Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.

NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)

Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
WishfulThinking schreef:
01-01-2020 22:06
Selene Wat een leuke ontwikkeling! Ik ben heel benieuwd hoe je testen zich gaan ontwikkelen komende dagen! Ik zie alleen met heel veel moeite slechts een hele vage waas, maar durf het zeker nog geen streep te noemen. Ik ben dan misschien erg behoudend en voorzichtig, maar durf je nog niet goed te feliciteren. Wanneer was je NOD precies? Je had het over een early test... Het schijnt nog zo vaak mis te gaan bij testen voor NOD. Misschien is het beter om even te wachten Fitze met de zwanger smileys tot we het zeker weten? Ik zou het zo sneu vinden als ‘ie weer weggehaald moet worden omdat iets niet doorzet. Is het een idee deze pas te plaatsen als we (de betreffende persoon) volledig overtuigd zijn dat het raak is?

Selene ik duim echt enorm mee dat het komende dagen oploopt en je snel een knaller van een test hebt!

Ik ben aan het denken over je opmerking over de smileys bij zwangerschap (O) Aan de ene kant vind ik dat een streep een streep is én dat een verdwijnende streep, dus een nieuwe NOD en smiley weg, een teleurstelling is maar geen reden tot schaamte of iets om te verbergen. Juist iets wat we hier in dit topic kunnen delen. Maaaaar ik ben vaak in de minderheid als het gaat over openheid en verwerken van teleurstelling of enthousiasme :idee:

Dus mijn vraag aan iedereen: wanneer doen we de :cheer2: ? Bij de eerste streep of pas bij de streep na de NOD? Of doen we de :cheer2: op verzoek van degene met de streep?
Gelukszoeker schreef:
01-01-2020 22:17
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat al jullie dromen in 2020 mogen uitkomen en we allemaal in 2020 (opnieuw) mama (to be) mogen worden :)

Door alle drukke feestdagen is het me niet gelukt steeds te reageren. Heb wel alles bijgelezen.

Selene super spannend zeg. Wanneer is je nod? Ik las inderdaad ook wel dat het "beter" is die echt af te wachten voor je test. Hoop heel erg mee dat dit al een positieve test is.

Mocht het bij mij niet lukken zwanger te raken zou ik dat wel heel erg vinden. Het is stiekem wel altijd een droom geweest om mama te worden en zou het echt vreselijk vinden als ik dat niet zou mogen meemaken.

Morgen is trouwens mijn nod. Ik begin het nu wel heel erg spannend te vinden weer. Ik heb sinds een paar dagen iets gespannen borsten en vandaag en gisteren gevoel in mijn onderbuik dat menstruatie eraan komt. Kan dus heel goed zijn dat ik morgen gewoon ongesteld wordt maar fingers crossed dat het toch iets anders betekent.

seaofdreams Ben heel benieuwd of jij nog nieuws hebt.

Fitze Ik deel dat het heel fijn is dat je alles zo mooi voor ons bijhoudt :) thanks.

Ik ga iig voor je duimen! :high5:
Alle reacties Link kopieren
Bedankt dames :D

Ik ben ervoor dat we de smiley doen als degene over wie het gaat zelf de conclusie heeft getrokken zwanger te zijn. De een wil dan misschien nog een duidelijkere streep afwachten en de ander vindt een vage streep in een early test al voldoende.
Misschien is het ook een beetje aanvoelen hoe het loopt? Niet te zwart wit, maar meer of er al (voldoende) zekerheid/overtuiging is bij de betreffende persoon? Smiley is op zich ook leuk idee. Maakt mij niet zo uit. Zou alleen zelf niet graag bij het eerste vage vermoeden ver voor NOD een :cheer2: bij mijn naam zien. Terwijl als je ‘t zeker weet het juist zo’n mooie bevestiging is. En het is zeker niet iets om je voor te schamen als het mis gaat, dat zou nooit zo mogen zijn en is ook heel anders! Misschien schrok ik ook gewoon even van alle felicitaties terwijl ik zelf totaal geen streep zag. Ben zelf een enorme muppet met alles zeker willen weten (en veel hebben ingelezen) dus wijt het maar aan mijn voorzichtige aard. :facepalm: :A: Wil zeker de blijheid van een ander niet dempen! Maar probeer tegelijk ook realistisch te blijven...
Hahaha ik hoor mijn man in Wishfull :biggrin: Mijn man zegt dan ‘je moet wel realistisch zijn’ en ik zeg dan ‘maar dat is zo saai’ :lol:

Maar wellicht is een tussenstap een idee? Kan ik toch mijn badeend kwijt :hyper:
Begrijpelijk, maar jammer @SunShine, dat je niet meer meeschrijft. Ik wens je alle goeds!

@Millie91, wel verwarrend dat die testen vaker positief kunnen zijn zeg. Ik snap jullie overweging wel. Een traject, in het bijzonder het slikken van hormonen, lijkt mij ook erg heftig. Hopelijk is dat niet nodig voor jullie!

@Elisabert, hier denken we er ook zo over. Hoewel het ons eerste kindje wordt (hopelijk), kunnen we zeker ook heel gelukkig blijven met z'n twee. Al zal het wel even tijd nodig hebben om die eventuele omstandigheid, dat het krijgen van een kind niet voor ons is weggelegd, te verwerken.

@Fitze, ook ik ben blij met al jouw inspanning. Keep on doin' the good work! :thumbsup: Heftig trouwens, dat je zo misselijk was tijdens je vorige zwangerschap. Over je vraag m.b.t. de smileys: ik ben wel voorstander van een :cheer2: in de tabel bij een duidelijke test op of na NOD, of als degene in kwestie daarom verzoekt. Op het moment dat iemand een tuurtest deelt kunnen we een :duckie: overwegen? :biggrin: :lol: (ik roep maar wat).

Wat spannend @Gelukszoeker. Ik hoop dat je ongesteldheid uit blijft....!
anoniem_392085 wijzigde dit bericht op 02-01-2020 16:59
Reden: Foutje
0.27% gewijzigd
Ik zou ook zeggen bij een duidelijke zwangerschap. Je eendje vindt ik een goed alternatief haha.
He Allemaal!

De beste wensen :)
Jaja ik leef ook nog! Ik ga morgen eens rustig alles teruglezen. Iedereen van de feestdagen genoten?
Oh en ik ben dus niet zwanger - menstruatie doorgezet. Was echt ff balen maar heb daarna er maar even een feestweek van gemaakt!

(En intussen zit ik dus nu al alles bij te lezen haha)
@Selene - ik zie ook wel een licht streepje hoor! Spannend!!

@Fitze - zo lang misselijk, getsie. Hopelijk bij een nieuwe zwangerschap iets minder ;)

(Jaja dames ik loop echt wat pagina’s achter)
Jammer seaofdreams! Op naar de volgende! Snap je teleurstelling helemaal, gelukkig heb je het positief kunnen draaien. ;-)
Mij lijkt het :duckie: bij een tuurtest ook een goede oplossing, dus ik ga daarin mee.
Helaas vanochtend ongesteld geworden. Mijn nieuwe NOD is 5-02. Wel even balen maar vanavond maar van een wijntje genieten en vol goede moed ronde 3 in.

Is het trouwens een idee om de rondes ook toe te voegen aan de tabel? Of vinden mensen dat niet fijn?

Jammer seaofdreams dat het bij jou ook nog niet raak was.
Jammer gelukszoeker! Balen mag ook best even :hug:

Voor mij maakt de rondes niet perse uit! Dus of het er wel of niet in komt maakt mij ook niet zoveel uit ;-)
Ah das niet Leuk gelukszoeker!
Lekker je wijntje nemen idd en op naar die 2020 baby 😉
Seaofdreams jammer dat je ongesteld bent geworden :-( Wel fijn dat je er weer bent :daisy:

Jammer Gelukszoeker! En proost alvast ;)

:duckie: is present! Vrolijkt de boel toch een eentje op.

Rondes hoeven van mij niet maar als er meerdere zijn die het wel willen dan voeg ik het toe.

ASP, BabyGroot, Seaofdreams en Elisabert: kan ik bij jullie NOD’s iets noteren?
Hier zit ik op 9 dpo. Vanmorgen bij het wakker worden had ik flinke steken in mijn buik en ik dacht eerst omdat ik misschien een volle blaas had. Maar na het plassen was die steek er nog. Toen dacht ik misschien omdat ik honger had maar na het ontbijt heb ik het nog. :-?
Jammer Seaofdreams en Gelukszoeker! Hopelijk deze ronde meer geluk.

Het zou wel perfect volgens het boekje zijn Fitze als het een innesteling zou zijn!! Wie weet... :lol: Je :duckie: vind ik voor de tuurstrepen trouwens helemaal geweldig! Leuk plan.

Selene hoe is het met jou intussen? Loopt je streep al op? En hoe voel je je?

En tja, die rondes... Had een beetje hetzelfde idee in mijn hoofd. Het geeft aan de ene kant een hoop duidelijkheid (en begrip) waar iedereen staat, maar ik kan me voorstellen dat het ook heel confronterend kan voelen. Heb je een moment dat je er redelijk relaxt en nuchter in staat, no problem, maar bij een slechte dag kan dat zo omslaan... En tegelijk zeggen die rondes soms ook weer zo weinig. Het hangt van zoveel factoren af of het lukt. En vind je wel steeds je eisprong tellen de rondes gevoelsmatig weer anders dan wanneer je op de bonnefooi sext en er net zo makkelijk iedere maand naast kan zitten. Het blijft heel persoonlijk allemaal en vrij ongrijpbaar. Zoals eerder gezegd: het voelt soms als een wonder dat er zoveel mensen op onze aardbol rondlopen ;-D
Het zou idd perfect volgens het boekje zijn als dit innestelingskramp zou zijn :-D Ik ging na het plassen en het eten ook even tellen vanaf 25 december :lol: ik ben daar toch zo slecht in, dat tellen. Want is 25 december dan dag 1 of is 26 december dag 1?
Oh Fitze dat zou misschien qua timing wel wat kunnen zijn dan toch? Ik hoop het igg!

Welcome back onze badeend ;)

De rondes - maakt mij niet heel veel uit.

Nod deze maand voor mij niet van toepassing, moet januari overslaan ivm planning ziekenhuis die vol zit
Daarnaast heb ik even een flinke uitzoekklus. De behandeling wordt per 1-1 niet meer via zorgverz vergoed. De overheid gaat het via een subsidie doen maar..... daarover is de beroepsgroep nog in onderhandeling over met ministerie volksgezondheid. Volgens het ziekenhuis kan ik gewoon doorgaan en komt de vergoeding met terugwerkende kracht. Mijn eigen gevoel zegt alleen, stel dat het ineens niet doorgaat en ik heb dan opeens een factuur van 16.000 ofzo. Dan heb ik een probleem :-| Dus weet even niet waar ik goed aan doe. Hoop dat er in feb meer duidelijkheid is.
Bedankt allemaal :)

Snap dat voor sommigen de rondes niet fijn kunnen zijn. Is ook geen must.

seaofdreams Dat is wel even minder. Sowieso een maandje overslaan wel jammer en dan ook nog die onduidelijkheid over het financiële stuk. Hopelijk snel meer zekerheid daarover voor je.

Fitze Dat zou zomaar eens de innesteling kunnen zijn inderdaad. Ik duim voor je. Spannend zeg.
Echt zo lief dat jullie allemaal zo meeleven. :heart: Zelfs de man van Fitze haha. Sorry dat ik nu pas reageer! Ik had vanochtend ook weer een streepje. Alleen wel lichter dan die op de foto (die er in het echt nog een stuk donkerder uitzag). Op dit moment echt extreme krampen dus ik denk eigenlijk dat het wel klaar is. Ik vertrouw er maar op dat mijn lichaam heeft ingegrepen omdat het toch niet helemaal goed zat. Met frisse moed dus op naar de volgende ronde! Nu eerst weer meeleven met jullie allemaal voordat mijn nod is. Vind het echt leuk dat we allemaal dezelfde wens hebben en daar lekker over kunnen kletsen :-D Fijn weekend allemaal! :bigkiss:
*Selene* schreef:
03-01-2020 20:12
Echt zo lief dat jullie allemaal zo meeleven. :heart: Zelfs de man van Fitze haha. Sorry dat ik nu pas reageer! Ik had vanochtend ook weer een streepje. Alleen wel lichter dan die op de foto (die er in het echt nog een stuk donkerder uitzag). Op dit moment echt extreme krampen dus ik denk eigenlijk dat het wel klaar is. Ik vertrouw er maar op dat mijn lichaam heeft ingegrepen omdat het toch niet helemaal goed zat. Met frisse moed dus op naar de volgende ronde! Nu eerst weer meeleven met jullie allemaal voordat mijn nod is. Vind het echt leuk dat we allemaal dezelfde wens hebben en daar lekker over kunnen kletsen :-D Fijn weekend allemaal! :bigkiss:

:hug: oh meid wat jammer! Heb je wel dezelfde test gebruikt? En zal ik je badeend weghalen? :hug:
Seaofdreams schreef:
03-01-2020 11:07
Oh Fitze dat zou misschien qua timing wel wat kunnen zijn dan toch? Ik hoop het igg!

Welcome back onze badeend ;)

De rondes - maakt mij niet heel veel uit.

Nod deze maand voor mij niet van toepassing, moet januari overslaan ivm planning ziekenhuis die vol zit
Daarnaast heb ik even een flinke uitzoekklus. De behandeling wordt per 1-1 niet meer via zorgverz vergoed. De overheid gaat het via een subsidie doen maar..... daarover is de beroepsgroep nog in onderhandeling over met ministerie volksgezondheid. Volgens het ziekenhuis kan ik gewoon doorgaan en komt de vergoeding met terugwerkende kracht. Mijn eigen gevoel zegt alleen, stel dat het ineens niet doorgaat en ik heb dan opeens een factuur van 16.000 ofzo. Dan heb ik een probleem :-| Dus weet even niet waar ik goed aan doe. Hoop dat er in feb meer duidelijkheid is.

Das kut zeg o_o :-? Moest je het afgelopen jaar eigenlijk iets betalen?
@wishfull,

Ik heb je een PB gestuurd aangezien je mij al weken geleden een berichtje had gestuurd en ik geen melding kreeg, zet ik het ook maar even hier neer haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven