Niet meer samenwonen

04-01-2020 15:44 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit volgens mij in een ongezonde relatie met mijn vriend.

We hebben beiden erg veel meegemaakt vanaf dat we kinderen zijn en het is nog steeds niet afgelopen (beiden van onze kant van de familie spelen er steeds dingen). Hierdoor merken we dat we in het dagelijks leven moeite hebben met hoe we met gebeurtenissen om moeten gaan en hoe we verder moeten samen. Door wat we meegemaakt hebben we beiden verlatingsangst en (te) veel hoop op een fijn en gelukkig leven.
Ik heb het idee dat we te veel aan elkaar vast klampen juist omdat we samen hetzelfde willen in het leven (huisje boompje beestje, en zo normaal mogelijk).

Ik ben zo moe van alles wat er gebeurd is en ik heb vooral rust nodig en hij wil graag juist met mij veel praten en leuke dingen doen om maar door te kunnen en niet in het verleden te blijven hangen. Ik kan dat niet, ik moet nu heel veel verwerken uit mijn verleden plus wat er nu speelt. Maar ik haal ook heel veel energie uit met hem zijn en alles bij hem kwijt te kunnen. Hij voelt zich niet belangrijk genoeg omdat ik rust nodig hebt en is mij bang kwijt te raken, hierdoor houd hij zich op harder aan mij vast en ik kan niet meer..

De enige manier die ik zie is om niet meer samen te wonen, maar ik wil hem niet kwijt en ik ben zo bang dat als ik dat tegen hem zegt hij het niet meer aan kan, want ook zijn leven is nu erg moeilijk en ik ben de enige op wie hij kan terug vallen.

Heeft iemand tips hoe ik dat kan vertellen zonder dat hij zich verlaten voelt?

Sorry voor eventuele fouten, Nederlands is mijn tweede taal.
Ga er mee naar een relatietherapeut. Soms zijn 3 afspraken al voldoende.

Je kunt het hem dan vertellen in een veilige omgeving. En de therapeut kan vertaler zijn, movht er een miscommunicatie ontstaan.

Ik denk dat een paar sessie relatietherapie de 'oplossing' is.

De therapeut kan jullie ook duidelijk maken hoe jullie beide apart werken en je verschillend toch een relatie kunt hebben.

Door elkaar op momenten los te laten en er momenten juist voor elkaar te zijn.

Een relatietherapeut kijkt naar de toekomst. En gaat niet in je/jullie verleden graven.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 04-01-2020 17:18
35.51% gewijzigd
En waar ga je heen als je even niet meer wilt samenwonen?
ik geef mn bek ook maar een douw
Het is zo vervelend om keer op keer te praten erover vervelend gebeurtenis die in het verleden plaats vond... Vooral als continue wordt gepraat erover hetzelfde onderwerp.

Ik heb ooit meegemaakt en is zo vermoeiend, vervelend en veroorzaakt veel stress. Iemand die maar over negatieven dingen wil praten en geen tijd wil maken om juist eraan te werken, ben ik liever kwijt dan rijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven