Rammelende eierstokken

08-01-2020 13:23 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een dochter van 5 en een zoon van 4. Ze schelen 17 maanden. Ik vond het erg heftig en druk toen ze klein waren en wist dus ook vrij zeker dat ik geen kinderen meer zou willen. Maar nu sinds een maand of 3 heb ik echt weer rammelende eierstokken. Ik zou echt heel graag nog een kindje willen. Maar ik vind dit nu zo verwarrend. Vanaf dat de jongste is geboren heb ik geroepen dat ik er wel klaar mee was. Dus wacht ik tot dit gevoel over gaat Of moet ik dit serieus nemen?

Nou ben ik zelf 30 maar mijn vriend is 46. Hij vind zelf zijn leeftijd geen probleem en hij zou er ook heel graag nog een kindje bij willen.
redbulletje schreef:
08-01-2020 13:57
Je partner is al bijna 50! Sowieso vind ik meer dan 2 kinderen not done, maar al helemaal bij een oude ouder. Richt je op het geluk van de kinderen die je al hebt en wat je hen kunt bieden ipv dat je toegeeft aan broedsheid en met 'n baby moet gaan leuren ipv dat je dingen op het leeftijdsniveau van je huidige kinderen met ze kunt gaan ondernemen.
Maar laten we eerlijk zijn, jij redeneert volledig vanuit het vermeende belang van het kinderloze enig kind dat gewoon niets tolereert dat jouw plezier in de weg staat. Mag, maar is voor TO niet zo relevant.
Blijf vooral goed nadenken, zeg. Er zijn genoeg redenen om geen derde kind te willen, dat geef je zelf aan.
Ik heb zelf ook rammelende eierstokken gehad, rond mijn 35-ste, en dat was een zeer sterke drang. Omdat ik nooit kinderen heb gewild was het mij duidelijk dat dit puur het tikken van de biologische klok was en dat ik mijn hoofd erbij moest houden.
nounou
Ga in op je eigen gevoel en trek je niets aan van het commentaar van anderen.

(mensen die het afkeuren dat kinderen krijgen sowieso al mogelijk is, maar die zo dadelijk vast eisen dat de generaties onder ze hen wel voorzien van de nodige voorzieningen: in de zin van voeding, huisonderhoud, gezondheidszorg, ruimtelijke ordening en vervoer).

Mijn kinderen waren 4 en 5,5 jaar toen nummer 3 kwam en dat ging prima. Ons cadeau in het gezin.
Because schreef:
08-01-2020 15:00
(mensen die het afkeuren dat kinderen krijgen sowieso al mogelijk is, maar die zo dadelijk vast eisen dat de generaties onder ze hen wel voorzien van de nodige voorzieningen: in de zin van voeding, huisonderhoud, gezondheidszorg, ruimtelijke ordening en vervoer).

Als er veel minder mensen op de wereld komen zijn er natuurlijk ook veel meer voorzieningen nodig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
lilalinda schreef:
08-01-2020 14:29
ik heb even geteld:
8 zure vrouwen zeggen: ga er voor
2 zure zijn tegen
ik vroeg wat haar verstand zei
Jullie willen het allebei, dus waarom niet? Een mens kan van gedachten veranderen. Dus dat je eerst riep dat je klaar was en nu er toch voor gaat is niet zo raar.
En zo oud vind ik je man niet. Mijn beste vriendinnetje vroeger had een 10 jaar oudere vader dan de meeste van ons, nooit wat van gemerkt. Een vriend van mij nu is bijna 50 en nummer 3 is 1 jaar (eerste leg), vrouw is veel jonger..
Rinepine schreef:
08-01-2020 14:39
Vriendinnetje van me had ook een oude vader (tel er nog maar eens 10 jaar bij op). Hij was een van de populairste vaders op het schoolplein. Zo. N=2.
Beter een vader die nog fit is als jij 40 bent dan populair erwijl je op de lagere school zit.
Rob de Nijs doet het ook nog prima als vader hoor.
Mijn schoonvader is 85, en loopt nog te rennen met de achterkleinkinderen. En bij school staan heel veel opa's en oma's te wachten, vinden kinderen heel normaal.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
08-01-2020 16:24
Rob de Nijs doet het ook nog prima als vader hoor.
Mijn schoonvader is 85, en loopt nog te rennen met de achterkleinkinderen. En bij school staan heel veel opa's en oma's te wachten, vinden kinderen heel normaal.
Die man staat al met één been in het graf, zielig voor zijn nakomertje juist!
redbulletje schreef:
08-01-2020 16:36
Die man staat al met één been in het graf, zielig voor zijn nakomertje juist!
Mijn vader was 46 toen ik geboren werd, hij is een geweldige vader en super leuke opa.
Bedankt voor de reacties. Nou Rob de Nijs was al in de 70 toen zijn jongste geboren werd dus die vergelijking gaat niet echt op. Ik weet dat mijn vriend niet meer heel jong is, dat was mede de reden dat ik mijn berichtje geplaatst heb. Maar ook als je jong een kind krijgt geeft dat geen garantie dat je een fitte vader bent toch...
Maar goed...ik zal nog wel laten weten hoe het af gaat lopen!
redbulletje schreef:
08-01-2020 13:57
Je partner is al bijna 50! Sowieso vind ik meer dan 2 kinderen not done, maar al helemaal bij een oude ouder. Richt je op het geluk van de kinderen die je al hebt en wat je hen kunt bieden ipv dat je toegeeft aan broedsheid en met 'n baby moet gaan leuren ipv dat je dingen op het leeftijdsniveau van je huidige kinderen met ze kunt gaan ondernemen.
Wat ben je mooi op tijd met je anti kind betoog RB :popcorn: :cat:
Mijn vader was zelfs 54 toen mijn jongste broertje kwam. Alleen 6 jaar later overleed hij. Dus mijn broertje kent zijn vader niet echt.
Leeftijd zegt niks! Gaat erom hoe je fysiek en mentaal bent. Als je de energie ervoor hebt, doen.
Financieel is het ook duurder, als dat ook ok is. Doen.

Soms zeg je in het leven iets niet te willen. Net als toen ze klein waren. Maar he we zijn mensen, en onze wensen en verlangens veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven