Teleurgesteld in iedereen
dinsdag 31 december 2019 om 11:45
Er is afgelopen jaar veel gebeurt op relatiegebied.
Man en ik wonen vanwege zorg voor de kinderen op platonische basis samen.
Veel mensen weten wat er gebeurt is in onze omgeving.
Wat ik weg mis is steun van mijn omgeving.
Vrienden, familie, schoonfamilie. De laatste keer dat iemand vroeg hoe het met mij ging is maanden geleden.
Het is alsof iedereen denkt het zal wel goed gaan.
Ik geef wel eens aan het eenzaam te zijn, het zwaar te hebben maar er komt nauwelijks reactie
Mensen die beloven dat ze bellen om af te spreken laten nooit wat horen.
Verwacht ik te veel?
Dat men na een half jaar nog aan mij denkt?
Ik wil niet te veel verwachten, eerlijk zijn in mijn verwachtingen maar ik merk dat ik ook boos en teleurgesteld ben. Zeker nu rond deze dagen
Man en ik wonen vanwege zorg voor de kinderen op platonische basis samen.
Veel mensen weten wat er gebeurt is in onze omgeving.
Wat ik weg mis is steun van mijn omgeving.
Vrienden, familie, schoonfamilie. De laatste keer dat iemand vroeg hoe het met mij ging is maanden geleden.
Het is alsof iedereen denkt het zal wel goed gaan.
Ik geef wel eens aan het eenzaam te zijn, het zwaar te hebben maar er komt nauwelijks reactie
Mensen die beloven dat ze bellen om af te spreken laten nooit wat horen.
Verwacht ik te veel?
Dat men na een half jaar nog aan mij denkt?
Ik wil niet te veel verwachten, eerlijk zijn in mijn verwachtingen maar ik merk dat ik ook boos en teleurgesteld ben. Zeker nu rond deze dagen
dinsdag 31 december 2019 om 11:54
Wat had je dan verwacht? Dat al je vrienden en familie elke dag komen om je een schouderklopje te geven omdat je zo zielig bent en het toch zo goed doet? Jouw problemen zijn hun problemen niet, zij hebben hun eigen zorgen. Informeer jij daar naar?
Jij hebt , samen met je man, besloten om je leven te leven zoals je nu doet. Voldoet het niet, valt het tegen? Verander het
Jij hebt , samen met je man, besloten om je leven te leven zoals je nu doet. Voldoet het niet, valt het tegen? Verander het
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 31 december 2019 om 11:54
Mensen zijn vaak heel erg gericht op zichzelf. En kan je vaak lang wachten totdat een ander interesse in je heeft. Niet omdat ze niet willen of geen interesse hebben maar gewoon omdat hun eigen leven / gezin een grotere prioriteit is.
Ik kan je alleen maar adviseren om duidelijker te zijn in je hulp vraag. Niet tussen neus en lippen aangeven dat je wel eens eenzaam bent. Want voor de buitenwereld gaat alles goed bij je. Stel concreet iets voor. Bel zelf eens iemand op om af te spreken. Vraag ook eens aan een ander hoe het echt gaat etc.
Nu zit je in een vicieuze cirkel. Je hebt een zware tijd achter de rug, je hebt nu een modus gevonden. Mensen denken dat het nu dus wel goed gaat en willen je dan met rust laten. En door het met rust laten, ga jij je meer eenzaam voelen.
Ik kan je alleen maar adviseren om duidelijker te zijn in je hulp vraag. Niet tussen neus en lippen aangeven dat je wel eens eenzaam bent. Want voor de buitenwereld gaat alles goed bij je. Stel concreet iets voor. Bel zelf eens iemand op om af te spreken. Vraag ook eens aan een ander hoe het echt gaat etc.
Nu zit je in een vicieuze cirkel. Je hebt een zware tijd achter de rug, je hebt nu een modus gevonden. Mensen denken dat het nu dus wel goed gaat en willen je dan met rust laten. En door het met rust laten, ga jij je meer eenzaam voelen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 31 december 2019 om 11:57
Nee niet iedere dag, maar wel in ieder geval sinds september 1 keer.nlies schreef: ↑31-12-2019 11:54Wat had je dan verwacht? Dat al je vrienden en familie elke dag komen om je een schouderklopje te geven omdat je zo zielig bent en het toch zo goed doet? Jouw problemen zijn hun problemen niet, zij hebben hun eigen zorgen. Informeer jij daar naar?
Ja ik probeer zoveel mogelijk te informeren naar ik merk wel dat ik daar minder zin in heb.
dinsdag 31 december 2019 om 12:00
dinsdag 31 december 2019 om 12:02
Misschien hebben zij wel minder zin om naar jou te informeren.
Verwachtingen zijn de moeder van teleurstelling. Kom uit je slachtoffer rol. Spreek uit wat je vindt en verwacht als het echt zo belangrijk is. Accepteer wat je niet kan veranderen en verander wat je niet kan accepteren. Zorg voor jezelf en je kinderen. Je hebt alleen controle over jezelf.
Happy 2020
dinsdag 31 december 2019 om 12:08
Ja, als je dat letterlijk zo zegt is het anders inderdaad. Maar misschien vinden mensen dat je het niet goed aanpakt en dat je blijft zitten in een situatie die niet goed voor je is.
Zo te lezen zit er geen verandering of oplossing aan te komen?
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 31-12-2019 12:09
Reden: Was “niet” vergeten
Reden: Was “niet” vergeten
0.64% gewijzigd
dinsdag 31 december 2019 om 12:14
Misschien ligt daar wel de oplossing.
Iedereen heeft eigen sores, dus als je vooraf al zegt dat je het zwaar hebt en eenzaam bent, weet de ander dat er verwacht wordt jou op te beuren en dat het geen gezellig uitje samen lol maken wordt. Je verwacht dan nog al wat van een ander. Daarvoor kan je beter naar een professional. Die wordt betaald om naar jouw verdriet te luisteren en geeft je tools om minder eenzaam te zijn.
Als je wil krijgen wat je verlangt moet je eerst bedenken wat dat is. Wil je meer contact en gezelligheid? Nodig dan iemand uit om samen 'gezellig te wandelen en lol te maken'. Dat laat zien dat je zelf iets aan je probleem doet en dan is er heus wel even ruimte voor een goed gesprek, maar niet de hele wandeling.
dinsdag 31 december 2019 om 12:16
Probeer het geluk en vooral je eigen geluk niet van anderen afhankelijk te laten zijn. Ik snap dat je je eenzaam voelt, maar anderen hebben het helaas ook veel te druk en veelal genoeg aan hun eigen hoofd.
Mocht je echt je ei kwijt willen mag je mij altijd een pb sturen...en soms is het fijn om er even over om de tafel te gaan zitten met bv je huisarts.
Mocht je echt je ei kwijt willen mag je mij altijd een pb sturen...en soms is het fijn om er even over om de tafel te gaan zitten met bv je huisarts.
dinsdag 31 december 2019 om 12:17
Misschien ben ik dan heel raar maar zijn vriendschappen dan alleen voor de lol?ramy72 schreef: ↑31-12-2019 12:14Misschien ligt daar wel de oplossing.
Iedereen heeft eigen sores, dus als je vooraf al zegt dat je het zwaar hebt en eenzaam bent, weet de ander dat er verwacht wordt jou op te beuren en dat het geen gezellig uitje samen lol maken wordt. Je verwacht dan nog al wat van een ander. Daarvoor kan je beter naar een professional. Die wordt betaald om naar jouw verdriet te luisteren en geeft je tools om minder eenzaam te zijn.
Als je wil krijgen wat je verlangt moet je eerst bedenken wat dat is. Wil je meer contact en gezelligheid? Nodig dan iemand uit om samen 'gezellig te wandelen en lol te maken'. Dat laat zien dat je zelf iets aan je probleem doet en dan is er heus wel even ruimte voor een goed gesprek, maar niet de hele wandeling.
Ik ga naar verjaardagen, feestjes etc ik probeer lol met iedereen te hebben. Maar dat is toch niet alles wat een vriendschap inhoudt.
dinsdag 31 december 2019 om 12:20
ik denk het niet.
een vriendin van mij zit al zo,n 20 jaar in een problematische relatie.
als ik bij haar ben draait het gesprek altijd op dezelfde problematiek uit, je kunt het uittekenen.
maar zolang zijzelf niks veranderd blijft het zo.
wij slapen nooit.
dinsdag 31 december 2019 om 12:24
dinsdag 31 december 2019 om 12:25
mensen kunnen er niks mee.
wij slapen nooit.
dinsdag 31 december 2019 om 12:34
Het punt is dat mensen er niet zoveel mee kunnen.
Ik ben in november geopereerd aan mijn rug. Geen lichte operatie en met een herstel van een jaar. Na een paar weken waren mensen verbaasd dat ik nog niet weer beter was. En ze waren al helemaal vergeten dat in mijn geval de kans groot is dat ik helemaal niet compleet herstel.
Natuurlijk ben ik ook teleurgesteld, maar ik realiseer me ook dat voor andere mensen het leven wel gewoon doorgaat.