Wat moet ik doen
zaterdag 21 december 2019 om 14:42
Ik zou graag in contact komen met mensen die in een relatie zitten met iemand die je emotioneel kapot maakt, of los zijn gekomen van die persoon,
In het kort zal ik mijn verhaal doen.
Ik heb nu 11 maanden een relatie met iemand die mij al 11 maanden niet vertrouwd, lees als: telefoon controle, etc etc ik heb hem al een paar keer gewaarschuwd en toch blijft hij door gaan.
Hij geeft mij ook totaal geen aandacht meer en zegt daarop dat het komt omdat hij “stress” heeft.
Ik hou ontzettend veel voor hem en ik heb alles voor hem gedaan. (Emigratie, alles betaald huur etc)
We wonen op dit moment nog samen, maar ik weet eigenlijk niet eens meer van mezelf of ik deze relatie überhaupt wil houden.
80% van mijn gevoel zegt dat ik weg moet gaan.
Elke keer als ik deze stap maak wordt ik geconfronteerd met bedreigingen, losse handen etc.
Ik zou graag met iemand in contact komen die een soort gelijk situatie meegemaakt heeft of meemaakt ..
Ik was emotioneel ontzettend sterk maar hij heeft mij helemaal kapot gemaakt.
In het kort zal ik mijn verhaal doen.
Ik heb nu 11 maanden een relatie met iemand die mij al 11 maanden niet vertrouwd, lees als: telefoon controle, etc etc ik heb hem al een paar keer gewaarschuwd en toch blijft hij door gaan.
Hij geeft mij ook totaal geen aandacht meer en zegt daarop dat het komt omdat hij “stress” heeft.
Ik hou ontzettend veel voor hem en ik heb alles voor hem gedaan. (Emigratie, alles betaald huur etc)
We wonen op dit moment nog samen, maar ik weet eigenlijk niet eens meer van mezelf of ik deze relatie überhaupt wil houden.
80% van mijn gevoel zegt dat ik weg moet gaan.
Elke keer als ik deze stap maak wordt ik geconfronteerd met bedreigingen, losse handen etc.
Ik zou graag met iemand in contact komen die een soort gelijk situatie meegemaakt heeft of meemaakt ..
Ik was emotioneel ontzettend sterk maar hij heeft mij helemaal kapot gemaakt.
dinsdag 7 januari 2020 om 18:33
Ik ga de huur niet meer betalen, hij neemt alle kosten op zich.
Ook betaalS hij mij per maand wat mij die leasewagen kost.
Al hoe wel dat is de afspraak, ik ben benieuwd.
Uiteraard hoe ik het in de gaten: ik geef mijn sleutels niet af zolang het op mijn naam staat, en de reserve sleutel geef ik ook niet.
Ik heb vrij weinig keus, anders sta ik weer onder bedreiging” of naja die 2 maanden hier ingeschreven blijven is ook niet echt een vrijwillige keuze. Maar als ik zo het makkelijkste en het snelste ervan af ben moet ik hier mee akkoord gaan.
Hij heeft voorwaardes waardoor hij geen kant op kan, en nee inderdaad dat zou mijn probleem niet moeten zijn.
Maar 2 maanden ben ik akkoord mee gegaan en daarna ben ik er vanaf.
Althans laten we het hopen.
Ook betaalS hij mij per maand wat mij die leasewagen kost.
Al hoe wel dat is de afspraak, ik ben benieuwd.
Uiteraard hoe ik het in de gaten: ik geef mijn sleutels niet af zolang het op mijn naam staat, en de reserve sleutel geef ik ook niet.
Ik heb vrij weinig keus, anders sta ik weer onder bedreiging” of naja die 2 maanden hier ingeschreven blijven is ook niet echt een vrijwillige keuze. Maar als ik zo het makkelijkste en het snelste ervan af ben moet ik hier mee akkoord gaan.
Hij heeft voorwaardes waardoor hij geen kant op kan, en nee inderdaad dat zou mijn probleem niet moeten zijn.
Maar 2 maanden ben ik akkoord mee gegaan en daarna ben ik er vanaf.
Althans laten we het hopen.
dinsdag 7 januari 2020 om 19:33
Niet doen. Echt niet doen! Als jij je auto achter laat en je geeft geen sleutels, wat heeft er dan aan? Is het private lease of zakelijke lease? In beide gevallen mag je waarschijnlijk niemand anders laten rijden.
Als hij het hele appartement vernield dan ben jij de klos. Ook geen enkele garantie dat hij de huur overmaakt.
Bedreigen gaat hij ook met die zogenaamde afspraken doen. Hij laat je echt niet zo makkelijk wegkomen. Verander de sloten en zet hem eruit. Bel de politie zodat ze geinformeerd zijn. Zo komen ze snel als je belt.
Zeg de huur op en ga dit weekend al weg. Neem al je spullen mee. Al alle inlogcodes veranderd? Ook van webshops?hij kan uit jouw naam dingen bestellen en naar hem laten sturen.
Als hij het hele appartement vernield dan ben jij de klos. Ook geen enkele garantie dat hij de huur overmaakt.
Bedreigen gaat hij ook met die zogenaamde afspraken doen. Hij laat je echt niet zo makkelijk wegkomen. Verander de sloten en zet hem eruit. Bel de politie zodat ze geinformeerd zijn. Zo komen ze snel als je belt.
Zeg de huur op en ga dit weekend al weg. Neem al je spullen mee. Al alle inlogcodes veranderd? Ook van webshops?hij kan uit jouw naam dingen bestellen en naar hem laten sturen.
dinsdag 7 januari 2020 om 20:13
woensdag 8 januari 2020 om 09:20
Gelukkig ben je ervan overtuigd nu dat je weg wil en gaat! Dat is erg belangrijk.het weekend komt steeds dichterbij en als je straks bij je ouders zit heb je wat meer rust en tijd om dingen in goede banen te leiden.
Je hoopt door hem nu nog te blijven steunenden hij uit de problemen kan komen, maar ik denk dat je voor de gek gehouden wordt. Gezien watje geschreven hebt, zal hij altijd macht over je willen houden en dat kan hij alleen door in de problemen te blijven.
Maar eerst verhuizen nu en meer afstand, dan zul je ook merken dat het makkelijk gaat om goede beslissingen te nemen. Je denkt nu nog teveel vanuit relatie en niet vanuit jezelf. Zorg dat alles veilig is, je wachtwoorden en pincodes wijzigen.
Toen ik in een zo n situatie zat heb ik na vertrek de beslissing genomen dat ik geen contact meer wilde. Helemaal niets. Ben vanuit het tijdelijke adres verhuisd zonder adreswijziging door te geven. Op een bepaald moment zul je zien dat hij een looser is.
Sterkte!
Je hoopt door hem nu nog te blijven steunenden hij uit de problemen kan komen, maar ik denk dat je voor de gek gehouden wordt. Gezien watje geschreven hebt, zal hij altijd macht over je willen houden en dat kan hij alleen door in de problemen te blijven.
Maar eerst verhuizen nu en meer afstand, dan zul je ook merken dat het makkelijk gaat om goede beslissingen te nemen. Je denkt nu nog teveel vanuit relatie en niet vanuit jezelf. Zorg dat alles veilig is, je wachtwoorden en pincodes wijzigen.
Toen ik in een zo n situatie zat heb ik na vertrek de beslissing genomen dat ik geen contact meer wilde. Helemaal niets. Ben vanuit het tijdelijke adres verhuisd zonder adreswijziging door te geven. Op een bepaald moment zul je zien dat hij een looser is.
Sterkte!
woensdag 8 januari 2020 om 10:26
Je laat die loser toch niet doorrijden in jouw lease auto? Dat is vragen om nog meer problemen. Ik heb ook in jouw situatie gezeten, inclusief telefoon controleren, paranoia beschuldigen, verbaal en fysiek geweld. Maar bij mij knapte er iets en ik heb hem onder al zij eigen verwensingen een rotschop gegeven de trein op. En zijn sleutels erachteraan. Geen haar op mijn hoofd die erover dacht hem nog in mijn leaseauto te laten rijden of hem thuis te brengen of wat dan ook. Je bent al veel te lang veel te lief voor deze lelijke parasiet. Wanneer word je eens heel boos? Gebruik de woede over het onrecht wat hij je doet in plaats van jezelf slachtoffer te voelen en jezelf of hem zielig te vinden!
woensdag 8 januari 2020 om 12:19
woensdag 8 januari 2020 om 12:29
Jeetje, wat maken jullie je druk om een auto en andere materiële zaken.
Heb je zelf ooit in zo n situatie gezeten?
Het is nu belangrijk dat ze vertrekt, liefst met zoveel mogelijk. Zij kies nu voor veiligheid en niet voor de lease auto....
Als ze dadelijk bij haar ouders is, dan kan ze weer helderder denken en krijgt ze meer hulp.
Tevens kan ze dan bij politie gaan praten over bedreigingen en eventuele verdere bescherming. Met waarschijnlijk een melding op zak kan ze dan bij leasemaatschappij gaan praten over de ontstane problemen als ze wagen niet krijgt.
Ik denk danveiligheid eerst.. dingen alspolisvoorwaarden, ingeschreven staan, auto’s etc. Zijn onbelangrijk.
Eerst wordt er geroepen ga weg hij is hartstikke gevaarlijk. Nu gaat ze weg en begint het gezeik over auto en zo.....
Mijn tip aan to nu is, als je dan toch de beslissing genomen hebt om te gaan, doe het dan nu. De komende dagen kunnen heel onvoorspelbaar zijn.
Het is nu belangrijk dat ze vertrekt, liefst met zoveel mogelijk. Zij kies nu voor veiligheid en niet voor de lease auto....
Als ze dadelijk bij haar ouders is, dan kan ze weer helderder denken en krijgt ze meer hulp.
Tevens kan ze dan bij politie gaan praten over bedreigingen en eventuele verdere bescherming. Met waarschijnlijk een melding op zak kan ze dan bij leasemaatschappij gaan praten over de ontstane problemen als ze wagen niet krijgt.
Ik denk danveiligheid eerst.. dingen alspolisvoorwaarden, ingeschreven staan, auto’s etc. Zijn onbelangrijk.
Eerst wordt er geroepen ga weg hij is hartstikke gevaarlijk. Nu gaat ze weg en begint het gezeik over auto en zo.....
Mijn tip aan to nu is, als je dan toch de beslissing genomen hebt om te gaan, doe het dan nu. De komende dagen kunnen heel onvoorspelbaar zijn.
woensdag 8 januari 2020 om 12:54
Zij kan heel erg in de problemen komen als zij de auto en het huis bij hem laat. Dit kan voor enorme financiele problemen zorgen en dat kan haar nog jaren achtervolgen. Het opzeggen van de huur en het meenemen van de auto kost geen enkele moeite.
Bel van tevoren de politie, als je ex gaat dreigen dat je de auto niet meekrijgt of jou gaat dreigen bel je de politie. Hij zal dan wel moeten meewerken. Zo scheelt dat jou zo ongelooflijk veel problemen.
Wat als hij de auto plat rijdt? Hij mag zeer waarschijnlijk niet in de auto rijden. Jij bent dan verantwoordelijk en de verzekering dekt niks omdat jij hem erin hebt laten rijden. Je moet dan tig duizend euro ophoesten.
Hetzelfde met vernielen van het appartement. Reken maar dat je heel veel schade kan maken in zo’n appartement. Hoe bewijs je dat hij het gedaan hebt? Jij kan daar dan weer voor opdraaien.
Neem de auto mee, verander de sloten van het huis en gooi hem eruit en tegelijk helemaal uit je leven. Hij houdt je in zijn macht met het huis en de auto.
Bel van tevoren de politie, als je ex gaat dreigen dat je de auto niet meekrijgt of jou gaat dreigen bel je de politie. Hij zal dan wel moeten meewerken. Zo scheelt dat jou zo ongelooflijk veel problemen.
Wat als hij de auto plat rijdt? Hij mag zeer waarschijnlijk niet in de auto rijden. Jij bent dan verantwoordelijk en de verzekering dekt niks omdat jij hem erin hebt laten rijden. Je moet dan tig duizend euro ophoesten.
Hetzelfde met vernielen van het appartement. Reken maar dat je heel veel schade kan maken in zo’n appartement. Hoe bewijs je dat hij het gedaan hebt? Jij kan daar dan weer voor opdraaien.
Neem de auto mee, verander de sloten van het huis en gooi hem eruit en tegelijk helemaal uit je leven. Hij houdt je in zijn macht met het huis en de auto.
woensdag 8 januari 2020 om 13:17
Ja, zelf in de situatie gezeten dus ja, genoeg mensen hier die weten waar ze het over hebben. En dat heeft net zo goed met veiligheid en weinig met materialisme te maken. Een gestoorde kan nog genoeg schade aanrichten als hij de macht houdt over het soort materiaal als lease auto's of huissleutels. Het is geen tv of meubelstuk wat je gewoon nieuw kunt kopen! Dit soort types kan nog weleens heel vervelend worden. Lijfsbehoud is belangrijk maar als ze gaat moet ze zoch daarbij zo min mogelijk bekommeren om die achterlijke voorwaarden van hem, ze hoeft geen rekening te houden met hoe hij zich redt, maar ze moet zichzelf redden en zorgen dat hij na vertrek geen spullen meer heeft waarmee hij haar in zijn macht kan houden en daar valt een leaseauto of huurhuis op haaŕ naam wél onder.vanlippebiesterveld schreef: ↑08-01-2020 12:29Jeetje, wat maken jullie je druk om een auto en andere materiële zaken.
Het is nu belangrijk dat ze vertrekt, liefst met zoveel mogelijk.
woensdag 8 januari 2020 om 19:29
Eigen veiligheid eerst, dat is de belangrijkste regel. Vanuit een veilige plek kunnen dit soort dingen beter geregeld worden.
Ik heb onder dit soort omstandigheden geleefd en wilde vertrekken, dit soort zaken zijn echt bijzaak en daarom is inschakelen politie noodzakelijk.
Ik heb letterlijk opgesloten gezeten omdat ik niet aan voorwaarden wilde voldoen, toen ik hulp wilde inschakelen werd me dat onmogelijk gemaakt en werd het echt gevaarlijk.
De vriend rijdt al een tijd in de auto, mogelijk illegaal en mogelijk niet verzekerd, maar so what? Misschien is er toestemming voor 2de bestuurder.
Het is een volwassen kerel die aansprakelijk gesteld kan worden voor zaken?
Ik heb onder dit soort omstandigheden geleefd en wilde vertrekken, dit soort zaken zijn echt bijzaak en daarom is inschakelen politie noodzakelijk.
Ik heb letterlijk opgesloten gezeten omdat ik niet aan voorwaarden wilde voldoen, toen ik hulp wilde inschakelen werd me dat onmogelijk gemaakt en werd het echt gevaarlijk.
De vriend rijdt al een tijd in de auto, mogelijk illegaal en mogelijk niet verzekerd, maar so what? Misschien is er toestemming voor 2de bestuurder.
woensdag 8 januari 2020 om 19:40
vanlippebiesterveld schreef: ↑08-01-2020 19:29
Dat vraag ik me dus af. Haar leaseauto dus haar verantwoordelijkheid. De leasemaatschappij gaat bij haar aankloppen met bekeuringen en zo. Zij gaat dat natuurlijk nooit meer van hem terugkrijgen. Hetzelfde geldt voor het huurhuis op haar naam, als hij de boel vernielt heeft zij een probleem. Enmateriële zaken van duizenden euro's zijn ook belangrijk. Bovendien is er een makkelijke oplossing: huur opzeggen, andere sloten laten plaatsen door de verhuurder, auto meenemen. Klaar.
woensdag 8 januari 2020 om 20:12
Ik denk dat ik op dit moment om het snelste van hem af te zijn en zodat hij mij met rust laat is dat ik zal moeten meewerken aan het geen wat hij wil.
Ik blijf ingeschreven staan tot het huurcontract afgelopen is en dat is gelukkig eind maart. Ik verwacht wel dat hij dat zal betalen omdat hij weet dat ik het in iedergeval zeker niet zal betalen, en hij dan dus helemaal geen onderkomen heeft.
Het betreft een zakelijke leasewagen, eerlijk gezegd hij rijdt al 2 maanden met MIJN eigen wagen., en ik ben allang blij dat hij die terug geeft aanstaande vrijdag.
Aangezien die leasewagen een benzine is en mijn eigen auto een diesel.
Het vroegtijdig inleveren van die leasewagen is natuurlijk een optie, echter heeft hij de mogelijkheid niet om nu al een andere wagen te kopen en zal dus tot april-juni in die leasewagen rijden.
Wat de voorwaardes zijn van dat leasecontract geen idee.. Hij zal mij in iedergeval het bedrag storten van wat die mij per maand kost.
Ik kan geen gesprek meer met hem voeren, en dat wil ik ook niet meer.
Ik ben blij dat hij hier niet slaapt deze week, en eigenlijk alleen maar na zijn werk hier doucht en dan weer weg is.
Als ik reageer op hem vindt hij dat ik een grote mond heb en als een vrouw een grote mond heeft tegenover een man DAT KAN ECHT NIET.
Gelukkig ben ik niet helemaal de weg kwijt en ga ik zeker geen ja en amen tegen hem zeggen.
Uiteraard kost het mij wel blauwe plekken.
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik niet naar de politie kan, anders was ik allang geweest.
Het is teveel risico en ik weet zeker dat al zijn bedreigingen dan werkelijkheid worden. Daarbij als ik aangifte doe wordt hij per direct opgepakt. ( dat zijn voorwaardes'') - geen geweld, etc etc. (zie het als iemand die iets strafbaars gedaan heeft maar niet de gevangenis in hoeft, of eerder vrij is gelaten maar zich wel aan bepaalde regels moet houden).
Ik hoop dat ik veel uit deze relatie geleerd heb, en mezelf nooit meer in zown situatie breng.
Sowieso heb ik er voorlopig genoeg van en wil ik niks anders dan zo snel mogelijk van hem af zijn en hopen dat hij mij met rust laat.
Ik blijf ingeschreven staan tot het huurcontract afgelopen is en dat is gelukkig eind maart. Ik verwacht wel dat hij dat zal betalen omdat hij weet dat ik het in iedergeval zeker niet zal betalen, en hij dan dus helemaal geen onderkomen heeft.
Het betreft een zakelijke leasewagen, eerlijk gezegd hij rijdt al 2 maanden met MIJN eigen wagen., en ik ben allang blij dat hij die terug geeft aanstaande vrijdag.
Aangezien die leasewagen een benzine is en mijn eigen auto een diesel.
Het vroegtijdig inleveren van die leasewagen is natuurlijk een optie, echter heeft hij de mogelijkheid niet om nu al een andere wagen te kopen en zal dus tot april-juni in die leasewagen rijden.
Wat de voorwaardes zijn van dat leasecontract geen idee.. Hij zal mij in iedergeval het bedrag storten van wat die mij per maand kost.
Ik kan geen gesprek meer met hem voeren, en dat wil ik ook niet meer.
Ik ben blij dat hij hier niet slaapt deze week, en eigenlijk alleen maar na zijn werk hier doucht en dan weer weg is.
Als ik reageer op hem vindt hij dat ik een grote mond heb en als een vrouw een grote mond heeft tegenover een man DAT KAN ECHT NIET.
Gelukkig ben ik niet helemaal de weg kwijt en ga ik zeker geen ja en amen tegen hem zeggen.
Uiteraard kost het mij wel blauwe plekken.
Ik heb al meerdere keren aangegeven dat ik niet naar de politie kan, anders was ik allang geweest.
Het is teveel risico en ik weet zeker dat al zijn bedreigingen dan werkelijkheid worden. Daarbij als ik aangifte doe wordt hij per direct opgepakt. ( dat zijn voorwaardes'') - geen geweld, etc etc. (zie het als iemand die iets strafbaars gedaan heeft maar niet de gevangenis in hoeft, of eerder vrij is gelaten maar zich wel aan bepaalde regels moet houden).
Ik hoop dat ik veel uit deze relatie geleerd heb, en mezelf nooit meer in zown situatie breng.
Sowieso heb ik er voorlopig genoeg van en wil ik niks anders dan zo snel mogelijk van hem af zijn en hopen dat hij mij met rust laat.
woensdag 8 januari 2020 om 20:14
Terug komend op die leasewagen,
hij heeft wel rechtsgeldige papieren getekend waarin staat dat hij de bestuurder is en dat elke boete in een bepaalde periode niet voor mij kosten zijn. dit heeft die ondertekend.
Voor mensen die zich afvragen wat rechtsgeldige papieren zijn; papieren die goedgekeurd worden bij een eventuele rechtbank / door advocaten etc.
hij heeft wel rechtsgeldige papieren getekend waarin staat dat hij de bestuurder is en dat elke boete in een bepaalde periode niet voor mij kosten zijn. dit heeft die ondertekend.
Voor mensen die zich afvragen wat rechtsgeldige papieren zijn; papieren die goedgekeurd worden bij een eventuele rechtbank / door advocaten etc.
woensdag 8 januari 2020 om 21:45
Ik hoop het ook voor je. Vanaf dan gaat het beter worden. Niet meteen, maar je zal ondanks alle negatieve gevoelens ook voelen dat je op de juiste weg bent en dat geeft je kracht om door te zetten. Zet em op!onbekend92 schreef: ↑08-01-2020 20:55Ik hoop dat het snel zaterdag is zodat ik kan vertrekken met MIJN auto en MIJN spullen.
Laten we hopen dat er geen liefdesverdriet zal komen want de relatie zelf heeft al veel verdriet gekost.
zaterdag 11 januari 2020 om 22:12
Je weet dat dit stomme redenen zijn die jij zelf inzet om bij hem te blijven?onbekend92 schreef: ↑21-12-2019 15:16Ik krijg nog 2500,- van hem, dat huurappartement staat op mijn naam en ik wil graag mijn spullen meenemen.
Dat geld stelt die steeds uit of is het vergeten”
Aangifte doen kan helaas niet, ivm de voorwaardes die die heeft dan zal dat mijn dood worden <— zoals hij dat zegt
Geld is onbelangrijk, de huur kun je opzeggen en spullen zijn vervangbaar. Als je de huur opzegt moet hij ook weg, dus dan is hij meteen uit je leven.
Ik hoop dat het je lukt om die redenen te relativeren en dat je nu weg bent gegaan.
Dat hij geen auto heeft is zijn probleem, de lease auto kun je het beste eerder inleveren. Huur opzeggen en hem uit de woning laten zetten (dat kan ook als je al weg bent, dan geef je aan dat hij in de woning is terwijl jij de huurder bent.
En als hij zich misdraagt bel je de politie. Bij bedreiging doe je aangifte. Wordt hij opgepakt: jammer dan voor hem. Had hij zich maar aan de eisen van zijn voorwaardelijke straf moeten houden.
Heeft hij die voorwaardelijke straf eigenlijk voor een soortgelijk gedrag als nu? Naar een ex bijvoorbeeld?