Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@neoflux, sofie en vienna: Wat balen die negatieve testen! Het zit ons niet mee :cry: Hopelijk hebben jullie toch iets gepland voor vanavond en kunnen jullie toch een ‘leuke’ avond hebben. Ik trek in ieder geval de wijn open. En wat bubbels. Nieuwe jaar = nieuwe kansen. We gaan er weer voor :heart:

@redcurls: Hoe is het bij jou? Mogen we je feliciteren? Fijn dat er in ieder geval toch iemand het jaar met positieve testen in gaat. :yes:
Fliphe wat spannend!

Neo :hug:

Daisy kan me voorstellen dat je daar tegen op zit, heeft ook zon ontiegelijk impact allemaal.

Bolletje wat lief, ik kan het niet geloven maar voor nu zijn we echt zwanger, bizar he. Vanmiddag telefonisch consult met de arts, hoop gelijk te horen wanneer we voor echo mogen.

Lieve meiden een heel goed uiteinde en dat 2020 voor ieder van jullie een mooi jaar mag gaan worden :heart:
Heel lief al jullie reacties!

Wil iedereen een fijne jaarwisseling wensen en super veel geluk 🍀 voor in 2020! Ik hoop van harte dat er heel veel wensen mogen uitkomen.
Lieve meiden, ondanks alle verdrietige berichten wens ik echt dat onze grootste dromen mogen uitkomen in dit nieuwe jaar.

Liefs :bigkiss:
.
anoniem_648d96e2965a2 wijzigde dit bericht op 09-01-2020 15:41
99.52% gewijzigd
Nou Women, ik moest om te beginnen eerst even weer puzzelen met je tekst. Bovendien bedankt voor het goede nieuws, vooral omdat je vrijwel nooit meeschrijft en dit neerplempt terwijl er vrijwel alleen maar negatieve testen hier zijn voor meiden die al een hele tijd strijden. Ik vind het vrij jolige bericht een beetje respectloos eerlijk gezegd.
Fijn dat het voor jou gelukt is na alle rust die je gevonden hebt. Goede zwangerschap toegewenst!
lilly1980 schreef:
02-01-2020 16:13
Nou Women, ik moest om te beginnen eerst even weer puzzelen met je tekst. Bovendien bedankt voor het goede nieuws, vooral omdat je vrijwel nooit meeschrijft en dit neerplempt terwijl er vrijwel alleen maar negatieve testen hier zijn voor meiden die al een hele tijd strijden. Ik vind het vrij jolige bericht een beetje respectloos eerlijk gezegd.
Fijn dat het voor jou gelukt is na alle rust die je gevonden hebt. Goede zwangerschap toegewenst!
Jij zegt het, ik dacht het.

Women gefeliciteerd met het goede nieuws, ik maak uit je tekst op dat je hier ook hebt meegeschreven? Ik ga er vanuit dat je je bericht hier deelt om ons moed te geven en je het dus goed bedoelt, maar ik merk dat het me steeds vaker stoort als iemand hier nooit meeschrijft- en leeft met de anderen en wel haar eigen goede nieuws vrolijk komt delen.
Afgelopen 10 dagen wel meegelezen vanaf mijn telefoon, maar weinig gereageerd. Ik hoop dat voor een ieder de kerst dagen naar omstandigheden redelijk verlopen zijn en vooral dat 2020 de meeste van jullie een doorgaande zwangerschap brengt en vooral steun en liefde van de omgeving.

Redcurls: allereerst: een welgemeende van harte met deze mijlpaal! Op naar mooi nieuws en hopelijk het moederschap in dit nieuwe jaar. Wanneer heb je de eerste echo?

Neoflux: Wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is. Je hebt vaak zo veel hoop na een eerste TP en dan is het heel moeilijk om te accepteren dat het er niet in zat dit keer. Volgens mij hebben jullie nog een cryo in de vriezer?

Vienna en Sofie: jullie hebben, helaas, inmiddels meer ervaring in de teleurstellen na een TP. Dat maakt het niet minder pijnlijk. Dus vanuit hier een welgemeende en dikke :hug: en Vienna ik kan mij voorstellen dat dit überhaupt een lastige periode is met het overlijden van je kat, ongeveer een jaar geleden, en ook de op stapel staande pleegzorg. Ik hoop dat het laatste jullie goed afgaat en je een groot deel van de liefde kwijt kan aan het pleegkindje dat t.z.t. bij jullie geplaatst wordt.

Jokke: Al even niets van je gelezen, maar ik hoop dat het naar omstandigheden redelijk/goed met je gaat en deze aankomende poging je onverwacht succes op gaat leveren. Ik denk aan je.

Flip: Benieuwd hoe het met je is. Het wordt ongetwijfeld weer heel spannend de aankomende weken/maanden. Wanneer verwacht je de TP? Hoop dat het naar omstandigheden redelijk gaat met de dierbaren in je familie - dat berichtje zo vlak voor de kerst in je andere topic is de nachtmerrie van een ieder. Ik hoop dat ze zich allemaal staande houden. :rose:

Tja Women: allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Fijn dat er een sibling voor jullie zoontje uit 2016 komt. Dat gezegd hebbende: ik vind je boodschap hier wel een beetje ongepast. Niet het feit dat je zwanger bent, want dat mag -uiteraard- (mits ingetogen) gedeeld worden. Maar dat je dat na tijden van afwezigheid zo plompverloren komt melden en er aan toevoegt dat iedereen er maar in moet blijven geloven vind ik, zoals Lilly en Daisy terecht opmerken, niet echt getuigen van respect en empathie naar de dames die hier al heel lang knokken voor een zwangerschap en heel erg veel klappen hebben moeten incasseren en misschien opnieuw zullen incasseren dit jaar. Als je meegelezen had, had je geweten, althans moeten weten, dat degelijk nieuws soms heel pijnlijk is voor de dames hier (hoewel we het elkaar ook gunnen is het ook gewoon moeilijk) en daar hebben we het hier regelmatig over gehad. En anderen moeten dan hoop putten uit jouw verhaal..?
Voor de duidelijkheid: ik wil zeker niet op je inhakken en wens je een probleemloze zwangerschap toe, maar ook ik had moeite met je post en dan te bedenken dat zowel Lilly als ik aan de andere kant staan. Een kant die we heel bewust hier maar weinig te sprake brengen uit respect naar de anderen toe.

Daisy: Ik hoop dat het redelijk met je gaat en de nieuwe IVF batch je in staat zal stellen om wel blijvend zwanger te worden.

Hier: een rustige kerst gehad en had zowel de dochter van mijn man (met aanhang) te logeren als een heel goed vriendinnetje uit Nederland die ik net uitgezwaaid heb. Mijn dochter vindt de zoon van haar grote zus heel erg interessant dus ik ben nu al bang voor de onvermijdelijke vraag wanneer zij een broertje of zusje krijgt. Dat vond ik wel even lastig gedurende de kerst, opeens had ik weer even zo'n pijnlijk moment, maar het is iets waar ik 'gewoon' mee moet leren leven en als het moment daar is, is het misschien wel een moment om aan haar uit te leggen hoe bijzonder haar ontstaan überhaupt is en hoe dankbaar we daarvoor zijn. Morgen weer naar kantoor en maandag weer echt aan de slag.
baggal wijzigde dit bericht op 03-01-2020 11:17
0.23% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik wilde net al een update plaatsen maar merkte dat ik even uit mijn doen raakte door het bericht van Women. Gefeliciteerd maar ben het wel eens met Lilly en Daisyliz. Het is vast goed bedoeld maar na veel slecht nieuws hier komt het op mij even niet zo goed over.

Neo, dikke knuffel. Ik hoopte dat jij wel goed nieuws kwam brengen hier aangezien we gelijk liepen. Wat balen he zo vlak voor oud en nieuw? Je hoopt dan toch bij de dames te zitten die op de valreep zwanger het nieuwe jaar in gaan. :hug:

Ook voor jou Vienna... 5 jaar, wat een lange tijd. Dikke knuffel voor jou :hug: En als iemand zou zeggen, je moet nog tot dan wachten en dan is het zo ver. Dat zou het een heel stuk dragelijker maken.

En Daisy ook voor jou. Wat een lange weg hebben jullie ook al afgelegd :hug: En slim om vragen op papier te zetten. Succes alvast!

Redcurls, gefeliciteerd meid! Zo fijn te lezen dat IVF nog altijd tot positieve testen leidt! Ik wens je een hele fijne zwangerschap.

Elisboompje, wat raar dat ze dat er niet bij vermelden! Heb je nog gebeld? Ik heb geen ervaring met overstappen. Het dichtsbijzijnde ziekenhuis naast waar we nu gaan (op fietsafstand) in Nederland is een uur verderop. Hier zitten ze tot nu toe nooit vol bij een tp, wel wachttijd bij het opstarten van een nieuwe poging met punctie. Dat varieert tot een paar weken tot een paar maanden. Maar als je je niet meer prettig daar voelt zou ik zeker een andere kliniek overwegen.

Piene, welkom terug :hello:

Flip, spannend weer nieuwe poging! Ik volg je op verschillende plekken ;) En duim voor jullie

Verder voor iedereen natuurlijk een mooi 2020 waarin ik hoop dat onze wensen vervuld mogen worden :heart:

Ik werd heel fijn ongesteld vlak na NYE :rolling: En heb volgende week vrijdag de eerste echo en hoor dan wanneer ik mag starten met ovu testen. Eerste keer weer in natuurlijke cyclus. Ben heel erg benieuwd. Hoop ergens toch dat dit misschien gaat helpen om wel tot een positieve test te komen (en succesvolle zwangerschap) terwijl het niet uitmaakt volgens mij. Ben van plan om met goedkope te testen te beginnen, moet namelijk twee keer per dag, en dan als de ovulatie eraan lijkt te komen te combineren met dure Clearblue. Vind het best wel spannend want de laatste keer heb ik me een ongeluk getest maar bleek er maar geen eisprong te komen... toen overgestapt op kunstmatige cyclus en nooit meer zo geprobeerd. We gaan het zien :)
Sofie: Qua success rates schijnt een natuurlijke cyclus of medicated FET niets uit te maken - aldus Dr A. Mijn cryo TP's waren altijd in een natuurlijke cyclus. En dat je even geraakt was door die post van Women snap ik (zie ook mijn bijdrage).
En ik hoop enorm dat hetgeen er nog ligt aan cryo's leidt tot een sibling voor jullie meisje.

En Vienna: 5 jaar alweer is gewoon een mijlpaal die niemand als prettig ervaart. En 5 jaar geleden had je waarschijnlijk niet gedacht dat je vandaag de dag hier nog zou meeschrijven. Dikke knuffel.

Theepoes: welkom terug hier. Wij hebben in 2016 geschreven in het prikbatches topic. Gelet op jullie voorgeschiedenis had ik gehoopt (en misschien wel verwacht) dat het sneller zou lukken. Heel veel succes met de cryos. Overigens was ik in ICSI 1 ook snel(ler) ongesteld: 9 dagen na de TP. De andere rondes tel ik even niet mee, want ik testte toen wel positief waarna het daarna alsnog misging en ik enorm ongesteld werd in de cyclussen die daarna volgden.

Elisboom: misschien toch even om opheldering vragen? Er kan natuurlijk wel een (medisch goede) reden voor zijn, maar dat ze die niet met je wilde delen vind ik dan wel weer vreemd.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Woman ook mijn mond viel echt behoorlijk open. Heel bijzonder hoe je dat zo neer zet. Dat staat natuurlijk niet heel netjes naar veel dames die al jaren in dit rot traject aan het ploeteren zijn.

Baggal dankjewel ik vind het nog behoorlijk ongeloofwaardig, we mogen gelukkig 14 januari al voor een echo. Ik denk dat het dan pas wat meer tot besef echt zal komen. Ik kan me je gevoel goed voorstellen, je kindje die om een broertje /zusje vraagt dat blijft pijnlijk. En kan mij ook goed voorstellen dat je dat rond de kerst weer even extra voelt. Ik vind je een hele fijne rots in de branding in dit topic vergeet niet af en toe ook even op onze schouders te leunen he :hug:

Sofie wat spannend! Ik hoop ook voor je dat dit werkt. Mijn arts zei hetzelfde als die van Baggal. Vooral doen wat goed voor jou voelt. Goed idee om die testen te combineren, clearblue is echt bijzonder duur.
Roman gefeliciteerd dat is echt fijn voor je. Ik begrijp de reacties van de andere dames ook heel goed. Wij leven zo met elkaar mee, dan is b a muur het niets goed nieuws heel pijnlijk.
Redcruls wat fijn dat het goed gaat en dat de echo er al aankomt.
Bagger, ik lees en leef elke dag nog mee maar te heb zelf wat weinig te melden. Ben heel blij dat de feestmaand voorbij is. Sinterklaas was verschrikkelijk, de Kerst oké en oud en nieuw met Jokkeman was zalig. Op dit moment wachten op mijn ongesteldheid en dan Duitsland bellen voor de eerste afspraak.
Ik hoop zo dat 2020 heel veel mooie berichten geeft, voor ons allen. Of dat het wonder komt of dat er rust komt in de hoop.
Super blij met jullie
Redcurls, gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een fijn nieuws!

Iedereen gelukkig nieuwjaar, hopelijk is 2020 een geluksjaar voor ons allemaal...

Hier begint onze donor 9 januari met de decapeptyl, 21 januari de eerste echo om te kijken of ze mag starten met stimuleren. Spannend weer hoor, ik begin de dagen weer af te tellen merk ik .. het traject houdt je toch in z'n greep daarmee. Ondertussen vliegen dus demaanden voorbij. Snap zo goed dat het zwaar is te moeten beseffen als je ineens op de 5 jaar zit... Sterkte meiden, wat een traject dit :(

Edit; en ja ik vond het euforische bericht van woman ook nogal hard overkomen in deze groep vol ongewenste kinderlozen ... Alsof volhouden of rust nemen iedereen gegarandeerd een kindje zal geven... :facepalm:
stipjepipje wijzigde dit bericht op 02-01-2020 23:35
16.12% gewijzigd
Moet jij dan ook weer aan de hormonen stipje? Of is dat pas later in het traject? Hoe kijkt jullie donor aan tegen deze poging? En krijgen jullie, mits het mogelijk is, een verse terugplaatsing?
Zal weer voor jullie duimen en idd wat een spanning dit traject
Jokke, Ik moet vanaf de 15e starten met eustradiol (oestrogenen), voor mijn bms op te bouwen omdat ik zelf geen cyclus meer heb , En vanaf de punctie moet ik utrogestan gebruiken.
De donor zit aan de pil al sinds de vorige mislukte poging, begint straks met deca, en Dan gewoon menopur en pregnyl.

De bedoeling is een verse tp, die zal rond begin februari zijn. En hopelijk deze keer cryos!!

Onze donor is best wel positief, was ze bij de vorige poging ook. Een "we gaan ervoor" mentaliteit, alsof dat invloed zou hebben op de uitkomst. Heel lief :) volgens mij heeft ze er vertrouwen in, ze zegt altijd Dingen alsof "het komt vast goed". Ze is ook erg positief omdat de vorige IVF poging achteraf ICSI had moeten zijn, dus nu we icsi doen maken we Tenminste kans. Ze is zo fijn, ik hoop echt dat het met haar gaat lukken, elk kindje van elke donor is gewenst, maar als het met haar mag/kan, zou dat zoveel extra betekenen omdat ik zo goed klik met haar en we dan weten wie de donor is, lijkt me fijn in de opvoeding :heart:

Hoe is t met jou jokke? Fijne jaarwisseling en weer wat positiever?
stipjepipje wijzigde dit bericht op 03-01-2020 01:17
Reden: Toevoeging
6.08% gewijzigd
Lieve dames,

Hopelijk brengt 2020 veel goeds voor jullie allemaal!! :heart: al die negatieve testen :-| tijd voor wat beter nieuws

Hier te horen gekregen dat er een wachtlijst is en het wel eens maart kan worden voor een cryo tp. Echt heel erg balen maar ga er nog even achteraan Maandag!

Women :@@: , beetje respect tonen voor deze dames en mij zou heel erg fijn zijn! Fijne zwangerschap
Stip, wat onwijs fijn dat jullie zo’n positieve donor hebben, dat is precies wat je nodig hebt.
Hoe gaat het met je schoonmoeder? Houdt ze zich een beetje koest?

Pien, wat super rot dat er een wachtlijst is. Komt dit door een drukke periode van het ziekenhuis? Kan mij voorstellen dat dat echt even hard binnen komt zeg :"-(
Hopelijk heb je veel afleiding deze maand?

Jokke, hoe ziet jullie vervolg er nu uit? Ben het even kwijt. Fijn dat 2019 nu achter ons is, echt hoop zo op mooie nieuwe berichten.

Sofie, misschien is het idd wel zo dat het jullie helpt om in natuurlijke cyclus tp te doen! Ik hoop het voor jullie.
Spannend weer zeg. Hoe voel je je?

Baggel, hoe is het met jou? Ging jij nu een switch maken qua opdrachtgever? Spannende tijd voor jou.

Wij zijn begonnen met stimuleren voor pisci, hartstikke spannend.

Hoop echt zo dat dit het jaar ons ons allemaal wordt :heart:
Wil zo graag de verdrietige jaren van hoop en miskramen achter ons laten.
Woman78: Gefeliciteerd meis. Fijn dat je zwanger bent. Niet echt tactvol hier, maar goed.

@stipje: Fijn zo’n donor. Heb enorm veel respect voor meiden die dat zijn. Die punctie en die hormonen.. pfff. Heeft ze zelf al een gezin/kinderen?

@moos: Succes met stimuleren! Erg spannend. Wanneer heb je een echo?

@piene: Balen dat je moet wachten! Is het zo druk daar? Zo vliegen de maanden inderdaad voorbij. Zou daar toch wel pissig over zijn.. Kun je niet ergens anders de tp laten doen?

Hier even een vraagje: Ik verwacht dat ze de cryo’s in natuurlijke cyclus gaan doen. Hoe werkt dat precies? Krijg je dan echt NUL hormonen? En blijf je dan ovu testen doen en dan bij positief zelfde dag tp? Sorry dat ik het hier vraag. Heb volgende week het gesprek met de arts en word toch wel een beetje nerveus ervan... Is het wel goed te combineren met werk? Qua testen enzo? Is dat meestal vroeg in de ochtend? *zucht* Ben zo bang de laatste kansjes te verprutsen.
Ja geen idee ik ga er maandag achteraan bellen vind jet zo belachelijk :/

En bolletje dat is inderdaad zonder hormonen
Ik had altijd tp in kunstmatige cyclus maar dit keer willen we ook in de natuurlijke, scheelt zoveel hormonen.
Moet dan 1 x voor een echo komen.
Sofie, rot dat het weer niet gelukt is maar fijn dat je door mag.

Bij mij was de terugplaatsing van de cryo's ook in een natuurlijke cyclus. Zonder hormonen, ook geen pregnyl of utrogestan, Ik hoefe wel maar 1x per dag een ovutest te doen, heb 1 keer een echo gehad om te kijken of er al wat groeide, omdat mijn cyclus soms wat langer is. Op de dag van positieve test dan bel je, en 5 dagen later is de Tp. Volgens de FA was de kans precies even groot als bij kunstmatig of met pregnyl. Achteraf heb ik spijt dat ik niet met pregnyl en utro heb gedaan omdat ik nu weet dat mijn cyclus pas weer in de 3e ronde na icsi normaal is.

Bolletje, bij ons hebben ze dus het liefst natuurlijk maar ik zou het het voor jezelf even goed op een rijtje zetten wat het beste voelt. Het is allemaal al spannend genoeg.

Vienna, rot van de negatieve test. Ben heel benieuwd wanneer jullie een pleegkind mogen opnemen, het zal wel een hele overgang zijn zomaar een kind in huis.

Jokke, ik duim voor je deze ronde. Het zou zo mooi zijn.

Spannend dat hier weer zoveel mensen beginnen met een volgende ronde.

Stipje, fijn dat je donor er positief instaat, op naar mooie embryo's. Wij mogen ook op gesprek maar in deze fase is het iets te privé voor een openbaar forum.

Baggal, rot dat je toch weer even met je neus op de feiten wordt gedrukt met dat een tweede niet vanzelfsprekend is. Het lastige is dat het onderwerp elke keer weer terugkomt, ook al heb je voor jezelf een keuze gemaakt.

Hier was de vakantie heerlijk, heb even kunnen bijslapen. Ik merk dat ik het nog wel heel moeilijk vind als ik zwanger vrouwen zie, of vrouwen die het de hele tijd over hun kind hebben. Gezien mijn leeftijd had ik verwacht dat het zou afnemen maar om mij heen zijn er zat vrouwen zwanger die boven de 40 zijn. Vaak wel van een tweede. In deze tijd van het jaar zijn er meer feestjes en borrels dus je ontmoet meer mensen. Die confrontatie doet me verdriet. Soms vraag ik me af als we het medische traject niet waren ingegaan, ik het gemis makkelijker had kunnen aanvaarden. Nu zijn we elke keer zo dichtbij geweest. Zonder medisch traject zouden we helemaal geen kans hebben gehad dus het is prima zo.
Moos: het verdriet van miskramen en niet zwanger worden heeft echt zo’n enorme impact (zelfs daarna nog trouwens) en ik hoop enorm dat jij aan de andere kant staat straks. Ik had de switch al eind November gemaakt, maar stopte op kantoor pas op 19/12. Een beetje drukke December maand gehad als gevolg daarvan. Ik heb nu “slechts” een klus.

Bolletje: Je kan qua ovulatie testen niets verpesten hoor. Stel dat je geen eisprong via een test kan waarnemen dan kan LH altijd via een bloedtest gemeten worden of kun je een medicated FET krijgen. Ik heb tijdens de cryo TP’s gewoon altijd gewerkt en had die afleiding ook wel nodig (was er anders aan onderdoor gegaan vermoed ik). Ik testte ‘s morgens vanaf cyclus dag 9. Ik kreeg wel echo’s maar dat was meer het beleid van de kliniek en de desbetreffende arts. Dr A. deed op cyclus dag 2 altijd een uitgangspunt echo (heel vervelend met full flow menstruatie). Toen hij begin 2017 naar een andere kliniek ging was zijn opvolger, Dr H., heel verbaasd wat ik kwam doen op dag 2. Zo zie je maar, wel of geen echo’s hoeft niets te zeggen...

Piene: Welkom terug! Vervelend als je tot maart zou moeten wachten zeg. Wel bijzonder dat jullie nog cryos hebben uit dezelfde batch als jullie meisjes L* en L en Ik hoop enorm dat je met deze batch succesvol zal zijn!

Kasteel: Ik kan me je pijn heel goed voorstellen. Als je jaren geknokt en gestreden hebt en bovendien zoveel hoop op een goede uitkomst hebt gehad, is het heel moeilijk te aanvaarden dat het uiteindelijk toch niet gelukt is. Of dat anders zou zijn geweest als je niet de MMM ingegaan was is natuurlijk moeilijk te zeggen. Je hebt er wel alles aan gedaan en misschien dat dit ergens ook rust geeft, ondanks de hoop die ook z’n weerslag heeft gehad en de pijn die dit soort trajecten met zich meebrengen. En ouders die alleen nog maar over de kinderen kunnen praten zijn per definitie irritant en ik kan me voorstellen dat je dat heel vervelend vindt. En dat vrouwen van 40+ wel zwanger zijn/worden is en blijft confronterend. Het is wat dat betreft ook een kwestie van geluk hebben mbt vruchtbaarheid na een bepaalde leeftijd.

Stipje: spannend dat jullie weer gaan beginnen! Hoe kijkt je donor er tegen aan? Heb je buiten het traject om veel contact met haar? Ben benieuwd of ICSI ipv reguliere IVF jullie meer embryo’s gaat opleveren!

Red: Nog 11 dagen. Ik tel met je af! Succes in de verlengde wachtweken.

Qua 2e word ik soms (emotioneel) een beetje heen en weer geslingerd. We gaan niet meer de MMM in en daar heb ik 100% vrede mee, maar wanneer we hier een logee hebben zoals bijvoorbeeld de dochter van mijn man met haar kids en SA aangeeft dat ze E. mist na vertrek of J zo leuk vindt, vind ik dat wel pijnlijk. Niet eens echt mezelf, maar voor haar. Een “Mummy, I miss E. she’s my friend” (en dat voor een kind van 28 maanden) vind ik best lastig. Daar zit wel een pijnpunt dus ik probeer actief vriendjes/vriendinnetjes uit te nodigen voor play dates enzo en ben blij met de nursery contacten. Maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het op dat soort momenten toch een beetje steekt - los van de dankbaarheid die ik ook ervaar en de rust dat we niet meer de MMM ingaan. En ik vind het ook weer lastig om het hier zo weer te geven, tenslotte heb ik al eens het geluk mogen ervaren dat ik een ieder van jullie zo enorm gun... Een beetje dubbel allemaal.
Dus ... alles is al gezegd

Bolletje soms in natuurlijke tp wel pregnyl. Monitoren eisprong kan met ovulatietest of echo (bij mij ging dat zo) er loopt momenteel een studie om te onderzoeken wat meer succes heeft (Antarctica 2 meen ik)

Piene balen dat je moet wachten. Wij moeten ook even wachten maar kunnen gelukkig na ms feb aan de gang dan hoop ik punctie in maart.

Meelezend besef ik me steeds weer wat n ellende zo'n traject is. Zoveel kennis die ik best niet zou willen hebben. Laatst ook weer iemand of we nog n 2e gingen nemen, zo leuk!?.... Heb maar even professioneel op mijn tong gebeten (was ouder op werk) maar oi had er bijna weer even iets bots uitgeflapt.

Hoop zo dat er veel dromen uit gaan komen dit jaar, liefst die van allemaal hier!
Baggal wat heerlijk dat je even een paar vrije dagen hebt gehad! Die had je volgens mij ontzettend verdiend. En ook fijn zo’n rustige kerst. Daar ga ik volgend jaar ook voor 😉. Ik begrijp heel goed dat je het bij vlagen toch moeilijk vindt dat er geen broertje of zusje voor SA komt. Ondanks dat je er vrede mee hebt, blijft het af en toe jammer dat het niet wat makkelijker is gegaan en het er daarom niet in zit. En dan kan ik me voorstellen dat het confronterend is als je haar zo leuk met een ander kindje ziet spelen. Voel je (wat mij betreft) verder ook niet bezwaard om dat hier te delen hoor. Jij bent altijd ZO voorzichtig en ZO’N steun voor iedereen in dit topic, ondanks dat je er zelf al een tijd niet meer in zit, dat je ook best eens jouw gevoel mag delen hoor. 😉

Sofie wat fijn en ook spannend dat je het nu in een natuurlijke cyclus gaat proberen. Ik hoop voor jou op een probleemloze cyclus met mooie eisprong!

Redcurls zo ontzettend fijn voor jou! Aftellen naar de 14e!

Jokke herkenbaar wat je schrijft! Hier ook een kutsinterklaas, oké kerst en oké oud en nieuw. Ik hoop voor je dat je menstruatie snel komt en jullie eindelijk weer verder kunnen. En bovenal dat Duitsland jullie grote wens eindelijk in vervulling laat gaan.

Stipjepipje wat fijn en spannend dat jullie ook weer bijna gaan beginnen! Ik heb ook een aantal keer het schema gedaan met eustradiol. En wat een lieve donor hebben jullie zeg. Ik ga duimen voor een hele mooie opbrengst!

Piene oh wat balen zeg van de wachtlijst. Ik moet ook zo vaak wachten in mijn ziekenhuis. Hopelijk kun je nog wat regelen met het ziekenhuis.

Moos wat spannend dat jij ook eindelijk gaat beginnen zeg! Wat is picsi eigenlijk als ik vragen mag? Ik duim ook heel hard voor jou!

Bolletje ik heb zelf nog nooit een tp in een natuurlijke cyclus gedaan, maar een vriendinnetje van mij wel en volgensmij hoeft zij alleen ovitrelle te spuiten om de eisprong exact te timen. En volgensmij moest zij wel voor controle echo’s komen om te kijken hoe het ervoor stond, maar ik ken ook verhalen van vrouwen die inderdaad ovulatietesten moeten doen. In ieder geval heb je niet op de dag van een positieve ovulatietest een terugplaatsing. Als je een positieve ovulatietest hebt, heb je binnen 24 tot 48 uur een eisprong. En afhankelijk van hoeveel daags je embryo zijn, krijg je zoveel dagen NA je eisprong de terugplaatsing.

Kasteelbewoner een dikke knuffel voor jou. Ik snap je zo goed. Het is ook vreselijk moeilijk. Probeer in ieder geval te accepteren dat je het moeilijk vindt en niet te denken: ik mag niet jaloers zijn, ik mag het niet moeilijk vinden. Dan maak je het voor jezelf nog moeilijker en al die gevoelens mogen er gewoon zijn. Al is het gewoon ruk dat je ze hebt natuurlijk. :hug:

Hier had ik vanochtend een evaluatiegesprek met mijn arts nav het mislukken van de eerste IVF poging. Ik moet zeggen dat ik best een beetje verrast ben over hoe het gesprek ging. En ik ben ook wel een beetje overweldigd ofzo. Het was ten eerste een heel fijn gesprek. Mijn arts neemt ons ontzettend serieus en ze wil ook echt veel voor ons doen. Ze wil bijvoorbeeld eens kijken of ze een ontstekingsremmer kan voorschrijven na een terugplaatsing, omdat ik altijd zoveel menstruatiepijn heb erna. Gent schijnt dat vaker te doen, maar in Nederland doen ze dit eigenlijk niet, want niet bewezen. Ze gaat nu voor mij proberen erachter te komen wat het protocol in Gent en kijken of het haar lukt om het voor ons te regelen. Verder hebben we drie dingen afgesproken.

We gaan een nieuwe IVF opstarten, daarvoor moet ik maandag terugkomen. Daarbij gaan we menopur gebruiken in plaats van gonal F, in de hoop dat dit zorgt voor betere kwaliteit.

Daarnaast wil ze chromosomenonderzoek bij mezelf en mijn man en stollingsonderzoek bij mij doen (moet maandag bloedprikken daarvoor), vanwege herhaalde miskramen. Eigenlijk kom ik daar nog niet echt voor in aanmerking met een miskraam in 2015, zwangerschap van N* in 2017 en de vroege miskraam in mei (biochemisch en telt eigenlijk niet als miskraam), maar gezien het bij ons gewoon allemaal niet wil lukken wil ze dat toch doen en uitsluiten dat er iets mis is met de chromosomen. Kans is klein, maar mocht daar wat uitkomen, zouden we IVF PGD kunnen doen.

En als derde heeft ze ons een second opinion in Gent aangeraden. Omdat ze daar iets minder regeltjes hebben vanuit de overheid en iets meer kunnen dan in NL. Ze raadt ons aan om - naast dat we hier in NL een nieuwe poging opstarten- ons dossier een keer met ze te bespreken en te kijken of ze iets anders/extra's daar zouden doen. Mochten we uiteindelijk echt overstappen wil ze ook meewerken aan een samenwerking, zodat we echo's etc hier kunnen doen en niet voor elke controle naar Gent moeten rijden. Ook kan het zo zijn dat zij bepaalde medicijnen/behandelingen adviseren die we dan eerst nog in Nederland zouden kunnen proberen (gedurende de 2e IVF poging).

Al met al veel om over na te denken. We wilden eigenlijk pas bij een 3e poging naar het buitenland, maar nu zij ons dit ook aanraadt gaan we misschien toch maar eens een afspraak maken. Zijn er meiden met tips? Ik heb geen idee waar te beginnen. Moet ik mijn zorgverzekering bellen of kan ik gewoon een afspraak maken?
daisyliz wijzigde dit bericht op 03-01-2020 16:01
0.22% gewijzigd
Miekje crosspost! Oh wat spannend dat jullie ook weer bijna gaan beginnen. Ontzettend jammer dat het nodig is natuurlijk. Ook voor jou duim ik. Ik bijt ook altijd op mijn tong bij dat soort opmerkingen trouwens, maar mijn man is vaak heel gevat en zegt direct waar het op staat.
Miekje: ik snap dat zo’n vraag pijn doet. En dan ook de vanzelfsprekendheid die daarachter schuilgaat. Mijn schoonmaakster had het er een tijd terug over... en die weet van het proces voorafgaand aan de komst van SA dus die heb ik wel vermanend toegesproken (is verder een best mens, maar dit was gewoon onhandig). Wanneer ik de vraag krijg van mensen die niets weten over de ontstaansgeschiedenis van SA dan ben ik meestal vrij open over IVF en mijn man is, voor zijn doen, ook open over de reden/oorzaak van de MMM. Juist om daarmee het taboe een beetje te doorbreken. Helaas weten we hier allemaal maar al te goed dat zwanger worden en het mogen krijgen van kinderen niet altijd een vanzelfsprekendheid is...

Duuf: Hoop dat je de kerst dagen goed bent doorgekomen. Ergens staat mij bij dat jullie aan het eind van de maand of begin volgende maand een assessment krijgen en meer duidelijkheid mbt pleegzorg?

Lauwie: Heb jij inmiddels al meer duidelijkheid uit Spanje en weet je inmiddels of je meteen door kunt voor ICSI 5?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven