Zwanger worden vanaf december 2019

donderdag 28 november 2019 om 08:49

Naam | Leeftijd | #Kind | NOD/ Zwanger | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Fitze | 33 | 2 | ![]() | Geen |
Selene | 32 | 1 | .. | Geen |
Suusy | 31 | 1 | 07-01 | Geen |
Snunnie | 29 | 1 | 18-01 | Geen |
Gelukszoeker | 31 | 1 | 05-02 | Geen |
Wishfulthinking | 36 | 1 | 26-01 | Geen |
Sneeuwwitje | 32 | 2 | 07-02 | Geen |
Luikje | 32 | 1 | 07-02 | Geen |
HartjeJynx | 24 | 1 | 23-01 | Geen |
Elisabert | 35 | 2 | .. | Geen |
BabyGroot | 28 | 1 | 30-01 | Onregelmatige cyclus |
Millie91 | 28 | 1 | .. | PCOS |
ASP | .. | 2 | ? | Geen |
Vosje1987 | 32 | 1 | 09-01 | Geen |
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.

UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.
Wij klussen niet

Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd

woensdag 1 januari 2020 om 14:38

woensdag 1 januari 2020 om 16:36
Hi Dames,
Gelukkig nieuwjaar! Zoals vele al hebben gezegd, hopelijk wordt het inderdaad een jaar met veel baby's!
Selene, voorzichtig gefeliciteerd!
Hier, merk ik stiekem dat ik er heel veel mee bezig ben, ieder gevoel wat ik heb, probeer ik te relateren aan een mogelijke zwangerschap. Aangezien ik er vorig jaar (of ja, in 2018) ook zo mee bezig was, neem ik even een stapje terug. Ik wil namelijk niet, dat het mij gaat beheersen. Het gaat dan ook niet meer leuk worden, om gewoonweg te genieten van de seks.
Dames, ik zal denk ik wel zo nu en dan mee blijven lezen, zodat ik kan zien hoe het met jullie gaat, maar mee schrijven denk ik niet. Het is voor nu belangrijk, dat ik het loslaat.
Zoals de anderen hebben gezegd, het was/is inderdaad een leuk groepje, maar nu is het voor mij tijd om afscheid te nemen.
Dus Fitze, je mag mij uit te de tabel halen, wellicht kan iemand anders dan mijn plaats innemen!
Indien er bij mij blij nieuws is, dan zal ik het zeker melden.
Veel succes meiden!
Gelukkig nieuwjaar! Zoals vele al hebben gezegd, hopelijk wordt het inderdaad een jaar met veel baby's!

Hier, merk ik stiekem dat ik er heel veel mee bezig ben, ieder gevoel wat ik heb, probeer ik te relateren aan een mogelijke zwangerschap. Aangezien ik er vorig jaar (of ja, in 2018) ook zo mee bezig was, neem ik even een stapje terug. Ik wil namelijk niet, dat het mij gaat beheersen. Het gaat dan ook niet meer leuk worden, om gewoonweg te genieten van de seks.
Dames, ik zal denk ik wel zo nu en dan mee blijven lezen, zodat ik kan zien hoe het met jullie gaat, maar mee schrijven denk ik niet. Het is voor nu belangrijk, dat ik het loslaat.
Zoals de anderen hebben gezegd, het was/is inderdaad een leuk groepje, maar nu is het voor mij tijd om afscheid te nemen.

Dus Fitze, je mag mij uit te de tabel halen, wellicht kan iemand anders dan mijn plaats innemen!
Veel succes meiden!
woensdag 1 januari 2020 om 16:56
Oeeeh Selene ik zie zeker wat!
Ik ben heel benieuwd naar de volgende, hopelijk donkerdere test!
Gefeliciteerd
En gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik ben ook heel blij met het topic en met jullie betrokkenheid. In het bijzonder Fitze die ook nog de administratie zo goed bijhoudt.
Over de ovulatietesten: ik test inderdaad elke dag tot ik een positieve krijg. Bij PCOS kan je wel meerdere momenten hebben waarop de test positief is, maar het eitje niet springt. Maar uiteindelijk springt hij wel, en dan heb je tenminste een soort indicatie wanneer
Ik heb ook de officiële diagnose, dus ik hoef niet eerst een jaar te proberen voor ik naar een fertiliteitsarts kan. Maar we willen zelf graag kijken wat mogelijk is zonder medisch ingrijpen, want dat is ook best heftig om hormonen te moeten slikken enzo. We hebben ook geen haast gelukkig.
Gefeliciteerd

En gelukkig nieuwjaar allemaal! Ik ben ook heel blij met het topic en met jullie betrokkenheid. In het bijzonder Fitze die ook nog de administratie zo goed bijhoudt.
Over de ovulatietesten: ik test inderdaad elke dag tot ik een positieve krijg. Bij PCOS kan je wel meerdere momenten hebben waarop de test positief is, maar het eitje niet springt. Maar uiteindelijk springt hij wel, en dan heb je tenminste een soort indicatie wanneer

Ik heb ook de officiële diagnose, dus ik hoef niet eerst een jaar te proberen voor ik naar een fertiliteitsarts kan. Maar we willen zelf graag kijken wat mogelijk is zonder medisch ingrijpen, want dat is ook best heftig om hormonen te moeten slikken enzo. We hebben ook geen haast gelukkig.
woensdag 1 januari 2020 om 17:47
Als eerste iedereen een gelukkig nieuwjaar! Dat we veel
mogen zien!
selene spannend zeg! Heel goed kijkend zie ik een streep, snel maar weer testen en hopelijk wordt hij dan duidelijker!
Ja fitze echt fijn dat je alles zo bij houdt. Zo is het mooi overzichtelijk en ben je goed op de hoogte als je even spiekt!
Sunshine jammer maar begrijpelijk! Vooral doen waar je zelf prettig bij voelt. Hopelijk komt er toch binnenkort een berichtje dat je zwanger bent.
Millie, kan me voorstellen dat je zonder hormonen wil proberen. Kan me alleen wel ook goed voorstellen dat die extra onzekerheid ook niet altijd makkelijk is. Wel fijn dat je de druk er voor jezelf wat af kan halen.
Ik ben echt wel gaat, slecht geslapen want we hadden het hele huis vol slapers vanwege zeer dichte mist. Het wel heel gezellig gehad dus dat maakt veel goed. Vanavond nog even lekker niks en morgen werken en dan alweer weekend. Ik heb niks te klagen geloof ik
Komende dagen wel ergens mijn eisprong gok ik, dus we moeten het de komende dagen maar even gezellig maken.

selene spannend zeg! Heel goed kijkend zie ik een streep, snel maar weer testen en hopelijk wordt hij dan duidelijker!
Ja fitze echt fijn dat je alles zo bij houdt. Zo is het mooi overzichtelijk en ben je goed op de hoogte als je even spiekt!
Sunshine jammer maar begrijpelijk! Vooral doen waar je zelf prettig bij voelt. Hopelijk komt er toch binnenkort een berichtje dat je zwanger bent.
Millie, kan me voorstellen dat je zonder hormonen wil proberen. Kan me alleen wel ook goed voorstellen dat die extra onzekerheid ook niet altijd makkelijk is. Wel fijn dat je de druk er voor jezelf wat af kan halen.
Ik ben echt wel gaat, slecht geslapen want we hadden het hele huis vol slapers vanwege zeer dichte mist. Het wel heel gezellig gehad dus dat maakt veel goed. Vanavond nog even lekker niks en morgen werken en dan alweer weekend. Ik heb niks te klagen geloof ik
Komende dagen wel ergens mijn eisprong gok ik, dus we moeten het de komende dagen maar even gezellig maken.
woensdag 1 januari 2020 om 19:58
Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Ik was even mijlenver achter met de berichtjes, was ook even niet meer zo bezig met zwanger worden, wat eigenlijk wel lekker was! Wel gebruik gemaakt van de vruchtbare dagen, ik heb half januari mijn NOD.
Bij mijn andere zwangerschappen had ik wel al de week voor mijn nod de eerste misselijkheid en grotere tepels dus ik ga er eigenlijk vanuit dat ik het wel weet als het is gelukt. Ik merk ook wel dat wij het super zouden vinden als het lukt maar ook niet het einde van de wereld als het niet lukt en we met ons drietjes blijven. We hebben het zo ook wel heel goed.
Hebben jullie daar ideeen bij?
En ik sluit me aan bij alle mensen die Fitze bedanken, je bent echt een leuke lieve moderator
.
Ik was even mijlenver achter met de berichtjes, was ook even niet meer zo bezig met zwanger worden, wat eigenlijk wel lekker was! Wel gebruik gemaakt van de vruchtbare dagen, ik heb half januari mijn NOD.
Bij mijn andere zwangerschappen had ik wel al de week voor mijn nod de eerste misselijkheid en grotere tepels dus ik ga er eigenlijk vanuit dat ik het wel weet als het is gelukt. Ik merk ook wel dat wij het super zouden vinden als het lukt maar ook niet het einde van de wereld als het niet lukt en we met ons drietjes blijven. We hebben het zo ook wel heel goed.
En ik sluit me aan bij alle mensen die Fitze bedanken, je bent echt een leuke lieve moderator

woensdag 1 januari 2020 om 20:26

woensdag 1 januari 2020 om 20:31
SunShine18 schreef: ↑01-01-2020 16:36Hi Dames,
Zoals de anderen hebben gezegd, het was/is inderdaad een leuk groepje, maar nu is het voor mij tijd om afscheid te nemen.![]()
Veel succes meiden!
Ook als je geen blij nieuws hebt kan je hier je hart luchten. Veel plezier met vrijen!

woensdag 1 januari 2020 om 20:40
Millie91 schreef: ↑01-01-2020 16:56Oeeeh Selene ik zie zeker wat!
Gefeliciteerd![]()
Over de ovulatietesten: ik test inderdaad elke dag tot ik een positieve krijg. Bij PCOS kan je wel meerdere momenten hebben waarop de test positief is, maar het eitje niet springt. Maar uiteindelijk springt hij wel, en dan heb je tenminste een soort indicatie wanneer![]()
Ik ben ook benieuwd naar de volgende test van Selene

En ik snap dat je niet aan de hormonen wil

woensdag 1 januari 2020 om 20:42
snunnie schreef: ↑01-01-2020 17:47Als eerste iedereen een gelukkig nieuwjaar! Dat we veelmogen zien!
Dat moet dikke mist zijn geweest

Enne, fijn weekend

woensdag 1 januari 2020 om 20:48
Elisabert schreef: ↑01-01-2020 19:58Gelukkig nieuwjaar allemaal!
En ik sluit me aan bij alle mensen die Fitze bedanken, je bent echt een leuke lieve moderator.
Waar zal ik je NOD ongeveer op zetten?
Ik ben er tussen ongesteldheid en ovulatie ook minder mee bezig. Dat zijn qua zwanger worden toch een beetje dooie weken.
Ik was net voor mijn NOD de vorige keer al kotsmisselijk. En dat ging pas weg na de bevalling. Maar ik had ook de griep toen dus dacht ik, dat het daar aan lag.
Het is voor ons ook niet het einde van de wereld als het niet lukt. We hebben immers een prachtmensje gemaakt. Maar ik voel dat mijn hart nog plek heeft voor meer kindjes. We hopen ook op een tweeling. Dan zijn we gelijk klaar

woensdag 1 januari 2020 om 21:07
woensdag 1 januari 2020 om 22:06
Selene Wat een leuke ontwikkeling! Ik ben heel benieuwd hoe je testen zich gaan ontwikkelen komende dagen! Ik zie alleen met heel veel moeite slechts een hele vage waas, maar durf het zeker nog geen streep te noemen. Ik ben dan misschien erg behoudend en voorzichtig, maar durf je nog niet goed te feliciteren. Wanneer was je NOD precies? Je had het over een early test... Het schijnt nog zo vaak mis te gaan bij testen voor NOD. Misschien is het beter om even te wachten Fitze met de zwanger smileys tot we het zeker weten? Ik zou het zo sneu vinden als ‘ie weer weggehaald moet worden omdat iets niet doorzet. Is het een idee deze pas te plaatsen als we (de betreffende persoon) volledig overtuigd zijn dat het raak is?
Selene ik duim echt enorm mee dat het komende dagen oploopt en je snel een knaller van een test hebt!
Selene ik duim echt enorm mee dat het komende dagen oploopt en je snel een knaller van een test hebt!
woensdag 1 januari 2020 om 22:17
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat al jullie dromen in 2020 mogen uitkomen en we allemaal in 2020 (opnieuw) mama (to be) mogen worden 
Door alle drukke feestdagen is het me niet gelukt steeds te reageren. Heb wel alles bijgelezen.
Selene super spannend zeg. Wanneer is je nod? Ik las inderdaad ook wel dat het "beter" is die echt af te wachten voor je test. Hoop heel erg mee dat dit al een positieve test is.
Mocht het bij mij niet lukken zwanger te raken zou ik dat wel heel erg vinden. Het is stiekem wel altijd een droom geweest om mama te worden en zou het echt vreselijk vinden als ik dat niet zou mogen meemaken.
Morgen is trouwens mijn nod. Ik begin het nu wel heel erg spannend te vinden weer. Ik heb sinds een paar dagen iets gespannen borsten en vandaag en gisteren gevoel in mijn onderbuik dat menstruatie eraan komt. Kan dus heel goed zijn dat ik morgen gewoon ongesteld wordt maar fingers crossed dat het toch iets anders betekent.
seaofdreams Ben heel benieuwd of jij nog nieuws hebt.
Fitze Ik deel dat het heel fijn is dat je alles zo mooi voor ons bijhoudt
thanks.

Door alle drukke feestdagen is het me niet gelukt steeds te reageren. Heb wel alles bijgelezen.
Selene super spannend zeg. Wanneer is je nod? Ik las inderdaad ook wel dat het "beter" is die echt af te wachten voor je test. Hoop heel erg mee dat dit al een positieve test is.
Mocht het bij mij niet lukken zwanger te raken zou ik dat wel heel erg vinden. Het is stiekem wel altijd een droom geweest om mama te worden en zou het echt vreselijk vinden als ik dat niet zou mogen meemaken.
Morgen is trouwens mijn nod. Ik begin het nu wel heel erg spannend te vinden weer. Ik heb sinds een paar dagen iets gespannen borsten en vandaag en gisteren gevoel in mijn onderbuik dat menstruatie eraan komt. Kan dus heel goed zijn dat ik morgen gewoon ongesteld wordt maar fingers crossed dat het toch iets anders betekent.
seaofdreams Ben heel benieuwd of jij nog nieuws hebt.
Fitze Ik deel dat het heel fijn is dat je alles zo mooi voor ons bijhoudt

donderdag 2 januari 2020 om 08:09
Fitze was inderdaad goede mist! Werd ook nauwelijks vuurwerk afgestoken omdat die gewoon niet te zien was. Dat heeft iedereen gister nog gedaan
Misselijk tot de bevalling dat lijkt mij ook pittig!
Ik denk dat ik het wel lastig ga vinden als het niet lukt, maar voornamelijk ook omdat wij het dan niet zelf zijn die denkwijze maken. Als de keuze lichamelijk voor je gemaakt wordt lijkt me pittig. Ik weet wel dat we net zo gelukkig met als zonder kinderen zijn, dus dat scheelt. Denk dat het voor mijn man wel heel lastig zou zijn!
Gelukszoeker spannend zeg. Hopelijk geen ongesteldheid deze dag. Die dag ervoor vind ik altijd het meest lastige.

Misselijk tot de bevalling dat lijkt mij ook pittig!
Ik denk dat ik het wel lastig ga vinden als het niet lukt, maar voornamelijk ook omdat wij het dan niet zelf zijn die denkwijze maken. Als de keuze lichamelijk voor je gemaakt wordt lijkt me pittig. Ik weet wel dat we net zo gelukkig met als zonder kinderen zijn, dus dat scheelt. Denk dat het voor mijn man wel heel lastig zou zijn!
Gelukszoeker spannend zeg. Hopelijk geen ongesteldheid deze dag. Die dag ervoor vind ik altijd het meest lastige.
donderdag 2 januari 2020 om 08:14
Toch nog even een berichtje voor Sunshine. Jammer dat je even een stapje terug doet, ik vond het erg gezellig dat je mee schreef. Snap je beslissing tegelijk ook heel goed. Het is een dun lijntje tussen er energie van krijgen en dat het alles gaat beheersen (zeker ook doordat iedereen op elk symptoom let). Ik wens je in ieder geval veel succes met jullie wens, dat 2020 ook jullie jaar mag worden.
En laat, als je de behoefte hebt gerust wat horen!

donderdag 2 januari 2020 om 09:26
Elisabert schreef: ↑01-01-2020 21:07Tot aan je bevalling Fitze? Oh wat vreselijk lijkt me dat. Ik hoop zoooo voor je dat het een volgende keer anders is...
En hopen op een tweelingwel risicovoller.. maar ook wel heel erg bijzonder.
Hoe dan ook hoop ik dat het je gegeven is! Speelt het broertje/zusje ook mee?
Ja tot de bevalling en zelfs nog gespuugd tijdens de bevalling

Wat bedoel je met speelt het broertje/zusje ook mee?