Hoe vier jij kerst dit jaar?

22-12-2019 16:08 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met mijn familie kaasfonduën.
Malinois schreef:
22-12-2019 16:22
Wij hebben met de familie een smulsteen besteld
:rofl:
Kerstavond met ‘t gezin: film kijken, spelletjes doen en hapjes eten (o.a. van Kippie!) en Eerste Kerstdag met schoon- + eigen familie naar de dierentuin en ‘s avonds gourmetten. Tweede Kerstdag weer met ‘t gezin, heerlijk rustig aan doen en ‘s middags naar de bioscoop. Heerlijk tacky.
Omdat dochter van vriend bij ons is en ik er geen zin in heb: op kerstavond naar een kerstdinershow, die nacht slapen in een hotel en op 1e kerstdag brunchen in dat hotel. Na de brunch weer naar huis: oudere kinderen van vriend uit eerder huwelijk komen in de middag beetje hapjes eten, spelletjes doen en kadootjes uitpakken.

Mijn eigen kinderen moeten werken, vieren kerst bij andere familie/vrienden of schoonouders en/of hebben geen zin om zo lang te rijden. Ik woon in de polder, zij in de randstad. Vind ik prima. Misschien ga ik even langs mijn moeder op de 27e, maar dat weet ik nog niet zeker.

Ben blij als het straks weer januari is. Kerstfilms en kerstsfeer vind ik leuk, maar ik haat de bijbehorende sociale verplichtingen.
Ik doe dit jaar letterlijk niets. Morgen werken tot 3 uur en de rest van de dag alleen thuis. Eerste kerst ook de hele dag alleen thuis. Ik ga lekker Netflixen, een eind lopen en het konijnenhok schoonmaken. Tweede kerstdag ook niks op de planning.
Sinds wanneer is dat gourmetten eigenlijk een ding met kerst? Als kind vond ik het ontzettend leuk. Nu moet ik er niet aan denken, dat gefrot met die kleine pannetjes en dan die stinkende kleren.

Vriend gaat naar zijn ouders. Ik weet nog niet wat ik ga doen. Of thuis blijven of toch even langs mijn moeder... wij vieren geen kerst maar ja, wel 2 vrije dagen.
Een dag naar mijn moeder. Zij kookt al tientallen jaren een vast kerstmenu. Dan een dagje met mijn dochter thuis steengrillen en netflixen. Tweede kerstdag gaat dochter naar ex en ga ik bij vrienden gezelschapsspelletjes doen met wat lekkere snackjes erbij.

Ik moest dus googlen wat een smulsteen was. Zal wel onder een steen geleefd hebben, want ik had er nog nooit van gehoord :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Kerstavond met mijn ouders, zus, zwager en hun kinderen en ‘s avonds met een groep de Kerstavondtraditie in ons stamcafé voortzetten, doen we al jaren.

Eerste Kerstdag met m’n ouders beetje de restjes opeten en voor de tv hangen.

Tweede Kerstdag met moeders uit eten.
Kerstavond lekker op de bank all you need kijken. Eerste kerstdag met eigen gezin en 2e kerstdag naar familie.
rastan schreef:
23-12-2019 13:03
:rofl:
Wat is er zo grappig aan?
Moest het wel even opzoeken, maar het ziet er heerlijk uit

https://jellema.keurslager.nl/home/smulsteen/
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Morgenavond, cadeautjes uitpakken, we hebben lootjes getrokken, en daarna maak ik een 5 gangen menu

25ste; hangen, beetje samen koken.

26 ste ; skiën met het hele gezin en aanhang
mama-inge schreef:
23-12-2019 13:58

*mompelt iets over een hysterisch topic van een paar jaar geleden*
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
mama-inge schreef:

Lees even dit topic: eten/smulsteen/list_messages/216409
Lady_Day schreef:
23-12-2019 13:31
Sinds wanneer is dat gourmetten eigenlijk een ding met kerst? Als kind vond ik het ontzettend leuk. Nu moet ik er niet aan denken, dat gefrot met die kleine pannetjes en dan die stinkende kleren.
Bij ons inderdaad vanwege die kinderen dus...
AeonOfWinter schreef:
23-12-2019 14:04
*mompelt iets over een hysterisch topic van een paar jaar geleden*
Zo ontzettend gelachen toen!
Lekker eten, we doen, behalve de kerstboom, niet zo veel aan kerst. Dus een film kijken en lezen. Geen familie ook verder.
En ik heb me voorgenomen om te gaan Tinderen :)
.
Eerste kerstdag komen mijn moeder en zus en gaan we eten op de bakplaat leggen. De volgende dag vertrekken ze weer en gaan mij man en ik de restantjes opeten op de bakplaat. Er blijft altijd genoeg over.
Bij mijn schoonfamilie en mijn ouders😁
Eerste kerstdag overdag heerlijk niets. Hopelijk mooi weer, nog even stuk wandelen/hardlopen. In de avond bij familie eten en in de ochtend uitgebreid ontbijten.
Tweede kerstdag tot een uurtje of 2 ook geen verplichtingen. Wil misschien nog even met dochtertje gaan zwemmen. In de middag uitgebreide borrel + vroeg diner bij familie. Deze keer met veel kinderen, dus ook weer vroeg thuis. Dat is fijn, want vrijdag moet er weer gewerkt worden.
Schoonouders uit de VS zijn overgekomen voor de feestdagen. Mijn ouders zijn onderweg uit Frankrijk. Met de auto volgestampt met alle lekkere dingen die we doorgegeven hebben. :-D Alle kinderen thuis met twee aanhang. Vanavond gourmetten met deze club, morgen brunch hier in huis, kerstdiner regelt mijn schoonmoeder, overmorgen weer brunch en dan kerstdiner van mijn moeder. Bij de kerstdiners ook (stief)ouders van aanhang erbij. Veel eters, veel boodschappen (hoera voor de bezorgservice van AH!) maar ook veel handen om te helpen. Vinden ze nog leuk om te doen ook, scheelt een hoop. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen.

Ochtenden slaapt bijna alles uit. Tussendoor kerstdiner hier, spelletje daar (mijn 8-jarige heeft alvast een berg gezelschapsspellen klaar staan), komen ongetwijfeld nog wel op de Veluwe terecht voor wandeling en verder zien we het wel.
Op kerstavond een date gehad. En op eerste Kerstdag heb ik een dag geholpen als vrijwilliger bij een daklozendiner. Het was geweldig! Vandaag doe ik helemaal niks.
mama-inge schreef:

Sorry, is inderdaad een stukje forumhistorie (hysterie ;-D )
Plan was 1e kerstdag eten met de familie, gisteren gourmetten met een vriendin en vanavond zouden vrienden komen eten,

Uiteindelijke kerst was alles afzeggen want lig met griep in de lappenmand sinds woensdag
Beterschap BigLizzie.

Hier de kerstdagen gelukkig weer achter de rug. 1e kerstdag ging nog wel, maar 2e kerstdag was duidelijk teveel. Gisterenavond overprikkeld thuisgekomen en om 9 uur al naar bed gegaan.
Vandaag nog even werken en dan weekend.

Volgend jaar doe ik het echt anders met kerst.
Kerstavond: vroeg in de kerk om de laatste keer te repeteren voor de Kerstnachtdienst. Ik speel en zing in een band.
De Kerstnachtdienst begon om 22.00uur.

Eerste kerstdag: 's ochtends naar dezelfde kerk voor het kinderkerstfeest.

Daarna naar huis, lunchen, klein dutje en naar het Zuiden des lands om bij mijn zus en haar gezin te dineren.
's Avonds laat nog terug en dus tweede kerstdag een 'Netflix en chill-dagje in pyjama' al ben ik 's avonds nog ongepland bij een vluchtelinggezin beland en heb ik daar thee gedronken.
a_nick_is_crini wijzigde dit bericht op 27-12-2019 13:36
Reden: Herkenbaarheid
15.21% gewijzigd
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Kwebbeltje91 schreef:
27-12-2019 08:12
Beterschap BigLizzie.

Hier de kerstdagen gelukkig weer achter de rug. 1e kerstdag ging nog wel, maar 2e kerstdag was duidelijk teveel. Gisterenavond overprikkeld thuisgekomen en om 9 uur al naar bed gegaan.
Vandaag nog even werken en dan weekend.

Volgend jaar doe ik het echt anders met kerst.
Dank je wel Kwebbeltje.

Jouw kerst klinkt behoorlijk vol, balen he als het allemaal niet loopt zoals je wilt.
Fijn weekend alvast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven