttige posts in dit topic nog eens goed na: je krijgt echt goede adviezen, maar aan jou natuurlijk om er iets mee te doen. De relatie heeft geen toekomst en maakt jou stilaan kapot: hij is controlerend en agressief. Dat weet je goed genoeg. Misschien ben je bang om alleen te zijn, maar echt: liever geen partner dan een slechte partner, hoor. Volg de stappen die jou aangeboden worden. Je zegt dat je misschien niet sterk genoeg bent om weg te gaan, maar zoals je in verscheidene posts kan lezen: vraag hulp en steun aan familie en vrienden! Zij kunnen jou helpen bij het voorbereiden van je vertrek. Je hoeft dit niet in je eentje te doen.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."