Moeizame scheiding
donderdag 26 december 2019 om 15:08
Hallo iedereen,
Ik ben een man van begin 30 en lig sinds een tijdje in scheiding.
Mijn "bijna" ex vrouw heeft een chronische ziekte waardoor ik de afgelopen 4,5 a 5 jaar voor haar heb gezorgd, heb letterlijk alles gedaan voor haar en voor onze zoon die volgend jaar 5 wordt. Mijn ex vrouw heeft een uitkering, een gehandicapte parkeerplaats voor de deur, een parkeerkaart, rolstoel van de gemeente waar ze de afgelopen jaren in zat als we buiten de deur gingen en krijgt 2 x per week huishouding.
Toen de scheiding begon, waren er veel twijfels, moeten we echt uit elkaar? Kunnen we het niet nog proberen?
Het lukte niet, dus werd het proces gestart.
Om het kort te houden, zij wilde onze zoon volledig hebben, het gezag, alles...
We zijn in huwelijkse voorwaarden getrouwd en het huis, de auto en inboedel staan op haar naam, die heeft zij en dat is geen probleem.
Door haar ziekte heeft ze de afgelopen jaren niets gedaan, alleen maar op bed gelegen, kon het daglicht niet verdragen, alle prikkels waren te veel, waardoor dus alle zorg op mij kwam en het huishouden enz.
Kort nadat de scheiding begon, begon zij met afvallen, deed weer make up op, plaatste nieuwe foto's op social media, liep mij zwart te maken bij iedereen en kreeg ik vorige week het bericht dat ze een nieuwe vriend heeft en dolgelukkig is. Ze kan opeens alles weer, gaat met de auto naar haar nieuwe vriend toe, gedraagt zich als een verliefde tiener en heeft ons zoontje al aan hem voorgesteld, de scheiding loopt nog en ik merk aan mijn zoon dat die het nog hard aan het verwerken is en zijn papa en mama weer bij elkaar wilt hebben, gaat niet gebeuren.
Hoe moet ik hier mee omgaan? Het voelt als een steek in de rug en respectloos naar mijn zoon toe.
Ik ben een man van begin 30 en lig sinds een tijdje in scheiding.
Mijn "bijna" ex vrouw heeft een chronische ziekte waardoor ik de afgelopen 4,5 a 5 jaar voor haar heb gezorgd, heb letterlijk alles gedaan voor haar en voor onze zoon die volgend jaar 5 wordt. Mijn ex vrouw heeft een uitkering, een gehandicapte parkeerplaats voor de deur, een parkeerkaart, rolstoel van de gemeente waar ze de afgelopen jaren in zat als we buiten de deur gingen en krijgt 2 x per week huishouding.
Toen de scheiding begon, waren er veel twijfels, moeten we echt uit elkaar? Kunnen we het niet nog proberen?
Het lukte niet, dus werd het proces gestart.
Om het kort te houden, zij wilde onze zoon volledig hebben, het gezag, alles...
We zijn in huwelijkse voorwaarden getrouwd en het huis, de auto en inboedel staan op haar naam, die heeft zij en dat is geen probleem.
Door haar ziekte heeft ze de afgelopen jaren niets gedaan, alleen maar op bed gelegen, kon het daglicht niet verdragen, alle prikkels waren te veel, waardoor dus alle zorg op mij kwam en het huishouden enz.
Kort nadat de scheiding begon, begon zij met afvallen, deed weer make up op, plaatste nieuwe foto's op social media, liep mij zwart te maken bij iedereen en kreeg ik vorige week het bericht dat ze een nieuwe vriend heeft en dolgelukkig is. Ze kan opeens alles weer, gaat met de auto naar haar nieuwe vriend toe, gedraagt zich als een verliefde tiener en heeft ons zoontje al aan hem voorgesteld, de scheiding loopt nog en ik merk aan mijn zoon dat die het nog hard aan het verwerken is en zijn papa en mama weer bij elkaar wilt hebben, gaat niet gebeuren.
Hoe moet ik hier mee omgaan? Het voelt als een steek in de rug en respectloos naar mijn zoon toe.
donderdag 26 december 2019 om 18:26
Ga ik ook doen, heb morgen een afspraak staan met me advocaat.
En nu ze een nieuwe vriend heeft en weer helemaal happy is, veranderd ze ook richting mij, ze deed moeilijk over de vakanties en nu opeens wilt ze met haar nieuwe vriend op vakantie en mag ik mijn zoon wel de helft van de vakanties.
donderdag 26 december 2019 om 18:39
Je mag???Dexxxy schreef: ↑26-12-2019 18:26Ga ik ook doen, heb morgen een afspraak staan met me advocaat.
En nu ze een nieuwe vriend heeft en weer helemaal happy is, veranderd ze ook richting mij, ze deed moeilijk over de vakanties en nu opeens wilt ze met haar nieuwe vriend op vakantie en mag ik mijn zoon wel de helft van de vakanties.
Laat je niet zo ondersneeuwen joh!
Een vader heeft net zoveel recht op even veel tijd met zijn kind doorbrengen als een moeder.
donderdag 26 december 2019 om 18:42
donderdag 26 december 2019 om 18:52
donderdag 26 december 2019 om 19:28
donderdag 26 december 2019 om 19:56
Maar de vechtscheiding ligt geheel aan je ex. Tuurlijk. Wie is er hier nu aan het moddergooien?
Alles wordt uit de kast gehaald om je ex zo slecht mogelijk af te schilderen.
Om nog maar even een cliché uit de kast te halen. 5 jaar terug was ze wel goed genoeg om een kind mee te krijgen.
Toen had ze dus ook al die hoeveelheid ex vrienden die jij niet meer op op 2 handen kan tellen gehad.
donderdag 26 december 2019 om 20:03
Ze heeft het grootste gedeelte van de relatie haar mond over haar vorige relaties gehouden, ik wist dat ze een ex had, die anderen wist ik niet en niet dat ik het erg vond, maar ik zag op een gegeven moment wel een patroon en hoorde de verhalen over haar vorige relaties, ze heeft voor mij 4 koopwoningen gehad met exen en heeft met nog een aantal gehuurd en aan het einde van de relatie kwamen al haar exen op rijtje, ik schrok er een beetje van, niet zozeer dat ze zoveel exen heeft, maar met elke heeft samengewoond en het samenwonen niet langer dan 3 maanden had geduurd. Volgens haar lag het aan al die exen, maar zoals ik al zei hoorde ik meer van mensen om haar heen, zij is elke keer het huis uit gezet.sugarmiss schreef: ↑26-12-2019 19:56Maar de vechtscheiding ligt geheel aan je ex. Tuurlijk. Wie is er hier nu aan het moddergooien?
Alles wordt uit de kast gehaald om je ex zo slecht mogelijk af te schilderen.
Om nog maar even een cliché uit de kast te halen. 5 jaar terug was ze wel goed genoeg om een kind mee te krijgen.
Toen had ze dus ook al die hoeveelheid ex vrienden die jij niet meer op op 2 handen kan tellen gehad.
donderdag 26 december 2019 om 20:05
En dan wil ze nu de volledige zorg voor jullie zoon. Lekker geloofwaardig. Daar gaat toch geen rechter in mee joh.Dexxxy schreef: ↑26-12-2019 17:20Ze heeft de ziekte van Lyme, en ze begon pas zielig te doen toen ze de diagnose kreeg, ze lag opeens hele dagen in bed, kon geen licht verdragen, overal pijn, de rolstoel ging altijd mee in de auto.
En ik maar zorgen voor haar, ons kind, de hond, het huishouden, de boodschappen, het eten en nog butler spelen als ik vrij was van me werk.
donderdag 26 december 2019 om 20:09
Nee, daaromHerfstblaadje19 schreef: ↑26-12-2019 20:05En dan wil ze nu de volledige zorg voor jullie zoon. Lekker geloofwaardig. Daar gaat toch geen rechter in mee joh.
donderdag 26 december 2019 om 20:15
Je hebt al vader, net zoveel recht op je zoon als zij dat heeft.
Het lijkt mij belangrijk dat jij een bepaalde pro co'ouderschap positie inneemt. Je misgunt haar niks, vind het belangrijk dat je zoon ook zijn moeder ziet en wilt dat het op een volwassen en respectvolle manier geregeld wordt. Maar je wilt ook niet onder gedaan worden. Je hebt net zoveel recht als haar.
Stel je ex doet dit niet, mocht je ooit problemen krijgen, is het duidelijk voor enige instantie of rechter wie nu het co ouderschap in de weg zit.
Het is belangrijk dat jij en je ex het zo goed mogelijk regelen en je zoon er niet te veel last van heeft.
Succes!
donderdag 26 december 2019 om 20:17
Sterkte TO!
Houd in je achterhoofd dat met misgunnen je niets bereikt. Dat is niet goed voor haar, niet voor jezelf en niet voor je zoon. Het zou heel fijn zijn als je ex dat ook gaat inzien.
Hou bij belangrijke zaken voet bij stuk. Maar choose your battles. Let op dat je niet op iedere slak zout gaat leggen maar houd blik op het grotere geheel.
Sterkte!
Houd in je achterhoofd dat met misgunnen je niets bereikt. Dat is niet goed voor haar, niet voor jezelf en niet voor je zoon. Het zou heel fijn zijn als je ex dat ook gaat inzien.
Hou bij belangrijke zaken voet bij stuk. Maar choose your battles. Let op dat je niet op iedere slak zout gaat leggen maar houd blik op het grotere geheel.
Sterkte!
donderdag 26 december 2019 om 20:29
Dank je wel, het is ook niet mijn bedoeling om haar af te vallen, er is gewoon een hoop gebeurt de afgelopen jaren, zij heeft mij onder andere gedwongen om afstand te nemen van mijn familie en ging heel ver om dat voor elkaar te krijgen, ik was dom om erin te trappen en heb mijn familie 2 jaar niet mogen zien of spreken, ze wilde zelfs van onze achternaam af en wilde mij dus ook dwingen om mijn achternaam te veranderen, dat heb ik niet laten gebeuren gelukkig. Heb gelukkig weer goed contact met mijn familie en die zijn er desondanks voor mij. En zo zijn er nog meer dingen gebeurt die niet horen te gebeuren in een huwelijk, ze is gek op aandacht en omdat zij ziek was en ik een periode druk met me werk was, met onze zoon en ook haar aan het verzorgen was enz. Heeft zij aandacht bij andere mannen gezocht waar ik achter kwam en haar ermee heb geconfronteerd, ze was heel kil en zei dat het mijn fout was. Dit is allemaal nog maar het topje van de ijsberg.Angel64 schreef: ↑26-12-2019 20:17Sterkte TO!
Sterkte!
donderdag 26 december 2019 om 20:51
Je kunt niet zomaar eenhoofdig gezag krijgen, ook niet door een civiele procedure ervoor te starten. Dat zal rechtbank alleen overwegen als de andere ouder niet in staat is voor het kind te zorgen.Dexxxy schreef: ↑26-12-2019 17:23Het is andersom, zij heeft mij jaren lang onder de duim gehouden, mij als een slaafje gebruikt, wat best zwak van me was.
Een omgangsregeling is er al via een advocaat, maar zij wilt ons kind ook hebben voor zichzelf en heeft een plan ingediend bij de rechter zodat zij volledig gezag krijgt.
Dat zij een nieuwe relatie begint vindt ik prima, maar tijdens een scheiding een nieuwe partner aan je 4 jarige kind voorstellen, die al in de war dat zijn ouders uit elkaar zijn, is respectloos.
Jij kunt aantonen dat jij de afgelopen jaren jullie huishouden draaiende hield, laat dat zien in de rechtbank.
Laat je niet bang maken door deze dwaze plannen die bij de rechtbank alleen maar bakzeil halen.
Vooral niet laten merken natuurlijk.
donderdag 26 december 2019 om 20:54
Klopt, en het voordeel voor mij is dat zij vaak in de krant heeft gestaan met haar ziekte en waar elke keer in staat dat ik alles voor haar doe en ze zelf niet voor haar kind kan zorgen.Iyanlavanzandt schreef: ↑26-12-2019 20:51Je kunt niet zomaar eenhoofdig gezag krijgen, ook niet door een civiele procedure ervoor te starten. Dat zal rechtbank alleen overwegen als de andere ouder niet in staat is voor het kind te zorgen.
Jij kunt aantonen dat jij de afgelopen jaren jullie huishouden draaiende hield, laat dat zien in de rechtbank.
Laat je niet bang maken door deze dwaze plannen die bij de rechtbank alleen maar bakzeil halen.
Vooral niet laten merken natuurlijk.
En ik laat niets merken, heb ook duidelijk gezegd dat ik blij voor haar ben met haar nieuwe relatie en verder communiceren we alleen over ons kind.
donderdag 26 december 2019 om 22:41
Superirritant!Dexxxy schreef: ↑26-12-2019 18:21We begonnen met mediation, maar die wilde niet meegaan met haar eisen, volledig gezag, kind te allen tijden bij haar enz.
Toen heeft zij de mediation meteen afgekapt en een advocaat in de arm genomen en die advocaat was het ook niet eens met haar eisen en ouderschapsplan, tot ze een advocaat nam die het plan wel in wilde dienen.
donderdag 26 december 2019 om 22:48
Eeeuh, ik wil niet lullig klinken he maar je mag denk ik dan wel wat meer haar op je tanden kweken. Je familie niet MOGEN zien en dat ook nog accepteren.Dexxxy schreef: ↑26-12-2019 20:29Dank je wel, het is ook niet mijn bedoeling om haar af te vallen, er is gewoon een hoop gebeurt de afgelopen jaren, zij heeft mij onder andere gedwongen om afstand te nemen van mijn familie en ging heel ver om dat voor elkaar te krijgen, ik was dom om erin te trappen en heb mijn familie 2 jaar niet mogen zien of spreken, ze wilde zelfs van onze achternaam af en wilde mij dus ook dwingen om mijn achternaam te veranderen, dat heb ik niet laten gebeuren gelukkig.
In een relatie laat je elkaar toch in je waarde en ga je mensen toch niet verbieden om met anderen om te gaan.
Maar je was hier wel allemaal zelf bij he. Je hebt dit laten gebeuren. Snap niet waarom je dit geaccepteerd hebt.
donderdag 26 december 2019 om 23:07
Ik denk zomaar dat TO dat ook wel weet. Zoiets gaat geleidelijk en sluipt er meer en meer in. Achteraf is alles duidelijk en van afstand makkelijk oordelen.