Kitten from hell!!?
zaterdag 4 januari 2020 om 08:56
Goedendag
Wij hebben sinds half jaar een kitten
Welbewust voor gekozen
Mijn vorige kat is 15 geworden.
Ik en mn partner hebben ons hele leven al katten gehad .. dus zijn t gewend.
Maar onze kitten is volgens ons een kitten met adhd. X 100
Ze heeft ruimte speelgoed en krabpalen genoeg. Ons huis is net een fort. Krabt aan de bank. Etc maar kleden erop nu
We hebben onze vitrage al verwijderd. Ze trekt echt de scheuren erin
Ik speel veel met haar, werk nl niet dus tijd zat daarvoor.
Maar wat wij het ergste vinden is dat ze onze nachtrust kost.
Ze mocht eerst in de slaapkamer. Totdat ze in de overgordijnen hing en bedombouw als krabpaal gebruikte
We hebben al feliway. En stinkspray gekocht
Om 4 snachts is steevast klaarwakker. Om echt gewoon het behang naast slaapkamerfeur af te krabben en klagelijk te miauwen tot we om 5 uur dan de deur open te maken
Waar ze in onze slaapkamer lustig verder gaat met slopen
Ik doe ook de deur open ivm buren die haar horen mauwen
Ik zit dus elke morgen om half 6 op de bank voor poes.
Nu al 5 mnd lang
Wij hebben 5 katten gehad en dit nog nooit meegemaakt
Het broertje uit hetzelfde nest is gewoon rustig
( k hoorde vd week maarten v rossum zeggen dat hij 2 katten uit zelfde nest heeft en die heel verschillend zijn)
Wie weet raad. Er was toch een dame iris. Die verstand van katten had
Mvg
Wij hebben sinds half jaar een kitten
Welbewust voor gekozen
Mijn vorige kat is 15 geworden.
Ik en mn partner hebben ons hele leven al katten gehad .. dus zijn t gewend.
Maar onze kitten is volgens ons een kitten met adhd. X 100
Ze heeft ruimte speelgoed en krabpalen genoeg. Ons huis is net een fort. Krabt aan de bank. Etc maar kleden erop nu
We hebben onze vitrage al verwijderd. Ze trekt echt de scheuren erin
Ik speel veel met haar, werk nl niet dus tijd zat daarvoor.
Maar wat wij het ergste vinden is dat ze onze nachtrust kost.
Ze mocht eerst in de slaapkamer. Totdat ze in de overgordijnen hing en bedombouw als krabpaal gebruikte
We hebben al feliway. En stinkspray gekocht
Om 4 snachts is steevast klaarwakker. Om echt gewoon het behang naast slaapkamerfeur af te krabben en klagelijk te miauwen tot we om 5 uur dan de deur open te maken
Waar ze in onze slaapkamer lustig verder gaat met slopen
Ik doe ook de deur open ivm buren die haar horen mauwen
Ik zit dus elke morgen om half 6 op de bank voor poes.
Nu al 5 mnd lang
Wij hebben 5 katten gehad en dit nog nooit meegemaakt
Het broertje uit hetzelfde nest is gewoon rustig
( k hoorde vd week maarten v rossum zeggen dat hij 2 katten uit zelfde nest heeft en die heel verschillend zijn)
Wie weet raad. Er was toch een dame iris. Die verstand van katten had
Mvg
zaterdag 4 januari 2020 om 21:57
Naar buiten in een afgetimmerde of afgebakende tuin is toch ook naar buiten? Je hoeft niet zo uit je slof te schieten hoor.blijmetmij schreef: ↑04-01-2020 21:16
Hoezo is het dan al teveel moeite om voor een kat gewoon een deel van je tuin zodanig af te timmeren dat het beest wat frisse lucht krijgt zonder dat de vogelstand daar onder moet lijden en de buren met een tuin vol stront zitten?
zaterdag 4 januari 2020 om 22:02
Tuurlijk; jij hebt een geweldige kattenren in je tuin. Je was alleen vergeten dat in je eerste post te vermelden want je was het vergeten of je vond het niet zo relevant om te delen als advies... Iedereen heeft toch een kattenren?
zaterdag 4 januari 2020 om 22:40
Nee joh, ik reageerde puur op het stukje naar buiten. Dat dat bij ons de oplossing was.
Jij hebt daar duidelijk een mening over en ik snap nu je 'zucht' want ik had je eerste reactie inderdaad niet gelezen. Zeker niet bewust genegeerd
Verder ga ik er niet op reageren, want ik denk er niet zo over als jij.
En ik heb geen buren. Dus ik zadel geen andere mensen op met m'n kat (of drollen).
Jij hebt daar duidelijk een mening over en ik snap nu je 'zucht' want ik had je eerste reactie inderdaad niet gelezen. Zeker niet bewust genegeerd
En ik heb geen buren. Dus ik zadel geen andere mensen op met m'n kat (of drollen).
_melon wijzigde dit bericht op 04-01-2020 22:42
11.59% gewijzigd
zondag 5 januari 2020 om 09:12
Vogels? Of woon je op een industrieterrein vol asfalt..._melon schreef: ↑04-01-2020 22:40Nee joh, ik reageerde puur op het stukje naar buiten. Dat dat bij ons de oplossing was.
dinsdag 7 januari 2020 om 18:46
Dubbelzijdige tape op de plekken plakken waar de kat krabt en waar die niet mag komen(aanrecht?).
Een ssscat kopen en die voor de slaapkamer deur zetten als jullie naar bed gaan.
Beest meer op zijn flikker geven als hij iets doet wat niet mag.
Kat structuur geven door elke dag alles wat je doet op hetzelfde tijdstip doen, dus altijd spelen om 10 uur bijvoorbeeld en daarna knuffelen.
Het beest meer negeren en geen aandacht geven bij ongewenst gedrag, aangezien negatieve aandacht ook aandacht is. Ook niet zuchten of iets, doen alsof die lucht is.
Dubbelzijdige tape!!!!
Een ssscat kopen en die voor de slaapkamer deur zetten als jullie naar bed gaan.
Beest meer op zijn flikker geven als hij iets doet wat niet mag.
Kat structuur geven door elke dag alles wat je doet op hetzelfde tijdstip doen, dus altijd spelen om 10 uur bijvoorbeeld en daarna knuffelen.
Het beest meer negeren en geen aandacht geven bij ongewenst gedrag, aangezien negatieve aandacht ook aandacht is. Ook niet zuchten of iets, doen alsof die lucht is.
Dubbelzijdige tape!!!!
dinsdag 7 januari 2020 om 18:56
Ach waarom nemen mensen een man in huis...ze hangen nooit een nieuwe wc rol op, laten laadjes open staan en snurken.
Katten zijn superschone dieren hoor
dinsdag 7 januari 2020 om 19:13
Precies. Onze twee katten zijn ook al bij ons sinds ze kitten zijn en hebben gewoon elkaar opgevoed. Ze hebben echt nog nooit iets gesloopt, omdat ze hun energie kwijtraken door met elkaar te spelen.
dinsdag 7 januari 2020 om 19:30
Hier wordt alleen nog aan de bank gekrabt. We hebben het maar ingecalculeerd en een bank met vervangbare hoezen gekocht haha.
To, wat kun je met de adviezen die gegeven zijn?
Plus, waarom is een tweede kitten precies geen optie? Ik heb alleen gelezen dat je van 1 iemand hebt gehoord dat dat niet goed ging, terwijl hier meerderen dat als de oplossing aanwijzen.
To, wat kun je met de adviezen die gegeven zijn?
Plus, waarom is een tweede kitten precies geen optie? Ik heb alleen gelezen dat je van 1 iemand hebt gehoord dat dat niet goed ging, terwijl hier meerderen dat als de oplossing aanwijzen.
dinsdag 7 januari 2020 om 19:44
excuseer en honden niet dan? als je te lui bent van twee keer met honden naar buiten te gaan pissen ze ook heel uw interieur onder, ze om nog maar te zwijgen van viezigheid dat ze achterlaten op straat want niet iedereen is verantwoordelijk voor het op te kuisen
donderdag 9 januari 2020 om 06:14
Bizar hoeveel mensen nog steeds denken dat je katten iets kunt leren door ze nat te spuiten. Daar leer je ze niets mee, hooguit dat ze bang van je moeten worden.