Dagje weg

30-12-2019 14:41 14 berichten
Hoi,

Over 3 weken hebben de kinderen een studiedag en man dezelfde dag vrij, dus dan willen we iets leuks gaan doen.

Liefst met de trein, autorijden doen we al genoeg dus voor dagjes weg nemen we liever de trein.
We zijn de vorige studiedag een dagje naar Den Haag geweest (paleis, tweede kamer enz). Vorige week met de trein naar het spoorwegmuseum.

Iemand leuke tips? Liefst tot max. 2 uur vanaf Rotterdam.
De kinderen vinden veel leuk, dagje dingen bekijken, ergens eten, museum. Dierentuinen hebben we allemaal al gehad dus dat liever niet.

Ben benieuwd of er leuke ideeën voorbij komen :mrgreen:
anoniem_227343 wijzigde dit bericht op 30-12-2019 14:52
1.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
naturalis is heel leuk om te doen
Nemo in Amsterdam?
Hoe oud zijn de kinderen?

Amsterdam blijven de kinderen hier leuk vinden. Madame Tussauds, de Amsterdam Dungeon, het Scheepvaartmuseum, Nemo: allemaal even leuk!
Kinderen zijn trouwens, 6, 8 en 9 jaar :)
Leiden is leuk en dan Corpus bezoeken.
Of naar Amsterdam om met de boot het Light Festival te zien.
Ik ga op dat soort dagen graag naar de Efteling, dan is het niet zo druk. Zo niet, in de buurt van Zaltbommel vind ik GeoFort erg leuk, al moet het daar wel goed weer voor zijn, aangezien alles buiten is. Slot Loevenstein vond ik ook erg interessant voor kinderen. Ze krijgen een sleutel waarmee ze kastjes etc. kunnen openen. Ik weet niet of jullie een museumkaart hebben, maar die geldt dus voor beide musea, je zou het ook kunnen combineren.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hoe oud zijn de kinderen?
Ha, zie het nu.

Museum van de 20e eeuw is misschien wel leuk. Wel helemaal in Hoorn NH.

Nemo is ook altijd leuk en in Amsterdam is sowieso zat te doen en te zien. Weet niet of light festival nog aan is in Amsterdam dan, maar dat weet google vast wel.

En Corpus is ook echt leuk. Vanaf 6 jaar.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 30-12-2019 15:09
85.99% gewijzigd
Mosterd, ik lees nu pas dat jullie graag met de trein gaan. Dan is GeoFort niet zo handig. Rotterdam kennen jullie ongetwijfeld al erg goed, anders vind ik het Scheepvaartmuseum interessant.
In Amsterdam is Nemo interessant voor kinderen. Mijn kinderen vinden het Rijksmuseum erg interessant, vooral het gedeelte met wapens.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Leuke tips al, bedankt!
Corpus zie ik regelmatig terugkomen, wist niet of dat al leuk is voor kleine kinderen maar minimumleeftijd is 6 lees ik. Gaat ook op 't lijstje!
Ik zou gaan voor Nemo
Museon en omniversum in Den Haag. Ligt naast elkaar en makkelijk te bereiken met ov
Due-scimmie schreef:
30-12-2019 16:19
Ik zou gaan voor Nemo
Ik ook! Het grote voordeel is dat het daar normaal (in weekenden en schoolvakanties) standaard stervensdruk is en je niet overal bij kunt / alles kunt doen. Dat kan op zo’n dag wel.

Museum voor Beeld en Geluid in Hilversum is nog niet genoemd, maar vonden onze kinderen ook fantastisch. Ligt naast het treinstation. Nadeel is dat je het niet echt kunt combineren met iets anders, dus de vraag is of dan een hele dag waard is. Meer geschikt voor een saaie zondagmiddag :)
Leiden heeft verschillende musea die ook voor kinderen erg leuk zijn én op loopafstand van Leiden CS: Rijksmuseum voor Oudheden, Naturalis, Volkenkunde en Hortus Botanicus. Bij die laatste kun je ook erg lekker lunchen :). Bij al deze plekken hebben ze wel iets van een speurtocht voor kinderen (vaak gratis), wat het wat levendiger maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven