Leuke dingen van kerst

24-12-2019 16:50 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als tegenhanger van...

Waar kijk jij naar uit met betrekking tot de komende kerstdagen?

Ik kijk uit naar het aansnijden van mijn kerstboomtaart en het blijde gezichtje van mijn dochter als de kerstman morgen dan eindelijk geweest is. Ze telt al dagen af :heart:
Wij doen waar wij zin in hebben en hebben geen 'verplichtingen'. Ik heb ongezellige familie-verjaardagen etc heel wat jaren geleden afgeschaft.
Familie kies je niet en ik heb over het algemeen niet zo'n leuke, dus makkelijk dat ik daar geen rekening mee moet houden.

Normaal vieren we kerstavond (vanavond dus) met vrienden, maar ons hele gezin is ziek/net herstellende.
Dus dat hebben we verschoven naar het weekend.

Morgenochtend kadootjes uitpakken met ons gezin. In de middag komen de 2 oma's. Mijn moeder kan heerlijk koken dus lekker ongedwongen, niet opzitten. We zetten een film op en gaan keutelen in de keuken.

2e kerstdag gaan we met ons gezin lekker op de bank hangen, films kijken en frituursnacks eten.

Ik kijk dus uit naar de komende dagen/tijd.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 24-12-2019 16:56
4.27% gewijzigd
gewoon de boom alleen...vind ik wel gezellig in huis voor de rest niks gelovig!
ik ben geen fan van sociale verplichtingen, kijk liever op mijn eigen kerstfilm met hapjes en oesters!
Mijn man en ik hebben onze eigen kersttradiditie. Op kerstavond drinken e zelfgemaakte eggnog en later op de avond gaat een uitgebreide kaasplank op tafel. Met een fles port. En we kijken een fantafilm als LOTR, hobbit, Narnia of Harry Potter. Ik vind dat altijd een hele fijne en gezellige avond ♥️
Kerstdagen zelf boeien me niet zo.
morgen gaan we wel op bezoek bij oma die in het rusthuis zit met broers erbij..
Nou dit is gezellig! Ik hou van kerst! Alleen maar leuke en lieve mensen en gezelligheid.
Morgen eerst bij mijn lieve vader ontbijten met broer, zus en aanhang. Daarna met m'n moeder en haar vriend uit eten.
En donderdag bij mijn lieve vrienden en hun gezin eten samen met nog een vriendin en haar dochter. Super gezellig.

Vanavond in m'n uppie met lekkere hapjes die ik voor mijzelf gehaald heb. all you need is love kijken :love:
Leuke dingen van kerst zijn toch wel die huizen die helemaal versierd zijn met lampjes e.d. :heart:
De tegenhangers klinken mij hier nogal negatief in de oren. Zitten denk ik het verkeerde topic.
Dat de dagen lengen.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
De lichtjes, de liedjes, de kerstboom, kaarsjes, heel veel mensen die, blij, plannen aan het maken zijn, als je niet naar de supermarkten gaat vind ik de speciaalwinkeltjes gezellig, de brievenbus kleppert ineens weer. Als 50% van de bevolking iets helemaal leuk vindt en het is onschuldig vermaak dan ben ik al snel voorstander van iets.
Oh ja de gezelligheid overal. Ik word er vrolijk van en het gevoel van saamhorigheid, vrijwel iedereen is in kerstsfeer.
Wij krijgen morgen eters en gaan tapa's eten.
Vrijdag zag ik in een speciaalzaak een heel mooie tapa's etagère staan maar niet gekocht.
Vandaag kwam mijn man thuis en had hem toch meegenomen "omdat je er verliefd op was".

Dus naast alle andere leuke dingen kijk ik ook uit naar het in gebruik nemen van deze etagère. En blij met mijn man die dat toch ziet en koopt ondanks dat ik allerlei verstandige redenen had om het niet te doen.
We hebben hier wel een 1 ding erin en 1 of 2 dingen eruit beleid dus ik moet van de week gaan kijken wat er dan uit gaat maar eerst de feestdagen!

Zaterdag vieren we kerst met mijn zussen en daar kijk ik ook naar uit! Altijd wel gezellig, leuke/grappige cadeaus voor elkaar en gewoon heel fijn weer samen te zijn. We zijn allemaal nogal verdeeld over het hele land en zo vaak zien we elkaar niet meer helaas.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
All you need is love kijken met allemaal lekkernijen en een grote doos tissues. Morgen met familie cadeaus en eten en 2e kerstdag gaan we naar Ouwehand dierenpark. 3e kerstdag werken.
Lichtjes buiten. Pyama/huispak, vrij, films kijken met gezin. Kerstkransjes.

Dat is het wel zo'n beetje.
Ik vind het aansnijden van dat blije gezichtje echt niet kunnen
Ik ben bijna in Frankfurt en ga straks in een hotel wachten op mijn vriendin en dan gaan we daar hoteleten eten en een stomme kerstfilm kijken in bed :heart:
Murrmurr schreef:
24-12-2019 17:25
Ik ben bijna in Frankfurt en ga straks in een hotel wachten op mijn vriendin en dan gaan we daar hoteleten eten en een stomme kerstfilm kijken in bed :heart:
Leuk!
Ook leuk, al die hapjes en drankjes in de supermarkt. Dus naast de koffie kan ik dan ook nog eens happen.
Zo hoef ik vanavond bijvoorbeeld al niet meer te eten, buikje is rond.
Murrmurr schreef:
24-12-2019 17:23
Ik vind het aansnijden van dat blije gezichtje echt niet kunnen
:HA:
Wij vieren al sinds jaren kerst gewoon met ons eigen gezinnetje. Vroeger reisden man en ik op de 24e af richting familie (wij woonden als enigen op afstand) om vervolgens na een paar dagen weer thuis te komen bij een verlepte kerstboom in ons eigen huis.
Toen hebben we al vrij snel besloten om minstens 1 dag voor ons zelf te houden en lekker thuis te zijn. Mijn ouders zijn inmiddels al lang overleden en schoonmoeder sinds 2 jaar ook. Dus verplichtingen kennen wij niet meer. Schoonvader wordt geclaimd door alle andere kinderen die dichtbij wonen, dus wij, op afstand, hebben echt helemaal geen verplichtingen meer.
Eerlijk gezegd vind ik het heerlijk om gewoon met man en kinderen de kerstdagen super relaxed door te brengen. Oudste dochter staat nu te koken, jongste dochter ligt op de bank, man geeft de hond zijn avondeten. Vanavond wat cadeautjes uitpakken, een spelletje, een kerstfilm...
Morgen kerstkoekjes bakken met de meiden en 's avonds een gourmet. Tweede kerstdag waarschijnlijk pyamadag en 's avonds een pan spaghetti gemaakt van de restjes van gourmet. Ik kan me geen betere kerst voorstellen.
Ik kijk uit naar derde kerstdag
Ik vind het leuk dat het jaar wordt afgesloten met feestweken waar velen naar uitkijken, het geeft een soort saamhorigheidsgevoel waar ik blij van word.

Ik word dan ook net zo blij van het vooruitzicht dat er weer een nieuw jaar komt, met langere dagen, dus meer daglicht, meer zon. Ik zie dan wel weer op tegen die eeuwigdurende middagen in de zomertijd, maar dat is van latere zorg.
Eten bestellen op 2e kerstdag, de traditie van mijn meneer en mij :heart:
Valhalla! Where the brave may live Forever!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven