Rammelende eierstokken

08-01-2020 13:23 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een dochter van 5 en een zoon van 4. Ze schelen 17 maanden. Ik vond het erg heftig en druk toen ze klein waren en wist dus ook vrij zeker dat ik geen kinderen meer zou willen. Maar nu sinds een maand of 3 heb ik echt weer rammelende eierstokken. Ik zou echt heel graag nog een kindje willen. Maar ik vind dit nu zo verwarrend. Vanaf dat de jongste is geboren heb ik geroepen dat ik er wel klaar mee was. Dus wacht ik tot dit gevoel over gaat Of moet ik dit serieus nemen?

Nou ben ik zelf 30 maar mijn vriend is 46. Hij vind zelf zijn leeftijd geen probleem en hij zou er ook heel graag nog een kindje bij willen.
Als jullie het allebei willen , waarom dan niet ?

Ik zou zeggen : ga ervoor .
Je weet inmiddels waar je aan begint, jullie willen allebei graag. Dus ik zou zeggen, hop hop, benen wijd ;)
Je bent 30, wilt graag een kindje, je partner ook.

Wat is het probleem? Dat je tegen anderen hebt gezegd dat je dat niet wilde? Anderen maken zich daar niet druk om hoor, mensen zijn over het algemeen meer bezig met zichzelf.
En anders roep je nu gewoon heel hard dat je je bedacht hebt, dat kan ook.
Go for it.
ik geef mn bek ook maar een douw
wat zegt je verstand
huppetee, neuken maar
To: je hebt grote kinderen en die zullen dol zijn op een ( broertje/zusje )..... ga ervoor. Ja, we roepen allemaal wel eens iets en doen het andere.
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Tuurlijk roep je in het begin dat je er geen meer wil als je het zwaar vindt, logisch! Nu heb je een ritme, waarschijnlijk weer goede nachten en ben je weer opgeladen. Als jullie er allebei voor willen gaan en je hebt de ruimte en financiele middelen etc zou ik er ook voor gewoon gaan :)
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Je partner is al bijna 50! Sowieso vind ik meer dan 2 kinderen not done, maar al helemaal bij een oude ouder. Richt je op het geluk van de kinderen die je al hebt en wat je hen kunt bieden ipv dat je toegeeft aan broedsheid en met 'n baby moet gaan leuren ipv dat je dingen op het leeftijdsniveau van je huidige kinderen met ze kunt gaan ondernemen.
Ik vind 46 persoonlijk ook te oud. Maar dat is persoonlijk he, jullie mogen dat gelukkig helemaal zelf weten.
Ik heb ook een partner die een flink stuk ouder is, wij zijn daarom bewust vroeger aan kinderen begonnen. Hij was 40 toen onze jongste geboren werd, maar dat vond ik ook echt de grens.

Daarnaast kun je je ook afvragen of het niet meer een biologisch (instinct) dingetje is. Kan natuurlijk ook zo zijn dat je dit ook weer krijgt als de derde naar school gaat, waar houdt het dan op?
Toen mijn jongste anderhalf was heb ik ook even de kriebels gehad, maar dat heb ik gewoon uitgezeten, duurde ook niet lang trouwens.
banba wijzigde dit bericht op 08-01-2020 14:09
36.02% gewijzigd
The time is now
redbulletje schreef:
08-01-2020 13:57
Je partner is al bijna 50!
46 is bijna 50?
Sowieso vind ik meer dan 2 kinderen not done, maar al helemaal bij een oude ouder.
Waarom meer dan 2 not done? En wat is er mis met een wat oudere vader?
Richt je op het geluk van de kinderen die je al hebt en wat je hen kunt bieden ipv dat je toegeeft aan broedsheid en met 'n baby moet gaan leuren ipv dat je dingen op het leeftijdsniveau van je huidige kinderen met ze kunt gaan ondernemen.
Maar ook met een baby kun je toch prima met de 2 oudere kinderen leuke dingen ondernemen en doen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
08-01-2020 14:07
46 is bijna 50?

Waarom meer dan 2 not done? En wat is er mis met een wat oudere vader?

Maar ook met een baby kun je toch prima met de 2 oudere kinderen leuke dingen ondernemen en doen?
sssst, laat RB maar
als TO 28 was geweest, haar partner 29 en ze hadden 1 kind, was ze ook anti-baby geweest :)
Aan de ene kant denk ik doen! Aan de andere kant je man is wel aardig op leeftijd, als het meezit zwanger te worden is hij 47 als kindje geboren wordt en is man 57 als kind 10 jaar is.. Best oud.. Ik had vroeger een klasgenootje met een vader van die leeftijd en die vond het echt niet leuk. En iedereen vroeg als zijn vader bij school stond, is dat je opa? Ik vind het dubbel, ook omdat je al 2 kinderen heb waarom daar niet tevreden mee zijn?.
Olina schreef:
08-01-2020 13:55
To: je hebt grote kinderen en die zullen dol zijn op een ( broertje/zusje )..... ga ervoor.

Jij hebt een glazen bol die wél werkt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
lilalinda schreef:
08-01-2020 14:08
sssst, laat RB maar
als TO 28 was geweest, haar partner 29 en ze hadden 1 kind, was ze ook anti-baby geweest :)
:hihi: :HA:
himalaya schreef:
08-01-2020 14:10
Jij hebt een glazen bol die wél werkt?
En jij hebt weer niets te doen kennelijk
Someonenew schreef:
08-01-2020 14:09
Aan de ene kant denk ik doen! Aan de andere kant je man is wel aardig op leeftijd, als het meezit zwanger te worden is hij 47 als kindje geboren wordt en is man 57 als kind 10 jaar is.. Best oud.. Ik had vroeger een klasgenootje met een vader van die leeftijd en die vond het echt niet leuk. En iedereen vroeg als zijn vader bij school stond, is dat je opa? Ik vind het dubbel, ook omdat je al 2 kinderen heb waarom daar niet tevreden mee zijn?.
tegenwoordig staan er veel oude(re) ouders bij het hek. Vaak 2e leg, maar ook geregeld nog eerste
lilalinda schreef:
08-01-2020 14:08
sssst, laat RB maar
O, chips, niet gezien op wie ik reageerde. ;)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
lilalinda schreef:
08-01-2020 14:11
tegenwoordig staan er veel oude(re) ouders bij het hek. Vaak 2e leg, maar ook geregeld nog eerste
Ok, ja geen ervaring mee. Geen kinderen :) Toen was het wel echt een uitzondering een veel oudere ouder.
Ik zou me niks van die zure vrouwen hier aantrekken, en gewoon lekker gaan voor een derde. Jullie willen het allebei toch graag!
VelvetVolvo schreef:
08-01-2020 14:24
Ik zou me niks van die zure vrouwen hier aantrekken, en gewoon lekker gaan voor een derde. Jullie willen het allebei toch graag!
Een topic openen omdat je ergens over twijfelt en dan alleen maar luisteren naar de mensen die A zeggen en de B zeggers negeren. Schiet je echt mee op... :nut:
The time is now
VelvetVolvo schreef:
08-01-2020 14:24
ik heb even geteld:
8 zure vrouwen zeggen: ga er voor
2 zure zijn tegen
Someonenew schreef:
08-01-2020 14:09
Vriendinnetje van me had ook een oude vader (tel er nog maar eens 10 jaar bij op). Hij was een van de populairste vaders op het schoolplein. Zo. N=2.
Zo N=2? :whut:

Leuk voor die oude vader! Ik deel gewoon een ervaring van vroeger. ik zeg niet dat ze het niet moet doen hé, of dat ik er iets op tegen heb :-?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven