Ex blijft lonken

30-12-2019 09:20 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik wil dit even van mij afschrijven. Een jaar of 10 geleden heb ik een topvrouw leren kennen. Ik zat toen in een relatie, maar was nog jong en ging destijds spanning buiten de deur zoeken... Slecht, I know. Maar die meid waar ik toen een relatie mee had, was gewoon niet de juiste voor me. Het was te saai voor me! Dus ik weet in ieder geval wat voor vrouw niet bij me past.

Deze vrouw is eigenlijk nooit uit mijn leven verdwenen. We spraken zo nu en dan elkaar telefonisch en append. Beetje luisterend oor naar elkaar. Uiteraard zat er ook altijd die spanning in de lucht. Nooit meer real-life afgesproken, sinds ik weer een nieuwe relatie kreeg. Het contact was altijd bij vlagen. Weken of maanden geen contact, soms tijdje wel.

Ik ben nu alweer ong 9 maanden single en laatste tijd hebben we weer contact. Er zijn echter wat probleempjes: ze woont meer dan 2 uur rijden van me af, dus zomaar afspreken zit er niet in. Daarnaast zit zij zelf momenteel in een relatie. Zij en haar vriend hebben nu 3 jaar.

Toch zoekt ze steeds weer contact met me. Zwak als ik ben trap ik steeds in die val... Het is zo heerlijk! Laatst ook weer afgesproken, want haar vriend was een paar dagen weg. Het leidt me alleen enorm af van hetgeen ik wil in de liefde. Gewoon iemand vinden die volledig voor me gaat.

Moet ik dit met die vrouw nu afkappen? Ik bedoel ik ben single, maar dit leidt tot niets. Zij zal haar vriend niet verlaten...

Thnx mensen voor jullie tijd en adviezen.
sugarmiss schreef:
30-12-2019 09:47
Je was toen nog niet toe aan een relatie?

Je had toen wel een relatie maar ging vreemd met haar. Die relatie heb je uitgemaakt want saai. Deze vrouw paste beter bij jou.

Dus ga vooral met haar verder.
Zij is een onbetrouwbaar rotmens die met jouw afsprak terwijl zij wist dat jij een relatie had. Maar dat vond jij leuk. Ze was tenminste niet so saai als jouw toenmalige vriendin.

Zij is nog steeds dat zelfde onbetrouwbare rotmens want zij zoekt contact met jou terwijl ze een vriend heeft. Maar jij vindt haar nog steeds leuk.

En aangezien jij ook een vteemdganger bent passen jullie dus bij elkaar. Ga lekker met haar verder.
Zodat jullie geen anderen die wel een monogame relatie willen ongelukkig maken.

Nooit weten of ze nu wel of niet een ander ernaast heeft houdt het lekker spannend. En dan wordt het nooit saai zoals met je eerste vriendin.
:thumbsup:
Goed gezegd.
Je hebt ook gelijk.

Voor sommige mensen is liefde een vanzelfsprekendheid. Aan jouw berichten te lezen, hoor jij daar ook bij. Dat vind ik oprecht fijn voor je! Deze mensen zijn van jongs af aan opgevoed op juiste emotionele manier. Er is geen goed of fout, maar alles is te herleiden vanuit de opvoeding en dat maakt dat sommige mensen het wat lastiger hebben als het gaat om emotionele banden.
Malinois schreef:
30-12-2019 10:44
Je bent een onvolwassen gast die niet in staat is tot normale stabiele relaties en kickt op drama. Dit heeft zo ontzettend niks met liefde te maken
Ipv iemand negatief bejegenen, kun je ook proberen wat verder na te denken en jezelf in iemand te verplaatsen. Nogmaals, fijn dat jij de definitie liefde kent! Dat meen ik. Probleem is vaak dat er bij deze mensen het op andere vlakken schort... Hieruit komt frustratie voort en is het hierdoor lekker afgeven op anderen. Vooral op vlakken in het leven waar jezelf zo goed in presteert.
An_Dre_Hash_Dag schreef:
30-12-2019 10:51
Ipv iemand negatief bejegenen, kun je ook proberen wat verder na te denken en jezelf in iemand te verplaatsen. Nogmaals, fijn dat jij de definitie liefde kent! Dat meen ik. Probleem is vaak dat er bij deze mensen het op andere vlakken schort... Hieruit komt frustratie voort en is het hierdoor lekker afgeven op anderen. Vooral op vlakken in het leven waar jezelf zo goed in presteert.
Ja hoor.
An_Dre_Hash_Dag schreef:
30-12-2019 10:51
Dat hoop je dan maar hè? Je hebt geen idee over mijn leven. Jij maakt gezinnen kapot. En dan mag je je eigen jeugd niet als excuus gebruiken voor het verknallen van de jeugd van kinderen wat mij betreft.

Daarbij deed je in je eerste topic zo jubelend en liet je even weg dat het een ex was die nota bene gebonden was. Klein detail.. en dan nu gaan huilen over ‘ik heb nooit liefde geleerd’.

Zal best. Kut voor je. Daar bestaat therapie voor
Eens! Bedrog en leugens zijn niet oké.
Punt.
Malinois schreef:
30-12-2019 10:56
Dat hoop je dan maar hè? Je hebt geen idee over mijn leven. Jij maakt gezinnen kapot. En dan mag je je eigen jeugd niet als excuus gebruiken voor het verknallen van de jeugd van kinderen wat mij betreft.

Daarbij deed je in je eerste topic zo jubelend en liet je even weg dat het een ex was die nota bene gebonden was. Klein detail.. en dan nu gaan huilen over ‘ik heb nooit liefde geleerd’.

Zal best. Kut voor je. Daar bestaat therapie voor
Aannames Malinois. Ik liet geen details weg, want het gaat hier om 2 verschillende vrouwen...

Ik oordeel niet over jouw leven. Daar weet ik idd niks van. Enige wat ik bespeur is dat je mij vanuit het negatieve benaderd. Het feit dat je mijn oudere topic aanhaalt zegt mij veel over je. Ik veroordeel je niet. Ik spreek gewoon uit hoe ik er naar kijk. Net zoals ik open en bloot hier mijn kwesties bespreek als het gaat over liefde, nou ja relationele banden.
Grappig dat deze dan ook op 2 uur afstand woont. Maar die date wilde je toch nooit meer kwijt, toekomstplannen alles? Watskegebeurt?
Maar deze vrouw, je hebt een zwak voor haar oké dat kan kan.
MAAR zij is al bezet.
Dus kan er toch niks uit voortkomen verder?
Hou er dan mee op.
Vorige week had je ineens een soulmate gevonden die je nog nooit in het echt had ontmoet. Wat is daarmee gebeurd trouwens? Ben je wanhopig op zoek naar liefde?
Malinois schreef:
30-12-2019 11:02
Grappig dat deze dan ook op 2 uur afstand woont. Maar die date wilde je toch nooit meer kwijt, toekomstplannen alles? Watskegebeurt?
Revelations Malinois
justagirly schreef:
30-12-2019 11:03
Maar deze vrouw, je hebt een zwak voor haar oké dat kan kan.
MAAR zij is al bezet.
Dus kan er toch niks uit voortkomen verder?
Hou er dan mee op.
I know! Zeg dat ook ff tegen haar... Ik kan idd alleen mijn eigen handelen controleren. Haar aandachtszoekerij heb ik niet in de hand. Wel hoe ik hier op reageer en naar handel. Dank girly!
An_Dre_Hash_Dag schreef:
30-12-2019 11:05
Revelations Malinois
Praat Nederlands met me. Hoe oud ben jij eigenlijk?
An_Dre_Hash_Dag schreef:
30-12-2019 11:07
I know! Zeg dat ook ff tegen haar... Ik kan idd alleen mijn eigen handelen controleren. Haar aandachtszoekerij heb ik niet in de hand. Wel hoe ik hier op reageer en naar handel. Dank girly!
Ze zit op 2 uur afstand, je kunt haar aandachtzoekerij prima afketsen. Blokkeren en negeren. Simpel toch?
Malinois schreef:
Praat Nederlands met me. Hoe oud ben jij eigenlijk?
Waarom commandeer je? Voor mij ook weer een teken van frustratie. Je nam zelf net het woordje therapie in de mond. Ik hoop dat dat je helpt.

Sommige zaken bespreek ik liever niet. Ik gaf je enkel een hint. Aan jou om die in te vullen, hoe jij dat wilt. Ik maak de keuze om op dat punt geen totale openheid van zaken te geven. Ik hoop dst je dat respecteert.
Ik maak daar uit op ‘te oud voor dit gedrag’

Maar ik ben wel uitgepraat ook. Succes met je liefdesleven verder.
Lillybit schreef:
30-12-2019 11:17
Ze zit op 2 uur afstand, je kunt haar aandachtzoekerij prima afketsen. Blokkeren en negeren. Simpel toch?
Ja, ik romantiseer alles te veel. We kennen elkaar al ong 10 jaar. Op de een of andere manier vind ik dat best bijzonder... Maar je hebt gelijk. If its meant to be dan komen we daar wel achter.
Malinois schreef:
30-12-2019 11:21
Ik maak daar uit op ‘te oud voor dit gedrag’

Maar ik ben wel uitgepraat ook. Succes met je liefdesleven verder.
Dank je. Jij bedankt voor jouw tijd en moeite om met mij het gesprek aan te gaan. Ik wens jou ook het beste!
An_Dre_Hash_Dag schreef:
30-12-2019 11:21
Ja, ik romantiseer alles te veel. We kennen elkaar al ong 10 jaar. Op de een of andere manier vind ik dat best bijzonder... Maar je hebt gelijk. If its meant to be dan komen we daar wel achter.
Het is niet meant to be. Liefde is luchtige, fijne, makkelijke, oprechte liefde waar je jezelf mag zijn.
Liefde is, dat waar je gelukkig van wordt zonder te moeten strijden. Meant to be is overromantiseren. Meant to be is denken dat drama liefde is. Meant to be is denken dat het moet omdat het een uitdaging is.
Weet je wat meant to be is? De liefde voor je kind, onvoorwaardelijke, pure liefde.
En kijk uit met wat voor soort partner(s) je in de toekomst aan je kind wilt blootstellen.
An_Dre_Hash_Dag schreef:
30-12-2019 09:37
Trouw zijn is voor mij het belangrijkste wat er is! Door de jaren heen heb ik dat wel geleerd. Dus zodra ik weer een relatie heb dan vind ik het ook niet moeilijk om het contact af te kappen/op een laag pitje te zetten.

Nu ben ik single... Het is zo fucked up. Kan me nooit richten op iets! Ik weet dat je gelijk hebt Dutchy. Thnx
L*lkoek, sex en spanning zijn voor jou het belangrijkste. Als je 'trouw' belangrijk vindt, bedoel je waarschijnlijk dat je partner trouw moet zijn.
Voor jou hoeft dat niet, want het is zó spannend, en je weet dat het fout is! Ja, de meeste vreemdgangers weten dat niet, maar jij wel, niks aan de hand dus.

En ik vind het helemaal prima. Je hoeft andermans waarden niet na te leven. Je moet alleen niet gaan lopen jammeren als je krijgt wat je naleeft. Ga er gewoon voor, volg je hart, of iets anders, maar klaag niet.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
SteunEndeToeverlaet schreef:
30-12-2019 12:04
L*lkoek, sex en spanning zijn voor jou het belangrijkste. Als je 'trouw' belangrijk vindt, bedoel je waarschijnlijk dat je partner trouw moet zijn.
Voor jou hoeft dat niet, want het is zó spannend, en je weet dat het fout is! Ja, de meeste vreemdgangers weten dat niet, maar jij wel, niks aan de hand dus.

En ik vind het helemaal prima. Je hoeft andermans waarden niet na te leven. Je moet alleen niet gaan lopen jammeren als je krijgt wat je naleeft. Ga er gewoon voor, volg je hart, of iets anders, maar klaag niet.
Eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger?
Alles wat je zegt roept weerstand op. Je lult vijf kwartier in een uur om je gelijk te halen. Overal heb je een weerwoord op in prachtige terminologiën, maar je verbale laklaagje is flinterdun.
Herkenbaar, ik had ook 1 keertje afgesproken met iemand die in een relatie zat (terwijl ik zelf single was).
Was niet veel gebeurd (gelukkig).
Maar nu ik weer een relatie heb, besef ik dat zulke contacten mij in ieder geval niet echt gelukkig maken.
Een mens wil iemand hebben voor zichzelf en niet 'de restjes van iemands leven'.
An_Dre_Hash_Dag schreef:
Je hebt ook dat in de hand. Het is heel simpel om haar ‘aandachtszoekerij’ te negeren. Nummer blokkeren en ‘hoppa’: probleem opgelost. Maar je wilt het niet. Je geniet van de aandacht, omdat je even niets anders hebt.
Verman jezelf even en verbreek ieder contact.
An_Dre_Hash_Dag schreef:
30-12-2019 10:48
Je hebt ook gelijk.

Voor sommige mensen is liefde een vanzelfsprekendheid. Aan jouw berichten te lezen, hoor jij daar ook bij. Dat vind ik oprecht fijn voor je! Deze mensen zijn van jongs af aan opgevoed op juiste emotionele manier. Er is geen goed of fout, maar alles is te herleiden vanuit de opvoeding en dat maakt dat sommige mensen het wat lastiger hebben als het gaat om emotionele banden.
Je denkt te veel na. Waar het op neer komt is dat jij moeite hebt met hechten. En dat je daardoor heel raar gaat doen.
De oplossing is niet de juiste vrouw zoeken of een vrouw die op een af andere manier beter bij je past, maar je hechtingsstijl helen. Eventueel met een professional. Pas dan kan je echt voor een relatie gaan en bij je niet zo wispelturig met vreemdgaan en dan opeens super verliefd en iemand na 1 date nooit meer willen laten gaan.
Dit ligt bij jou en niet bjj een vrouw. Ik zou even helemaal niet daten als ik jou was en op zoek gaan naar jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven