Weddingplanner
vrijdag 27 december 2019 om 17:46
vrijdag 27 december 2019 om 19:00
vrijdag 27 december 2019 om 19:02
Doel van een weddingplanner is niet om geld te besparen, maar om allerlei zaken uit handen te nemen. M’n zusje had een weddingplanner. Heeft bakken met geld gekost, maar zij en zwager hebben beide een hele hectische baan en wilden niet teveel tijd kwijt zijn aan regeldingen vooraf. Op de dag zelf vervulde de weddingplanner de taak van de ceremoniemeester (die hadden ze dus ook niet).
vrijdag 27 december 2019 om 19:13
“ Tijd is geld, dus door tijd te besparen, bespaar je ook geld. Maar er is een directe impact die een weddingplanner kan hebben op je bruiloft. De meeste weddingplanners hebben namelijk een netwerk van leveranciers waarmee ze langdurig samenwerken. Ze kunnen daarom kortingen bedingen. Denk aan een drukker, DJ, trouwfotograaf, fotohokje, bruidswinkel, cateraar, trouwvervoer, etc. Vooral als jullie van jullie zelf weten dat jullie helemaal niet goed zijn in onderhandelen of het gewoon echt niet leuk vinden om te doen, kan een weddingplanner wellicht veel voor jullie betekenen!gizzmo-returns schreef: ↑27-12-2019 18:07Een weddingplanner die geld bespaard? Daar kan ik me niets bij voorstellen.
Hoe moeilijk kan het zijn om je eigen huwelijk te plannen, tenzij je 1000 gasten uitnodigt natuurlijk.
Nadelen van een weddingplanner inhuren
Er zijn natuurlijk ook nadelen te bedenken. Niet elke weddingplanner zal haar / zijn tarief helemaal terugverdienen met leverancierskortingen, zeker niet als je budget voor je bruiloft beperkt is. Weddingplanners kosten geld. “
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 27 december 2019 om 19:18
https://fotograafkiezen.nl/kosten-weddi ... nederland/
Best prijzig
Best prijzig
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 27 december 2019 om 19:33
Ik vind dat je, wat je van een WP vraagt, echt niet over kan laten aan een ceremoniemeester. Regel dan zelf alles op de grote dag en laat het niet over aan je dierbaarste persoon (daar komt CM toch meestal terecht).
Die heeft dan echt een kutdag als leverancier niet lekker loopt, vervoer niet komt etc etc. CM zou echt meer een eretaakje moeten zijn ipv logistiek manusje van alles op de trouwerij.
vrijdag 27 december 2019 om 19:38
Eens. Ik ben ooit een keer ceremoniemeester geweest en als ik nog een keer gevraagd word bedank ik er waarschijnlijk vriendelijk voor.Marlin2007 schreef: ↑27-12-2019 19:33Ik vind dat je, wat je van een WP vraagt, echt niet over kan laten aan een ceremoniemeester. Regel dan zelf alles op de grote dag en laat het niet over aan je dierbaarste persoon (daar komt CM toch meestal terecht).
Die heeft dan echt een kutdag als leverancier niet lekker loopt, vervoer niet komt etc etc. CM zou echt meer een eretaakje moeten zijn ipv logistiek manusje van alles op de trouwerij.
vrijdag 27 december 2019 om 20:06
blijfgewoonbianca schreef: ↑27-12-2019 19:13“ Tijd is geld, dus door tijd te besparen, bespaar je ook geld. Maar er is een directe impact die een weddingplanner kan hebben op je bruiloft. De meeste weddingplanners hebben namelijk een netwerk van leveranciers waarmee ze langdurig samenwerken. Ze kunnen daarom kortingen bedingen. Denk aan een drukker, DJ, trouwfotograaf, fotohokje, bruidswinkel, cateraar, trouwvervoer, etc. Vooral als jullie van jullie zelf weten dat jullie helemaal niet goed zijn in onderhandelen of het gewoon echt niet leuk vinden om te doen, kan een weddingplanner wellicht veel voor jullie betekenen!
Nadelen van een weddingplanner inhuren
Er zijn natuurlijk ook nadelen te bedenken. Niet elke weddingplanner zal haar / zijn tarief helemaal terugverdienen met leverancierskortingen, zeker niet als je budget voor je bruiloft beperkt is. Weddingplanners kosten geld. “
Ik denk dat ze dus met name aansturen op ‘hun’ adresjes, en een deel van de korting die ze krijgen in hun eigen zak steken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 27 december 2019 om 20:09
Het verschilt heel erg hoe wedding planners werken. Als bruiloftsleverancier heb ik er ook vaak mee te maken en ik doe niet aan commissie. Ik wil dat een bruidspaar voor mij kiest omdat ze mij de beste vinden of met mij de beste klik hebben. Niet omdat de wedding planner geduwd heeft omdat zij aan mij het meest verdiend. Voor mij (en voor veel anderen in de branche!) bestaat netwerken uit elkaar het gunnen omdat je elkaar goed vindt. Niet omdat je via die ander veel extra kunt verdienen. Maar dat zijn dus vaak de wedding planners met een hoger uurtarief, want die verdienen het niet aan de boekingen. En de bestede uren (en dat zijn er voor een wedding planner vaak écht heel veel...) moeten wel ergens door betaald worden.
zaterdag 28 december 2019 om 00:24
Ik heb ook zeker niet de illusie dat een weddingplanner 'zichzelf terug verdient'. Maar wat hierboven gequote werd: ik lees op meerdere sites dat ze vaak goede deals kunnen sluiten waardoor je bij de betreffende leverancier geld bespaart. Als een weddingplanner op die manier bijv. 500 kan besparen (op een budget van 10.000), scheelt dat toch weer.
Maar geen forummers met ervaring dus, denk ik?
Maar geen forummers met ervaring dus, denk ik?
zaterdag 28 december 2019 om 00:27
Reden waarom we een weddingplanner overwegen is omdat partner en ik wél graag een mooie bruiloft met alles erop en eraan willen (en dus niet maandagmorgen in het gemeentehuis) maar het organiseren daarvan allebei echt totaal niet leuk vinden.
We zijn allebei veel te chaotisch en kunnen echt geen overzicht bewaren bij dit soort dingen. Daarbij werk ik ruim 60 uur per week en heb ik in mijn vrije tijd weinig energie over voor dit soort dingen. Partner idem dito.
We zijn allebei veel te chaotisch en kunnen echt geen overzicht bewaren bij dit soort dingen. Daarbij werk ik ruim 60 uur per week en heb ik in mijn vrije tijd weinig energie over voor dit soort dingen. Partner idem dito.