Typische mannendingen?

22-12-2019 22:43 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeerde zojuist een gesprek te voeren met mijn partner over mijn gemis aan verbinding maar dat liep niet helemaal zoals ik gehoopt had.

Ik heb een schat van een partner die veel voor me over heeft, van me houdt en als ik iets vraag hij het meestal wel doet.
Ik zou dus eigenlijk geen klagen hebben.

Maar waar ik zo een moeite mee heb is dat voor mijn vriend het leven gewoon goed is als hij werkt en tv kijkt. Verder is hij op Facebook eindeloos bezig met motoren. Hij werkt hard en studeert 2 avonden in de week. En als hij thuis komt vertelt hij over vrachtwagens (zijn werk) en kijkt de rest van de avond tv of is met motoren bezig op Facebook.
Samen iets ondernemen (Ik zou zo graag eens op reis willen of dansles of zoiets) is vaak geen geld voor maar iedere maand gaat er wel honderden euro's naar zijn motor.
Ik luister naar zijn interesses, hij luistert ook wel naar mij. Maar als het echt om verbinding gaat weet hij niet goed hoe hij met gevoelens om moet gaan. Soms denk ik dat ik echt pas in connectie kom als ik 2 wielen krijg en een motorblok.

Ik voel me zo ondankbaar want hij is verder super lief en werkt hard, ook voor ons.
En hij vindt het leven verder super zoals het is. Hij zou er niets aan willen veranderen. En ik zit maar een beetje te mokken.
Ik probeer me erbij neer te leggen dat tv kijken in de avond ons ding is, dat hij niet nadenkt over het huishouden (en ik dus alles moet vragen), we soms gaan motor rijden en dat ik verder vertier bij vriendinnen zoek. Maar ik mis ons. En hij vindt alles goed zoals het is, zucht.

Is het nou gewoon een mannending dat ze het leven prima vinden met een vrouw die voor ze zorgt, hard werken en tv kijken?
pantera88 wijzigde dit bericht op 22-12-2019 22:46
Reden: Spelfouten
0.36% gewijzigd
Welke eeuw leef jij?
Het is vooral een mensending.
Is het nog gewoon een mannending dat ze het leven prima vinden met een vrouw die voor ze zorgt, hard werken en tv kijken?
Ja, en dat zeg ik als man.
Maar nooit iets leuks doen is wel extreem tbh.
Jij wilt meer. Je partner niet. Kun je hier de rest van je leven mee omgaan? Zo nee, dan weet je denk ik de weg die je moet bewandelen.
Waarom zorg jij eigenlijk?
syntax18 schreef:
22-12-2019 22:46
Ja, en dat zeg ik als man.
Maar nooit iets leuks doen is wel extreem tbh.
Ah, de mening van een man. Op zich is het niet dat we nooit wat doen maar wel weinig en als we wat doen komt het van mijn kant.
Maar ja, een mannending dus.
Calypso- schreef:
22-12-2019 22:47
Waarom zorg jij eigenlijk?
Het is niet dat ik alles op me neem. Ik ben niet echt het zorg type, ik voel me er niet altijd happy in. Maar ik vermoed dat dat wel de rolverdeling is die het makkelijkste is. Hij overziet niet wat er in en om het huis gebeuren moet en ik (met de ervaring van 2 kinderen groot brengen) zie het allemaal makkelijker. Ik heb lang geprobeerd een verdeling in de taken te vinden maar dat ging al moeizaam en nu hij studeert al helemaal. Dus heb ik het meeste maar naar me toe getrokken.
Ja hoor, ik heb een schat van een man, doet alles voor me, maar ik moet t wel vragen. Leuke dingen en uitjes deel ik gewoon mee. Schat, we gaan zaterdagavond naar de film, zullen we volgende week zondag naar de sauna? En hij vind alles best.
ik geef mn bek ook maar een douw
Zoals je je man omschrijft snap ik wel dat je met dansles niet ver komt. Je kan ook iets anders voorstellen.
En als mijn vriend begint over “verbinding” zou ik m ook aankijken of t wel goed gaat.
Wat is er mis met, hey schat, ik wil graag wat leuks doen, heb jij ideeen? Nee, zullen we ff een rondje googelen dan?
Lijkt me niet per se een typisch mannending.
Sommige mannen zitten zo in elkaar, anderen niet.
Sommige vrouwen zitten zo in elkaar, anderen niet.
Waarom zou hij niets aan het leven willen veranderen als zijn partner ontevreden is? Houdt hij verder wel rekening met jouw gevoelens etc.?
realhwmakfsd schreef:
22-12-2019 22:57
Waarom zou hij niets aan het leven willen veranderen als zijn partner ontevreden is? Houdt hij verder wel rekening met jouw gevoelens etc.?
Dat is nou wat me tegen gevallen is in ons gesprek. Ik vermoed dat ik het verkeerd aangepakt heb want hij wil best wel rekening met me houden normaal gesproken.
Maar nu sloeg hij dood, wist niets te zeggen behalve gaat hij het leven prima vindt zoals het is. Maar niet van "schat, laten we kijken of we samen tot een oplossing kunnen komen want voor ons beiden werkt".
Mijn man wil juist altijd van alles samen doen. Al op woensdag de vraag ‘wat gaan we doen dit weekend?’ Samen niets doen geldt dan niet als activiteit, dan gaat hij werken of probeert me uit alle macht het huis uit te krijgen voor een wandeling. Mag van mij wel iets relaxter, of dat hij ook eens iets kan doen wat zonde van je tijd is.
Pantera88 schreef:
22-12-2019 23:00
Dat is nou wat me tegen gevallen is in ons gesprek. Ik vermoed dat ik het verkeerd aangepakt heb want hij wil best wel rekening met me houden normaal gesproken.
Maar nu sloeg hij dood, wist niets te zeggen behalve gaat hij het leven prima vindt zoals het is. Maar niet van "schat, laten we kijken of we samen tot een oplossing kunnen komen want voor ons beiden werkt".

Ik zou ook doodslaan als mijn partner over verbinding gaat praten.

Heb jij een punt gemaakt van het geld wat naar zijn motor gaat? Ben jij begonnen over het feit dat je op vakantie wil?
Pantera88 schreef:
22-12-2019 23:00
Misschien schrok hij gewoon. Hij vind het prima zo en zag dit wellicht niet aankomen?

Je kunt er ook zelf op terugkomen en ook vragen of hij iets vaker wat met je zou willen ondernemen, omdat dat belangrijk voor je is.

Hij is wie hij is, en hij kan zich best iets aanpassen of jou tegemoet komen, maar je kunt iemand niet veranderen.
anoniem_389095 wijzigde dit bericht op 22-12-2019 23:08
0.44% gewijzigd
Tja, mijn man en ik doen zijn ook veel bezig met onze eigen dingetjes. We hebben niet echt een gezamenlijke hobby (op dat ene na dan hahahaha) . We voelen ons echter zeker wel verbonden met elkaar. Bij ons zit dat niet in dingen samen doen maar in andere dingen. Het hoeft dus geen probleem te zijn, tenzij jij er heel erg last van hebt of er onzeker van wordt. Misschien moet jij gewoon af en toe iets plannen?
waarom zorg jij voor hem?
Ik denk dat ik de laatste tijd me te veel aangepast heb. En dat wringt momenteel. Om mijn vriend te ontlasten doe ik te veel voor hem. Het huishouden, seks wanneer hij zin heeft (niet dat hij anders te kort komt hoor), knuffelen wanneer hij wil. Ik ga mijn grenzen te veel voorbij. Ik vermoed dat daar met name mijn ontevredenheid vandaan komt. En ik die het zelf. Ik stop ermee. Ik wil niet alleen zorgen. Dan is er geen gelijkwaardige relatie meer.
Lekker samen motorrijden... wat wil een mens nog meer.... ;-) ;-)
....
Waarom ontlast je hem? Mankeert hij wat?
Pantera88 schreef:
22-12-2019 23:17
Ik denk dat ik de laatste tijd me te veel aangepast heb. En dat wringt momenteel. Om mijn vriend te ontlasten doe ik te veel voor hem. Het huishouden, seks wanneer hij zin heeft (niet dat hij anders te kort komt hoor), knuffelen wanneer hij wil. Ik ga mijn grenzen te veel voorbij. Ik vermoed dat daar met name mijn ontevredenheid vandaan komt. En ik die het zelf. Ik stop ermee. Ik wil niet alleen zorgen. Dan is er geen gelijkwaardige relatie meer.
Mooi. Wat ook altijd goed werkt: pikstraf. Zal m leren. Eerst stofzuigen, en dan praten we verder.
Pantera88 schreef:
22-12-2019 23:17
Is het nodig om hem te ontlasten? Misschien heeft hij het ook heel druk en dat even nodig? Uit deze reactie maak ik wel een beetje op dat er een onderliggend , groter probleem ligt. Het wordt denk ik tijd dat je grenzen aangeeft. Kijk, veel huishouding op je nemen omdat hij werkt en daarnaast ook nog studeert is op zich nog niet zo gek maar m.b.t. sex en knuffelen moet je toch echt je grenzen gaan aangeven. Waar ben je bang voor? Hoe lang zijn jullie al samen? Kunnen jullie tegen een stootje?
stellar schreef:
22-12-2019 23:20
Waarom ontlast je hem? Mankeert hij wat?
Omdat hij fulltime werkt en studeert. En hij heeft een hyper focus op motoren waardoor het moeilijk is aan iets anders te denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven