Vegetarische borrelhapjes?
zaterdag 21 december 2019 om 14:21
Dit jaar met Kerst voor het eerst een vegetarisch etende schoondochter in huis. En ik kom qua borrelhapjes niet verder dan (stok)brood met vegetarische smeersels, gevulde eieren, rauwe groenten met dip en kaas, kaas, kaas en kaas. En om dat nou iedere avond, steeds hetzelfde, op tafel te zetten vind ik een beetje lullig naar haar toe.
Iemand nog ideeën? Ze heeft geen aversie voor de structuur van vlees dus misschien is een vegetarische variant daarvan in de vorm van een borrelhapje een optie. Alleen eet ze dat nu niet structureel. Student, vleesvervangers vindt ze te duur. Dus wat daarvan nou lekker is, is voor haar en mij ook niet echt duidelijk. Zoiets als vegetarische filet americain bijvoorbeeld?
Vegetarisch avondeten lukt me nog wel. Maar borrelhapjes vind ik nog best lastig.
Iemand nog ideeën? Ze heeft geen aversie voor de structuur van vlees dus misschien is een vegetarische variant daarvan in de vorm van een borrelhapje een optie. Alleen eet ze dat nu niet structureel. Student, vleesvervangers vindt ze te duur. Dus wat daarvan nou lekker is, is voor haar en mij ook niet echt duidelijk. Zoiets als vegetarische filet americain bijvoorbeeld?
Vegetarisch avondeten lukt me nog wel. Maar borrelhapjes vind ik nog best lastig.
maandag 23 december 2019 om 07:47
hoezoos schreef: ↑23-12-2019 00:36Ja heel lief. Maar zoveel moeite is het echt niet hoor, je kunt bijna alle gerechten hetzelfde maken alleen vervang je het gewoon met de vele vegetarische varianten die er te koop zijn. (Dieren zijn natuurlijk makkelijk te gebruiken in gerechten want men is er zo gewend, maar ze hebben echt een heel ellendig leven gehad voordat ze op ons bord belanden. Dus ze zullen echt iedereen die hen vervangt voor een dierloze variant erg dankbaar zijn;).
Ik kan me toch voorstellen dat als vegetarisch eten nog niet in je systeem zit, het dan moeilijk is om dingen te verzinnen. Daarom: lief van TO.
dinsdag 24 december 2019 om 12:37
Misschien aan het begin van de borrel/eten van de hapjes nog even uitleggen dat er een vegetariër mee eet zodat anderen de dingen wat gescheiden houden.
Mijn dochter (vegetariër en lactosevrij) kon pas niets eten van de hapjes omdat schoondochter io met één mes alle hapjes had gemaakt. Van de kaas in de humus, in de eiersalade etc. Was best jammer.
Mijn dochter (vegetariër en lactosevrij) kon pas niets eten van de hapjes omdat schoondochter io met één mes alle hapjes had gemaakt. Van de kaas in de humus, in de eiersalade etc. Was best jammer.
dinsdag 24 december 2019 om 14:09
Ja ik zou ook wel aangeven wat vegetarisch is en wat niet en het vegetarische bij de vegetariër zetten. En ook duidelijk maken voor wie het is. Heb wel eens gehad dat iemand voor mij speciaal vegetarische dingen had gemaakt maar toen ging iedereen er van eten en had ik bijna niks meer. En een andere keer zorg je dan dat er wat meer is zodat iedereen kan pakken en dan laten de vleeseters het links liggen waardoor je veel overhoud.
Het is altijd weer een soort van terugkomend 'probleem' want het is natuurlijk prima dat mensen iets willen proeven ofzo maar het nadeel is weer dat er dan nog minder over blijft van wat je kan eten. Niet dat ik er over ga klagen want ik maak dan als ik thuis kom wel wat.
Het is altijd weer een soort van terugkomend 'probleem' want het is natuurlijk prima dat mensen iets willen proeven ofzo maar het nadeel is weer dat er dan nog minder over blijft van wat je kan eten. Niet dat ik er over ga klagen want ik maak dan als ik thuis kom wel wat.
dinsdag 24 december 2019 om 14:11
Had ze het tussendoor ook niet schoon gemaakt? Bah!Andersom schreef: ↑24-12-2019 12:37Misschien aan het begin van de borrel/eten van de hapjes nog even uitleggen dat er een vegetariër mee eet zodat anderen de dingen wat gescheiden houden.
dinsdag 24 december 2019 om 15:20
Brr... Mes door de boter, zelfde mes door de garnaalsalade, even ‘afvegen’ aan het brood, zelfde mes snijdt een plak ham door, dan door de kipcurry, ‘afvegen’, weer die boter, enz. enz.
dinsdag 24 december 2019 om 16:02
dinsdag 24 december 2019 om 16:32
Oja. Hier ligt bij iedere salade een apart mes of wat dan ook handig is. En dan is er iemand die dat mes even niet ziet en dan hup maar een ander pakt zo van de tonijn in de eiersalade enzo. Nou dan hoef ik de eiersalade niet meer.PiNuts14 schreef: ↑24-12-2019 15:20Brr... Mes door de boter, zelfde mes door de garnaalsalade, even ‘afvegen’ aan het brood, zelfde mes snijdt een plak ham door, dan door de kipcurry, ‘afvegen’, weer die boter, enz. enz.Schoonfamilie heeft hier ook een handje van (en vriend heeft het gelukkig afgeleerd).
dinsdag 24 december 2019 om 16:38
Die wordt of genegeerd of wordt vervolgens inderdaad gebruikt in allerlei andere salades, boters, enz.
dinsdag 24 december 2019 om 16:53
Druk met bomvol huis (schoon)kinderen en (schoon)ouders.
Ik ben zo’n malloot met kleine (kaas)mesjes, vorkjes en lepeltjes voor alles. Alle aanhang heeft tot nu toe de “mama-regels” daarover door mijn kinderen duidelijk uitgelegd gekregen.
Hier staat bijvoorbeeld ook nog net niet de doodstraf op dubbeldippen, of een hap van je stokbrood nemen en dan daar waar je gehapt hebt met het mes nog wat extra salade of kruidenboter of zo erop smeren. GAT-VER-DAM-ME.
Onhygiënisch of besmetting met allergenen/vlees/vis, daar zit ik sowieso wel bovenop.
Ik ben zo’n malloot met kleine (kaas)mesjes, vorkjes en lepeltjes voor alles. Alle aanhang heeft tot nu toe de “mama-regels” daarover door mijn kinderen duidelijk uitgelegd gekregen.
Hier staat bijvoorbeeld ook nog net niet de doodstraf op dubbeldippen, of een hap van je stokbrood nemen en dan daar waar je gehapt hebt met het mes nog wat extra salade of kruidenboter of zo erop smeren. GAT-VER-DAM-ME.
Onhygiënisch of besmetting met allergenen/vlees/vis, daar zit ik sowieso wel bovenop.
dinsdag 24 december 2019 om 22:12
Noor21 schreef: ↑24-12-2019 16:53Druk met bomvol huis (schoon)kinderen en (schoon)ouders.
Ik ben net zo ja
Had vroeger in mijn tiener jaren een vriendin en daar thuis smeerde ze dan aan tafel een rondje toastjes voor iedereen en likte na elk toastje het mes af