Zwanger worden vanaf december 2019

28-11-2019 08:49 660 berichten
:cheer2: Wil je zwanger worden vanaf december? Schrijf dan gezellig mee! Tabel is wel vol.

NaamLeeftijd#KindNOD/ ZwangerBijzonderheden
Fitze332 :cheer2: Geen
Selene321 .. Geen
Suusy31107-01Geen
Snunnie29118-01Geen
Gelukszoeker31105-02Geen
Wishfulthinking36126-01Geen
Sneeuwwitje32207-02Geen
Luikje32107-02Geen
HartjeJynx24123-01Geen
Elisabert352 .. Geen
BabyGroot28130-01Onregelmatige cyclus
Millie91281 .. PCOS
ASP..2?Geen
Vosje198732109-01Geen
NOD = Niet Ongesteld Dag, dus de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden.
DPO = Days Past Ovulation, hoeveelheid dagen na je ovulatie.
:duckie: = Tuurteststreep
:cheer2: = Zwanger!
UD = Uitgerekende datum
Wachtbankje = De dagen tussen eisprong en NOD. +/- 14 dagen.
Foto’s via: https://www.mupload.nl/ en dan de link copy/paste.

Wij klussen niet ;)

Wijzigingen voor de tabel dik gedrukt schrijven. Staat de wijziging na een dag nog niet in de tabel heb ik deze ws gemist.
anoniem_393093 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 13:38
62.07% gewijzigd
*Selene* schreef:
27-12-2019 22:19
Ben ik weer! Ik kon telkens niet meer inloggen dus maar even een nieuw account aangemaakt.

Wishfulthinking en Fitze lief dat jullie aan mij dachten :-D ik zal even een update geven.

Ik heb een cyclus van 28 dagen en op al die apps staat je ovulatie dan rond cd 14. Ik dus maar testen en testen. :sherlock: Geen donkere streep, maar hee, misschien heeft die strip het wel fout :whistle: Ik dus mijn arme man steeds bespringen. Op een gegeven moment was ik er wel klaar mee dus een paar dagen niets gedaan. Man ging daarna een paar dagen weg. Krijg ik gewoon op dag 22 een dikke vette streep ineens :bonk: Ik kan dus alvast op naar de volgende ronde :bye:

Ik hoop echt dat het bij jullie allemaal beter gaat. Ik duim voor jullie!

:lol: Ja eigenlijk is het niet grappig maar hoe je het schrijft over het bespringen wel ;)

Wel fijn dat je een streep kreeg en op naar de volgende ronde :high5:
Op welke dag zouden jullie mijn nod nu zetten?

Toen ik het topic begon ging ik uit van 02-01 maar toen moest ik nog ongesteld worden. Nav ongesteldheid ging ik uit van nod 05-01 want eisprong 22-12 maar nu was mijn eisprong pas rond 25/26-12 :-?
Alle reacties Link kopieren
Selene dat is jammer ;) vervelend dat het zo kan wisselen he?

Fitze ik zou er zelf dan ook 3 a 4 dagen bij op tellen. Dus 8/9 januari zou je dan uitkomen.

Hier een gezellige kerst gehad. Vandaag helaas een opruim dagje. Daar hou ik niet zo van haha! Helaas wordt het huis niet vanzelf schoon.
Fitze inderdaad, we gaan gewoon weer door. Alleen voelt de periode tussen de ovulatie en ongesteld worden echt zo lang voor mij. Voor jou ook? Over de nod. Ik heb me een beetje ingelezen inmiddels en sommige mensen hebben een kortere luteale fase. Dan zit er niet precies 2 weken tussen ovulatie en menstruatie. Als je dat hebt kan de nod dus alsnog eerder zijn.

Snunnie echt wel! Was het allemaal maar lekker makkelijk en elke maand hetzelfde :-D Succes met je schoonmaakdagje!

Iedereen Fijn weekend! :daisy:
snunnie schreef:
28-12-2019 08:39
Selene dat is jammer ;) vervelend dat het zo kan wisselen he?

Fitze ik zou er zelf dan ook 3 a 4 dagen bij op tellen. Dus 8/9 januari zou je dan uitkomen.

Hier een gezellige kerst gehad. Vandaag helaas een opruim dagje. Daar hou ik niet zo van haha! Helaas wordt het huis niet vanzelf schoon.

Ja helaas ruimt een huis zichzelf niet op :'( Mijn man is net boodschappen doen met onze peuter zodat ik het huis even kan rechttrekken. Staat ie te mopperen dat hij alweeeer boodschappen moet doen :-[ Nee ‘alweeeeeer het huis opruimen’ is zo’n feest. :facepalm:

Dus ik ga zo ook maar opruimen :biggrin:
*Selene* schreef:
28-12-2019 09:30
Fitze inderdaad, we gaan gewoon weer door. Alleen voelt de periode tussen de ovulatie en ongesteld worden echt zo lang voor mij. Voor jou ook? Over de nod. Ik heb me een beetje ingelezen inmiddels en sommige mensen hebben een kortere luteale fase. Dan zit er niet precies 2 weken tussen ovulatie en menstruatie. Als je dat hebt kan de nod dus alsnog eerder zijn.

Snunnie echt wel! Was het allemaal maar lekker makkelijk en elke maand hetzelfde :-D Succes met je schoonmaakdagje!

Iedereen Fijn weekend! :daisy:

Die kortere luteale fase lijkt mij best een probleem. Dan heeft een eitje te weinig tijd om in te nestelen: https://www.lindareinhardt.nl/zwanger-w ... ogesteron/

Ik zit ook de dagen tussen ovulatie en NOD voor uit te staren :biggrin: Gelukkig heb ik met een doorlopende verhuizing en peuterpuber genoeg om handen :lol:

Jij ook een fijn weekend! :daisy:
Hier volgens app voorspelling exact 14 dagen na gemeten ovulatiepiek ongesteld geworden op 26-12. Met ineens een cyclus van 31 dagen. Naja, dat kan dus blijkbaar ook ineens alle kanten op. Hoewel ik er erg mee bezig was vtv voelde het gelukkig niet als een echt grote teleurstelling. Gewoon weer lekker een maand intensief kunnen sporten en alles kunnen blijven eten. Onze tijd komt nog wel. Wie weet moet alles na 20 jaar pil toch nog in balans komen qua hormonen, je hebt er tenslotte geen zicht op. Dat gevoel heb ik gek genoeg wel steeds: als het onze tijd is, gebeurt het pas. En blijkbaar is dit nog niet het juiste moment. Naja, ik probeer dit gevoel maar vast te houden... ;)

Nieuwe NOD wordt 23-1, waarbij m’n app weer uit gaat van 28 dagen.
Apart he Selene dat je dan ineens zo’n verlate eisprong kan hebben. Ik dacht altijd dat het vooral promotiepraatjes waren van CB dat veel stellen vaak door op de verkeerde dagen te mikken niet zwanger worden, maar er blijkt toch nog flink logica in te zitten. Ben dan ook benieuwd of dit dan vaak “de nieuwe standaard” wordt of dat je cyclus ook weer terug kan gaan naar het gemiddelde (ca. 14e dag/28 dagen cyclus). We kunnen het zo iig mooi uittesten B)
Haha gelukt met opruimen Fitze? Ik deed toch liever boodschappen dan het huis opruimen. Hier de beneden verdieping in ieder geval weer opgeruimd en schoon.

Whisfilthinking jammer, naar fijn dat het geen teleurstelling is! Niet zwanger zijn heeft ook zeker voordelen.

Hier kwamen vrienden vertellen dat ze zwanger zijn. Super leuk, maar ik merk wel dat ik het lastig vind dat iedereen in de eerste ronde zwanger raakt om mij heen.
Nu zijn wij in ronde 4 en dat is helemaal niet lang dat weet ik al te goed, en normaal heb ik er ook geen last van. Maar ik merkte dat het nu toch wel even stak.
Maar goed dat is gelukkig weer voorbij, en kan Ik tenminste wel drinken met oud en nieuw :lol:
Goed bezig Snunnie! En wat dubbel dan zulk nieuws. Aan de ene kant ben je heel blij voor ze, maar wat kan zoiets diep gaan. Snap je gevoel heel goed! Hier vanmiddag een vriendin met jonge baby op bezoek gehad. Super leuk om te zien, maar ergens ook wel gek. Het lijkt wel of iedereen ineens zwanger wordt en het ook allemaal heel makkelijk gaat. Alsof je er dan een soort van achteraan hobbelt terwijl je zelf ook zo graag zou willen. Hier trouwens nu ook net in ronde 4, dus we lopen gelijk op. Onze tijd komt vast nog wel! :hug:
Ja herkenbaar wishfullthinking. Het overkwam
me ook echt een beetje, daar schrok ik wat van. Ik wil absoluut niet zo iemand worden die dan niet meer blij kan zijn van de ander. Het ook nog niet eerder zo gehad. Misschien is mijn wens toch wel groter aan het worden dan ik dacht. Aan de ene kant alleen maar positief natuurlijk ;-)

Zeker komt onze tijd :hug:. Ben nu ook keihard aan het chillen op de bank, en man is aan het gamen. Echt een luie avond heerlijk!
Idd, het is ergens ook wel heel fijn om te merken dat ons gevoel niet voor niets zo diep zit. Goed om straks met al het slaapgebrek weer even terug te halen hoe graag we dit ook alweer wilden :biggrin:

Hier ook heerlijk aan het relaxen. Vriend is gezellig met een vriend wat drinken. En hier lekker met een Belgisch biertje (nu mag het nog!) serie aan het kijken. Dus dat doen we zo te horen helemaal niet slecht ;)
Jammer @wishful dat je ongesteld bent geworden, en @Selene dat jouw eisprong later kwam.

In mijn omgeving zijn er ook veel zwangeren en veel anderen hebben al een (of meerdere) kinderen. Wel lastig soms. Vooral als ze zeggen: goed oefenen hè! Dan denk ik: je moest eens weten :roll:

Hier had ik vanmorgen een smiley op mijn ovutest. Ook de eerste test die ik deed deze maand (merkte vanmorgen bij het opstaan wat vruchtbaar slijm op). dus nog maar even gebruik van gemaakt :shame:

Dus ik mag bij @Fitze op de wachtbank... want als het net zo gaat als de vorige keer is mijn NOD precies 14 dgn later. @Fitze wil je de tabel voor mij aanpassen naar 13/01? :-D

Hebben jullie nog plannen de komende dagen en met oud en nieuw? Hier lekker rustig thuis. Na alle drukke dagen kijk ik daar echt naar uit ook. Heerlijk!!
Ik heb nu net een positieve ovulatietest en mijn man komt morgen pas thuis. :| Bang dat we deze ronde niet meer kunnen benutten.
Leo ik wil je geen valse hoop geven, maar een ovulatietest betekent toch dat de sprong er aan komt? en dat kan eventjes duren, zelfs nog een dag? Wat ik weet wordt de dag na de ovulatie ook nog als licht vruchtbaar gezien. Dus misschien heb je nog ietsjes een kans? Ik hoop het echt voor jullie!
*selene* wijzigde dit bericht op 29-12-2019 10:47
Reden: Typfout
1.85% gewijzigd
*Selene* schreef:
29-12-2019 10:46
Leo ik wil je geen valse hoop geven, maar een ovulatietest betekent toch dat de sprong er aan komt? en dat kan eventjes duren, zelfs nog een dag? Wat ik weet wordt de dag na de ovulatie ook nog als licht vruchtbaar gezien. Dus misschien heb je nog ietsjes een kans? Ik hoop het echt voor jullie!
Dat is ook zo. Maar het was relaxter geweest als we meer tijd hadden.
leolux schreef:
29-12-2019 11:11
Dat is ook zo. Maar het was relaxter geweest als we meer tijd hadden.

Heb je morgen wel meer kans op een jongetje ;) Meisjes zaadjes leven langer maar zijn langzamer. Morgen ligt je ei voor het grijpen dus winnen de jongetjes zaadjes de race omdat ze sneller zijn maar wel eerder dood gaan.

Dus warme voeten en buik hebben bij thuiskomst en hup hup bed in :$
snunnie schreef:
28-12-2019 18:32
Haha gelukt met opruimen Fitze? Ik deed toch liever boodschappen dan het huis opruimen. Hier de beneden verdieping in ieder geval weer opgeruimd en schoon.

Whisfilthinking jammer, naar fijn dat het geen teleurstelling is! Niet zwanger zijn heeft ook zeker voordelen.

Hier kwamen vrienden vertellen dat ze zwanger zijn. Super leuk, maar ik merk wel dat ik het lastig vind dat iedereen in de eerste ronde zwanger raakt om mij heen.
Nu zijn wij in ronde 4 en dat is helemaal niet lang dat weet ik al te goed, en normaal heb ik er ook geen last van. Maar ik merkte dat het nu toch wel even stak.
Maar goed dat is gelukkig weer voorbij, en kan Ik tenminste wel drinken met oud en nieuw :lol:

Tuurlijk steekt dat even :hug:

Toen wij onze peuter nog niet hadden was iedereen om ons heen al voorzien van baby of zwangere buik. Ik kon nog niet zwanger worden door studie. Ik voelde mij een beetje mislukt omdat iedereen al verder was met hun leven. Bij één van de laatste aankondigingen voor ik zwanger werd, werd ik zo pissig :$ Mijn man dacht dat hij mij een leuk nieuwtje vertelde maar voor mij was het de druppel. Ik heb echt als een jaloerse peuter door het huis staan stampen met dat ik godverdomme ook zwanger wilde zijn!

Dus ik voel je en schrijf het hier gerust van je af. Want leuk voor die andere zwangere maar wij hier willen het ook heel graag :cheer2:
Hier ook fijne kerstdagen gehad. Volgens mij heb ik gisteren mijn eisprong gehad (voelde krampen in m'n onderbuik en wat slijm), de afgelopen dagen dus netjes om de dag seks gehad.
Heb trouwens de testen (zwangerschap en ovulatie) die over datum waren weggedaan. Had even gezocht op internet en overal staat dat de betrouwbaarheid afneemt. Dus heb nieuwe zwangerschapstesten gekocht. Wil eerst nog niet beginnen met de ovulatietesten. Dat wil ik pas doen als het wat langer duurt.

Als ik zou was Fitze zou ik er gewoon 14 dagen bij op tellen na je ovulatie. Dan weet je zeker dat je niet te vroeg test.

Jammer dat je ongesteld bent geworden WishfulThinking. Toch altijd weer een teleurstelling als het doorzet.

Heel herkenbaar Snunnie, je bent blij voor de ander, maar wil het zelf ook graag. Ik moest ook altijd even m'n best doen, maar realiseer je dat jouw tijd echt nog wel komt.
Helaas ben ik doordat een ander niet blij was voor mij (en ook daarna niet) een vriendschap verloren. Dat is erg verdrietig...

Fijn Luikje een positieve ovulatietest! Veel dames met een ovulatie nu rond dezelfde tijd.

Inderdaad Leolux; morgen heb je ook nog tijd hoor. Maar ik snap wel dat je eigenlijk vandaag je man al thuis had willen hebben.

Ik baal soms wel van mezelf dat ik er in m'n hoofd erg mee bezig ben. Ik had gehoopt het wat meer los te kunnen laten dan de vorige keer doordat we nu al een kleintje rond hebben lopen. Maar toch spoken de gedachten de hele tijd door m'n hoofd... probeer wel afleiding te zoeken...
Jammer Selene dat je net op de verkeerde momenten, je man hebt besprongen. Maar, het is aan de andere kant wel fijn dat je je eisprong hebt gevonden. Zoals je zegt: op naar de volgende ronde!

Fitze moet je er in dit geval geen 14 dagen bij optellen? Dan kom je uiteindelijk alsog maar een paar dagen later uit, maar dan weet je het tenminste wel zeker.

Ah jammer wisfulthinking dat je ongesteld bent geworden, maar vind het heel mooi om te lezen hoe je er over denkt! Probeer dat gevoel inderdaad vast te houden.

Ah snunnie ik begrijp je gevoel. Het kan inderdaad heel erg steken. Veel van mijn kring, zijn nu zwanger van de 2e, dan denk ik soms, hallo! Mag ik er ook één?! Zoals Wishfulthinking heel mooi zegt: onze tijd komt vast nog wel, alhoewel je dat soms niet meer wilt horen!

Ja luikje zo irritant vind ik dat, als mensen zoiets zeggen. Ik had een vriendin de tegen mij zei: je moet 's middags seks hebben, dat werkt beter. Ik dacht toen: Uhm, dat jij alle tijd van de wereld hebt, wilt niet zeggen dat ik dat ook heb!

Fijn trouwens, dat je gebruik hebt kunnen maken van ovulatie.

Hm, jammer Leolux, maar zoals Selene zegt, je hebt meestal 2 dagen. Dus, hopelijk lukt het alsnog. Ik duim voor je!

Ja Fitze jouw gevoel daarin begrijp ik ook. Toen ik er in het begin al te veel mee bezig was, vond ik al die zwangerschapsaankondigingen maar niks, en dan maar niet te praten over FB. Ieder kwaaltje dat ze hadden, nou dat kwam er op te staan. Op een gegeven moment werd het voor mij te veel, dat ik ze uit mijn nieuwsoverzicht had gehaald. Ik zei ook letterlijk tegen mijn man: als ik nog één zwangerschapsaankondiging op FB ziet, dan sta ik niet voor mijzelf in.

Het doet aan de ene kant wel goed om te lezen, dat we ons allemaal een beetje zo voelen.

Hopelijk heb je inderdaad je eisprong gehad sneeuwitje en heb je er goed gebruik van kunnen maken. Wat je gevoel betreft, dat begrijp ik helemaal!

Hier heb ik al zo'n 2 dagen last van enorme lage rugpijn, dat het soms niet meer normaal is. -Nu heb ik wel vaker rugpijn als ik ongesteld moet worden, maar niet zoals ik het nu ervaar. Ik stond er heel nuchter in, maar nu dat mijn NOD dichterbij komt, gaat er toch van alles door mijn hoofd! Stom hé, hoe onze gedachten dan in één keer kunnen veranderen! Maar, ik heb mijzelf beloofd om geen vroege test te halen, en het gewoon af te wachten. Ze zeggen dat geduld een schone zaak is, nou dan moet ik het maar in praktijk gaan brengen.
sunshine18 wijzigde dit bericht op 29-12-2019 21:27
Reden: Typefoutjes
0.10% gewijzigd
Ik zie dat ik weer heel veel gemist heb. Rond kerst is het altijd super druk bij mij. Veel verjaardagen en gescheiden ouders en schoonouders, waardoor we altijd veel te veel bezoeken moeten plannen in te weinig dagen haha.
Vanaf nu zal ik weer actief meeschrijven en ook op iedereen reageren.

Met Kerst helaas ook ongesteld geworden. Deze ronde was weer 44 dagen. Gelukkig mag ik woensdag 7 januari eindelijk bij de dokter langs, dus dat is fijn.
Dat is een fors lange cyclus BabyGroot. En dan klagen wij al over lang moeten wachten... Dit lijkt me ook wel een uitdaging. Of zorgt het juist dat je het wat meer los kan/moet laten?

Ik heb zo moeten lachen om je “Ze zeggen dat geduld een schone zaak is, nou dan moet ik het maar in praktijk gaan brengen.” Sunshine! Wel balen van die lage rugpijn. Veel blijven bewegen en niet te lang in dezelfde houding zitten is dan in ieder geval verstandig. Hopelijk helpt het wat.

En zo herkenbaar die gedachtenwisselingen en soms zelfs het gevoel van falen, Fitze en sneeuwwitje. Zo denk je: we laten het los die hele handel en er hoeft maar dit >knipt met vingers< te gebeuren en alles staat weer op z’n kop. Wat zijn we eigenlijk ontzettend meelevend en invoelend naar anderen en tegelijkertijd toch zo knetterhard voor onszelf. Rara, wat klopt daar niet... :biggrin:

Heb me afgelopen cyclus helemaal suf zitten googelen op “zwanger zonder symptomen” en tegelijkertijd ben ik er van overtuigd dat ik het toch echt wel zou (moeten) weten/voelen als het echt zo was. So far voor het “wijsheid komt met de jaren” :facepalm: Anyway, des te leuker om bij elkaar te volgen hoe het zich allemaal gaat ontwikkelen!

leolux, als het goed is springt bij een piek binnen 24-48 uur je eitje en heb je daarna nog steeds 12-24 uur (afhankelijk waar je je inleest) de tijd. We gaan gewoon voor je duimen dame! Ik zou zeggen: grijp ‘m zodra hij binnenkomt :smooch: ;)

Geniale opmerking Luikje over dat oefenen en ze moesten eens weten. Ik kan er om blijven grinniken... ;-D
Goed dat je de testen hebt weggegooid Sneeuwwitje :) Dat is toch iets waar je zeker van wil zijn dat ze werken ;)
Ik dacht trouwens ook dat ik er deze keer minder mee bezig zou zijn maar niks is minder waar. Ik wil het heel graag en het liefst deze maand nog.

Wat wel anders is dat ik mij de eerste keer heel druk maakte over dat niemand het mocht weten, dat we het de eerste maanden geheim wilde houden en ik maakte mij druk dat mensen dachten dat ik langer zwanger zou zijn dan ik was, omdat ik dik ben. Nou dat kan mij allemaal gestolen worden deze keer! Als ik weer zo kotsmisselijk ben vertel ik het gelijk i.p.v. verstoppen en anders pas als het zo uitkomt. En mensen denken en zeggen toch wat ze willen dus daar ga ik mij geen zorgen meer over maken. Ook is zwanger worden nu een gewoon gespreksonderwerp als ik met vrienden of familie sta te kletsen.

Sunshine geduld is een bitch :biggrin: Niks schone zaak, gewoon irritant.

Vroeg testen is trouwens een recept voor teleurstelling :!: Je kan een succesvolle innesteling, dus HGC hormoon hebben maar dan gewoon ongesteld worden. Je baarmoeder voert dan die innesteling af want de celdeling is niet goed of je baarmoeder vind het gewoon niet hét moment. Dus dan sta je 4 dagen voor je NOD met een positieve test en dan bam: ongesteld.

BabyGroot klinkt als een drukke bedoeling o_o ook nog verjaardagen en gescheiden ouders. Ik zou gek worden. En 44 dagen, jeetje :| Wat irritant. Wel fijn dat je naar de huisarts mag.

Wishfull :biggrin: Helaas komt wijsheid niet met de jaren.
Leuk wishfulthinking dat ik je heb laten lachen. Gelukkig, heb ik alleen last van de lage rugpijn als ik bezig ben, met bijvoorbeeld de was ophangen en/of strijken. Dus, nu maar mijn man extra lief aankijken, dat hij de wasmand voor mij naar de zolder brengt, zodat ik de kleren kan ophangen. Strijken kan ik hem beter niet laten doen :confused:

Wat je zegt over opzoeken naar bepaalde symptomen, daar herken ik mijzelf stiekem ook wel in. Het is ook wat! Haha, ja wijsheid komt met de jaren, degene die dat heeft verzonnen, was waarschijnlijk niet bezig om zwanger te worden. :bonk:

Haha Fitze ik heb geprobeerd om nog enigszins beleefd te blijven, maar je hebt volledig gelijk! :lol:

Dat zou ik niet willen meemaken, om vroeg te testen, en dan alsnog ongesteld te worden. Hoe irritant het wachten ook is, ik moet het toch volhouden. Daarnaast moet ik niet zeuren, want als het raak is, moet ik sowieso 9 maanden geduld hebben. Dan kunnen die paar dagen er dus wel bij!

Een tijdje geleden hadden we het over zorgverzekeringen, nou ik kreeg zojuist de ingeving om nog eens naar mijn pakket te kijken, en voor een paar euro's per maand meer, heb ik het aangepast. Had ik het niet gedaan, kwam ik later nogal duur uit. Het rare was, eerder had ik er al naar gekeken, want vanwege de wijziging in werkgever van mijn man, hadden we geen recht meer op collectiviteit, maar blijkbaar heb ik toen niet alles gezien. Ben ik blij, dat ik er vandaag nog eens naar heb gekeken.
Zou je mij uit de tabel willen halen? Ik merk dat door het schrijven in dit topic ik erg bezig ben met zwanger worden. Dat is eigenlijk iets wat ik niet wil. Ik wil heel graag zwanger worden, maar wil niet dat het gaat overheersen.

Succes met zwanger worden dames!

Alvast een fijne jaarwisseling!
anoniem_6398d67752325 wijzigde dit bericht op 15-01-2020 00:15
7.31% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven