Taart voor dochtertje

04-01-2020 16:58 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een taart bestellen online en laten bezorgen. Dochter is een enorme frozenfan.

Maar waar kan ik deze taart het beste bestellen? Iemand tips? Ik heb net al ff gegoogled maar schrik van sommige prijzen. Het moet een taart zijn waar ongeveer 10 stukken uit gesneden moeten kunnen worden.

Ik woon in het noorden van het land.
eckano schreef:
05-01-2020 14:09
Volgens mij leven we hier niet in een communistische heilstaat maar in een vrije markteconomie; iemand mag toch zelf weten wat hij of ziji voor zijn of haar taarten vraagt? Al geeft ze ze gratis weg....

Ja tuurlijk! Ik weet niet wat voor werk jij doet, maar jij vind het dan zeker ook helemaal prima als iemand, als meerdere mensen, jouw werk doen/ aanbieden en daar een minimaal bedrag voor vragen.
Gisselle schreef:
05-01-2020 21:18
Ja tuurlijk! Ik weet niet wat voor werk jij doet, maar jij vind het dan zeker ook helemaal prima als iemand, als meerdere mensen, jouw werk doen/ aanbieden en daar een minimaal bedrag voor vragen.
Tja de ene automonteur vraagt 40 euro per uur en de andere 70 euro. Daar kan je wel moeilijk over doen maar wat lost het je op? Lijkt wel of je heel gefrustreerd erdoor bent en jij zelf er last van ondervind.

TO wat een geweldig idee volgens mij gaat ze het geweldig vinden en ontzettend trots zijn op haar eigen gemaakte taart.
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
05-01-2020 22:19
Tja de ene automonteur vraagt 40 euro per uur en de andere 70 euro. Daar kan je wel moeilijk over doen maar wat lost het je op? Lijkt wel of je heel gefrustreerd erdoor bent en jij zelf er last van ondervind.

Daar hebben bakkers inderdaad last van, van zwartwerkers die als hobby taarten maken, en deze ver onder de prijs verkopen, waardoor de markt helemaal verziekt is, en totdat ze er achter komen dat het wel heel veel werk is, voor die paar centen die ze er voor krijgen. En het dan af laten weten. Maar jij vind het dus niet erg als iemand jouw werk voor belachelijk bedrag zou doen?. Zeg eens eerlijk?
Gisselle schreef:
05-01-2020 22:51
Daar hebben bakkers inderdaad last van, van zwartwerkers die als hobby taarten maken, en deze ver onder de prijs verkopen, waardoor de markt helemaal verziekt is, en totdat ze er achter komen dat het wel heel veel werk is, voor die paar centen die ze er voor krijgen. En het dan af laten weten. Maar jij vind het dus niet erg als iemand jouw werk voor belachelijk bedrag zou doen?. Zeg eens eerlijk?
Zorg dat je zelf kwaliteit levert met een goede prijs. Je zal altijd mensen hebben die een lagere prijs vragen dan jij maar daar kan je niets aan veranderen.
Gewoon zelf goed bezig blijven.
yajes schreef:
05-01-2020 23:03
Zorg dat je zelf kwaliteit levert met een goede prijs. Je zal altijd mensen hebben die een lagere prijs vragen dan jij maar daar kan je niets aan veranderen.
Gewoon zelf goed bezig blijven.

Doe ik ook zeker en heb een aantal klanten die dat waarderen. Maar ook regelmatig "discussies" van klanten die zeggen dat ze het elders stukken goedkoper kunnen krijgen, heel vervelend, en ook het aantal klanten een bestelling op het allerlaatste moment wil, omdat de hobby bakker het heeft laten afweten. Zo jammer, dit is echt een ding in Nederland (in andere landen speelt dit niet zo). Ik weet van collega's dat ze hier ook last van hebben.
Gisselle schreef:
Dat heet concurrentie
Blijf in jezelf geloven !
05-2019 schreef:
06-01-2020 21:07
Dat heet concurrentie

Je snapt er niets van.

Door de dames die opeens een hobby hadden, en bedachten dat het wel leuk was om die hobby taarten (zwart) te gaan verkopen is de taartenmarkt in Nl kapot gemaakt, hierdoor denken mensen dat het normaal is om € 2,25 p.p. te betalen voor een taart waar je uren aan werkt. Je haalt je materialen er net uit, de verrichte arbeid is vrijwilligerswerk.
Gisselle schreef:
06-01-2020 21:54
Je snapt er niets van.

Door de dames die opeens een hobby hadden, en bedachten dat het wel leuk was om die hobby taarten (zwart) te gaan verkopen is de taartenmarkt in Nl kapot gemaakt, hierdoor denken mensen dat het normaal is om € 2,25 p.p. te betalen voor een taart waar je uren aan werkt. Je haalt je materialen er net uit, de verrichte arbeid is vrijwilligerswerk.
En dus aan jou de opdracht om te laten zien waarom jouw taarten meer waard zijn.
Maar als jij je meerwaarde niet kunt aantonen, waarom zou de klant dan meer moeten betalen?
En ja, ik weet waar ik over praat want ik zit in een beroepsgroep waar veel geconcurreerd wordt.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Gisselle schreef:
Je snapt er niets van.

Taart bakken is sowieso niet alleen maar voorbehouden aan bakkers natuurlijk, is iedereen die voor de lol taarten bakt voor vrienden ineens een concurent?
Doe ik zelf ook, en ik laat mensen er niet eens voor betalen, want ik vind het leuk om te doen :proud:
Bijna iedereen kan zelf koken, maar gaat ook wel eens uit eten, een restaurant zal dus een meerwaarde moeten bieden.
En dat geld voor taartenbakkers natuurlijk ook.
Barnsteen schreef:
04-01-2020 17:15
Zelf een appeltaart bakken, en in plaats van van die repen deeg bovenop maak je met de deeg een mooi plaatje/naam kind/cijfer van de leeftijd oid.
Of je laat je kind er zelf iets op boetseren met de deeg.
Dat is het allergoedkoopst, je hebt een unieke taart, waarbij je ook nog zelf in de hand hebt of- en zo ja hoeveel suiker je erin doet. Én zonder kleurstoffen.

Mijn kinderen worden er altijd heel blij van.
Een appeltaart????
Wat een dolle boel
Frankly my dear, I don"t give a damn
DingesEnzo schreef:
06-01-2020 22:27
Taart bakken is sowieso niet alleen maar voorbehouden aan bakkers natuurlijk, is iedereen die voor de lol taarten bakt voor vrienden ineens een concurent?

Nee tuurlijk niet, maar dit gaat niet om mensen die taarten bakken voor vrienden, maar om mensen die taarten bakken "voor de lol" en deze verkopen, ook voor de lol dus, zwart, en ze zeggen er meestal bij dat ze er ook niets op hoeven te verdienen omdat ze het dus voor de lol doen. Ze vragen minimale prijzen. De klant weet vaak het verschil niet.
Gisselle schreef:
06-01-2020 23:04
Nee tuurlijk niet, maar dit gaat niet om mensen die taarten bakken voor vrienden, maar om mensen die taarten bakken "voor de lol" en deze verkopen, ook voor de lol dus, zwart, en ze zeggen er meestal bij dat ze er ook niets op hoeven te verdienen omdat ze het dus voor de lol doen. Ze vragen minimale prijzen. De klant weet vaak het verschil niet.
Als jij niet in staat bent om reclame te maken op een manier waarop het de klant duidelijk word dat taarten bestellen bij jou echt veel leuker/lekkerder/makkelijker is dan zelf een taart bakken, of het bakken uitbesteden aan iemand die het voor de lol doet zonder winstoogmerk, dan heb je op dat gebied dus nog wat te doen.

En ik ben niet pro-zwartwerkers hoor, maar zodra iemand alles netjes geregeld heeft dan is het niet jouw zaak of die persoon een uurloon vraagt waar jij van zou kunnen leven.
En je kunt natuurlijk op meerdere manieren een concurent zijn voor anderen.
Moet bijvoorbeeld zeggen dat ik zelf die fondanttaarten niet echt te eten vind, dure bakker of niet, dat spul is gewoon niet lekker, en ik wil niet betalen voor een taart waar ik een deel vanaf ga peuteren.
Een bakker die mooie taarten kan maken zonder fondant heeft gelijk een voorsprong bij mij, en zo zijn er vast meer dingen te bedenken om je te onderscheiden.
DingesEnzo schreef:
06-01-2020 23:13
Als jij niet in staat bent om reclame te maken op een manier waarop het de klant duidelijk word dat taarten bestellen bij jou echt veel leuker/lekkerder/makkelijker is dan zelf een taart bakken, of het bakken uitbesteden aan iemand die het voor de lol doet zonder winstoogmerk, dan heb je op dat gebied dus nog wat te doen.

En ik ben niet pro-zwartwerkers hoor, maar zodra iemand alles netjes geregeld heeft dan is het niet jouw zaak of die persoon een uurloon vraagt waar jij van zou kunnen leven.

Daar gaat het niet om. Ik heb voldoende klanten. Waar het om gaat is dat deze hobby bakkers, de markt kapot hebben gemaakt. Het was een tijdje helemaal hip om zelf je taarten te maken, toen zijn er heel veel hobbyisten taarten gaan maken- en... helaas ook verkopen. Dit zijn mensen die niets van hygiene regels weten en hun taarten ook niet door mogen verkopen. Ze doen dit zwart en tegen een veel te lage prijs, totdat ze er achter komen dat het toch te veel werk is.
DingesEnzo schreef:
06-01-2020 23:31
En je kunt natuurlijk op meerdere manieren een concurent zijn voor anderen.
Moet bijvoorbeeld zeggen dat ik zelf die fondanttaarten niet echt te eten vind, dure bakker of niet, dat spul is gewoon niet lekker, en ik wil niet betalen voor een taart waar ik een deel vanaf ga peuteren.
Een bakker die mooie taarten kan maken zonder fondant heeft gelijk een voorsprong bij mij, en zo zijn er vast meer dingen te bedenken om je te onderscheiden.

Ik ben bakker/ patissier. Ik maak allerlei soorten taarten, entremets, desserttaarten, vlaaien, ijstaarten, werk met chocolade, fondanttaarten, ik boetseer, maak suikerbloemen, chocolade bloemen. Heb er ook les in gegeven. Heb verschillende keren meegemaakt, dat er dames kwamen, die op de 1e les al vertelden, taarten door te willen verkopen, of er zelf les in te gaan geven!. Echt gebeurd. Fondant taarten worden meestal voor kinderen gemaakt of voor bruiloften en er is heel goede- en echt lekkere fondant op de markt, die is dan ook meteen een stuk duurder, dat is o.a. een verschil. Daar betalen mijn klanten voor. Mensen die dat verschil niet kennen, die gaan een discussie aan en zeggen dat ik te duur ben. Die discussies en het commentaar zijn heel vervelend en Nederland is waarschijnlijk het enige land waar mensen een dergelijke taart bestellen, waar dus uren aan gewerkt is. en die dan voor een minimaal bedrag willen en dus ook kunnen krijgen.
Gisselle schreef:
05-01-2020 01:00
Daarom doen de meesten dit naast hun andere baan....je bedoelt natuurlijk... daarom doen de meeste dit "zwart". Hebben een hobby, en vragen daar geld voor. Maar je gaat me toch niet vertellen dat jij hier belasting over aan hebt gegeven?. Mensen die wel een eerlijke prijs vragen hebben enorm last van mensen die dit soort prijzen vragen.
Wat ben je nou aan het zeuren. Iemand doet het voor hobby, en dan is het lekker dat je de kosten er uit hebt, of als baan en dan moet je gewoon bij een bakker gaan werken.
De taart die men thuis maakt is echt nooit zo goed als die van een echt goede banketbakker.
Dus láát de hobbyist nou gewoon. En laat de mensen die daar voor kiezen om het bij een hobbyist te kopen.

Ik persoonlijk niet, dan nog liever een hema taart :D
Maar maak jij zelf taarten en wil je er graag aan verdienen of zo?
Gisselle schreef:
Je snapt er niets van.

Ja en? Als je het zooo goed kan dan open je toch een winkel? Of je gaat gewoon bij een banketbakker werken.
Krijg je gewoon je loon iedere maand.

Thuis taarten is hobby. Daar moet je niet aan hoeven verdienen.
Gisselle schreef:
07-01-2020 01:30
Ik ben bakker/ patissier. Ik maak allerlei soorten taarten, entremets, desserttaarten, vlaaien, ijstaarten, werk met chocolade, fondanttaarten, ik boetseer, maak suikerbloemen, chocolade bloemen. Heb er ook les in gegeven. Heb verschillende keren meegemaakt, dat er dames kwamen, die op de 1e les al vertelden, taarten door te willen verkopen, of er zelf les in te gaan geven!. Echt gebeurd. Fondant taarten worden meestal voor kinderen gemaakt of voor bruiloften en er is heel goede- en echt lekkere fondant op de markt, die is dan ook meteen een stuk duurder, dat is o.a. een verschil. Daar betalen mijn klanten voor. Mensen die dat verschil niet kennen, die gaan een discussie aan en zeggen dat ik te duur ben. Die discussies en het commentaar zijn heel vervelend en Nederland is waarschijnlijk het enige land waar mensen een dergelijke taart bestellen, waar dus uren aan gewerkt is. en die dan voor een minimaal bedrag willen en dus ook kunnen krijgen.
Dus je bent bakker, maar je bakt wel vanuit huis??
Tja. Ik ben kok. Maar als ik voor via via een buffet maak blijft het toch hobby of goodwill. En nee daar vraag ik dan geen uurloon voor maar rond de gemaakte kosten naar boven af.
En ja dat is toch anders dan als ik voor de baas achter de kachel sta.
Gisselle schreef:
06-01-2020 00:18
Doe ik ook zeker en heb een aantal klanten die dat waarderen. Maar ook regelmatig "discussies" van klanten die zeggen dat ze het elders stukken goedkoper kunnen krijgen, heel vervelend, en ook het aantal klanten een bestelling op het allerlaatste moment wil, omdat de hobby bakker het heeft laten afweten. Zo jammer, dit is echt een ding in Nederland (in andere landen speelt dit niet zo). Ik weet van collega's dat ze hier ook last van hebben.
Je hebt helemaal gelijk
strings-attached schreef:
07-01-2020 01:44
Ja en? Als je het zooo goed kan dan open je toch een winkel? Of je gaat gewoon bij een banketbakker werken.

Die laatste regel slaat nergens op. Waarom zal een zzp'er niet mogen verdienen aan thuis professionele taarten bakken?
Zeepje-uit-de-zee schreef:
07-01-2020 10:00
Die laatste regel slaat nergens op. Waarom zal een zzp'er niet mogen verdienen aan thuis professionele taarten bakken?
Maar dan wel eerlijke prijzen
Gisselle schreef:
De taarten die wij wilden bestellen voor de verjaardag van ons kind maakte de bakkers in onze omgeving niet. Wel goede mokkataarten, slagroomtaarten en dat soort werk, maar marsepeinentaarten die lang zo in waren, die moest ik echt bij hobbybakkers bestellen.
Nu zijn dripcakes erg populair. Hoef ik bij mijn bakker ook niet mee aan te komen. Ik ga wel naar Life of Pie.
Ik zit te kijken op de website van Life of Pie, maar zijn dat ook hobbybakkers dan? Het ziet er vrij professioneel uit en ze zijn ook niet spotgoedkoop volgens mij.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
07-01-2020 10:18
Ik zit te kijken op de website van Life of Pie, maar zijn dat ook hobbybakkers dan? Het ziet er vrij professioneel uit en ze zijn ook niet spotgoedkoop volgens mij.
Zo zijn ze een jaar of drie geleden wel begonnen.
strings-attached schreef:
07-01-2020 01:44

Jij snapt er echt helemaal niks van. Laat die hobbyist toch gewoon?! Dat vind je dan blijkbaar ook ok als jouw werk wordt overgenomen? voor een minimaal bedrag, of gelden er dan andere regels?. Als het hobby is, dan mag er geen cent op verdiend worden, dan mogen ze alleen maar worden weggegeven, dat is hobby matig bakken.

En waarom moet ik een winkel openen of bij een banketbakker gaan werken?! Waarom? Ik heb een speciale, afgesloten ruimte, met koeling, vriezer en oven en waar ik ook les kan geven, heb voldoende klanten, waarom zou ik dan een winkel moeten gaan openen of bij een banketbakker gaan werken?! Ik ben zelf bakker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven