In de war
zondag 22 december 2019 om 17:27
Ik ben in de war, verdrietig, onrustig en weet het niet meer. We hebben 17 jaar een relatie en 2 prachtige kinderen van 12 en 9 jaar. Maar we leven sinds een aantal jaar als vrienden naast elkaar. We hebben het zeker goed op dat niveau, maar qua intimiteit en het praten met elkaar is het al een poos niet meer goed. We hebben al 3 jaar geen seks gehad en knuffelen wil ook niet meer. Samen dingen ondernemen doen we ook bijna niet meer. Hij heeft daar niet zo’n behoefte aan en vindt het thuis prima.
Ik ben al meerdere keren het gesprek aan gegaan over onze relatie en dat ik er ongelukkig van wordt. Ik heb wel intimiteit nodig en ook iemand waar ik echt mee kan praten en ook lachen. Hij doet echt zijn best wel en zoekt ook toenadering, maar ik merk aan mijn hele lichaam dat ik dat niet meer wil. Hij vindt ons leven zoals het nu is fijn en prima, maar voor mij voelt dat niet meer zo. Ik wil niet zo oud worden en dan het gevoel hebben dat ik liefde heb gemist.
Het gevoel dat ik dit niet meer vol kan en wil houden is nu zo hevig aanwezig.
Ik weet het even niet zo goed meer, wil er graag met hem over praten maar de feestdagen staan voor de deur. Ik wil zekere vechten voor de relatie, maar ik ben zo bang dat het houden van bij mij nu echt helemaal weg is.
En de kinderen, mijn hart huilt, ik moet vechten voor ons gezin, maar zoals het nu gaat kan ik niet meer verder.
Ik ben al meerdere keren het gesprek aan gegaan over onze relatie en dat ik er ongelukkig van wordt. Ik heb wel intimiteit nodig en ook iemand waar ik echt mee kan praten en ook lachen. Hij doet echt zijn best wel en zoekt ook toenadering, maar ik merk aan mijn hele lichaam dat ik dat niet meer wil. Hij vindt ons leven zoals het nu is fijn en prima, maar voor mij voelt dat niet meer zo. Ik wil niet zo oud worden en dan het gevoel hebben dat ik liefde heb gemist.
Het gevoel dat ik dit niet meer vol kan en wil houden is nu zo hevig aanwezig.
Ik weet het even niet zo goed meer, wil er graag met hem over praten maar de feestdagen staan voor de deur. Ik wil zekere vechten voor de relatie, maar ik ben zo bang dat het houden van bij mij nu echt helemaal weg is.
En de kinderen, mijn hart huilt, ik moet vechten voor ons gezin, maar zoals het nu gaat kan ik niet meer verder.
zondag 22 december 2019 om 18:33
Ik denk dat je moet beginnen er ZELF hard aan te werken. Met je man is zo te lezen niks mis. Hij is trouw, hij is zorgzaam, hij zoekt toenadering, maar JIJ houdt het allemaal af en JIJ zit met een wel of niet bestaand probleem in je hoofd. Dus het is geen kwestie van dat HIJ er hard aan moet werken, maar JIJ.galaappel7 schreef: ↑22-12-2019 18:31Ik word verkeerd begrepen denk ik. Er is nog niets opgegeven. Het allerliefste wil ik gewoon samen blijven als gezin. Maar hiervoor zal ik en ook wij samen hard moeten werken.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 22 december 2019 om 18:39
Misschien is het moeilijk hem fysiek weer toe te laten wanneer er al zo lang niet geknuffeld en gesekst is. En is dit iets wat je moet opbouwen, doorheen moet. In stapjes dus. Ik vind het logisch dat zoiets lastig is wanneer er geen emotionele binding is, die kan jij voelen door samen te praten en te lachen etc. Ik geloof dat het in verbinding staat met elkaar en die emotionele band vooral aangehaald moet worden. Ik heb ook een emotionele band nodig voordat ik fysiek kan worden met iemand. Zou het zoiets kunnen zijn? Ik geloof dat relatietherapie een hele goede kan zijn voor jullie. Die begeleiding kan echt helpen en patronen doorbreken. En patronen herkennen zodat je in de toekomst op tijd kan ingrijpen.
zondag 22 december 2019 om 18:45
Oh en mijn tip zou zijn: zoek elkaar op. Doe spannende, nieuwe dingen met elkaar (en nee dat bedoel ik niet seksueel) ga samen naar de bios. Klets met elkaar tot diep in de nacht. Drink teveel met z’n tweetjes. Een trucje om het brein weer opnieuw verliefd te maken bestaat ook; de dingen doen die jullie deden toen jullie net samen waren. Die muziek beluisteren. Die spelletjes spelen. Etc. Dat roept oude bekende gevoelens op. Het brein herkent het gedrag en verliefde gevoelens kunnen dat opnieuw loskomen.
zondag 22 december 2019 om 18:58
Bedankt Sjulia! Hier heb ik zeker wat aanSjulia schreef: ↑22-12-2019 18:45Oh en mijn tip zou zijn: zoek elkaar op. Doe spannende, nieuwe dingen met elkaar (en nee dat bedoel ik niet seksueel) ga samen naar de bios. Klets met elkaar tot diep in de nacht. Drink teveel met z’n tweetjes. Een trucje om het brein weer opnieuw verliefd te maken bestaat ook; de dingen doen die jullie deden toen jullie net samen waren. Die muziek beluisteren. Die spelletjes spelen. Etc. Dat roept oude bekende gevoelens op. Het brein herkent het gedrag en verliefde gevoelens kunnen dat opnieuw loskomen.
zondag 22 december 2019 om 19:02
Samen een horrorfilm kijken ‘werkt’ ook goed, grappig genoeg. Die spanning samen beleven. Ik hoop oprecht dat er verandering mag komen in jullie relatie en dat je gelukkiger door het leven mag gaan. Veel succes met elkaar
zondag 22 december 2019 om 19:46
Nou, dat is ook wel een dingetje. Ik merk dat ik zelf me ook wat aan het terugtrekken was de afgelopen tijd. Met als gevolg dat we de hele avond ons eigen ding zaten te doen zonder te praten. Dat voelt zo eenzaam, ligt natuurlijk net zo goed aan mij hoor begrijp me niet verkeerd. De afgelopen weken ben ik weer meer zelf aan het ondernemen. Maar hoe meer ik dat doe hoe onrustiger ik word
zondag 22 december 2019 om 19:47
Vief74 schreef: ↑22-12-2019 18:26Je komt over als het soort vrouw dat 'Eat, Pray, Love' heeft gelezen en nu haar Golden Retriever man aan de kant wil zetten om een half jaar aan Biodanza te gaan doen, met klankschalen aan de slag te gaan en de koffer in te duiken met een stel foute...sorry 'gepassioneerde, creatieve, authentieke' types om je daarna te realiseren dat je eigen vent zo slecht nog niet was en de rest van je leven te zitten simmen op je flat drie hoog achter terwijl je man intussen gelukkig is met een fris, ongecompliceerd type dat weet dat een relatie nu eenmaal werk nodig heeft. Succes daarmee!
zondag 22 december 2019 om 19:53
Dat ligt wel degelijk aan hem. Als er een ding is dat mannen niet begrijpen, is het wel dat het daten van je vrouw altijd een onderdeel van de relatie zal blijven. Hoe je ze hebt gewonnen in het begin, is ook hoe je haar houdt. Doe je dat niet dan daalt het interesse niveau, wat resulteert in het afweren. Dat is heel normaal.galaappel7 schreef: ↑22-12-2019 18:27Volgens mij heb ik nooit gezegd dat het aan hem ligt. Ik zeg dat mijn lichaam zo’n reactie geeft. Dat ligt niet aan hem maar aan mij.
Het tweede is dat mannen slechte luisteraars zijn en de klachten van hun vrouw gemakshalve opzij schuiven. Maar vervolgens zijn ze wel helemaal perplex als of hun vrouw vreemdgaat of aankondigt te willen scheiden. Dat hadden ze dan weer niet zien aankomen.
Het blijft altijd vermakelijk dat mannen wel de tijd hebben om hun echtscheidingsadvocaat te bezoeken, maar die tijd niet hebben voor hun vrouw.
zondag 22 december 2019 om 19:55
spell68 schreef: ↑22-12-2019 19:53Dat ligt wel degelijk aan hem. Als er een ding is dat mannen niet begrijpen, is het wel dat het daten van je vrouw altijd een onderdeel van de relatie zal blijven. Hoe je ze hebt gewonnen in het begin, is ook hoe je haar houdt. Doe je dat niet dan daalt het interesse niveau, wat resulteert in het afweren. Dat is heel normaal.
Het tweede is dat mannen slechte luisteraars zijn en de klachten van hun vrouw gemakshalve opzij schuiven. Maar vervolgens zijn ze wel helemaal perplex als of hun vrouw vreemdgaat of aankondigt te willen scheiden. Dat hadden ze dan weer niet zien aankomen.
Het blijft altijd vermakelijk dat mannen wel de tijd hebben om hun echtscheidingsadvocaat te bezoeken, maar die tijd niet hebben voor hun vrouw.
zondag 22 december 2019 om 19:58
Misschien moeten vrouwen dan eens leren duidelijk te communiceren, zoals de meeste mannen dat wél kunnen. En niet via 30 omwegen waaruit je dan maar moet begrijpen wat ze bedoelt.spell68 schreef: ↑22-12-2019 19:53Dat ligt wel degelijk aan hem. Als er een ding is dat mannen niet begrijpen, is het wel dat het daten van je vrouw altijd een onderdeel van de relatie zal blijven. Hoe je ze hebt gewonnen in het begin, is ook hoe je haar houdt. Doe je dat niet dan daalt het interesse niveau, wat resulteert in het afweren. Dat is heel normaal.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 22 december 2019 om 20:01
Vrouwen communiceren heel duidelijk, jij snapt er alleen geen snars van, omdat je van jezelf uitgaat. Dat is niet hun probleem, maar het jouwe. Maar dat ervaar je wel als je gedumpt wordt.
zondag 22 december 2019 om 20:03
Pejeka's partner is geen vrouw.
Maar goed, voor zover klopt het wat je schrijft.
zondag 22 december 2019 om 20:06
Goede tips al. Je laat dit nu gebeuren, actie is nodig als je bij elkaar wil blijven. Ik praat bijvoorbeeld makkelijk met mn man als we een kaartspelletje doen, met de tv uit! Of pak n relatiekaartspel. Ga weer eens samen naar het theater of de film en praat over wat je gezien hebt. Wat vonden jullie vroeger leuk om te doen?
Dat van je lichaam vind ik lastiger. Je hebt vroeger seks gehad, kun je niet terughalen hoe fijn dat was? Begin klein, een man kan soms meteen seks initiëren, maar dat werkt meestal niet voor vrouwen. Raak elkaar aan als je samen op de bank zit, vraag om een massage. Misschien nog simpeler, geef elkaar elke dag een knuffel, bijvoorbeeld als je op staat. Word op die manier weer vertrouwt met zijn lichaam.
Heb je nog wel zin in seks in het algemeen? Een stevige stap die je zou kunnen nemen is wat ik weleens doe. Op bed gaan liggen als je man nog achter de computer zit en met jezelf spelen tot je erg opgewonden bent. Dan man berichtje sturen: seks, nu.. Ben je in 1 klap van je dryspell af
wellicht te heftig, maar feit is dat je minder zin in seks krijgt als je minder seks hebt.
Dat van je lichaam vind ik lastiger. Je hebt vroeger seks gehad, kun je niet terughalen hoe fijn dat was? Begin klein, een man kan soms meteen seks initiëren, maar dat werkt meestal niet voor vrouwen. Raak elkaar aan als je samen op de bank zit, vraag om een massage. Misschien nog simpeler, geef elkaar elke dag een knuffel, bijvoorbeeld als je op staat. Word op die manier weer vertrouwt met zijn lichaam.
Heb je nog wel zin in seks in het algemeen? Een stevige stap die je zou kunnen nemen is wat ik weleens doe. Op bed gaan liggen als je man nog achter de computer zit en met jezelf spelen tot je erg opgewonden bent. Dan man berichtje sturen: seks, nu.. Ben je in 1 klap van je dryspell af
zondag 22 december 2019 om 20:09
zondag 22 december 2019 om 20:37
Vrouwen zijn juist moeilijker. Huwelijken tussen twee vrouwen lopen het vaakst uit op echtscheiding. Huwelijken tussen twee mannen het minste. Huwelijken tussen man en vrouw zitten daar tussenin.
https://www.gecertificeerdemediators.nl ... volwassen/
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
zondag 22 december 2019 om 20:57