Moeizame scheiding
donderdag 26 december 2019 om 15:08
Hallo iedereen,
Ik ben een man van begin 30 en lig sinds een tijdje in scheiding.
Mijn "bijna" ex vrouw heeft een chronische ziekte waardoor ik de afgelopen 4,5 a 5 jaar voor haar heb gezorgd, heb letterlijk alles gedaan voor haar en voor onze zoon die volgend jaar 5 wordt. Mijn ex vrouw heeft een uitkering, een gehandicapte parkeerplaats voor de deur, een parkeerkaart, rolstoel van de gemeente waar ze de afgelopen jaren in zat als we buiten de deur gingen en krijgt 2 x per week huishouding.
Toen de scheiding begon, waren er veel twijfels, moeten we echt uit elkaar? Kunnen we het niet nog proberen?
Het lukte niet, dus werd het proces gestart.
Om het kort te houden, zij wilde onze zoon volledig hebben, het gezag, alles...
We zijn in huwelijkse voorwaarden getrouwd en het huis, de auto en inboedel staan op haar naam, die heeft zij en dat is geen probleem.
Door haar ziekte heeft ze de afgelopen jaren niets gedaan, alleen maar op bed gelegen, kon het daglicht niet verdragen, alle prikkels waren te veel, waardoor dus alle zorg op mij kwam en het huishouden enz.
Kort nadat de scheiding begon, begon zij met afvallen, deed weer make up op, plaatste nieuwe foto's op social media, liep mij zwart te maken bij iedereen en kreeg ik vorige week het bericht dat ze een nieuwe vriend heeft en dolgelukkig is. Ze kan opeens alles weer, gaat met de auto naar haar nieuwe vriend toe, gedraagt zich als een verliefde tiener en heeft ons zoontje al aan hem voorgesteld, de scheiding loopt nog en ik merk aan mijn zoon dat die het nog hard aan het verwerken is en zijn papa en mama weer bij elkaar wilt hebben, gaat niet gebeuren.
Hoe moet ik hier mee omgaan? Het voelt als een steek in de rug en respectloos naar mijn zoon toe.
Ik ben een man van begin 30 en lig sinds een tijdje in scheiding.
Mijn "bijna" ex vrouw heeft een chronische ziekte waardoor ik de afgelopen 4,5 a 5 jaar voor haar heb gezorgd, heb letterlijk alles gedaan voor haar en voor onze zoon die volgend jaar 5 wordt. Mijn ex vrouw heeft een uitkering, een gehandicapte parkeerplaats voor de deur, een parkeerkaart, rolstoel van de gemeente waar ze de afgelopen jaren in zat als we buiten de deur gingen en krijgt 2 x per week huishouding.
Toen de scheiding begon, waren er veel twijfels, moeten we echt uit elkaar? Kunnen we het niet nog proberen?
Het lukte niet, dus werd het proces gestart.
Om het kort te houden, zij wilde onze zoon volledig hebben, het gezag, alles...
We zijn in huwelijkse voorwaarden getrouwd en het huis, de auto en inboedel staan op haar naam, die heeft zij en dat is geen probleem.
Door haar ziekte heeft ze de afgelopen jaren niets gedaan, alleen maar op bed gelegen, kon het daglicht niet verdragen, alle prikkels waren te veel, waardoor dus alle zorg op mij kwam en het huishouden enz.
Kort nadat de scheiding begon, begon zij met afvallen, deed weer make up op, plaatste nieuwe foto's op social media, liep mij zwart te maken bij iedereen en kreeg ik vorige week het bericht dat ze een nieuwe vriend heeft en dolgelukkig is. Ze kan opeens alles weer, gaat met de auto naar haar nieuwe vriend toe, gedraagt zich als een verliefde tiener en heeft ons zoontje al aan hem voorgesteld, de scheiding loopt nog en ik merk aan mijn zoon dat die het nog hard aan het verwerken is en zijn papa en mama weer bij elkaar wilt hebben, gaat niet gebeuren.
Hoe moet ik hier mee omgaan? Het voelt als een steek in de rug en respectloos naar mijn zoon toe.
donderdag 26 december 2019 om 23:16
Duidelijk. Je wilde zelf niet meer dan een weekend in de 14 dagen vanwege je werk. Het ouderschapsplan is al goedgekeurd door de rechter.
Toen ben je niet voor co-ouderschap gegaan. Anders had de rechter deze omgangsregeling niet goed gekeurd.
Wie van jullie tweeën heeft de eerste stap gezet om nu toch een andere omgangsregeling te willen?
Toen ben je niet voor co-ouderschap gegaan. Anders had de rechter deze omgangsregeling niet goed gekeurd.
Wie van jullie tweeën heeft de eerste stap gezet om nu toch een andere omgangsregeling te willen?
donderdag 26 december 2019 om 23:50
Inderdaad. Zo zorgzaam vind ik het niet klinken dat ja alleen maar omhetweekendvader wil zijn.
vrijdag 27 december 2019 om 00:37
Het moet en zal negatief zijn he?!sugarmiss schreef: ↑26-12-2019 23:16Duidelijk. Je wilde zelf niet meer dan een weekend in de 14 dagen vanwege je werk. Het ouderschapsplan is al goedgekeurd door de rechter.
vrijdag 27 december 2019 om 00:40
Hij zit in de knoop met zijn werk als verpleegkundige, avonddiensten en nachtdiensten.
TO is van plan hier werk van te maken en om meer aangepaste diensten vragen, zodat het mogelijk wordt meer te zijn dan een weekendvader.
De wil daartoe is er.
vrijdag 27 december 2019 om 01:35
Maar het is toch echt niet de bedoeling dat als de scheiding is uitgesproken en het ouderschapsplan is goedgekeurd door de rechter je binnen afzienbare tijd weer naar de rechter gaat met oh nee ik wil het eigenlijk toch allemaal anders.
Beide ouders zijn bij de scheiding accoord gegaan met een weekendregeling.
Het zou mij niet verbazen als TO puur uit wrok richting zijn ex omdat ze zo snel een nieuwe vriend heeft en lijkt te zijn opgeknapt van haar ziekte nu ineens wel voor co-ouderschap wil gaan.
En dat ex toen op haar buurt heeft gezegd nou dan ga ik voor eenhoofdig gezag. Al is dat laatste totaal niet realistisch on te eisen.
Mensen bedenken zich niet zomaar zonder reden.
De reden waarom to zich heeft bedacht is te lezen in dit topic.
Er moet ook een reden zijn waarom de ex van to ineens voor eenhoofdig gezag wil gaan na eerder accoord te zijn gegaan met een weekendregeling die gunstig is voor haar.
Daavoor lijkt mij dat moddergooien wat to nu doet en een afspraak weer willen openbreken mij een hele goede verklaring.
sugarmiss wijzigde dit bericht op 27-12-2019 02:24
Reden: Deze forummer verward met een andere forummer.
Reden: Deze forummer verward met een andere forummer.
8.17% gewijzigd
vrijdag 27 december 2019 om 02:03
Wat ik uit de op opmaak is dat er een voorlopige voorziening is en dat de scheiding nog niet rond is.
Ik kan van to voorstellen dat hij eerst meg zn werkgever rond moet krijgen dat hij zo'n rooster heeft dat hij c.a. 50% van de zorg op zich kan nemen.
En dat ex zonder overleg een ouderschapsplan voor de definitieve uitspraak heeft opgesteld waarin ze voor 100 procent gezag over de kinderen wil.
TO laat je goed adviseren en zoek steun evt via de huisarts bij een praktijkondersteuner en speel openkaart op werk.
Sterkte
Ik kan van to voorstellen dat hij eerst meg zn werkgever rond moet krijgen dat hij zo'n rooster heeft dat hij c.a. 50% van de zorg op zich kan nemen.
En dat ex zonder overleg een ouderschapsplan voor de definitieve uitspraak heeft opgesteld waarin ze voor 100 procent gezag over de kinderen wil.
TO laat je goed adviseren en zoek steun evt via de huisarts bij een praktijkondersteuner en speel openkaart op werk.
Sterkte
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 27 december 2019 om 07:05
Er zit bij jou duidelijk heel veel wrok naar haar toe. Dat zou ik als ik jou was toch maar heel snel achter je laten, want jouw zoon krijgt dat mee en ook zelf heb je daar last van.Dexxxy schreef: ↑26-12-2019 20:29Dank je wel, het is ook niet mijn bedoeling om haar af te vallen, er is gewoon een hoop gebeurt de afgelopen jaren, zij heeft mij onder andere gedwongen om afstand te nemen van mijn familie en ging heel ver om dat voor elkaar te krijgen, ik was dom om erin te trappen en heb mijn familie 2 jaar niet mogen zien of spreken, ze wilde zelfs van onze achternaam af en wilde mij dus ook dwingen om mijn achternaam te veranderen, dat heb ik niet laten gebeuren gelukkig. Heb gelukkig weer goed contact met mijn familie en die zijn er desondanks voor mij. En zo zijn er nog meer dingen gebeurt die niet horen te gebeuren in een huwelijk, ze is gek op aandacht en omdat zij ziek was en ik een periode druk met me werk was, met onze zoon en ook haar aan het verzorgen was enz. Heeft zij aandacht bij andere mannen gezocht waar ik achter kwam en haar ermee heb geconfronteerd, ze was heel kil en zei dat het mijn fout was. Dit is allemaal nog maar het topje van de ijsberg.
Een regeling die er eenmaal is zal zelden gewijzigd worden. Bijzondere keuze, zo’n weekend in de twee weken regeling als jouw vrouw zo ziek is. Maar grote kans dat het daarbij blijft.
Bedenk jezelf dat alles wat gebeurt is niet jou zomaar is overkomen, maar dat je daarbij was en een rol in hebt gespeeld.
Scheiden en gescheiden zijn is enorm lastig, maar je zal daarmee moeten dealen. Jij lijkt vooral in verzet te zijn. Stop daarmee en ga constructieve keuzes maken.
vrijdag 27 december 2019 om 22:22
En hiermee akkoord gaan terwijl je al die jaren alleen voor jullie kind gezorgd hebt omdat zij niks kon??
Dit is echt niet van de ene op de andere dag allemaal gebeurd en geregeld, als TO iets had willen regelen werkgewijs was ie daar allang mee bezig en dan kom je niet nu aankakken met “dat is een goed idee voor de toekomst”. Dan had je alles al uitgezocht, van familie tot flexoppas, navragen bij collega’s hoe die dat doen, etc etc.
vrijdag 27 december 2019 om 22:36
Dit dus. Als het omgekeerd was geweest, een vrouw die jarenlang had gesloofd om haar door ziekte geplaagde man te verzorgen en te ondersteunen, en die man had opeens een miraculeuze genezing ondergaan zodra ze uit elkaar waren, en had dan opeens wél elke avond mooi aangekleed en verzorg kunnen gaan feesten, dan waren de commentaren heel anders geweest. Dan is het dat de vrouw zo uitgebuit was door die narcistische en egoïstische man, en dat het juist zo mooi was dat ze met nachtdiensten en avonddiensten sappelde voor haar kinderen, en de knuffels waren niet van de lucht geweest.
Maar nou zijn de rollen omgedraaid en nou is alsnog die man de kwaaie pier...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 28 december 2019 om 08:21
Je vrouw word wel erg herkenbaar zo. Niet sjiek...
In de verpleging kun je juist makkelijk co ouderen. 50/50 hoeft niet precies voor co ouderschap en je bent om het weekend vrij als je die week alleen de dagdiensten doet en in de week dat hij er niet is een dienst extra zit je makkelijk aan gemiddeld 32 uur.
Je kan ook co ouderen op jouw rooster. Als je werkt is je zoon bij haar en anders bij jou. Zo doe ik het nu en het werkt prima. Ik geef mijn rooster aan ex en dan weet hij voor een half jaar wanneer hij de kinderen heeft.
In de verpleging kun je juist makkelijk co ouderen. 50/50 hoeft niet precies voor co ouderschap en je bent om het weekend vrij als je die week alleen de dagdiensten doet en in de week dat hij er niet is een dienst extra zit je makkelijk aan gemiddeld 32 uur.
Je kan ook co ouderen op jouw rooster. Als je werkt is je zoon bij haar en anders bij jou. Zo doe ik het nu en het werkt prima. Ik geef mijn rooster aan ex en dan weet hij voor een half jaar wanneer hij de kinderen heeft.
zaterdag 28 december 2019 om 08:30
-Red- schreef: ↑27-12-2019 22:22En hiermee akkoord gaan terwijl je al die jaren alleen voor jullie kind gezorgd hebt omdat zij niks kon??
Dit is echt niet van de ene op de andere dag allemaal gebeurd en geregeld, als TO iets had willen regelen werkgewijs was ie daar allang mee bezig en dan kom je niet nu aankakken met “dat is een goed idee voor de toekomst”. Dan had je alles al uitgezocht, van familie tot flexoppas, navragen bij collega’s hoe die dat doen, etc etc.
Nou dat ja. Blijkbaar vindt TO het wel best zo en gaat het hem toch vooral om zijn ex en zijn frustratie over de afgelopen jaren en over hoe zijn ex het nu naar haar zin heeft. Misschien heeft TO ook gewoon even genoeg van het zorgen na zoveel jaar (te)veel(?) te doen en vindt hij het heerlijk zo maar hij moet wel beseffen dat wat hij nu vastlegt niet zomaar even veranderd kan worden als hij later zijn zoon toch graag meer wil zien. Nu kun je makkelijk co-ouderschap krijgen, straks heeft het kind een ritme en moet het in het belang van het kind zijn om dat om te kunnen gooien (als moeder het niet eens is met de door hem gewenste verandering).
zaterdag 28 december 2019 om 08:36
Allereerst: wat kunnen mensen toch vreselijk bot reageren op dit forum!
TO zoekt duidelijk iemand om even mee te kletsen, even zijn verhaal kwijt te kunnen en wat iemand anders ermee zou doen.
En dan word er gereageerd alsof hij haar zwart maakt, hun zoontje bij haar probeert weg te houden en nog meer dingen die ik lees . Alsof hij zich al niet gefrustreerd en rot genoeg voelt! Sinds wanneer is die (digitale dan in dit geval) arm om iemand geen niet meer dan normaal in zo'n situatie?
TO, misschien kan je proberen met je ex vrouw te praten. Zet voor jezelf alles op een blaadje, zodat je niet dichtklapt als jullie bij elkaar zijn. Zeg dat ze je op deze manier pijn doet, dat je echt alles voor haar hebt willen doen(en gedaan hebt), maar dat ze van het 1 op het andere moment wel genezen lijkt nu jij uit haar leven bent? En dat je Co ouderschap wilt!
Ik wens je heel veel sterkte!
TO zoekt duidelijk iemand om even mee te kletsen, even zijn verhaal kwijt te kunnen en wat iemand anders ermee zou doen.
En dan word er gereageerd alsof hij haar zwart maakt, hun zoontje bij haar probeert weg te houden en nog meer dingen die ik lees . Alsof hij zich al niet gefrustreerd en rot genoeg voelt! Sinds wanneer is die (digitale dan in dit geval) arm om iemand geen niet meer dan normaal in zo'n situatie?
TO, misschien kan je proberen met je ex vrouw te praten. Zet voor jezelf alles op een blaadje, zodat je niet dichtklapt als jullie bij elkaar zijn. Zeg dat ze je op deze manier pijn doet, dat je echt alles voor haar hebt willen doen(en gedaan hebt), maar dat ze van het 1 op het andere moment wel genezen lijkt nu jij uit haar leven bent? En dat je Co ouderschap wilt!
Ik wens je heel veel sterkte!
zaterdag 28 december 2019 om 09:03
Geloof mij, alles valt te regelen, hoe moeilijk het ook is, alles kan makkelijk vervalst worden en mensen kunnen zich zo gedragen alsof het zo is, ik ken genoeg in mijn omgeving die kiplekker zijn en alsnog in de ziektewet zijn terecht gekomen, of mensen die van een uitkering genieten waar ze totaal geen recht op hebben.sugarmiss schreef: ↑26-12-2019 17:30Ik weet niet hoe lang de aanstaande ex vrouw van to al de ziekte van llyme heeft en wat daar het verloop van is.
Masr zou het kunnen dat de vrouw van to echt heel zoek is geweest en dat to daar heel weinig begrip voor heeft kunnen opbrengen?
Hij noemt haar een hypochonder maar een ziektewet of wia uitkering krijg je tegenwoordig niet zo gemakkelijk en een invaliden parkeerplaats ook niet.
Kan het niet zo zijn dat zij nu herstellende is van de ziekte en zich dus beter voelt en dat zij zo teleurgesteld was in haar man dat hij haar een hypochonder noemde en haar niet steunde dat ze genoeg van hem had en nu hewoon op zoek is gegaan naar een leukere man duw haar geen hypochonder noemt
To klinkt nogal boos op haar. Maar zo gek is het toch niet dat als je vrouw ziek is en het dus niet kan dat je dan taken in huis over neemt.
zaterdag 28 december 2019 om 09:15
Soms doen mensen alsof omdat ze zich schamen voor de echte reden. Ook gaat niet iedereen alles op tegel leggen. Mijn omgeving weet maar een fractie van mijn ellende. Ik heb geen zin om alles uit te leggen, ze zouden het niet geloven of begrijpen. Als ik daardoor weer in de ziektewet zou komen (is eerder gebeurd) zouden veel mensen denken: tsss wat een BS.Bordorood schreef: ↑28-12-2019 09:03Geloof mij, alles valt te regelen, hoe moeilijk het ook is, alles kan makkelijk vervalst worden en mensen kunnen zich zo gedragen alsof het zo is, ik ken genoeg in mijn omgeving die kiplekker zijn en alsnog in de ziektewet zijn terecht gekomen, of mensen die van een uitkering genieten waar ze totaal geen recht op hebben.
zaterdag 28 december 2019 om 09:38
ik heb het niet over mensen die op de een of ander manier een echte reden hebben en er wel recht op hebben, maar over mensen die niks mankeren, maar toch wat binnen willen harken terwijl ze uit hun neus lopen te eten. En dan heb ik het over een persoon die op zijn werk op krukken loopt en alles moet maar aangepast worden aan hem of haar, maar als je hem in een ander stad tegenkomt is ie kiplekker, wonder boven wonder geen krukken nodig. Dit is dan iets kleins, dan heb ik het niet over mensen die zich voordoen alsof ze niet helemaal in orde zijn en dat zo goed kunnen spelen, maar alleen bij jou laten ze wel zien dat ze in orde zijn, als je ze ermee confronteert lachen ze dat een beetje weg. En ga zo maar door.LoveLucy schreef: ↑28-12-2019 09:15Soms doen mensen alsof omdat ze zich schamen voor de echte reden. Ook gaat niet iedereen alles op tegel leggen. Mijn omgeving weet maar een fractie van mijn ellende. Ik heb geen zin om alles uit te leggen, ze zouden het niet geloven of begrijpen. Als ik daardoor weer in de ziektewet zou komen (is eerder gebeurd) zouden veel mensen denken: tsss wat een BS.
zaterdag 28 december 2019 om 10:55
Alsof hij haar zwartmaakt? Alsof? Dan wil ik niet weten wat jij wel zwart maken vindt, want dit is het wel in mijn boekje hoor. Frustraties of niet.Femme-fatale schreef: ↑28-12-2019 08:36Allereerst: wat kunnen mensen toch vreselijk bot reageren op dit forum!
zaterdag 28 december 2019 om 11:02
zondag 29 december 2019 om 10:39
Nou jawel hoor, gedrag zegt genoeg. En als je naief bent als ze de overheid letterlijk uitlachen omdat de zogenaamde deskundige niks doorhebben, met alle respect, dan ben je echt dom om nog medelijden te hebben. En ik weet waar ik over praat, kom uit die grot, zo lief is de wereld niet. Kijk maar hoeveel fraudeurs er gepakt worden, of hebben al die instanties het mis en verdoem ze hun tijd om mensen extra in de gaten te houden, zodra ze opmerken dat er gefraudeerd word? Die uitkering instanties zitten er weer naast he, om een boete op te leggen terwijl ze allemaal zo eerlijk zijn.. Pffjustagirly schreef: ↑28-12-2019 10:18Je kunt niet alles weten en zien wat een ander mankeert.
On topic, als TO co ouderschap wil moet hij dat nu gaan regelen. Meteen.
zondag 29 december 2019 om 11:47
Er is hier al een topic over, zie bijstand.
Dit gaat een heeeeeele lange discussie opleveren, dus ik ga er even niet op in.
Eens dat fraudeurs aangepakt moeten worden hoor. Maar zoveel zijn dat er volgens mij niet.
Ik heb trouwens geen medelijden, met niemand, en ben ook niet dom.
Je klinkt nogal gefrustreerd?!
Dit gaat een heeeeeele lange discussie opleveren, dus ik ga er even niet op in.
Eens dat fraudeurs aangepakt moeten worden hoor. Maar zoveel zijn dat er volgens mij niet.
Ik heb trouwens geen medelijden, met niemand, en ben ook niet dom.
Je klinkt nogal gefrustreerd?!