Liefdesverdriet, hoe lang?

08-01-2020 12:17 34 berichten
Hi Allen, ik vroeg mij af hoe lang jullie liefdesverdriet hebben gehad bij een verbroken relatie en hoe lang die relatie heeft geduurd.

Ik trap m af:

Relatie: een klein jaar, maar wel 3,5 jaar in totaal daten
Uit sinds: 6-7 weken en af en toe nog even een aanvalletje van 'oh heb ik hier goed aan gedaan'. Echt huilen alleen de eerste 2 dagen. Geen contact meer gehad met ex.

Wie volgt?
Ik ben na mijn relatie van 5 jaar bijna meteen in een nieuwe 'relatie' gestapt. 3 weken erna zo ongeveer.
Nou was mn exvriend ook echt een klootzak, die voor dr zoveelste keer vreemd was gegaan en me niet meer hoefde.
De eerste paar weken was het vooral verdriet. Maar daarna was het vooral boosheid.
Had ik eerder met die relatie moeten stoppen. Ja tuuuuurlijk. Maar ja he... liefde maakt blind ofzoiets?
Had ik zo snel in een nieuwe relatie moeten stappen? Misschien ook niet.
Het was ook gek en raar in het begin en het ging voor mijn gevoel heel snel. Maar ik ben gewoon met de flow meegegaan en dacht fuck it. Ik ben ook altijd eerlijk geweest tegen mijn vriend over de situatie.
Mensen hebben meningen, zeggen dat het te snel is en ga zo maar door. Misschien wel. Maar ik ben nu toch al een jaar heel gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Dat is voor iedereen en elke relatie toch heel verschillend?

Relatie 1: 12 jaar, geen dag verdriet
Relatie 2: 2 jaar, geen dag verdriet
Relatie 3: 4 maanden, 6 maanden verdriet en nog 2 maanden semi-verdriet

Het is echt een vreselijk gevoel. Maar het gaat over. Sterkte.
Hangt ervan af hoe een diepe band je had met die persoon, hoe intens en oprecht de liefde (nog) was, wie het uitmaakte, hoe goed je bij elkaar paste, hoe vaak je hem nog tegenkomt...

Met mijn eerste vriendje maakte ik het uit en ik had hier eerst wel veel verdriet van, maar dit heeft uiteindelijk niet zo heel lang geduurd. Na een maand was het ergste alweer over.
Met mijn tweede vriend duurde dit veel langer... Ik heb me maanden somber en slecht gevoeld en het deed heel veel pijn om hem te zien. Ik zag hem ook nog vaak in het uitgaan, dit in tegenstelling tot mijn eerste vriend.
Het hangt er wat vanaf.

Sterkte.
Relatie: 7 jaar (18e tot 25e)
Uit sinds: 7/8 maanden ongeveer

Nog steeds verdriet, het begint wel iets minder te worden merk ik. Maar nog altijd soms de gedachte dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt. Wij hebben overigens nog wel contact, zo om de paar dagen, idee was om als 'vrienden' door te gaan maar merk dat mijn gevoel (en aan hem denken) hierdoor wel blijft. Misschien binnenkort het contact maar (tijdelijk) verbreken, al vind ik dat moeilijk. In ieder geval sterkte!
Eennieuwestart schreef:
08-01-2020 12:35
Relatie: 7 jaar (18e tot 25e)
Uit sinds: 7/8 maanden ongeveer

Nog steeds verdriet, het begint wel iets minder te worden merk ik. Maar nog altijd soms de gedachte dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt. Wij hebben overigens nog wel contact, zo om de paar dagen, idee was om als 'vrienden' door te gaan maar merk dat mijn gevoel (en aan hem denken) hierdoor wel blijft. Misschien binnenkort het contact maar (tijdelijk) verbreken, al vind ik dat moeilijk. In ieder geval sterkte!
Heel herkenbaar. Ik heb bewust geen contact (moet daarvoor écht op mijn handen zitten om niet te appen) om nu zsm er doorheen te komen. We hebben overigens ook afgesproken vrienden te blijven en ik hoop dat dat op een later moment ook nog steeds kan.
Lady_Day schreef:
08-01-2020 12:27

Idd voor iedereen heel verschillend, maar het is idd een enorm naar gevoel. Ik heb overigens ook een relatie van 9 jaar gehad en geen dag liefdesverdriet...
Cheyennexxx schreef:
08-01-2020 12:26
Ik ben na mijn relatie van 5 jaar bijna meteen in een nieuwe 'relatie' gestapt. 3 weken erna zo ongeveer.
Nou was mn exvriend ook echt een klootzak, die voor dr zoveelste keer vreemd was gegaan en me niet meer hoefde.
De eerste paar weken was het vooral verdriet. Maar daarna was het vooral boosheid.
Had ik eerder met die relatie moeten stoppen. Ja tuuuuurlijk. Maar ja he... liefde maakt blind ofzoiets?
Had ik zo snel in een nieuwe relatie moeten stappen? Misschien ook niet.
Het was ook gek en raar in het begin en het ging voor mijn gevoel heel snel. Maar ik ben gewoon met de flow meegegaan en dacht fuck it. Ik ben ook altijd eerlijk geweest tegen mijn vriend over de situatie.
Mensen hebben meningen, zeggen dat het te snel is en ga zo maar door. Misschien wel. Maar ik ben nu toch al een jaar heel gelukkig.
Liefde maakt zeker blind!
Geen contact hebben helpt echt. Bij mijn laatste relatie wilde ik heel graag vrienden blijven en we hadden toen het uit was ook nog steeds veel contact maar dat brak me echt op. Toen ik daarna gezegd had dat ik tijdelijk geen contact meer wilde ging het pas een beetje beter. Het heeft daarna nog maanden geduurd hoor maar het is er zo ingeslopen dat ik nooit meer contact met hem heb opgenomen en ik vind het ook wel best zo. (Is inmiddels al weer jaren geleden.)
Lady_Day schreef:
08-01-2020 13:01
Geen contact hebben helpt echt. Bij mijn laatste relatie wilde ik heel graag vrienden blijven en we hadden toen het uit was ook nog steeds veel contact maar dat brak me echt op. Toen ik daarna gezegd had dat ik tijdelijk geen contact meer wilde ging het pas een beetje beter. Het heeft daarna nog maanden geduurd hoor maar het is er zo ingeslopen dat ik nooit meer contact met hem heb opgenomen en ik vind het ook wel best zo. (Is inmiddels al weer jaren geleden.)
Heb je na een tijd geen contact meer te hebben gehad, ook nooit meer gedacht om een appje te sturen? En heeft hij dit ook nooit meer gedaan?
Ninx123 schreef:
08-01-2020 12:54
Heel herkenbaar. Ik heb bewust geen contact (moet daarvoor écht op mijn handen zitten om niet te appen) om nu zsm er doorheen te komen. We hebben overigens ook afgesproken vrienden te blijven en ik hoop dat dat op een later moment ook nog steeds kan.
Ik denk dat het een goede keuze van jou is, en knap dat het je lukt tot nu toe! Ik schrijf soms berichten naar hem in mijn notities, op mijn mobiel om het niet te sturen naar hem. Wij hebben ook een tijd, denk twee weken maximaal, geen app contact gehad maar stuurde hij weer een berichtje. Daarna is om de dag/paar dagen er weer ingeslopen. Het blijft lastig..
Ja, het is heel erg lastig. Ik vind het goed van je dat je die notities maakt.
Lady_Day schreef:
08-01-2020 12:27

Wauw, wat een verschil met die relatie van 4 maanden.
Relatie 1: 9 maanden waarvan geen enkel liefdesverdriet.
Relatie 2: 10 jaar.. Paar maanden verdriet
Relatie 3: bijna 4 jaar: Nog steeds ben ik er niet helemaal overheen. Is nu 6 maanden geleden, en heb er ook meer verdriet van dan mijn tweede relatie
Eennieuwestart schreef:
08-01-2020 14:22
Heb je na een tijd geen contact meer te hebben gehad, ook nooit meer gedacht om een appje te sturen? En heeft hij dit ook nooit meer gedaan?
Ik had tegen hem gezegd dat ik geen contact wilde en wanneer ik er klaar voor was dat ik het hem zou laten weten. Toen de tranen stopten had ik totaal geen behoefte meer aan zijn vriendschap of wat voor contact dan ook. Hij heeft nooit meer contact gezocht. Prima zo.
Lady_Day schreef:
08-01-2020 15:43
Ik had tegen hem gezegd dat ik geen contact wilde en wanneer ik er klaar voor was dat ik het hem zou laten weten. Toen de tranen stopten had ik totaal geen behoefte meer aan zijn vriendschap of wat voor contact dan ook. Hij heeft nooit meer contact gezocht. Prima zo.
Voor mij nu even niet voor te stellen, maar kan me voorstellen dat wanneer je erover heen bent, vriendschap niet meer nodig is. Mooi dat je het zo goed hebt kunnen afsluiten en dat het nu prima is/voelt. Misschien moet ik een voorbeeld aan je gaan nemen en contact ook verbreken
Eennieuwestart, ik kon me dat ook niet voorstellen. Ik wilde zo graag vrienden met hem blijven. Het beëindigen van de relatie was ook niet mijn keuze maar hij kwam er achter dat hij nog steeds niet over zijn ex was (die relatie was al 2 jaar uit dus die zag ik niet aankomen). We hadden het leuk, dus ik snapte het ook niet. Ik wilde hem gewoon niet kwijt en aangezien een relatie niet mogelijk was ging ik maar voor de volgende optie: vrienden zijn.

Maar dat werkte niet. Ik was nog steeds heel verliefd op hem. Contact met hem deed mij zoveel pijn. Ik moest wat doen. Ik heb toen heel veel gelezen op baggagereclaim.com en dat hielp mij enorm om vol te houden. En mijn mantra 'no contact means no new pain' (sorry voor het Engels, maar woonde in het buitenland destijds).

Ik had nooit gedacht dat het zou slijten maar nu (en dan heb ik het echt over vele jaren later) heb ik er eigenlijk geen enkele emotie bij. Als hij contact zou opnemen, prima maar ik heb geen zin in vriendschap met die persoon. Ik voel ook geen wrok of boosheid. Het zijn gewoon feiten.
2,5 jaar met elkaar bezig (waarvan 2 jaar een relatie)- Nu sinds half augustus uit en nog steeds iedere dag heel veel liefdesverdriet van. Ik kom er nu net achter dat het eigenlijk al een halfjaar uit is..
Ik ben bang dat mijn liefdesverdriet echt niet meer over gaat. Bij mij is het helemaal niet minder geworden. Ik heb het zeker nog niet verwerkt en ik weet van hem dat hij het ook nog niet helemaal verwerkt heeft.
anoniem_390799 wijzigde dit bericht op 08-01-2020 19:05
32.50% gewijzigd
Ik heb meerdere relaties gehad, ook langdurige van een aantal jaar. Ik ben altijd degene geweest die het heeft uitgemaakt en heb weinig liefdesverdriet ervaren, komt denk ik ook omdat ik het mezelf niet toestond om deze emoties en het verdriet te voelen. Ik ging al gauw verder met de volgende.

Dit patroon gelukkig doorbroken en ben dit jaar 8 jaar samen met mijn huidige vriend. Ik moet er niet aan denken dat het uitgaat, ik ben dan denk ik echt kapot van verdriet en denk ook dat ik het nu wel zou willen voelen en doorleven. Gelukkig zijn we nog steeds heel blij met elkaar en verwacht ik niet dat hij of ik het gaat uitmaken.
ditte_ schreef:
08-01-2020 19:05
Ik heb meerdere relaties gehad, ook langdurige van een aantal jaar. Ik ben altijd degene geweest die het heeft uitgemaakt en heb weinig liefdesverdriet ervaren, komt denk ik ook omdat ik het mezelf niet toestond om deze emoties en het verdriet te voelen. Ik ging al gauw verder met de volgende.

Dit patroon gelukkig doorbroken en ben dit jaar 8 jaar samen met mijn huidige vriend. Ik moet er niet aan denken dat het uitgaat, ik ben dan denk ik echt kapot van verdriet en denk ook dat ik het nu wel zou willen voelen en doorleven. Gelukkig zijn we nog steeds heel blij met elkaar en verwacht ik niet dat hij of ik het gaat uitmaken.
Dit klinkt heerlijk.
Lady_Day schreef:
08-01-2020 18:04
Eennieuwestart, ik kon me dat ook niet voorstellen. Ik wilde zo graag vrienden met hem blijven. Het beëindigen van de relatie was ook niet mijn keuze maar hij kwam er achter dat hij nog steeds niet over zijn ex was (die relatie was al 2 jaar uit dus die zag ik niet aankomen). We hadden het leuk, dus ik snapte het ook niet. Ik wilde hem gewoon niet kwijt en aangezien een relatie niet mogelijk was ging ik maar voor de volgende optie: vrienden zijn.

Maar dat werkte niet. Ik was nog steeds heel verliefd op hem. Contact met hem deed mij zoveel pijn. Ik moest wat doen. Ik heb toen heel veel gelezen op baggagereclaim.com en dat hielp mij enorm om vol te houden. En mijn mantra 'no contact means no new pain' (sorry voor het Engels, maar woonde in het buitenland destijds).

Ik had nooit gedacht dat het zou slijten maar nu (en dan heb ik het echt over vele jaren later) heb ik er eigenlijk geen enkele emotie bij. Als hij contact zou opnemen, prima maar ik heb geen zin in vriendschap met die persoon. Ik voel ook geen wrok of boosheid. Het zijn gewoon feiten.
Ik vind je mantra mooi en heel kloppend. Bij mij is de situatie (natuurlijk) anders aangezien de relatie verbroken werd door mij, alleen kreeg ik na afloop spijt. Of dit echt spijt is of een ideaalbeeld/fantasie is die ik nu aan het creëren ben in mijn hoofd, weet ik niet. Ik heb hem laatst nog een bericht gestuurd dat ik hem graag zou willen zien, we plande een afspraak in die vervolgens niet door kon gaan (logische reden) dus er zou een nieuw datumvoorstel komen vanuit zijn kant. Daar wacht ik nu nog steeds op. Contact doet mij dus pijn, aangezien de antwoorden die hij geeft iedere keer niet bevredigend genoeg zijn en ik iedere keer wacht/hoop op een bericht dus onrustig ben.

Ik heb even vluchtig naar de site gekeken, lijkt een beetje op een app die ik gebruik genaamd insight timer. Daar staan ook cursussen in, meditaties, podcasts en andere sessies om tot rust/inzicht te komen. Daar heb ik ook veel aan.
@Ditte_ heb jij nooit spijt gevoeld na het beëindigen van een relatie? En is het niet toelaten van het verdriet nooit op een andere manier naar buiten gekomen? Ze zeggen vaak dat het onderdrukken van emoties geen zin heeft want vroeg of laat komt het dan harder of vervelender naar voren. Ik kan emoties (helaas) niet negeren
parasol2000 schreef:
08-01-2020 19:01
2,5 jaar met elkaar bezig (waarvan 2 jaar een relatie)- Nu sinds half augustus uit en nog steeds iedere dag heel veel liefdesverdriet van. Ik kom er nu net achter dat het eigenlijk al een halfjaar uit is..
Ik heb ook nog liefdesverdriet, niet meer zo extreem als in het begin stadium, toen was het constant huilen én zelfs een week niet kunnen werken. Over vier maanden is het bij mij al een jaar uit. Ik schrok me dood, zo snel al! Hebben jullie nog contact?
Eennieuwestart schreef:
08-01-2020 19:10
@Ditte_ heb jij nooit spijt gevoeld na het beëindigen van een relatie? En is het niet toelaten van het verdriet nooit op een andere manier naar buiten gekomen? Ze zeggen vaak dat het onderdrukken van emoties geen zin heeft want vroeg of laat komt het dan harder of vervelender naar voren. Ik kan emoties (helaas) niet negeren
Geen spijt maar ik vind wel dat ik het bij mijn laatste ex anders aan had kunnen pakken. Ik ben weg gegaan en heb hem nooit meer gezien, we waren een aantal jaren samen. Hier heb ik hem jaren later nog een keer telefonisch over gesproken en dat heeft wel geholpen om het ook voor mezelf echt achter me te laten. Jaren later kwam bij mij pas het besef wat dit voor hem heeft betekend. Ik was toen ook nog jong, ergens in de twintig. Nu boven de dertig ben ik veel volwassener en durf verdriet en emoties nu wel onder ogen te komen gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven