Kat verdrijven?

21-12-2019 11:26 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kat van de buren ligt graag op de kussens van mijn loungeset. Dat snap ik, want volgens mij is het een heerlijk plekje ;) Onder de veranda, uit de wind, lekker zacht kussentje. Nu in de winter is het niet zo'n probleem, nu liggen de kussens op zolder. Maar volgens mij ligt ze er in de zomer de halve nacht.
Nu vind ik de haren nog niet eens zo erg, maar wel hoe vuil de kussens worden, een deel daarvan kan ik niet wassen.
Zou er iets bestaan waarmee ik haar daar weg kan houden? Als ik google vind ik wel allerlei middeltjes om katten te verdrijven. Maar heeft iemand hier ervaring mee? Iets wat echt werkt?
Of moet ik het omarmen en een oud kleed oid neerleggen. En zou ze dan ook echt op dat plekje gaan liggen? Ik kan niet de hele loungeset bekleden (te groot en gedoe)

Ik hoor graag jullie ervaringen
Afbeelding
Hetvrijewoord schreef:
21-12-2019 19:50
Leer lezen èn schrijven.
Je bent er maar druk mee he? Die non problemen?
vicky87 schreef:
21-12-2019 20:09
Je bent er maar druk mee he? Die non problemen?

Druk? Welnee meid, maak je geen zorgen.
Lelietje-van-Dalen schreef:
21-12-2019 14:27
Dat is nooit te rechtvaardigen.
Bizarre gedachtengang.
Nee geen bizarre gedachtengang. Het gebeurt namelijk al dat mensen lelijke acties ondernemen tegen katten omdat de eigenaar niet luistert. Er zijn al katten die zomaar verdwijnen....

En je kunt het recht praten of krom praten, maar zoals jij zegt dat je niets tegen katten kunt ondernemen "en ze daarom maar moet accepteren omdat dit een hoop frustratie scheelt", kun je evengoed zeggen "dat je maar moet accepteren dat mensen jouw kat om zeep helpen omdat ze er mee weg komen, omdat het nooit te bewijzen valt".

Want zo is het nu eenmaal. Dit is wat er gebeurt. (denk aan dat rotje in die ene kat en die tak met doorns in die andere kat).
SombraOnline schreef:
21-12-2019 15:55
Dan niet boos worden als de baasjes hetzelfde met jou doen.
Die baasjes zullen er nooit achter komen, wat gebeurt is.

Dieren van mensen worden nu eenmaal altijd stiekem om zeep gebracht. Stiekem een kat vangen en doden, stiekem ergens gif neerleggen. Een groot politieonderzoek zal toch nooit plaatsvinden want "het zijn maar dieren". En zo komt de dader er ALTIJD mee weg.
En denk aan die rotzakken die katten en honden OPZETTELIJK aanrijden. Omdat je toch nooit kunt bewijzen dat het opzet was, ze zullen er altijd mee weg komen.
Malinois schreef:
21-12-2019 17:05

Had ik maar niet in een drukke buurt moeten gaan wonen denk ik dan. In een woonwijk heb je dit soort dingen. En hoe erg is dat nou eigenlijk?
Voor jou is het niet erg. Jij houdt immers van katten. Katten zijn jouw liefhebberij. maar als jouw liefhebberij ergens anders ligt, bij het onderhouden van een mooie tuin, nette tuinmeubels (en mensen met huisdieren zijn gemiddeld minder precies wat dat betreft dan mensen zonder huisdieren) of een vijver of volliere, dan kan een kat je behoorlijk in de weg zitten in je eigen tuin.

Voor mij zou het ook niet zo'n ramp zijn als een kat hier intrek neemt op de hooizolder. Hij zou nog voer krijgen ook. Maar als ik zie dat hij vogels en konijnen gaat uitroeien, dan moet hij weg. Maar vangt hij de ratten, dan zorg ik dat hij het hier heel goed krijgt.
Malinois schreef:
21-12-2019 17:05
Ach, mijn katten zijn ex zwerfkatten. Ze komen idd buiten. Maar zonder mij hadden ze zich al tig keer voortgeplant. Doordat ik ze geadopteerd en gesteriliseerd heb heb ik een boel overlast voorkomen. Maar deze buitenkatten ga ik niet binnen houden voor een ander z’n lol.

Zelf verwijder ik doorgaans ook 1 a 2x per dag een buurtkat uit mijn huis, aangezien ze gewoon door een klapraampje binnen wandelen(en mijn kattenvoer opvreten). Klaag ik verder ook niet over, ik wil alleen ook wel eens luchten, dus altijd ramen dicht is geen optie. Of de buurtkatten die tegen mijn kattenluik aan piesen....

Had ik maar niet in een drukke buurt moeten gaan wonen denk ik dan. In een woonwijk heb je dit soort dingen. En hoe erg is dat nou eigenlijk?
Zo dan.ben je wel lekker. Fijn als mensen allergisch zijn en de buurkat zit binnen!!
pipootje schreef:
22-12-2019 12:53
Zo dan.ben je wel lekker. Fijn als mensen allergisch zijn en de buurkat zit binnen!!
Ben ik wel lekker omdat andermans kat bij mij naar binnen loopt? Ik volg hem even niet. Mijn katten lopen andermans huis niet in. De betreffende katten kunnen hun eigen huis vaak niet in en worden s nachts buiten gegooid en zoeken dan een onderkomen geloof ik. Mijn katten komen dan gewoon terug naar huis. Deze katten kunnen dat niet. Ik wil ze niet in huis, maar ik wil ook niet met alle ramen dicht slapen.
Malinois schreef:
21-12-2019 12:12
Als ze op mijn katten lijkt gaat ze er nét naast zitten én kotst over je kussens heen

Hahaha dit inderdaad :lol:
Mispoes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven