Moeizame scheiding
donderdag 26 december 2019 om 15:08
Hallo iedereen,
Ik ben een man van begin 30 en lig sinds een tijdje in scheiding.
Mijn "bijna" ex vrouw heeft een chronische ziekte waardoor ik de afgelopen 4,5 a 5 jaar voor haar heb gezorgd, heb letterlijk alles gedaan voor haar en voor onze zoon die volgend jaar 5 wordt. Mijn ex vrouw heeft een uitkering, een gehandicapte parkeerplaats voor de deur, een parkeerkaart, rolstoel van de gemeente waar ze de afgelopen jaren in zat als we buiten de deur gingen en krijgt 2 x per week huishouding.
Toen de scheiding begon, waren er veel twijfels, moeten we echt uit elkaar? Kunnen we het niet nog proberen?
Het lukte niet, dus werd het proces gestart.
Om het kort te houden, zij wilde onze zoon volledig hebben, het gezag, alles...
We zijn in huwelijkse voorwaarden getrouwd en het huis, de auto en inboedel staan op haar naam, die heeft zij en dat is geen probleem.
Door haar ziekte heeft ze de afgelopen jaren niets gedaan, alleen maar op bed gelegen, kon het daglicht niet verdragen, alle prikkels waren te veel, waardoor dus alle zorg op mij kwam en het huishouden enz.
Kort nadat de scheiding begon, begon zij met afvallen, deed weer make up op, plaatste nieuwe foto's op social media, liep mij zwart te maken bij iedereen en kreeg ik vorige week het bericht dat ze een nieuwe vriend heeft en dolgelukkig is. Ze kan opeens alles weer, gaat met de auto naar haar nieuwe vriend toe, gedraagt zich als een verliefde tiener en heeft ons zoontje al aan hem voorgesteld, de scheiding loopt nog en ik merk aan mijn zoon dat die het nog hard aan het verwerken is en zijn papa en mama weer bij elkaar wilt hebben, gaat niet gebeuren.
Hoe moet ik hier mee omgaan? Het voelt als een steek in de rug en respectloos naar mijn zoon toe.
Ik ben een man van begin 30 en lig sinds een tijdje in scheiding.
Mijn "bijna" ex vrouw heeft een chronische ziekte waardoor ik de afgelopen 4,5 a 5 jaar voor haar heb gezorgd, heb letterlijk alles gedaan voor haar en voor onze zoon die volgend jaar 5 wordt. Mijn ex vrouw heeft een uitkering, een gehandicapte parkeerplaats voor de deur, een parkeerkaart, rolstoel van de gemeente waar ze de afgelopen jaren in zat als we buiten de deur gingen en krijgt 2 x per week huishouding.
Toen de scheiding begon, waren er veel twijfels, moeten we echt uit elkaar? Kunnen we het niet nog proberen?
Het lukte niet, dus werd het proces gestart.
Om het kort te houden, zij wilde onze zoon volledig hebben, het gezag, alles...
We zijn in huwelijkse voorwaarden getrouwd en het huis, de auto en inboedel staan op haar naam, die heeft zij en dat is geen probleem.
Door haar ziekte heeft ze de afgelopen jaren niets gedaan, alleen maar op bed gelegen, kon het daglicht niet verdragen, alle prikkels waren te veel, waardoor dus alle zorg op mij kwam en het huishouden enz.
Kort nadat de scheiding begon, begon zij met afvallen, deed weer make up op, plaatste nieuwe foto's op social media, liep mij zwart te maken bij iedereen en kreeg ik vorige week het bericht dat ze een nieuwe vriend heeft en dolgelukkig is. Ze kan opeens alles weer, gaat met de auto naar haar nieuwe vriend toe, gedraagt zich als een verliefde tiener en heeft ons zoontje al aan hem voorgesteld, de scheiding loopt nog en ik merk aan mijn zoon dat die het nog hard aan het verwerken is en zijn papa en mama weer bij elkaar wilt hebben, gaat niet gebeuren.
Hoe moet ik hier mee omgaan? Het voelt als een steek in de rug en respectloos naar mijn zoon toe.
donderdag 26 december 2019 om 16:35
donderdag 26 december 2019 om 16:36
donderdag 26 december 2019 om 17:14
Bedankt voor de berichten, ze heeft in ieder geval hypochondrie, altijd ziek, zwak en misselijk en nu haar uitkering geregeld is, ik uit haar leven ben, kan ze ineens alles.
Ik bemoei me ook niet met haar relatie, heb haar zelfs al gezegd dat ik blij ben voor haar en het mij goed doet dat ze nu zo gelukkig is en daar kreeg ik geen reactie op.
Het gaat mij om mijn zoon die ertussenin zit en daar ga ik voor knokken.
Ik bemoei me ook niet met haar relatie, heb haar zelfs al gezegd dat ik blij ben voor haar en het mij goed doet dat ze nu zo gelukkig is en daar kreeg ik geen reactie op.
donderdag 26 december 2019 om 17:15
Wat was dat dan voor ziekte waarvan ze iedereen in haar directe omgeving wist te overtuigen?
donderdag 26 december 2019 om 17:18
Misschien zie ik het fout maar het komt op mij over dat je het zo oneens bent met wat zij doet dat jij van plan bent om jullie zoon bij haar weg te houden. Dat is in ieder geval niet in het belang van jullie zoon.Dexxxy schreef: ↑26-12-2019 17:14Bedankt voor de berichten, ze heeft in ieder geval hypochondrie, altijd ziek, zwak en misselijk en nu haar uitkering geregeld is, ik uit haar leven ben, kan ze ineens alles.
Laat je zoon ook niet weten wat jij van haar gedrag vindt.
Zoek een mediator of advocaat en zorg voor een omgangsregeling.
Botvier je persoonlijke frustraties richting haar ergens anders.
donderdag 26 december 2019 om 17:20
Ze heeft de ziekte van Lyme, en ze begon pas zielig te doen toen ze de diagnose kreeg, ze lag opeens hele dagen in bed, kon geen licht verdragen, overal pijn, de rolstoel ging altijd mee in de auto.
En ik maar zorgen voor haar, ons kind, de hond, het huishouden, de boodschappen, het eten en nog butler spelen als ik vrij was van me werk.
donderdag 26 december 2019 om 17:22
Hoe denkt zij volledig ouderschap te krijgen als jij nog in de buurt bent?
Ik zou héél snel duidelijk maken dat je absoluut voor co-ouder wil gaan.
En als er al aan getwijfeld zou worden eventueel zelfs bij de mediator aandragen dat je niet weet of zij jullie kind uberhaupt wel in haar ééntje aan kan na jaren van ziekte en zwakte.
Als er een parkeerkaart en uitkering is staan er immers vast wel wat dingen op papier over haar (mogelijk semi-imaginaire) ziekte.
Ik zou héél snel duidelijk maken dat je absoluut voor co-ouder wil gaan.
En als er al aan getwijfeld zou worden eventueel zelfs bij de mediator aandragen dat je niet weet of zij jullie kind uberhaupt wel in haar ééntje aan kan na jaren van ziekte en zwakte.
Als er een parkeerkaart en uitkering is staan er immers vast wel wat dingen op papier over haar (mogelijk semi-imaginaire) ziekte.
donderdag 26 december 2019 om 17:23
Het is andersom, zij heeft mij jaren lang onder de duim gehouden, mij als een slaafje gebruikt, wat best zwak van me was.sugarmiss schreef: ↑26-12-2019 17:18Misschien zie ik het fout maar het komt op mij over dat je het zo oneens bent met wat zij doet dat jij van plan bent om jullie zoon bij haar weg te houden. Dat is in ieder geval niet in het belang van jullie zoon.
Laat je zoon ook niet weten wat jij van haar gedrag vindt.
Zoek een mediator of advocaat en zorg voor een omgangsregeling.
Botvier je persoonlijke frustraties richting haar ergens anders.
Een omgangsregeling is er al via een advocaat, maar zij wilt ons kind ook hebben voor zichzelf en heeft een plan ingediend bij de rechter zodat zij volledig gezag krijgt.
Dat zij een nieuwe relatie begint vindt ik prima, maar tijdens een scheiding een nieuwe partner aan je 4 jarige kind voorstellen, die al in de war dat zijn ouders uit elkaar zijn, is respectloos.
donderdag 26 december 2019 om 17:29
Dat denk ik onder andere ook ja, zij kan niet alleen zijn.
donderdag 26 december 2019 om 17:30
Ik weet niet hoe lang de aanstaande ex vrouw van to al de ziekte van llyme heeft en wat daar het verloop van is.
Masr zou het kunnen dat de vrouw van to echt heel zoek is geweest en dat to daar heel weinig begrip voor heeft kunnen opbrengen?
Hij noemt haar een hypochonder maar een ziektewet of wia uitkering krijg je tegenwoordig niet zo gemakkelijk en een invaliden parkeerplaats ook niet.
Kan het niet zo zijn dat zij nu herstellende is van de ziekte en zich dus beter voelt en dat zij zo teleurgesteld was in haar man dat hij haar een hypochonder noemde en haar niet steunde dat ze genoeg van hem had en nu hewoon op zoek is gegaan naar een leukere man duw haar geen hypochonder noemt
To klinkt nogal boos op haar. Maar zo gek is het toch niet dat als je vrouw ziek is en het dus niet kan dat je dan taken in huis over neemt.
Masr zou het kunnen dat de vrouw van to echt heel zoek is geweest en dat to daar heel weinig begrip voor heeft kunnen opbrengen?
Hij noemt haar een hypochonder maar een ziektewet of wia uitkering krijg je tegenwoordig niet zo gemakkelijk en een invaliden parkeerplaats ook niet.
Kan het niet zo zijn dat zij nu herstellende is van de ziekte en zich dus beter voelt en dat zij zo teleurgesteld was in haar man dat hij haar een hypochonder noemde en haar niet steunde dat ze genoeg van hem had en nu hewoon op zoek is gegaan naar een leukere man duw haar geen hypochonder noemt
To klinkt nogal boos op haar. Maar zo gek is het toch niet dat als je vrouw ziek is en het dus niet kan dat je dan taken in huis over neemt.
donderdag 26 december 2019 om 17:35
Dat heb je al gezegd.
Dit is geweest. Het heeft geen zin je daarover druk te maken.
Wees blij dat jij ook je pijlen op anderen kan richten, doe dat dan ook. Geef haar geen positieve noch negatieve aandacht.
Wees er voor je kind.
donderdag 26 december 2019 om 17:35
Ik heb vanaf het moment dat zij ziek werd voor haar gezorgd, heb in al die jaren geen een keer gezegd dat zij zich aansteld of er iets negatiefs over gezegd.sugarmiss schreef: ↑26-12-2019 17:30Ik weet niet hoe lang de aanstaande ex vrouw van to al de ziekte van llyme heeft en wat daar het verloop van is.
Heb haar nog nooit een hypochonder genoemd of er een negatieve naam aan gehangen, ben er alleen maar voor haar geweest, ben met haar naar het buitenland geweest voor een dure behandeling.
En herstellen van deze ziekte gaat niet zomaar, ze was doodziek tot de laatste dag voor ik uit huis ging.
donderdag 26 december 2019 om 17:37
Klopt, heel bijzonder, maar als zij echt zo ziek is als zij zich heeft voorgedaan de afgelopen jaren, dan gaat zij nu gigantisch over haar grenzen en betekend dat binnenkort een zware terugval en dan ben ik er niet om haar voor de zoveelste keer op te vangen!
donderdag 26 december 2019 om 17:40
Calculeer je overigens wel in dat moest ze hervallen jij mogelijk je kind zo'n beetje permanent in huis krijgt?
Want als ze op dat moment geen partner heeft lijkt het mij toch straf dat ze kind wel kan opvoeden / eten geven / naar school kan brengen / ... als ze werkelijk zo ziek is.
Dan kan ze op dat moment nog moord en brand schreeuwen, maar kind heeft wel recht op een redelijk normaal leven.
Want als ze op dat moment geen partner heeft lijkt het mij toch straf dat ze kind wel kan opvoeden / eten geven / naar school kan brengen / ... als ze werkelijk zo ziek is.
Dan kan ze op dat moment nog moord en brand schreeuwen, maar kind heeft wel recht op een redelijk normaal leven.
donderdag 26 december 2019 om 17:43
Dat dus ja, precies zoals ik het zie.Marnamai schreef: ↑26-12-2019 17:40Calculeer je overigens wel in dat moest ze hervallen jij mogelijk je kind zo'n beetje permanent in huis krijgt?
donderdag 26 december 2019 om 17:44
Zij kan plannen indienen wat ze wil maar er is geen enkele rechter in Nederland te vinden die jou het ouderlijk gezag zal ontnemen als jij gewoon een goede vader bent. En zelfs niet als je niet zo'n giede vader zou zijn
Je moet het echt heel bont maken willen ze jou het ouderlijk gezag ontnemen.
Dus wat Ik wil kan helemaal niet.
donderdag 26 december 2019 om 17:46
Zij kan plannen indienen wat ze wil maar er is geen enkele rechter in Nederland te vinden die jou het ouderlijk gezag zal ontnemen als jij gewoon een goede vader bent. En zelfs niet als je niet zo'n giede vader zou zijn
donderdag 26 december 2019 om 17:48
Ze probeert het te gooien op mijn ADHD, waar ik overigs weinig van merk.sugarmiss schreef: ↑26-12-2019 17:44Zij kan plannen indienen wat ze wil maar er is geen enkele rechter in Nederland te vinden die jou het ouderlijk gezag zal ontnemen als jij gewoon een goede vader bent. En zelfs niet als je niet zo'n giede vader zou zijn
Mijn zoon is dol op me en wilt liever niet terug naar zijn moeder als hij een weekend bij mij geweest.
En ik doe een hoop met hem, bij zijn moeder is hij alleen en heeft hij ook gezegd dat hij eenzaam is.
Hij sliep tot voor kort nog bij zijn moeder in bed en heeft opeens een eigen kamer en bed omdat hij plaats moest maken voor haar nieuwe vriend.