Wat moet ik doen

21-12-2019 14:42 129 berichten
Ik zou graag in contact komen met mensen die in een relatie zitten met iemand die je emotioneel kapot maakt, of los zijn gekomen van die persoon,

In het kort zal ik mijn verhaal doen.

Ik heb nu 11 maanden een relatie met iemand die mij al 11 maanden niet vertrouwd, lees als: telefoon controle, etc etc ik heb hem al een paar keer gewaarschuwd en toch blijft hij door gaan.
Hij geeft mij ook totaal geen aandacht meer en zegt daarop dat het komt omdat hij “stress” heeft.

Ik hou ontzettend veel voor hem en ik heb alles voor hem gedaan. (Emigratie, alles betaald huur etc)

We wonen op dit moment nog samen, maar ik weet eigenlijk niet eens meer van mezelf of ik deze relatie überhaupt wil houden.
80% van mijn gevoel zegt dat ik weg moet gaan.

Elke keer als ik deze stap maak wordt ik geconfronteerd met bedreigingen, losse handen etc.

Ik zou graag met iemand in contact komen die een soort gelijk situatie meegemaakt heeft of meemaakt ..

Ik was emotioneel ontzettend sterk maar hij heeft mij helemaal kapot gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Het is jouw huis, dus als hij weg is, verander je de sloten en stuur je hem een appje dat het uit is.
Dat hij zijn spullen kan komen halen (die natuurlijk dan al gepakt buiten staan, want je laat hem natuurlijk niet meer binnen).
onbekend92 schreef:
21-12-2019 20:46
In het begin van de relatie dit duurde ongeveer 3/4 maanden moest ik 24/7 mijn live locatie sturen en ook hier had hij altijd wel iets op aan te merken. Zoals dat de 8u voorbij waren deze niet precies aangaf waar is op dat moment was maar een dichtstbijzijnde gsm paal pakte dit moest ik helemaal verantwoorden uitzoeken en bewijzen doorsturen en dan nog was ik een hoer of een slet.
In de eerste 3 a 4 maanden al? Waarom heb je hem niet keihard uitgelachen toen hij dat 'eiste'? Die is vroeger van de commode gevallen hoor.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik heb geen idee, het is erger en erger geworden en volgens hem is ALLES mijn schuld.
Want ik heb teveel gelogen en dingen verwijderd.
Berichten verwijderd van andere mannen “ terwijl het bijv alleen een bericht was van alles goed? Of een oud collega er dergelijke. Ik negeerde het en blokkeerde ze.
Hij snapt niet dat ik dat verwijderde want volgens hem heb ik dan iets te verbergen.
Ik ben me continue aan t verantwoorden terwijl het niks helpt.
onbekend92 schreef:
22-12-2019 15:35
Ik heb geen idee, het is erger en erger geworden en volgens hem is ALLES mijn schuld.
Berichten verwijderd van andere mannen “ terwijl het bijv alleen een bericht was van alles goed? Of een oud collega er dergelijke. Ik negeerde het en blokkeerde ze.
Hij snapt niet dat ik dat verwijderde want volgens hem heb ik dan iets te verbergen.
Er is maar één ding dat helpt en je weet dondersgoed wat dat is. Alleen wil je daar niet aan. Bereid je dus voor op dit soort ellende voor de rest van je leven.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Je weet dondersgoed wat je moet doen. Maar de energie en de kracht ontbreekt je nu. Dit heeft iedereen die in dezelfde situatie zit, en als je rustig al je stappen voorbereidt zul je zien dat je de big bang kunt geven.
Want dat is de enige oplossing, zonder dat je ook maar iets zegt alles achter je laten en opnieuw beginnen.

Het is eng, het is lastig, het kost tijd om jezelf weer op je voeten te krijgen maar dit is het enige wat je kunt doen.

En... anderen die in deze situatie hebben gezeten (ja ik ook) herkennen het en zijn gelukkig wel zo verstandig geweest om voor zichzelf te kiezen!
NIEMAND zal het voor jou doen, jij bent degene die het zelf moet doen.

Als je blijft zitten, ook goed, maar dan is het zinloos om dit soort topics te openen.
Sloten vervangen (indien mogelijk), naar familie toe gaan en per telefoon zeggen dat je de relatie niet meer ziet zitten.
onbekend92 schreef:
Je weet dat het anders zit.
Hij zit niet goed in elkaar, dat is zijn probleem. Laat dat los.
Kijk vanaf nu alleen nog maar naar hoe jij je voelt en hoe hij je laat voelen. Dat is geen liefde.
onbekend92 schreef:
Dit is een typisch spelletje van machtspositie verstevigen, macht en controle behouden en versterken. Hoe meer dat jij overal in mee gaat, (en dan bedoel ik dat jij je 'verantwoord' door al onschuldige berichten te verwijderen etc, hoe verder hij zal gaan. Manipuleren en verder zijn wil opleggen. Jij gaat je steeds slechter voelen en gaat (als het maar vaak genoeg herhaalt wordt) het zelfs geloven dat het aan jou ligt. Onzin!
Maar dit is typisch narcistisch gedrag.

Het knuffelen wat hij doet, geeft jou weer adem. Je energiepijl gat weer wat omhoog en hoopt het beter gaat. Als je weer wat sterker bent, dán pas kan hij je weer onderuit halen. Dit is niet toevallig hoor of willekeurig.

Er is niets mis met jou en het is niet jouw schuld....
Ow, en probeer eens hem te negeren. Dat is waarschijnlijk iets waar hij geen antwoord op heeft, omdat hij daar geen controle op heeft.
Maar het is heel moeilijk dan om dit consequent vol te houden.
Vind het ook niet correct dat je vriend zonder overleg dat antwoord geeft.

Wil je wel even meegeven dat ik tijdens de zwangerschap dacht 'laat grootouders, maar grootouders zijn', maar daar kom ik toch wel helemaal van terug. Zelf vind ik het bij grootouders veel beter dan bij de opvang (anderen mogen een andere mening hebben!). De tijd samen is zo waardevol voor kind en voor grootouder.
Winterland schreef:
22-12-2019 21:39

Wil je wel even meegeven dat ik tijdens de zwangerschap dacht 'laat grootouders, maar grootouders zijn', maar daar kom ik toch wel helemaal van terug. Zelf vind ik het bij grootouders veel beter dan bij de opvang (anderen mogen een andere mening hebben!). De tijd samen is zo waardevol voor kind en voor grootouder.
Volgens mij heb je een topicafslag gemist?
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Winterland schreef:
22-12-2019 21:39

Verkeerde topic ?
Ik vind het trouwens hoogst onfatsoenlijk dat hij in je telefoon kijkt. Kun je geen pincode of gezichtsherkenning instellen?
Ok, iedereen, lotgenoten en niet lotgenoten geven je allemaal hetzelfde advies. Je eigen familie en vrienden geven je hetzelfde advies. Je ziet zelf ook dat er over je grenzen wordt gegaan.
Waarom ga je niet? Blijkbaar accepteer jij dit? Of vind je het lekker dat iemand je zo behandelt? Nee, GA DAN WEG.
Het is echt het enige goede dat je kunt doen. Hou toch iets meer van jezelf! :hug:
Beter een half motto....
onbekend92 schreef:
Hij manipuleert je. Niet intrappen hoor!

Pas op dat hij je niet gaat laten vervreemden van je vrienden en familie. Dat gaat hij ook doen (of is hij al mee bezig).
Hoe kun je een topic starten als je 100% gecontroleerd wordt. Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik heb de stap gezet, alles al geregeld en ik ga zaterdag bij hem weg.
Iemand tips om de komende weken door te komen? Ook al weet ik dat dit de beste beslissing is ik blijf me er kut bij voelen.
Maar terug wil ik sowieso niet!
onbekend92 schreef:
05-01-2020 19:55
Ik heb de stap gezet, alles al geregeld en ik ga zaterdag bij hem weg.
Iemand tips om de komende weken door te komen? Ook al weet ik dat dit de beste beslissing is ik blijf me er kut bij voelen.
Maar terug wil ik sowieso niet!
Goedzo!!
Vriendinnen optrommelen, je op je eigen plek richten, jezelf verwennen met lekker eten, filmpje etc. Gewoon aandacht aan JOU besteden. Even extra lief voor jezelf zijn.
justagirly wijzigde dit bericht op 07-01-2020 11:54
0.41% gewijzigd
Goed van je!!!! Nu echt doorzetten. Overal op blokkeren, mocht hij je toch kunnen bereiken maak dan een screenshot en delete het zonder te lezen (kan je evt later toch nog gebruiken tegen hem).

Zoek de mensen op de je het laatste jaar veel te weinig hebt gezien en besteed vooral aandacht aan jezelf. Nu ben jij even het belangrijkste in je leven.

Praat vooral met iedereen hierover. Zo kan je ook van hun horen dat je een goede beslissing hebt genomen en zij kunnen je steunen in het volhouden. Schaam je vooral niet, hij zou zich moeten schamen.

Heel veel succes. Het zou fijn zijn als je nog een keer terug komt om te laten weten hoe het met jij gaat.
Dat heb je snel voor elkaar! Succes!
Om tips te geven, kun je aangeven waar je heen gaat? Bij vrienden, familie of zelfstandig en hoe ver je bij hem vandaan gaat wonen? Tevens,hoe heeft hij gereageerd?
vanlippebiesterveld schreef:
06-01-2020 20:39
Dat heb je snel voor elkaar! Succes!
Om tips te geven, kun je aangeven waar je heen gaat? Bij vrienden, familie of zelfstandig en hoe ver je bij hem vandaan gaat wonen? Tevens,hoe heeft hij gereageerd?
Ik kon het gewoon niet meer aan, ik ga voorlopig terug naar me ouders en ga 170km per dag rijden naar me werk. -.-
Dit omdat hij mijn leasewagen gaat rijden, zodra die een eigen wagen heeft ga ik ZSM terug solliciteren in nederland.
Hij reageerde in eerste instantie alleen met oke, als jij dit echt wil prima.
Ik was blij en dat huh oke.
Maar helaas zijn de bedreigingen gister weer begonnen, en verplicht hij mij min of meer om ingeschreven te blijven tot dat hij uit de financiele problemen is waardoor hij de huurwoning pas over een paar maanden op zijn naam kan hebben.
Ik ga zeker 80 kilometer verder wonen, maar ik verwacht dat er echt nog veel problemen gaan komen.
Als je tot zaterdag wacht dan zit je daar nog een jaar denk ik, en open je weer een topic dat je er nog steeds zit.
Het is nu 11 uur in de ochtend. Pak de spullen die je niet kunt missen, pak de auto of neem een treinticket, en vanavond kan het over zijn deze ellende en kun je in een veilige omgeving zijn.
Bij je werk kun je je ziekmelden, en je kunt vast wel ergens terecht tot de tijd dat je weer een eigen woning hebt. En dan van hieruit de zaken in Belgie regelen, een nieuwe baan zoeken etc. Als je morgen uitlegt bij je werk waarom dan snappen ze dat vast wel, en zoniet, jammer dan, dit gaat om lijfsbehoud.
Jij bent de enige die deze stappen kan nemen, maar als je ze niet neemt dan blijf je in deze situatie zitten.
Heel goed!

Maar dat van je leaseauto is zéér omverstandig, niet doen hoor!!

En je kunt je gewoon uitschrijven .
onbekend92 schreef:
07-01-2020 10:40

Dit omdat hij mijn leasewagen gaat rijden, zodra die een eigen wagen heeft ga ik ZSM terug solliciteren in nederland.
mag dat??
ekiM schreef:
07-01-2020 11:05
Als je tot zaterdag wacht dan zit je daar nog een jaar denk ik, en open je weer een topic dat je er nog steeds zit.
Het is nu 11 uur in de ochtend. Pak de spullen die je niet kunt missen, pak de auto of neem een treinticket, en vanavond kan het over zijn deze ellende en kun je in een veilige omgeving zijn.
Bij je werk kun je je ziekmelden, en je kunt vast wel ergens terecht tot de tijd dat je weer een eigen woning hebt. En dan van hieruit de zaken in Belgie regelen, een nieuwe baan zoeken etc. Als je morgen uitlegt bij je werk waarom dan snappen ze dat vast wel, en zoniet, jammer dan, dit gaat om lijfsbehoud.
Jij bent de enige die deze stappen kan nemen, maar als je ze niet neemt dan blijf je in deze situatie zitten.
Sorry maar hij rijdt MIJN auto, en hij is deze week toch weg.
Zaterdag ga ik INCL MIJN auto en MIJN spullen.
Dus ik zie hem sowieso eigenlijk niet meer.
Ik snap dat jullie denken dat het makkelijk is, ik stond ook op het punt om mij uit te schrijven.
Ik moet net zo lang in belgie blijven werken zolang hij die auto rijdt.
Helaas maar ik denk dat ik er zo het makkelijkste vanaf ben.
Dus je gaat daar nog de huur doorbetalen tot in de eeuwigheid want hij gaat dat nooit regelen en de leaseauto die hij 'perongeluk' gaat beschadigen ook door betalen.

NIET DOEN

Echt, werk jezelf niet verder in de problemen. Schrijf je uit, geef aan 'dan en dan houdt de huur op dus dan moet je weg zijn' en lever de leaseauto in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven