Acceptatie
vrijdag 27 december 2019 om 12:58
Naar aanleiding van een ander topic het volgende: stel een man en vrouw samen. De man is stil/rustig praat niet makkelijk. De schoonfamilie zijn mensen die makkelijk praten en snappen het eigenlijk niet als iemand niet makkelijk praat. Hierdoor ligt de man niet goed bij de familie.
De schoonfamilie laten het initiatief bij de man liggen. Hij moet zelf maar praten. De man wordt niet bij gesprekken betrokken en zit er vaak verloren bij. Juist hierdoor is het voor hem nog moeilijker een gesprek te beginnen.
Uiteindelijk komen er kinderen. Deze zijn spontaan en schoonfam ontvangt ze met open armen. Er wordt lief tegen de kinderen gedaan en veel tegen gepraat. De man wordt nog steeds genegeerd.
Is het terecht wat de familie doet of gaan ze te ver?
De schoonfamilie laten het initiatief bij de man liggen. Hij moet zelf maar praten. De man wordt niet bij gesprekken betrokken en zit er vaak verloren bij. Juist hierdoor is het voor hem nog moeilijker een gesprek te beginnen.
Uiteindelijk komen er kinderen. Deze zijn spontaan en schoonfam ontvangt ze met open armen. Er wordt lief tegen de kinderen gedaan en veel tegen gepraat. De man wordt nog steeds genegeerd.
Is het terecht wat de familie doet of gaan ze te ver?
vrijdag 27 december 2019 om 23:17
bitterkoekjespudding schreef: ↑27-12-2019 22:04Hoe kan het dan dat andere familie van de schoonouders wel met de man praten? En dat hij daar wel een gesprek mee kan voeren?
Dat ligt dan aan de vooringenomen houding van de man. Een hele familie gaat niet 'iemand zitten negeren'. Er is geen complot tegen de man. Als hij gewoon interesseert doet en mee praat in plaats van vooringenomen gaat zitten wachten tot hij erbij betrokken wordt.
vrijdag 27 december 2019 om 23:17
Als je nooit initiatief neemt in een gesprek, dan ligt het aan jou, ja.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-12-2019 22:24Ik was gewoon verbaasd te lezen in het andere topic dat mensen daar ervan uit gingen dat die man het allemaal fout deed. En dat mensen heel makkelijk zeiden dat die man er zelf om vroeg genegeerd te worden. Ik vroeg me dus af als iemand rustig van aard is, en niet zo spontaan of het dan oke is om iemand te negeren. Dat het dus altijd aan zo iemand ligt en die andere mensen dus niets verkeerds doen.
En dat het dus ook oke is dan om kinderen wel te omarmen en accepteren en de schoonzoon helemaal niet. Als het echt zo extreem zou zijn, of het dan altijd zo is dat het aan degene ligt die rustig is. Dat lijkt mij namelijk niet altijd zo opgaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 27 december 2019 om 23:24
bitterkoekjespudding schreef: ↑27-12-2019 22:06Hoezo dan? Het kan toch zijn dat die vrouw zelf ook niet zo bij haar eigen familie hoort? Dat zij zelf zich anders gedraagt dan de sociale status die de familie voor ogen heeft. Dat de vrouw dus zelf een buitenbeentje van haar eigen familie is.
Inderdaad. Zij plaatsen zichzelf buiten hun familie. Zij zijn aan zichzelf aan het bewijzen dat hun familie vooroordelen over hun heeft. Zij zijn daarmee hun eigen vooroordeel over hun familie aan het waar maken. Als ze gewoon een beetje richting die familie zouden bewegen zouden ze waarschijnlijk merken dat die familie ook in hun richting beweegt.
vrijdag 27 december 2019 om 23:25
Dat een persoon rustig is kan hij/zij niks aan doen. Dat je dan tegen bepaalde problemen aan kan lopen is daarvan een gevolg. Als je daar geen problemen mee hebt is er niks aan de hand. Maar vind je die gevolgen vervelend dan zul je daar toch echt zelf iets mee moeten.bitterkoekjespudding schreef: ↑27-12-2019 22:50Maar ligt het nu altijd aan degene die rustig is zoals zo makkelijk gezegd werd in dat andere topic?
Hij zal echt zelf ook het gesprek met schoonouders moeten aangaan. Ik denk dat zij in de stand staan "aan een dood paard kun je niet trekken" en laten het voor wat het is. Dat is niet hun schuld.
vrijdag 27 december 2019 om 23:33
vrijdag 27 december 2019 om 23:37
het is zo verwarrend dat ik het op een feestje zou negeren
vrijdag 27 december 2019 om 23:40
vrijdag 27 december 2019 om 23:41
luiheidblijfgewoonbianca schreef: ↑27-12-2019 23:40Waarom denken moeilijk pratende mensen toch altijd maar dat een ander zin heeft om van alles uit de kast trekken ?
vrijdag 27 december 2019 om 23:45
ja maar die gaan vaak wel hand in hand
vrijdag 27 december 2019 om 23:45
ja maar die gaan vaak wel hand in hand
vrijdag 27 december 2019 om 23:49
Daarom stond ‘de man’ tussen haakjes
vrijdag 27 december 2019 om 23:53
Jazeker wel. Want het is ten eerste ‘als die mensen met die grote monden nu eens stil waren dan kon ik ook wat zeggen’ maar als die stil zijn komt er nog niks en zijn de makkelijke praters nog steeds verantwoordelijk voor het gesprek. Maar dan zijn ze dominant en praten ze teveel over zichzelf enz enz enz. In een normaal gesprek vertelt iemand op vakantie te zijn geweest, stel je 2 vragen en vertel je daarna iets over je eigen vakantie, stelt de ander weer een vraag, of vertelt iets, enz. Maar de niet-praters doen dat niet, die willen dat iemand vráágt hoe zijn vakantie was. Anders telt het niet.
vrijdag 27 december 2019 om 23:55
oh ja, en met een beetje pech verwijten ze jou ook nog dat je dominant bent. Terwijl zij zwijgend energie staan af te tappen van iedereenMalinois schreef: ↑27-12-2019 23:53Jazeker wel. Want het is ten eerste ‘als die mensen met die grote monden nu eens stil waren dan kon ik ook wat zeggen’ maar als die stil zijn komt er nog niks en zijn de makkelijke praters nog steeds verantwoordelijk voor het gesprek. Maar dan zijn ze dominant en praten ze teveel over zichzelf enz enz enz. In een normaal gesprek vertelt iemand op vakantie te zijn geweest, stel je 2 vragen en vertel je daarna iets over je eigen vakantie, stelt de ander weer een vraag, of vertelt iets, enz. Maar de niet-praters doen dat niet, die willen dat iemand vráágt hoe zijn vakantie was. Anders telt het niet.
vrijdag 27 december 2019 om 23:57
Heel vermoeiend. Ik heb daar niet altijd zin en ga soms bewust niet naast een bepaald iemand zitten. Dat voelt namelijk als “ werken “ ipv “ gezellig “ .Malinois schreef: ↑27-12-2019 23:53Jazeker wel. Want het is ten eerste ‘als die mensen met die grote monden nu eens stil waren dan kon ik ook wat zeggen’ maar als die stil zijn komt er nog niks en zijn de makkelijke praters nog steeds verantwoordelijk voor het gesprek. Maar dan zijn ze dominant en praten ze teveel over zichzelf enz enz enz. In een normaal gesprek vertelt iemand op vakantie te zijn geweest, stel je 2 vragen en vertel je daarna iets over je eigen vakantie, stelt de ander weer een vraag, of vertelt iets, enz. Maar de niet-praters doen dat niet, die willen dat iemand vráágt hoe zijn vakantie was. Anders telt het niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 27 december 2019 om 23:57
Zo’n zwart gat in de ruimte waar alle energie in verdwijnt. Die passief agressief zit af te wachten tot iemand dóór heeft dat ze geïrriteerd is omdat ze zich genegeerd voelt.
vrijdag 27 december 2019 om 23:58
Jup. Dat voelt echt als werken.blijfgewoonbianca schreef: ↑27-12-2019 23:57Heel vermoeiend. Ik heb daar niet altijd zin en ga soms bewust niet naast een bepaald iemand zitten. Dat voelt namelijk als “ werken “ ipv “ gezellig “ .
zaterdag 28 december 2019 om 00:15
ja ,dubbel tarief.
dat schoonmoeder na een uur zegt; zo de tijd zit erop Henkie.