Hoe vier jij kerst dit jaar?
maandag 23 december 2019 om 13:08
maandag 23 december 2019 om 13:15
Omdat dochter van vriend bij ons is en ik er geen zin in heb: op kerstavond naar een kerstdinershow, die nacht slapen in een hotel en op 1e kerstdag brunchen in dat hotel. Na de brunch weer naar huis: oudere kinderen van vriend uit eerder huwelijk komen in de middag beetje hapjes eten, spelletjes doen en kadootjes uitpakken.
Mijn eigen kinderen moeten werken, vieren kerst bij andere familie/vrienden of schoonouders en/of hebben geen zin om zo lang te rijden. Ik woon in de polder, zij in de randstad. Vind ik prima. Misschien ga ik even langs mijn moeder op de 27e, maar dat weet ik nog niet zeker.
Ben blij als het straks weer januari is. Kerstfilms en kerstsfeer vind ik leuk, maar ik haat de bijbehorende sociale verplichtingen.
Mijn eigen kinderen moeten werken, vieren kerst bij andere familie/vrienden of schoonouders en/of hebben geen zin om zo lang te rijden. Ik woon in de polder, zij in de randstad. Vind ik prima. Misschien ga ik even langs mijn moeder op de 27e, maar dat weet ik nog niet zeker.
Ben blij als het straks weer januari is. Kerstfilms en kerstsfeer vind ik leuk, maar ik haat de bijbehorende sociale verplichtingen.
maandag 23 december 2019 om 13:31
Sinds wanneer is dat gourmetten eigenlijk een ding met kerst? Als kind vond ik het ontzettend leuk. Nu moet ik er niet aan denken, dat gefrot met die kleine pannetjes en dan die stinkende kleren.
Vriend gaat naar zijn ouders. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Of thuis blijven of toch even langs mijn moeder... wij vieren geen kerst maar ja, wel 2 vrije dagen.
Vriend gaat naar zijn ouders. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Of thuis blijven of toch even langs mijn moeder... wij vieren geen kerst maar ja, wel 2 vrije dagen.
maandag 23 december 2019 om 13:33
Een dag naar mijn moeder. Zij kookt al tientallen jaren een vast kerstmenu. Dan een dagje met mijn dochter thuis steengrillen en netflixen. Tweede kerstdag gaat dochter naar ex en ga ik bij vrienden gezelschapsspelletjes doen met wat lekkere snackjes erbij.
Ik moest dus googlen wat een smulsteen was. Zal wel onder een steen geleefd hebben, want ik had er nog nooit van gehoord
Ik moest dus googlen wat een smulsteen was. Zal wel onder een steen geleefd hebben, want ik had er nog nooit van gehoord
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€
maandag 23 december 2019 om 13:34
maandag 23 december 2019 om 13:58
Wat is er zo grappig aan?
Moest het wel even opzoeken, maar het ziet er heerlijk uit
https://jellema.keurslager.nl/home/smulsteen/
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
maandag 23 december 2019 om 14:04
*mompelt iets over een hysterisch topic van een paar jaar geleden*mama-inge schreef: ↑23-12-2019 13:58Wat is er zo grappig aan?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
maandag 23 december 2019 om 15:19
Lees even dit topic: eten/smulsteen/list_messages/216409mama-inge schreef: ↑23-12-2019 13:58Wat is er zo grappig aan?
maandag 23 december 2019 om 16:57
maandag 23 december 2019 om 18:50
Zo ontzettend gelachen toen!AeonOfWinter schreef: ↑23-12-2019 14:04*mompelt iets over een hysterisch topic van een paar jaar geleden*
dinsdag 24 december 2019 om 09:44
Eerste kerstdag overdag heerlijk niets. Hopelijk mooi weer, nog even stuk wandelen/hardlopen. In de avond bij familie eten en in de ochtend uitgebreid ontbijten.
Tweede kerstdag tot een uurtje of 2 ook geen verplichtingen. Wil misschien nog even met dochtertje gaan zwemmen. In de middag uitgebreide borrel + vroeg diner bij familie. Deze keer met veel kinderen, dus ook weer vroeg thuis. Dat is fijn, want vrijdag moet er weer gewerkt worden.
Tweede kerstdag tot een uurtje of 2 ook geen verplichtingen. Wil misschien nog even met dochtertje gaan zwemmen. In de middag uitgebreide borrel + vroeg diner bij familie. Deze keer met veel kinderen, dus ook weer vroeg thuis. Dat is fijn, want vrijdag moet er weer gewerkt worden.
dinsdag 24 december 2019 om 11:59
Schoonouders uit de VS zijn overgekomen voor de feestdagen. Mijn ouders zijn onderweg uit Frankrijk. Met de auto volgestampt met alle lekkere dingen die we doorgegeven hebben.
Alle kinderen thuis met twee aanhang. Vanavond gourmetten met deze club, morgen brunch hier in huis, kerstdiner regelt mijn schoonmoeder, overmorgen weer brunch en dan kerstdiner van mijn moeder. Bij de kerstdiners ook (stief)ouders van aanhang erbij. Veel eters, veel boodschappen (hoera voor de bezorgservice van AH!) maar ook veel handen om te helpen. Vinden ze nog leuk om te doen ook, scheelt een hoop. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen.
Ochtenden slaapt bijna alles uit. Tussendoor kerstdiner hier, spelletje daar (mijn 8-jarige heeft alvast een berg gezelschapsspellen klaar staan), komen ongetwijfeld nog wel op de Veluwe terecht voor wandeling en verder zien we het wel.
Ochtenden slaapt bijna alles uit. Tussendoor kerstdiner hier, spelletje daar (mijn 8-jarige heeft alvast een berg gezelschapsspellen klaar staan), komen ongetwijfeld nog wel op de Veluwe terecht voor wandeling en verder zien we het wel.
vrijdag 27 december 2019 om 06:52
Sorry, is inderdaad een stukje forumhistorie (hysteriemama-inge schreef: ↑23-12-2019 13:58Wat is er zo grappig aan?
vrijdag 27 december 2019 om 08:12
vrijdag 27 december 2019 om 13:33
Kerstavond: vroeg in de kerk om de laatste keer te repeteren voor de Kerstnachtdienst. Ik speel en zing in een band.
De Kerstnachtdienst begon om 22.00uur.
Eerste kerstdag: 's ochtends naar dezelfde kerk voor het kinderkerstfeest.
Daarna naar huis, lunchen, klein dutje en naar het Zuiden des lands om bij mijn zus en haar gezin te dineren.
's Avonds laat nog terug en dus tweede kerstdag een 'Netflix en chill-dagje in pyjama' al ben ik 's avonds nog ongepland bij een vluchtelinggezin beland en heb ik daar thee gedronken.
De Kerstnachtdienst begon om 22.00uur.
Eerste kerstdag: 's ochtends naar dezelfde kerk voor het kinderkerstfeest.
Daarna naar huis, lunchen, klein dutje en naar het Zuiden des lands om bij mijn zus en haar gezin te dineren.
's Avonds laat nog terug en dus tweede kerstdag een 'Netflix en chill-dagje in pyjama' al ben ik 's avonds nog ongepland bij een vluchtelinggezin beland en heb ik daar thee gedronken.
a_nick_is_crini wijzigde dit bericht op 27-12-2019 13:36
Reden: Herkenbaarheid
Reden: Herkenbaarheid
15.21% gewijzigd
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
zaterdag 28 december 2019 om 07:30
Dank je wel Kwebbeltje.Kwebbeltje91 schreef: ↑27-12-2019 08:12Beterschap BigLizzie.
Hier de kerstdagen gelukkig weer achter de rug. 1e kerstdag ging nog wel, maar 2e kerstdag was duidelijk teveel. Gisterenavond overprikkeld thuisgekomen en om 9 uur al naar bed gegaan.
Vandaag nog even werken en dan weekend.
Volgend jaar doe ik het echt anders met kerst.
Jouw kerst klinkt behoorlijk vol, balen he als het allemaal niet loopt zoals je wilt.
Fijn weekend alvast!